Ili njihova ili tvoja. Šta misliš, po tvojoj proceni, koju temperaturu mogu da dostignu felne na biciklu od 16kg koji u bisagama ima 24kg tereta + vozač 86kg.. dakle oko 126kg na spustu dugom 24km sa Kajmakčalana gde poslednjih 3-4 km imaju nagib od 14-15%? Sa lakoćom je dostizao 60+ km/h. Bilo je dosta kočenja jer nisam imao preteranu želju da ga pustim da ide toliko. I naravno, ni felne ni kočnice to podneše sa lakoćom. Ne troši se to ni blizu tome kako si ti opisao u nekim prethodnim postovima.
Ako po nečijoj računici felna dostiže 100C kako sam ja mogao da je dodirnem prstima a da se ne opečem? Jeste bila zagrejana ali ne toliko da ne može da se pipne prstima.
Drugi vozač sa nešto većim težinom od mene koji na bicu ima XT hidrauliku je polako počeo da gubi silu kočenja jer su se diskovi pregrejali.
Hidraulika ima prednosti ali u odredjenim situacijama zna da popusti u odnosu na dobar V brake sistem.
To se prosto izmeri onim termalnim pistoljima. Moj drug ima servis, za kola i letos smo merili auto tamne boje koji stoji na suncu imao je preko 70 stepeni na haubi, a napolju je bilo oko 37, znace ne bas pakleno vruce.
.
Ali ajde ovako, ako je leti 40 u hladu, na suncu je sigurno 55 pa i vise. sto ti je cudno sto se na to doda , na kocenju dodatnih 40 stepeni? To sto si ti mogao da pipnes rukom nista ne znaci, aluminijum brzo odvodi toplotu. Pa je nesto brenerom grejem do usijanja, sklonim brener posel 2 sekunde nije vise crveno. Odlazi toplota brzo.
Ako pucaju gume koje samo stoje na suncu,a to mi se desilo vise puta ispod radionice, zmisli kada na to dodas jos toplote, sta je tu cudno.
Opet ako je sve idealno i dobro, verovatno se nece nista desiti. Ali meni se licno desilo.
To sto ti mislis da se ne desava cesto, to ti mislis jer nemas ni blizu iskustva sa tim kao ja. Sigurno sam zamenio ovih godina stotinjak felni koje su bile ostecene od kocenja. Nije tvoj bicikl dovoljan broj za neki relevantan uzorak.