Drum i disk
#741
Postavljeno 09 March 2023 - 03:43 PM
Tako ni Messi ne vredi 2, ili 3, ili koliko već puta od nekog manje plaćenog igrača, a dobija 2-3-koliko već puta više para...
Znači ako je za 5% bolji od drugih sa najvišeg nivoa, neće koštati 5% više, već ko zna koliko... (zavisi od potražnje)
#742
Postavljeno 09 March 2023 - 03:52 PM
Koliko je to isplativo vidimo i po broju konkurenata i ponudi novih bicikala kod nas. Zašto je Beosport prestao da radi Specialized? Verovatno su dobro zarađivali...
Ne branim PB, i ja bih voleo da imamo veću ponudu i niže cene, ali siromašno smo tržište, polovni bicikli su većini dovoljno dobri, pa je i ponuda prilagođena tome.
#743
Postavljeno 09 March 2023 - 04:10 PM
Ko bi dao 6000€ za bicikl. Ako im stoje onda nema potražnje. Nije pitanje ima li se ili ne nego vredi li ili ne.
Prodečan manji automobil težine oko 1200kg nov košta oko 12 000€. Znači 10€ po lćkilogramu. Ima tu elektronike, gume, stakla, aluminijuma, čelika.
Neki ultra bicikl kopta 5 000€.. 7-8 kg što karbona, što aluminijuma i čelika.. i elektronike u 2 menjača. Znali, ispade oko 600+ e po kilogramu.
Suvišno je pomenuti koliko proizvodjača i radne snage je uključeno u proizvodnju jednog automobila. Toliko o realnoj ceni bicikla koja je toliko visoka kao da se kupuje spejs šatl. Ali dok je ovaca biće i vune.
https://picasaweb.go...208760685671353
#745
Postavljeno 09 March 2023 - 05:29 PM
Ko bi dao 6000€ za bicikl. Ako im stoje onda nema potražnje. Nije pitanje ima li se ili ne nego vredi li ili ne.
Ovaj od 155 hiljada teži 2,5kg od mog iz 2019 kojeg sam platio na popustu 800€ a bio 1000€ na početku.
Neka bude i Pinarelo Dogma od 16000€ nije problem, još bolje ali ima nas koji bi da vozimo još sajle u umesto Di2 na struju, kalipere itd itd, mislim ne treba mi telefon Samsung S23 od 1500€ već mi A klasa od 400e odlično radi posao, onako plastično rečeno ali neka i te S23 ne smeta mi. A posebna tama je da li je on baš skoro 4x bolji ... ili je stvar samo prestiža i sl
Nema potražnje kod nas jer smo siromašno tržište, a oni da bi bili distributer moraju da uzmu sve klase bicikala, ne mogu samo ove do 1.000 evra. I kažem nije uporedivo cene iz 2019. i danas. Ja auto koji sam kupio u septembru 2018. nov mogu sad da prodam bukvalno za iste pare a koristio sam ga više od 4 godine i prešao 80k km. Isto i sa biciklima skoro.
I konačno imaš to što se zove "diminishing returns" na engleskom. Tebi će srednja i niža klasa auta, računara, bicikala i slično uvek biti najisplativija. Neće ti biti isplativ McLaren koji voze bitni po Beogradu. Isto tako možeš da kupiš bicikl od 1.000-1.500 eur sa sajlama i sa kaliperima, i dalje ih ima i da te služi sasvim lepo. Ako hoćeš Pinarello Dogma F koji i košta 16.000 evra onda ćeš to debelo da preplatiš i da dobiješ samo sa diskovima i Di2. Ekvivalent bi bio zašto više ne može da se kupi McLaren sa manuelnim menjačem? Pa ne može, niko te ne tera da ga kupuješ, niti da kukaš zašto je skup.
tribana 120 u dekatlonu nema već dve sezone ja mislim.
teško da će biti i za ovu
Ok, to mi je bio jedan od primera. Mi smo generalno siromašno tržište i sa ponudom i sa prodajom pa verovatno kod nas isporuka stigne tek ako ostane nešto viška. Ja sam hteo pre dve godine da uzmem Triban 520 pa ga ne dočekah i uzeh polovan bajs.
Koliko je to isplativo vidimo i po broju konkurenata i ponudi novih bicikala kod nas. Zašto je Beosport prestao da radi Specialized? Verovatno su dobro zarađivali...
Ne branim PB, i ja bih voleo da imamo veću ponudu i niže cene, ali siromašno smo tržište, polovni bicikli su većini dovoljno dobri, pa je i ponuda prilagođena tome.
Upravo, ne isplati se, što zbog carina i procedura, što zbog toga što moraš da držiš lager koji ne ide, pogotovu najskupljih modela. Druga stvar je Hrvatska gde ti imaš mnogo veću ponudu, ne samo zbog veće prodaje nego i zato što je u EU - distributer prosto može bicikl da proda bilo kom drugom distributeru u Evropi ako se zaglavi s nekim lagerom jer od troška ima samo prevoz, a iz Srbije carinu na uvoz, pa reexport papiri pa svašta nešto, bolje mu je da obori cenu i da pokuša da proda ovde.
Prodečan manji automobil težine oko 1200kg nov košta oko 12 000€. Znači 10€ po lćkilogramu. Ima tu elektronike, gume, stakla, aluminijuma, čelika.
Neki ultra bicikl kopta 5 000€.. 7-8 kg što karbona, što aluminijuma i čelika.. i elektronike u 2 menjača. Znali, ispade oko 600+ e po kilogramu.
Suvišno je pomenuti koliko proizvodjača i radne snage je uključeno u proizvodnju jednog automobila. Toliko o realnoj ceni bicikla koja je toliko visoka kao da se kupuje spejs šatl. Ali dok je ovaca biće i vune.
Ne znam koji ti je to sad prosečan mali automobil 12.000 eur, evo ovaj tekst našli su ukupno DVA modela za tu cenu na celom tržištu, a zapravo je i tu pitanje da li zapravo možeš da ih poručiš i dobiješ u toj opremi koja postoji u cenovniku (obično sada uvoze samo sa bogatom opremom). Tako da se to dosta promenilo. Edit: Da ne pričamo o Fabia ili Clio koji u najosnovnijoj opremi sa 65KS motorima koštaju 15.500 i više eur. A najjeftinija Opel Corsa je 19.500 eur, ne zezam se...
A poređenje kilaže nije merodavno, jer tom logikom onaj moj pomenuti Galaxy S23 Ultra ima 250 grama i košta 1500 eur, dakle 6000 eur po kg, dakle da ima 7kg bi to bilo 42.000 eur. Cenu ne određuje kilaža i uložen materijal već tehnika koja je upotrebljena i za koju proizvođač misli da će tržište da plati. A te preskupe bicikle će tržište da plati opušteno, ne naše sigurno, ali ih je za naše najmanje i briga. Malo su preterali u poslednjih godinu-dve pa će i na Zapadu da imaju sad overstock pa će morati da ubijaju cene, ali neće to biti dramatično, pa će taj od 6000 da se vrati na 5000, ali ne na 1000 eur.
#746
Postavljeno 09 March 2023 - 06:36 PM
Složio bih se sa svakim zarezom koji si stavio. Cene jesu abnormalne ali svega, nije pogođena sam biciklistička industrija. Najgore smo prošli sa najosnovnijim potrebama. Cene energenata su poralse za 50 i 100%, ali bogami i cene nekih osnovnih prehrambenih proizvoda. Svi plaćamo danak rata Amerike protiv Rusije koji hteli mi to ili ne, svi moramo da finansiramo a samo Ameri od toga profitiraju. No propaganda je tako savršeno osmišljenja da je većina u uverenju da se zapravo pomaže ojađenoj Ukrajini a njihov narod je nažalost u celoj toj priči najveća kolateralna šteta.
Nije sve tako crno. Kome treba bicikl a može da svari polovan, tržište bicikala sa "zastarelom tehnologijom" ima i dalje lepu ponudu za pristojan novac, i tu se kile plaćaju nemerljivo manje jer nemaju hidrauliku i elektroniku.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#747
Postavljeno 09 March 2023 - 07:00 PM
Došli smo do kvalitetnih zaključaka.
Slažem se sa svima, svaka čast.
Shodno (težoj) situaciji treba se tako i postaviti, šta da se radi, ako je za utehu sve ima nerealno visoku cenu sada (a sam život najmanju).
Nadajmo se da će se vratiti sve na svoje.
#749
Postavljeno 16 September 2024 - 06:28 AM
https://youtu.be/99B...ars_-K9Kf1htJfq
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#750
Postavljeno 19 September 2024 - 02:35 AM
Auuu, predugačko, uplašio sam se odmah na startu kad sam video koliko traje...
A, u suštini, ne verujem da bih čuo bilo šta što već nije poznato. A poznato je da i diskovi imaju svojih mana, ali da jednostavno bolje koče, tako da ko hoće bolje kočnice - treba da uzme diskove.
*
btw, ja nisam hteo bolje kočnice, pa sam kaparisao Genesis Equilibrium sa rim brejkovima, stiže mi za 20-ak dana.
#751
Postavljeno 19 September 2024 - 04:32 AM
Isto tako da su komplikovanije i da ima zajenancije oko njih, i to stoji. Meni se kočnice malo čuju u poslednje vreme i probao sam da malo obrišem diskove da vidim hoće li šta pomoći. Slabo... Našao sam rešenje na yt a to je da moram da skinem i diskove i pločice, da ih dobro očistim pa onda jedan sloj skinem šmirglom fine gradacije, pa opet dobro očistim, pa ponovo montiram, pa da ih onda malo vozim dok opet pločice ne nalegnu dobro na disk. Zajebancija od par sati samo da bi kočnice bile tiše.
Sa druge strane, kaliper kočnice em se nikad ne čuju, a održavanje je otprilike da se jednom mesečno obrišu kočione površine točka čistom krpom i vuala... Gotovo!
Nego Mićo otkud to da prelaziš na Reynolds? Svi teže ka što lakšem samo Mića ode u klasike.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#752
Postavljeno 19 September 2024 - 06:34 AM
Nije fora umesto diskova uzeti lošije kalipere, osim ako ne planiraš odmah da zameniš čeljusti za nešto kršteno... kao da namerno hoćeš što teže da kočiš, mada se to uklapa u koncept retro bicoklaAuuu, predugačko, uplašio sam se odmah na startu kad sam video koliko traje...
A, u suštini, ne verujem da bih čuo bilo šta što već nije poznato. A poznato je da i diskovi imaju svojih mana, ali da jednostavno bolje koče, tako da ko hoće bolje kočnice - treba da uzme diskove.
*
btw, ja nisam hteo bolje kočnice, pa sam kaparisao Genesis Equilibrium sa rim brejkovima, stiže mi za 20-ak dana.
#753
Postavljeno 19 September 2024 - 12:13 PM
Nije fora umesto diskova uzeti lošije kalipere, osim ako ne planiraš odmah da zameniš čeljusti za nešto kršteno... kao da namerno hoćeš što teže da kočiš, mada se to uklapa u koncept retro bicokla
Tesko ce da zameni kalipere, izgleda da su ovo duboki kaliperi zbog prihvatanja sirih guma. Nije hteo bolje kocnice pa je izabrao najgore...
#754
Postavljeno 19 September 2024 - 03:12 PM
@Smasher
Ja sam 6,5 god. na diskovima i nikad nikakvih problema nisam imao. Samo zamenim jednom godišnje diskove i pločice i to je to.
A u pravu si da većina biciklista i ne vozi kad su loši vremenski uslovi. I ja a izbegavam kišu, uhvati me možda 2-3 puta godišnje.
@Woody i Dušan
Da, znao sam da su malo lošije kočnice, ali eto...
Pošto izbegavam da vozim po mokrom, tek ponekad me uhvati kiša na kratko (na duže jedino ako su neki brevet/trka u pitanju), nadam se da neće biti katastrofa.
#755
Postavljeno 21 September 2024 - 07:26 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#756
Postavljeno 22 September 2024 - 06:12 AM
Hvala na informaciji.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika