Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#81 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 06:57 PM

Diskovi na drumašu...razlog? potreba? pomodarstvo? za prosečnog korisnika kojih je najviše?

 

Po meni samo ako ima i – abs (ili antiskid ili inercione davače)

Biće i to jednog dana u ponudi kao i kupaca za tako nešto.

Pa je moj predlog da ubace još i RTO.  n2:lubanulle

 

Suština je u tome da točkovi ne blokiraju na podlozi.

Zaustavni put je u tom slučaju kraći.

 

I drumske kočione čeljusti mogu da blokiraju točak prilikom kočenja ali time ništa specijalno ne postižem, osim oštećenja gume, pada ili preletanja preko volana.

 

Lično sam veoma zadovoljan konvencionalnim drumskim kočnicama.

Drage kolege vreme ide napred...
 
Disc brakes are still the future and will become an important part of road racing’
Read more at http://www.cyclingwe...gO2hWs5IiJLb.99

  • 0

#82 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 07:17 PM

Ne kapiram što se uvek polarizuju mišljenja kad je neka novost u pitanju?

 

Stvar je prosta - diskovi na drumašu jesu pomak koji će neko ceniti, neko ne. Može se bez njih, ali imaju i dobrih strana. 

Na kraju svako će se odlučiti prema potrebama i mogućnostima.


  • 1

#83 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 07:18 PM

Ide vreme napred, nije to sporno i sigurno ce jednog dana biti diskova na drumasima. Zbog biznisa ako ni zbog cega drugog.

Potpuno je drugo pitanje da li su i koliko realno potrebni. Na mtb-u sa sirim gumama i osetno manjim brzinama sigurno da vrse posao. Posebno uzevsi u obzir da diskovi bolje koce po mokrom, blatu, prasini, pesku...

Ali sa druge strane od svega toga kod drumasa je najosetlivije kocenje po mokrom kada paknovi klizaju po felni sa vrlo malo trenja. I stavimo diskove koji ce u istim uslovima kociti osetno bolje, da ne kazem drasticno. Ko god ima malo iskustva zna da ce tockovi blokirati zbog vrlo male kontaktne povrsine sa (mokrim) asfaltnom i da je pad neminovan. 


  • 0
.

#84 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 07:37 PM

Ide vreme napred, nije to sporno i sigurno ce jednog dana biti diskova na drumasima. Zbog biznisa ako ni zbog cega drugog.

Potpuno je drugo pitanje da li su i koliko realno potrebni. Na mtb-u sa sirim gumama i osetno manjim brzinama sigurno da vrse posao. Posebno uzevsi u obzir da diskovi bolje koce po mokrom, blatu, prasini, pesku...

Ali sa druge strane od svega toga kod drumasa je najosetlivije kocenje po mokrom kada paknovi klizaju po felni sa vrlo malo trenja. I stavimo diskove koji ce u istim uslovima kociti osetno bolje, da ne kazem drasticno. Ko god ima malo iskustva zna da ce tockovi blokirati zbog vrlo male kontaktne povrsine sa (mokrim) asfaltnom i da je pad neminovan. 

Evo Zare ono sto kazes o kocenju po vlaznom... naravno tehnika kocenja sa disk kocnicama je nesto drugacija... I kao sto se sve sa novim stvarima dogadja u pocetku prvo nailaze na otpor i osudu od onih koji su navikli na ono dobro staro provereno...


  • 0

#85 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 148 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2016 - 07:41 PM

Postavljeno Danas, 07:57 PM

konzervativan, on 17 Apr 2016 - 8:20 PM, said:snapback.png

Diskovi na drumašu...razlog? potreba? pomodarstvo? za prosečnog korisnika kojih je najviše?

 

Po meni samo ako ima i – abs (ili antiskid ili inercione davače)

Biće i to jednog dana u ponudi kao i kupaca za tako nešto.

Pa je moj predlog da ubace još i RTO.   n2:lubanulle

 

Suština je u tome da točkovi ne blokiraju na podlozi.

Zaustavni put je u tom slučaju kraći.

 

I drumske kočione čeljusti mogu da blokiraju točak prilikom kočenja ali time ništa specijalno ne postižem, osim oštećenja gume, pada ili preletanja preko volana.

 

Lično sam veoma zadovoljan konvencionalnim drumskim kočnicama.

 

 

Drage kolege vreme ide napred...
 
Disc brakes are still the future and will become an important part of road racing’
Read more at http://www.cyclingwe...gO2hWs5IiJLb.99

 

1. Nisam rekao da vreme stoji.

 

2. Poenta mog teksta je nešto sasvim drugo...

 

P.S.

Ne bih da objašnjavam, obično vodim računa šta pišem.

 

  • 0

#86 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 07:41 PM

Drumski biciklizam se poslednjih godina menja. Pojavile se elektro grupe, diskovi, sve više se voze 25mm gume umesto 23, a tek će da bude veselo kad neko, verovatno Sram, pusti 12F drumsku grupu na tržište.


  • 0

#87 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1528 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 17 April 2016 - 07:52 PM

Meni je i 11 previse a ne jos 12f.:). Ja se vodim time ko voli neka izvoli. Meni licno ne trebaju disk kocnice. Da sam u lonodu ili nekom slicnom kisnom podruciju pa da i razmisljim. Da vozim full karbon tockove pa i nekako. Ali ovako alu kociona povrsina dobre pakne meni bajs koci odlicno i kada je kisa. Ne idem po blatu bajkom pa da mi se zadrzava blato na paknama kao sto se zadrzava na mtb paknovima.
  • 0

#88 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 08:12 PM

A meni malo liči da si ti stanovište šta je to drumaki bicikl formirao u vreme dok si se time najaktivnije bavio, pa je sad sve novije nepotrebno, a sve što je starije zastarelo :smile: Tako naiđem ponekad i na malo starije kojima su i indeksni menjači u svakom kontekstu nepotrebna komplikacija koja narušava jednostavnost i funkcionalnost trkačke mašine, a podstiče i lenjost i gubitak veština kod vozača.

 

Što se mene tiče, diskovi za profesionalce - svejedno mi je, to je na njima da se izbore za ili protiv. Diskovi za rekreativce - molim lepo, hvala lepo. Nemam trenutno i nisam u nekoj žurbi da nabavim, ali jednog dana verovatno hoću.

Nisi ti baš toliko naivan da ne shvataš šta sam ja hteo da kažem po tom pitanju, više karikiraš moje reči iz nekog razloga.

Nisam ja protiv daljeg razvoja drumskog takmičarskog bicikla, ali bih voleo kada bi postojala ograničenja koja bi uslovila i usmerila taj dalji razvoj.

Pri tom mislim na eliminaciju svih sistema, osim mehaničkih, koji utiču aktivno na tehniku i način vožnje drumskog bicikla. Tu pre svega mislim na elektroniku, hidrauliku, pneumatiku i ostale potencijalno primenjive sisteme koji bi bicikl odvukli u nekom drugom smeru od onoga što je bio istorijski, a svi se, eto, ponose sto-i-više-godišnjom tradicijom  drumskih trka.

UCI svakako već ima kriterijume regularnosti drumskog bicikla, tako da je moguće da postavi takva dodatna ograničenja, ako to želi (a pare verovatno i čine da i ne želi baš previše). Kao da nije dovoljen napredak na materijalima, dizajnu i aerodinamici, nego da se utrpa baš sve što neko izmisli i progura.

A što se tiče samih takmičara, meni je dovoljno ono što je Kanćelara rekao po tom pitanju: "Vozimo mi elektroniku i sve to što nam sponzori daju i plaćaju, ali za mene je mehanički setap ono pravo, da mogu da upravljam i osetim svaki detalj na biciklu". Pošto Kanćelara ide u penziju, verovatno će i taj stav biti penzionisan.

Što se mene lično tiče, baš me zabole šta će oni sve da izmisle, mogu sutra i robote da voze, verovatno će to mnogi i da gledaju, meni neće biti interesantno.

Formulu sam gledao dok je bila prava trka, sada gledam samo Moto GP.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#89 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2016 - 08:13 PM

Pratim temu i citam sta pisete pa bih izneo i ja svoje skromno misljenje... Takodje sam stava da su disk kocnice kod drumasa u 90% slucajeva nepotrebne...zna se kad i gde diskovi dolaze do izrazaja,kada je okruzenje jako nezahvalno: blato,sneg,kisa,prasina itd...takodje stil voznje je jako bitan,kada su potrebna nagla kocenja pri naglim promenama pravca,momentalno zaustavljanje... To sve navodi na bicikle koje se po takvom terenu i takvim stilom voze : mtb,dh,freeride,.. U drumskom biciklizmu kocnica nema dodira sa vecinom od tih stvari osim sa vodom,a i voznja nije tako agresivna da zahteva takvu kocionu silu... Stoga sam misljenja da je to vise u stilu : daj da izmisljamo nesto,samo da bi smo izmisljali,kao i prvenstveno zarada ,sto je slucaj svugde ne samo u biciklizmu.. naravno,kao i svugde bice onih za i onih protiv,ali koliko je to u stvari potrebno i sta se dobija a sta gubi uvodjenjem diska u drum...
  • 0

#90 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 08:35 PM

 

Postavljeno Danas, 07:57 PM

konzervativan, on 17 Apr 2016 - 8:20 PM, said:snapback.png

 

1. Nisam rekao da vreme stoji.

 

2. Poenta mog teksta je nešto sasvim drugo...

 

P.S.

Ne bih da objašnjavam, obično vodim računa šta pišem.

 

 

1. konzervativan izvini...

nisam mislio da ce te "vreme ide napred" toliko dotaci ....

ipak kad pises : "Diskovi na drumašu...razlog? potreba? pomodarstvo? za prosečnog korisnika kojih je najviše?" ....

2. Ono sto se nekad u MTB svetu smatralo pomodrastvom ,kao sto vidis danas je potreba, koju cak i u ovoj siromasnoj zemlji sve vise nas koristi.

Tako ce to biti i sa diskovima za drumase... bomo videli... uskoro

3. ipak za ABS i ostale novotarije oko kocnica cemo jos malo sacekati... i na MTB - ali je ne sporno da je to buducnost...


  • 0

#91 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 08:49 PM

U drumskom biciklizmu kocnica nema dodira sa vecinom od tih stvari osim sa vodom,a i voznja nije tako agresivna da zahteva takvu kocionu silu... Stoga sam misljenja da je to vise u stilu : daj da izmisljamo nesto,samo da bi smo izmisljali,kao i prvenstveno zarada ,sto je slucaj svugde ne samo u biciklizmu.. naravno,kao i svugde bice onih za i onih protiv,ali koliko je to u stvari potrebno i sta se dobija a sta gubi uvodjenjem diska u drum...

Da je momenat zarade prisutan u uvođenju diskova u drmski svet jeste sigurno. Diskovi su možda najekstremniji primer u poslednje vreme jer znače i promenu ramova. Sa druge strane nije jedina prednost diskova kočenje u vlažnim/mokrim uslovima. Podjednako, ako ne i bitnije je sinergija diska i barbonskog obruča.

Karbonski obruči su svojom pojavom uslovili dosta toga.

Osnovni problem je uticaj toplote koja nastaje kočenjem na karbon, pa je to rešavano prvo implementiranjem metalne kočione povšine na karbonski obruč, a u poslednje vreme je nastala expanzija sve širih obruča jer više karbona bolje podnosi toplotu.

 

Diskovima se uticaj toplote na karbon potpuno izbegava.


  • 0

#92 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2016 - 09:17 PM

To je definitivno jedan veliki plus...jedan od minusa bi bila mozda tezina samih disk kocnica,obzirom da je u takmicarskim profi krugovima svaki gram bitan gde ide... Verujem da bi to bila drumska varijanta disk kocnica,ali opet... I sve ostalo sto bi uslovila pojava disk kocnica u drumskim vodama,pocevsi od rama ko sto rece pa nadalje...to bi veliku zaradu donelo... A o elektronskim menjacima itd ne bih,mogu reci da sam protivnik toga..
  • 0

#93 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 09:31 PM

Profesionalci ionako voze bicikle za koje je UCI propisao da ne smeju biti lakši od 6,9kg, a svi znamo da je danas lako napraviti i dosta laši bicikl uz malo znanja i mnogo para. U prevodu oni će se lako uklopiti u zadatu težinu i sa diskovima.

 

Bitno je i pošteno reći da profi vozači voze tubulare, a oni mnogo manje pate od problema sa toplotom ili preciznije pate isto kao i činčeri, ali nemaju onaj tanak deo obruča gde se nalazi falc u koji činčer upada, a koji je u najvećoj opasnosti od pucanja zbog toplote. Obruči su postali širi da bi upravo taj deo bio deblji i samim tim izdržljiviji.

 

Druga strana medalje je da je ideja vožnje karbonskih točkova ideja vozi što aerodinamičniji bicikl gde težina nije presudni faktor. Karbonski točkovi su sami po sebi teži od alu i što su dubljeg profila to su teži.

 

A da je zarada zvezda vodilja, jeste sigurno.


  • 0

#94 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 17 April 2016 - 10:01 PM

Zna se šta su koreni.

 

ics0reonpfqd5pnuwxvq.jpg

 

 

Tacnije koreni datiraju jos u doba Da Vincija

 

IMG_2223.JPG

 

Dok je prva trka bila 1868u Francuskoj 

James-moore.jpg

 

 

U potpunosti sam za koriscenje disk kocnica u drumskom segmentu, ali definitivno ukoliko ih ne zabrane kako su namerili trebalo bi da smisle neku vrstu zastite rotora da ne bi dolazilo do ovakvih situacija gde je onaj nesrecnik zavrsio sa pocepanim mesom. Ipak se na trkama vozi na santimetar od drugog bicikla. Kako napreduje tehnologija u svemu tako napreduje i u biciklizmu sta podrzavam u potpunosti, s`tim da bar 70% noviteta ne bih koristio jer mi ne trebaju. 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#95 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 10:10 PM

Ako ih ponovo dozvole moje predviđanje je da će u profi svetu diskovi biti izuzetak i to samo na trkama ala Pariz Rube gde je podloga takva kakva je i na malobrojnim brdskim deonicama sa gadnim spustovima, naročito po lošem vremenu.

 

U ostalim uslovima im realno diskovi ne trebaju i više restavljaju hendikep, što aerodinamički, što težinski, nego benefit.

 

Diskovi će mnogo više zaživeti u amaterskom biciklizmu gde je jedan bicikl i za njivu i za igranku.


  • 1

#96 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 April 2016 - 03:23 AM

Neće biti da ABS skraćuje zaustavni put na klizavom.. naprotiv, zna biti jeziv na klizavici. Isprobao sa autobusom mnogo puta do sada i mnogo puta se ježio i kočio očima. 

Na suvoj podlozi može skratit zaustavni put.. na mokrom i klizavom asfaltu ode u 3 lepe. Jedina prednost je u tome da spreči zanošenje vozila. 

Na šljunku, snegu i ledu je loš - poluupotrebljiv - mislio sam na mokar, vlažan kolovoz gde ima prijanjanja, samo je malo slabije, gde početnicima lakše proklizaju točkovi i ABS stigne da se aktivira.

 

Što se diskova tiče, nija fora toliko u sili - imaju i sadašnje kočnice silu, već u ravnomernoj, pravilnoj modulaciji, tj. promeni sile kočenja. Pogotovo ako se vozi po kiši/mokrom asfaltu. Tu su diskovi neprevaziđeni. Kočnice koje koriste felnu na mokrom prvo malo klizaju, pa onda naglije počinju da koče kada obrišu vodu sa felne. To ume biti nezgodno.

 

1. Težina - Diskovi su teži, viljuška će biti jača i teža - ali bajsevi se svakako bez problema prave da budu ispod minimalne propisane težine, tako da to nije nikakav problem.

2. Cena - za profi timove je super sve što gura prodaju nove opreme - kad vide ljudi da prifiji voze diskove, postaće neophodni, kao što su diskovi i amorti već postali "obavezni" na većini ostalih bicikala.

3. Aerodinamika - pitanje koliko zaista remeti istu, jer sam vozač pravi oko 90% otpora vazduha, a preostalih 10% pravi ostatak bicikla - ukupno, ceo bajs. Takođe, bolje i preciznije kočenje omogućava da se koči kasnije i jače, a da je i dalje bezbedno, tako da se možda malo kompenzuje ta lošija aerodinamika.

 

Na kraju, najvažnija stvar - pare. Treba prodavati novu opremu. Zato cenim da će i diskovi, a i amortizeri (u nekom obliku) uskoro stići i u drumski biciklizam.

 

 

Da se ja pitam, dozvolio bih samo frikcione menjače, max. sedmofaz pozadi i obične kočnice. I da sami krpe gume kad puknu! :)

4254884137_765400a18e_o.jpg


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#97 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 18 April 2016 - 10:06 AM


3. Aerodinamika - pitanje koliko zaista remeti istu, jer sam vozač pravi oko 90% otpora vazduha, a preostalih 10% pravi ostatak bicikla - ukupno, ceo bajs. Takođe, bolje i preciznije kočenje omogućava da se koči kasnije i jače, a da je i dalje bezbedno, tako da se možda malo kompenzuje ta lošija aerodinamika.

Očigledno da kod aero ramova i kočnice remete aerodinamiku i prave nekakvu razliku. Kolika je ta razlika stvarno je, nama kao entuzijastima, nebitno, ali u profi svetu je bitno. Da kočnice nisu bitne u aerodinamičkom smislu ne bi pravili nove Venge Vias ili Madone 9 ramove.

 

Btw kad već diskutujemo o novotarijama u drumskom biciklizmu, lepo bi bilo pomenuti i upotrebu Dogma K8-S rama sa zadnjom suspenzijom na Pariz Rube.

Cfhkj_TWWw_AAv_B5e.jpg


  • 0

#98 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 April 2016 - 11:21 AM

Nisi ti baš toliko naivan da ne shvataš šta sam ja hteo da kažem po tom pitanju, više karikiraš moje reči iz nekog razloga.

 

Ništa nisi rekao što se potire sa mojim zaključkom :-) Niti pokušavam da karikiram, niti mislim da je to samo po sebi nešto loše. Naprotiv, to je potpuno prirodan način gledanja na stvari. Uostalom, Degranž je svojevremeno branio promenljive brzine na Turu iz istog razloga zbog kog ti ne voliš elektroniku.


  • 0

#99 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 April 2016 - 11:31 AM

Očigledno da kod aero ramova i kočnice remete aerodinamiku i prave nekakvu razliku. Kolika je ta razlika stvarno je, nama kao entuzijastima, nebitno, ali u profi svetu je bitno. Da kočnice nisu bitne u aerodinamičkom smislu ne bi pravili nove Venge Vias ili Madone 9 ramove.

 

Samo je pitanje koliko bolje kočenje kompenzuje lošiju aerodinamiku. Šta ima veći pozitivan uticaj na kraju trke, tj. koje rešenje je optimalno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#100 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 18 April 2016 - 12:47 PM

Uglavnom se već zna gde je šta bitno pa tako aerodinamika igra najveću ulogu na brzim ravničarskim etapama, a tu su kočnice praktično nebitne.

 

Obrni, okreni, ako ponovo dozvole diskove, oni će se koristiti na malom broju trka ili etapa ili čak na delovima etapa. Do sada se dešavalo da vozači u sred trke klasičan bicikl zamene hronometarskim jer je matematika rekla da će više dobiti aero pozicijom, nego što će izgubiti zamenom bicikla, pa ne bih bio začuđen da tako isto menjaju i ramove u zavisnosti od konfiguracije staze, klimatskih rilika i vrste kočnica.

 

Da postoji pravilo da isti ram mora da se vozi celu sezonu, osim hronometara, svi do jednog bi izabrali klasične kočnice.


  • 0




3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika