Ako to ne osecas, vraticu te u osnovnu skolu, nisi jos za srednju.
Ako počneš sa vredjanjem, a ovo već polako kreće u tom smeru, nećeš biti prvi koji je zbog toga uklonjen sa ovog foruma. Ako ne možeš da se kontrolišeš onda nisi za ovu zajednicu.
Postavljeno 03 March 2023 - 05:55 PM
Ako to ne osecas, vraticu te u osnovnu skolu, nisi jos za srednju.
Postavljeno 03 March 2023 - 06:39 PM
Ako počneš sa vredjanjem, a ovo već polako kreće u tom smeru, nećeš biti prvi koji je zbog toga uklonjen sa ovog foruma. Ako ne možeš da se kontrolišeš onda nisi za ovu zajednicu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 03 March 2023 - 07:18 PM
Ma dobro...Milovuk je u pravu za hidraulične kočnice na drumašu i tu se nadam svi slažemo, a to je da su bolje, jednostavno, tu nema govora, skoro svi tako pišemo. Nego smo mi iz nehata svi otišli u drugu temu, a to je tipa "Da li su meni potrebne disk kočnice" i td.
Dakle, drugo je pitanje, jednostavno druga tema, ko sta želi ili ne želi. Pa Milovuk, nemoj se isključivati iz teme ili foruma, već pišite svi, kako bi jedni od drugih nešto naučili, podelili iskustva.
Mene tipa interesuje, kako se mehanički disk tipa Sora, eto skoro najmanja klasa, ponaša u odnosu na Sora kaliper ili čak Ultegra kaliper!? Pisao sam da se na novom SCOTT Speedsteru, koji je preko 100k dinara u Planetu nalaze na primer te kočnice. Po mom mišljenju, iako nemma iskustva nikakvog sa diskovima, ali znam šta je Sora jel, pretpostavljam da ne treba dati toliko para za takav bicikl, već malo sačekati pa "napasti" nešto polovno a da bude minimum 105.
Nadam se da je Milovuk u pravu kada prognozira da će cene bajkova drumskih sa diskovima brže krenuti na dole nego što mi mislimo. I meni nešto tako pada napamet, jer su krenuli da ih proizvode i preveli su ih gotovo u standard (pogledajte sajtove i ponude bicikala), pa će ta reprodukcija masovna da dovede nadam se do pada cena.
Jedino mi ostaje da isto napišem a to je da na primer kaliper kočnice kod drumaša, na primer Ultegra, izgledaju prelepo i da je isto tako prelepo imati takav bicikl i neotuđiti ga nikada od sebe. Nije mala stvar, ali mi smo savremenici jedne epohe, kada se na biciklu prelazi sa jedne vrste kočenja na druge.
Biće i kalipera, neko je pominjao 7 faze i td, ali ipak dosta, dosta manje, 20% će ih biti na tržištu. Ali će ih biti, pa i za znalce, i za kolekcionare i za one koji žele da voze jeftinije bajkove, tj one sa jeftinijom opremom.
Primer, imam drumski ram hrom moli i 8 faz na njemu, ma idi, za grad, dušu dao, nit lanac skup, nit kaseta, ništa, samo sedi i vozi. Jeftino, ali skromno.
Dakle, biće za svakog po nešto u budućnosti bukvalno, ali masovno će verujem biti samo diska.
Dobro je, po mom mišljenju, što se ne ide masovno na elektroniku kod menjača, to mi se baš ne sviđa, ne zbog cene koliko zbog komplikovanja mehanike bicikla. Verujem i da neće, već da će sajle ostati na tržištu dominantne.
Postavljeno 03 March 2023 - 07:50 PM
Ne, to jest jako retko. Po mom iskustvu to se dešava u nekoliko situacija:
-Ako je napolju mokro i pada kiša, spuštaš se nizbrdo i malo vlage se nahvata na disk, prvi inicijalni ugriz pakni na disk zaškripi ali posle 2 sekunde nestane.
-Ako su disk i pločice baš prljavi. To se retko dešava jer je kočioni sistem smešten visoko kod nable i neuporedivo manje se prlja nego što je to slučaj kod kalipera, ali eto ako se kočnice ne očiste par hiljada km, hoće da zaškripi.
-Kad se koristi neodgovarajuća kombinacija disk-pločica. Mnogi ljudi odluče da pređu na drugi tip pločica, tipa sa metalnih na organske ili obrnuto a zaboravljaju da je njihov disk bolje kompatibilan sa pređašnjim tipom pločica.
-Hoće naravno da zaškripe kada se skroz istanje i kad su gotove.
Hvala
Postavljeno 03 March 2023 - 08:25 PM
Postavljeno 04 March 2023 - 01:12 AM
Postavljeno 04 March 2023 - 05:22 AM
Postavljeno 04 March 2023 - 10:24 AM
Neko je pomenuo da ce kad se omasovi postati jeftinije, nije tacno, cak ni za obicne kalipere. SRAM je kupio proizvodjaca elektricnog motora, svi prelaze na struju, nemci kopaju litijum, najjeftiniji elektricni automobil bice 30000 evra, znaci za bicikl pocetne kategorije 2000e je neka razumna cena. Gotovo je, to samo vi bumeri pricate kako je nekad bilo dobro, ostali moraju da se prilagode i pravac u buducnost.
Postavljeno 04 March 2023 - 10:54 AM
Postavljeno 04 March 2023 - 01:22 PM
Tema je 'drum i disk', dakle analogije sa MTB su suvišne, kao i analogije sa materijalima ramova, težinom itd. Diskovi su super, a ko želi da veruje da su opravdano nametnuti na drumskim biciklima, taj očito nema osećaj za uticaj marketinga. Mnogo tehnoloških čudesa je bilo i prošlo kroz bici industriju, a i danas se razni upinju da ubace još neko sokoćalo, još neku oprugu, motor, itd. Fora je da imaš izbora da to koristiš ili ne. Ako je poenta drumskog bicikla da može da bude jednostavan za rukovanje i održavanje, da bude lagan, udoban i siguran, onda takav bicikl treba da bude i dostupan u masovonoj prodaji. Da ne moraš da kupiš nižu klasu bicikla da bi izbegao di2, hidrauliku i ostale novotarije i da možeš da voziš brzo i daleko koliko ti se ćefne, bez bespotrebnih kompromisa i neopravdanog plaćanja.
Da, slažem se i verujem da će ipak biti mogićnosti da se bira. Ali diskovi jesu bolji od kalipera, zbog toga ih i ima kao bolja opcija. Na proturevima, sasvim sigurno je opravdano da na takvim biciklima bude nešto što je najefikasnije a to su kod kočnica hidradiskovi i tu nema ničeg sporonog. Oni voze ono što je najbolje. Da li nama treba i da li to možemo da priuštimo, to je drugo pitanje.
I meni smeta Di2 tehnologija, jednostavno ne treba mi tolika savršenost kod bicikla, jer sajle mogu lakše održavati i nabavka takvog bicikla mi je dosta jeftinija.
Ali da sam parajlija, kupio bih bajk sa protura, priznajem, jer bih vozio nešto gotovo savršeno i td.
Mnogo je tehnologija otišla daleko, i bilo bi nepošteno da ne možemo imati pravo izbora u budućnosti, ali opet ponavljam, trebalo bi da ga ipak bude. Ko i kod automobila...
Postavljeno 04 March 2023 - 03:31 PM
Postavljeno 04 March 2023 - 03:34 PM
Postavljeno 04 March 2023 - 04:00 PM
Na Vuelti su vozači birali kaliper. Zašto im je dovoljno dobar?
Ono jes da u biciklizmu nema mnogo love, pa možda nemaju za hidrauliku i diskove na svim trkama...
Nzm, iskreno voleo bih da ima ekipa sa kaliperima i na TDF-u, Điru...ali teško, verujem i da će na Vuelti svi biti na diskovima ove godine...videćemo.
Postavljeno 04 March 2023 - 06:02 PM
Postavljeno 04 March 2023 - 08:29 PM
Zanimljiva stvar je da su diskovi stvarno super stvar za loše vreme, pa čak i za drum. Međutim još zanimljivije od toga je da leti, kad je vreme idealno za vožnju srećem gomilu biciklista na drumu, pretežno većina vozi sa diskovima. Kad je vreme lošije i hladnije očekivaćeš da isti ti likovi voze te skupe karbonce sa hidraulikom jer hidraulika baš tada dolazi do izražaja, ali ne... Jako ih retko srećem na tim nekim mojim redovnim rutama, Valjda večina zimi vrti pedale u sobi uz Zwift kao hrčak što u kavezu vrti onaj točak.
I koja je onda prednost diskova na drumu kad ih najveća večina ne vozi po lošem vremenu?
Kako znaš da ih ne voze? Možda voze danima kad ti ne voziš, ili si svaki dan na vožnji po lošem vremenu? Tako zvuči. Daj statistiku vožnji ove zime, ili bar neki kontekst, koliko si redovno ili mnogo na drumu po hladnom i lošem vremenu. Naravno da će mnogo manje ljudi biti napolju po hladnom a posebno kad je vlažno, jer nije uživanje, ali ih ima. Drumski bicikli su za da se voze po lepom vremenu. Ko uopšte i ima vremena da pere i podmazuje stalno, u ovim uslovima, skoro niko.
Postavljeno 04 March 2023 - 09:01 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 04 March 2023 - 10:05 PM
0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika