Neće biti da ABS skraćuje zaustavni put na klizavom.. naprotiv, zna biti jeziv na klizavici. Isprobao sa autobusom mnogo puta do sada i mnogo puta se ježio i kočio očima.
Na suvoj podlozi može skratit zaustavni put.. na mokrom i klizavom asfaltu ode u 3 lepe. Jedina prednost je u tome da spreči zanošenje vozila.
Na šljunku, snegu i ledu je loš - poluupotrebljiv - mislio sam na mokar, vlažan kolovoz gde ima prijanjanja, samo je malo slabije, gde početnicima lakše proklizaju točkovi i ABS stigne da se aktivira.
Što se diskova tiče, nija fora toliko u sili - imaju i sadašnje kočnice silu, već u ravnomernoj, pravilnoj modulaciji, tj. promeni sile kočenja. Pogotovo ako se vozi po kiši/mokrom asfaltu. Tu su diskovi neprevaziđeni. Kočnice koje koriste felnu na mokrom prvo malo klizaju, pa onda naglije počinju da koče kada obrišu vodu sa felne. To ume biti nezgodno.
1. Težina - Diskovi su teži, viljuška će biti jača i teža - ali bajsevi se svakako bez problema prave da budu ispod minimalne propisane težine, tako da to nije nikakav problem.
2. Cena - za profi timove je super sve što gura prodaju nove opreme - kad vide ljudi da prifiji voze diskove, postaće neophodni, kao što su diskovi i amorti već postali "obavezni" na većini ostalih bicikala.
3. Aerodinamika - pitanje koliko zaista remeti istu, jer sam vozač pravi oko 90% otpora vazduha, a preostalih 10% pravi ostatak bicikla - ukupno, ceo bajs. Takođe, bolje i preciznije kočenje omogućava da se koči kasnije i jače, a da je i dalje bezbedno, tako da se možda malo kompenzuje ta lošija aerodinamika.
Na kraju, najvažnija stvar - pare. Treba prodavati novu opremu. Zato cenim da će i diskovi, a i amortizeri (u nekom obliku) uskoro stići i u drumski biciklizam.
Da se ja pitam, dozvolio bih samo frikcione menjače, max. sedmofaz pozadi i obične kočnice. I da sami krpe gume kad puknu!