Ide ova prica dalje...
Read more at http://www.cyclingwe...ejLWW772sx11.99
Posted 18 April 2016 - 03:03 PM
Ide ova prica dalje...
Posted 18 April 2016 - 03:35 PM
Cela ta priča vezana za strah vozača od diskova meni deluje krajnje licemerno.
Plaše se diskova, a ne plaše se npr hemije koju gutaju ili raka kože. Još nisam pročitao da su tražili da npr voze u dugim dresovima i zaštite se od sunca, a sunce jeste realna opasnost kojoj su izloženi i to preko svake mere.
Ista je priča sa hemijom. Samo oni znaju ko, šta i koliko uzima, al niko ne zna kakve će biti posledice.
Suština je da njima diskovi praktično ne trebaju pa su videli šansu da postanu "zabrinuti".
Pitam se da li bi isto toliko bili zabrinuti za sopstvenu beubednost da se ukine težinski limit bicikala i da im timovi daju bicikle od 4,5kg. Niko reč ne bi rekao.
Posted 18 April 2016 - 06:58 PM
Na šljunku, snegu i ledu je loš - poluupotrebljiv - mislio sam na mokar, vlažan kolovoz gde ima prijanjanja, samo je malo slabije, gde početnicima lakše proklizaju točkovi i ABS stigne da se aktivira.
Na vlažnom.. može proći ako su gume kvalitetne.. sa krš gumama kao što je slučaj u GSP-u kočenje uz asistenciju ABS-a je izgibenija. Svakako, još dugo a možda i nikad se ta stvar neće naći na biciklu.
Da se vratim na temu.. moje mišljeje je da su nepotrebni na drumašima. Više se svodi na to da se masi uzmu pare. I drumske sa dobrim paknovima koče sasvim dobro.. i V-brake sa dobrim ulošcima kočie odlično.
I naravno.. svako ima neki svoj stav pa će se prema tome i korigovati.. ili će juriti diskove ili ih uopšte neće ni tražiti.
Posted 18 April 2016 - 07:04 PM
Na vlažnom.. može proći ako su gume kvalitetne.. sa krš gumama kao što je slučaj u GSP-u kočenje uz asistenciju ABS-a je izgibenija. Svakako, još dugo a možda i nikad se ta stvar neće naći na biciklu.
Da se vratim na temu.. moje mišljeje je da su nepotrebni na drumašima. Više se svodi na to da se masi uzmu pare. I drumske sa dobrim paknovima koče sasvim dobro.. i V-brake sa dobrim ulošcima kočie odlično.
I naravno.. svako ima neki svoj stav pa će se prema tome i korigovati.. ili će juriti diskove ili ih uopšte neće ni tražiti.
Po pljusku bi trebalo da se ni ne uključuje, dok se ne pretera sa stiskom papučice. Pogotovo moderni ABS sistemi. Gotovo da ne smetaju uopšte. Sem na baš klizavim podlogama (koje nisu asfalt), gde je bolje blokirati točak, pa nabiti sloj šljunka/snega ispred točka, nego bilo šta drugo pokušavati.
Posted 18 April 2016 - 07:43 PM
Po pljusku bi trebalo da se ni ne uključuje, dok se ne pretera sa stiskom papučice. Pogotovo moderni ABS sistemi. Gotovo da ne smetaju uopšte. Sem na baš klizavim podlogama (koje nisu asfalt), gde je bolje blokirati točak, pa nabiti sloj šljunka/snega ispred točka, nego bilo šta drugo pokušavati.
ABS ne prepoznaje pljusak.. aktivira se pri blokiranju točka da bi ga odmah odblokirao.. iako je zaledjen put tako ide u nedogled. Nego, drži se ti bicikla, ostavi se ABS-a.
Ako bi nekim slučajem pokušao da nabiješ sloj šljunka ili snega ispred točka autobusa kao što ti kažeš, da bi ga lakše zaustavio .. ti bi pobio pola ljudi na stanici
Posted 18 April 2016 - 08:19 PM
Cikloberzu i postove doživljavam kao diskusiju posvećenu amaterskom bavljenju biciklizmom, pričama za prosečnog rekreativca.
Što ne znači da ne treba biti „in“.
Nikada nisam bio zaluđen profi biciklizmom, razlog je jednostavan, mnogo je „prljav“…
Već napisah ali za nekoga ipak nerazumljivo / neshvatljivo, da – za diskove ali sa abs-om. I to je još jedan korak unapred u odnosu ovoga što se danas dešava.
Ali mi to nije neophodno, razlog je bar za mene jednostavan, težim što jednostavnijem održavanju.
Postojeći sistem kočenja kod drumaša je veoma dobar i bezbedan. To me najviše i zanima.
Za nepažljive i one sa manje razumevanja, govorim isključivo o drumašu.
P.S.
najveći pomak koji mi je bio potreban kod drumaša su „šamaraljke“, zahvalan sam Shimanu na tome, (čini mi se negde oko 1990.)
P.S.S.
Antiskid (engleski) ili Inercioni davač ( kod rusa) - prvo upotrebljeni u vazduhoplovstvu, da ne bi prilikom sletanja aviona došlo do pucanja guma usled blokiranja točkova.
Mercedes je negde 1978. počeo sa ugradnjom Antiblockiersystem-a u neki od svojih modela – bila dopunska opcija.
Zaustavni put sa 80 km/h: (o kolima se radi ne o drumašu )
Suv put - bez ABS-a 45 m / sa ABS-om 32 m;
Sneg - bez ABS-a 53 m / sa ABS-om 64 m;
Led - bez ABS-a 255 m / sa ABS-om 404 m.
-ABS uspešno održava sposobnost upravljanja vozilom prilikom intenzivnih kočenja i pri tom u većini situacija skraćuje zaustavni put.
-ABS čuva i gume, koji se pri naglim kočenjima na asfaltu pri velikim brzinama rapidno troše na mestu kontakta sa podlogom
-pri tom nije zanemarljiv ni raspored težine u vozilu jer i on utiče na zaustavni put
-normalno i kvalitet guma.
-pa i stanje amortizera…
Na podlogama sa dobrim koeficijentom trenja, poput asfalta, većina vozila opremljena sa ABS-om ima kraći zaustavni put od onih bez njega, bilo da je u pitanju suv ili vlažan kolovoz.
Osim toga, rekreativci / koji voze drumaše u 99% slučajeva voze po lepom vremenu (izuzev kada nas zadesi kiša), tako da nema dileme, bar po meni, koliko bi to bio dobar potez, pored diskova i uvođenje abs-a u biciklizam (rekreativni), a profi…na njima je da odluče, da li im je za uspeh potrebna neizmerna pomoć elktronike ili je dovoljna sposobnost / talenat / utreniranost.
Posted 19 April 2016 - 04:50 AM
ABS ne prepoznaje pljusak.. aktivira se pri blokiranju točka da bi ga odmah odblokirao.. iako je zaledjen put tako ide u nedogled. Nego, drži se ti bicikla, ostavi se ABS-a.
Ako bi nekim slučajem pokušao da nabiješ sloj šljunka ili snega ispred točka autobusa kao što ti kažeš, da bi ga lakše zaustavio .. ti bi pobio pola ljudi na stanici
Naravno da ne prepoznaje pljusak. Nego asfalt nije toliko klizav da ABS smeta - ako su dobri ABS, gume i amortizeri.
Pri vožnji po rastresitom snegu ili pesku/šljunku, kraći zaustavni put je kad se točkovi blokiraju (i počnu se ukopavati, gurajući rastresitu podlogu ispred sebe).
Posted 19 April 2016 - 07:41 AM
Posted 19 April 2016 - 09:23 AM
Ne kapiram što ste zapeli za ABS? ABS kao sistem ima smisla samo kod paničnih kočenja, koja su toliko retka da su incident, a ne svakodnevna pojava. Meni je to pitanje bezbednosti i pregleda i predviđanja saobraćaja. Ko ima svakodnevno takva kočenja bi trebalo da razmisli da li negde greši zarad sopstvene bezbednosti.
Posted 19 April 2016 - 11:27 AM
Gde ste vi otisli sa temom:). Najbolje bi bilo da se jave clanovi foruma koji su presli na diskove i da kazu svoju ocenu. Da li vredi prelazenja (za rekreativca) ili ne. Ovako se pise da bi se pisalo. Dve strane se pise o abs-u:). Fallout bez ljutnje ali ti ovde rasprwvljas o abs-u da li je dobar ili ne a koliko se secam rekao si i da nemas polozeno za auto. Tako da ti sud i nije neki. A sa druge strane chamade je profesionalni vozac autobusa koji sigurno zna sta prica. Na stranu sve mislim da je nepotrebna prica o abs-u ovde.
Loše se sećaš. Prvo nisam ja pokrenuo temu o ABS-u.
Što se iskustva tiče:
Bicikle vozim od početka osamdesetih.
Kola i motore od 1998.
Jedan motor i sklopio od raznog đubreta i vozio na trkama.
Servisiram bicikle & motore iz hobija otkad znam za sebe, prošlu sezonu baš radio u servisu... mada i to više iz hobija.
Nisam vozio autobus, ali za auta i motore znam da ABS ne smeta ni po kiši, sigurno.
Ono što sam rekao je da već godinama nemam auto - bajs mi je jedino prevozno sredstvo, za sve, cele godine.
Posted 19 April 2016 - 02:09 PM
Posted 19 April 2016 - 06:21 PM
Naravno da ne prepoznaje pljusak. Nego asfalt nije toliko klizav da ABS smeta - ako su dobri ABS, gume i amortizeri.
Pri vožnji po rastresitom snegu ili pesku/šljunku, kraći zaustavni put je kad se točkovi blokiraju (i počnu se ukopavati, gurajući rastresitu podlogu ispred sebe).
ABS ne smeta sve dok je nega koliko-toliko normalna brzina.. ako preteraš gravitacija će ti pokazati zube.
Putevi se ne posipaju šljunkom već se asfaltiraju tako da je ovo sa rastresitim šljunkom priča za decu. Takva podloga koristi se jedino na stazi F1..pored drumova je najčešće trava na kojoj se takodje nećeš dobro provesti.
Po snegu.. ako blokiraš točkove završio si vožnju tamo gde ne treba.
Tako da ti sud i nije neki. A sa druge strane chamade je profesionalni vozac autobusa koji sigurno zna sta prica. Na stranu sve mislim da je nepotrebna prica o abs-u ovde.
Tako je, znam dobro šta pišem.. ABS pije vodu u idealnim uslovima koji su za Beogradske ulice samo pusti snovi. Inače, vozim već 6 godina Renault 19 chamade (otuda i korisničko ime) koji nema ABS pa nisam imao problema. Prilagodjena brzina, trezveno kočenja, dakle bez paničnog stiskanja iste i sve bude u redu.. pod uslovom da ne za**re neko drugi, ali to već nije u mojoj moći.
Autobus.. prosto je neverovatno koliko je teško kontrolisati vozilo od 15 tona. Po logici trebalo bi da bude stabilnije što je teže ali nije.. džabe težina kad se otme kontroli.. a kontrola ili samokontrola je upravo ono što nedostaje većini naših vozača. Upravo zbog ABS-a i ESP-a mladi vozači se opuste, preteraju pa posle kuku-lele.. al' jbg, posle je**nja nema kajanja.
Inače, priča o ABS-u je zaista nepotrebna.. ne u ovoj temi već uopšte na ovom forumu.
Što se tiče drumaša.. ne vozim ih pa ne mogu da sudim ni ZA nit' PROTIV. Znam da će dobro kočiti ako su pakne kvalitetne.
Dobro za ABS... ali ipak ESP u krivinama i naglim promenama pravca isto moze biti neophodan kod bicikla...
Hmm, može bit'..
Posted 19 April 2016 - 06:35 PM
ABS ne smeta sve dok je nega koliko-toliko normalna brzina.. ako preteraš gravitacija će ti pokazati zube.
Putevi se ne posipaju šljunkom već se asfaltiraju tako da je ovo sa rastresitim šljunkom priča za decu.
Da ne bude zabune - uopšte ne sumnjam da tebi bus klizi sa ABS-om. Međutim, dobar, savremen ABS sistem, sa gumama i ogibljenjem pristojnog kvaliteta radi sasvim OK po kiši, na asfaltu.
Na rastresitoj podlozi kao što je sneg, šljunak, blato i slično ABS odmaže. Ne znam šta je tebi od toga priča za decu? Sumnjaš da igde ima blata i snega, ili da ABS odmaže na takvim podlogama? Da znam o čemu pričamo.
Takva podloga koristi se jedino na stazi F1..pored drumova je najčešće trava na kojoj se takodje nećeš dobro provesti.
Po snegu.. ako blokiraš točkove završio si vožnju tamo gde ne treba.
Na rastresitom snegu, ne utabanom, kočenje pri kojem dolazi i do blokiranja točkova je bolje nego sa ABS-om koje ne da nipošto da točkovi ostanu blokirani. Ne mislim da zabodeš kočnicu do poda i klizaš, nego da je doziraš, ali će sigurno biti klizanja.
Tako je, znam dobro šta pišem.. ABS pije vodu u idealnim uslovima koji su za Beogradske ulice samo pusti snovi. Inače, vozim već 6 godina Renault 19 chamade (otuda i korisničko ime) koji nema ABS pa nisam imao problema. Prilagodjena brzina, trezveno kočenja, dakle bez paničnog stiskanja iste i sve bude u redu.. pod uslovom da ne za**re neko drugi, ali to već nije u mojoj moći.
Autobus.. prosto je neverovatno koliko je teško kontrolisati vozilo od 15 tona. Po logici trebalo bi da bude stabilnije što je teže ali nije.. džabe težina kad se otme kontroli.. a kontrola ili samokontrola je upravo ono što nedostaje većini naših vozača. Upravo zbog ABS-a i ESP-a mladi vozači se opuste, preteraju pa posle kuku-lele.. al' jbg, posle je**nja nema kajanja.
Inače, priča o ABS-u je zaista nepotrebna.. ne u ovoj temi već uopšte na ovom forumu.
Što se tiče drumaša.. ne vozim ih pa ne mogu da sudim ni ZA nit' PROTIV. Znam da će dobro kočiti ako su pakne kvalitetne.
Hmm, može bit'..
Kad je nešto dobro ono "drži vodu", ne pije je.
Za tehniku kočenja i vožnje se sve slažem. Auto vozim tako da ni kočnicu uopšte ne koristim - dete inflacije i embarga, kad vidim crveno na kilometar ispred izbacujem iz brzine i kotrljam se do semafora. Litar benzina, litar krvi. O paknama da ne pričamo!
I slažem se za to što kažeš za neiskusne vozače i oslanjanje na tehniku. Švabe su pravile eksperiment sa profi taksistima. Ista kola, pola ih dobilo ABS, pola nije (znali su šta ko ima). Oni s ABS-om vozili rizičnije oslanjajući se na isti i procenat udesa i štete bio isti u obe grupe. Profesionalci.
Pored navedenog, ABS i ESP rade posao i pomažu neiskusnim vozačima. Ili iskusnim koji su trenutno dekoncentrisani, umorni. Na bilo kakvom asfaltu. Asfaltu. Dobrom vozaču koji je koncentrisan će ABS produžiti zaustavni put - to se slažem. Za par procenata svega, ali ipak produžiti. Neiskusnom vozaču će spasiti glavu pri iznenadnom kočenju. Na neki način ABS pri kočenju umanjuje razliku između vrhunskog i lošeg vozača. Vrhunski će kočiti za nijansu slabije, a loš puno bolje nego bez ABS-a.
Na dvotočkašu gde je glavna kočiona sila na prednjem točku, a kad isti prokliza uglavnom je dosta čupavo (ako se ide pravo), ili si u sekundi na zemlji (ako si u nagibu), ABS može još više da pomogne, pogotovo na mokrom asfaltu. Za bicikl nisam siguran zbog cene i težine, ali na motoru bih rado imao ABS, makar samo na prednjem točku!
Posted 19 April 2016 - 06:52 PM
Falloute, ostavimo se ABS-a.. odosmo daleko.
Posted 19 April 2016 - 06:53 PM
Sve je to super, al kakve ima veze sa temom?
Msm mogli bi da diskutujemo i da li auto leti troši više sa upaljenom klimom ili sa otvorenim prozorima, na brzinama preko 80km/h, al čemu?
Aj nek neko prvo konstruiše ABS za bicikl pa da ga čerečimo na sitne delove.
Posted 19 April 2016 - 07:00 PM
Aj nek neko prvo konstruiše ABS za bicikl pa da ga čerečimo na sitne delove.
https://www.google.r....85.F6kMAwwbYSo
Posted 19 April 2016 - 07:43 PM
Izgleda da sam „ja“ uveo Abs u temu.
Pa kad se uvode diskovi kod drumaša što ne bi i abs?
Radi se o prosečnim korisnicima drumaša kojih je najviše.
Ili grešim, profesionalaca je više, možda na sajtu Cikloberze?
Nisam sarkastičan.
U tom slučaju vama je sve jasno, vi ste uvežbani, vešti i nemate problema sa upotrebom kočnica, nemate nepredviđenih situacija, naglih kočenja, sve teče...ne padate, ne povređujete se, nemate nepredviđenih situacija, jednostavno uživate u svakodnevnoj vožnji našim putevima.
Meni je bar logično, što ne znači da je i nekom drugom logično, normalno, jer se razlikujemo po mnogo čemu.
Ali ne sumnjam u genijalne komentare, veoma me zabavljaju (čast izuzecima)
Daj odgovore po svom nahođenju, logici, znanju, iskustvu....odgovori sebi, ne meni, ja nemam dilemu:
-koje su brzine u pitanju prilikom vožnje drumaša
-da li je pri tim brzinama poželjno da točkovi blokiraju što zbog upravljanja što zbog oštećenja spoljašnjih guma, pa i pucanja gume
-suv put i vlažan put
-da li je efekat kočenja bolji sa diskovima i veća mogućnost blokiranja točkova
-da li će prilikom kočenja, a u pitanju je prosečan rekreativac, točkovi pre blokirati sa diskovima ili sa klasičnim čeljustima
-a gde se drumaši pretežno voze, po šumama, gorama i poljanama ili u urbanim sredinama / svakodnevnom saobraćaju / biciklistiškim stazama / kultura u saobraćaju / da li ima pri tom iznenadnog kočenja / promene pravca / možda za nekoga i nema jer povremeno vozi a ko je bar napredan rekreativac takvih situacija ima svakodnevno i to ne samo u Srbiji već svuda...
P.S.
I zaključi sam da li pored diskova i abs ima smisla ili nema.
P.S.S.
Možda je odgovor broj „42“.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users