Hajde da se i ja vratim u diskusiju, kada se tema polako vraća na početak.
Sve je to lepo, svi ti dokazi i upoređenja da su diskovi efikasniji od kaliper kočnica, logično je i jasno i nije potrebno to dalje apsolvirati.
Pitanje je samo da li je to uopšte bitno na klasičnom drumskom biciklu, pogotovo sa aspekta trkanja. U redu je to za MTB, gde postoje realne potrebe za snažnim kočenjem i čak, za momentalnim zaustavljanjem. Takođe, diskom se skoro u potpunosti eliminiše uticaj nakupljenog blata, koje može u potpunosti blokirati kaliper ili V-brejk kočnice. Iz tog aspekta, potpuno je opravdana primena diska na CX biciklama, gde su uslovi vožnje sličniji MTB-u, nego drumu.
U pravoj drumskoj vožnji, pogotovo u trkama, kočenje predstavlja u principu nepotrebnu i štetnu aktivnost, faktički gubitak postignute brzine i rasipanje preko potrebne energije. Potpuno zaustavljanje i ponovno pokretanje je svakako noćna mora za svakog drumaša, uz pucanje gume ili čeoni vetar. Svaki takmičar će pre izvesti svaki mogući manevar izbegavanja prepreke (primer Sagan posle pada Kanćelare na Rubeu), a kočiti samo u krajnjoj meri, pa i to dozirano da se što manje izgubi dostignuta brzina. Na spustovima i nema oštrog kočenja (osim baš u krajnjoj opasnosti), više su to regulatorne kratkotrajne korekcije brzine. Osim toga, brza zamena točka u trci je sa diskom potpuno nemoguća na način kako se sada radi. Takođe je zahtev za preciznošću podešavanja znatno veći kod diska, nego kod kalipera, što je veoma nepovoljno u uslovima koje nameće trka. I konačno, menjati bitno konstrukciju drumskog bicikla zbog uvođenja te promene čiji doprinos ne predstavlja neko zaista efikasnije poboljšanje, takođe je diskutabilno.
E sad, ako tata (čitaj: sponzor) kaže da se stavlja, ima da se stavlja.