Drum i disk
#641
Postavljeno 28 February 2023 - 08:46 PM
Svako bira za sebe (kao što ja hoću ravne pedale i neću drumaški volan ).
Samo ko vozi neko vreme bajs sa hidraulikom, ako je izgubi - to je baš ono skok s konja na magarca.
Tako kod mene, kad sam vozio drumaša tih oko 3000 km, osim neudobnosti, najviše su mi smetale te loše kočnice.
(fala lopovima što su ga odneli )
#642
Postavljeno 28 February 2023 - 08:48 PM
Da li si nekada vozio na nekom jačem spustu po suvom bicikl sa kaliper kočnicama više kategorije tipa Dura Ace, Ultegra, ili makar 105?
Ja najbolje od toga što sam probao je Shimano 105, ja sa bajsom i opremom sve zajedno oko 110 kila spuštam se nizbrdo sa 60,70 i kočim samo prednjom kočnicom sa 2 prsta. Ako to nisu dovoljno dobre kočnice onda ne znam šta bih to trebalo da tražim. Tipa da koče na glasovnu komandu ili tako nešto.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#643
Postavljeno 28 February 2023 - 08:55 PM
Naravno da nije, zato tako i priča. U tim uslovima ni diskovi ne bi kočili ništa bolje. Ljudi ne shvataju da maksimalna sila kočenja više zavisi od kontakta točka i podloge nego same kočnice. Ako zakočiš toliko jako da ti točak prokliza i padneš ništa ti ne znači jaka kočnica kada će i slabija kočiti isto. Ako drumska kočnica može da blokira točak, a može, nikakve svrhe nema voziti disk gledajući maksimalnu silu kočenja.
#644
Postavljeno 28 February 2023 - 09:05 PM
Ja sam vozio komplet mehaniku .Dura Ace 4 godine. Dal ce da blokira u sekundi kao i disk? Pa naravno da hoce. Drumske gume su tolko uzane da ih je najlakse blokirati u sekundi. Ali to je zadnja stvar koja pokazuje kvalitet kocnice. Medjutim finocu podesavanje kocenja pogotovu po klizavim uslovima je na strani hidraulike. To se zove modulacija Nemojte sada da ne vozite zimi. Pa ako iole ozbiljnije vozis uhvatice te i leti mnogo puta kisa. Drugo, bolje osecas kocnicu i podesavas kocenje i ako trebas iznenada u krivini da malo smanjis brzinu.
Trece na dugackim spustovima u kombinacijama sa ostrim kocenjima, moze da se desi da dodje do velikog grejanja felne, i da dodje do pucanja gume i sl.
A ako si dosao u fazu da su felne istrosene, tek tada paknovi imaju onu osobinu da kocnica, cas hvata jace, cas slabije, sto cete se sloziti nije prijatna i predvidiva stvar.
#646
Postavljeno 28 February 2023 - 09:32 PM
Baš tako. Na kaliper kočnicama je potreban nešto malo jači stisak da se blokira točak u poređenju sa diskom, ali če zato više praštati ako se pretera sa kočenjen. No verujem da će se svi složit sa mnom da je blokada točka poslednje što je potrebno na spustu. Treba kočiti tako da blokada nije potrebna.
@Milovuk
Sledeći put kad ti se potroše felne pa budeš hteo da baciš točkove, nemoj, greota je. Pošalji nama, mi ćemo iskoristiti stare nable i žbice i zameniti samo felnu i da se opet siti navozamo.
Naravno da nije, zato tako i priča. U tim uslovima ni diskovi ne bi kočili ništa bolje. Ljudi ne shvataju da maksimalna sila kočenja više zavisi od kontakta točka i podloge nego same kočnice. Ako zakočiš toliko jako da ti točak prokliza i padneš ništa ti ne znači jaka kočnica kada će i slabija kočiti isto. Ako drumska kočnica može da blokira točak, a može, nikakve svrhe nema voziti disk gledajući maksimalnu silu kočenja.
Baš tako. Na kaliper kočnicama je potreban nešto malo jači stisak da se blokira točak u poređenju sa diskom, ali če zato više praštati ako se pretera sa kočenjen. No verujem da će se svi složit sa mnom da je blokada točka poslednje što je potrebno na spustu. Treba kočiti tako da blokada nije potrebna.
@Milovuk
Sledeći put kad ti se potroše felne pa budeš hteo da baciš točkove, nemoj, greota je. Pošalji nama, mi ćemo iskoristiti stare nable i žbice i zameniti samo felnu i da se opet siti navozamo.
P.S.
Problem sa grejanjem je prisutan i kod disk kočnica itekako, pogotovo što je disk daleko manjeg prečnika u poređenju sa felnom. Ne trudi se Shimano bez veze da korišćenjem više različitih metala u jednom disku malo ohladi ceo sistem. Dakle nije ni disk izuzet od toplote, ona je jednostavno nusprodukt kočenja.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#647
Postavljeno 28 February 2023 - 09:37 PM
Da, ja sam glup pa nisam znao da zamenim felne. Trebas da znas da sam ovo vozio pre nekih 15 godina. Jos te godine je bila aktuelna ova 7800 grupa a sledece je mislim izasla 7900,. E sada mislis da je pre 15 godina imalo gde da se nadju felne sa 18 i 20 zica? I da se imalo naci a nije, kostale su nove felne kolko su kostali polovni solidni tockovi. Ali nisu krive felne nego paknovi.
#648
Postavljeno 28 February 2023 - 09:47 PM
P.S. Nije isto kada ti se greje disk ili felna. Objasnio sam al ne vredi izgleda. Kada se greje felna guma moze da strada.
Kada sam stavio prve drotarice davno, davno desilo mi se na dugackoj nizbrdici da je pocela da se pojavljuje un guma, srecom sam video da je tocak poceo da baca pa sam odmah stao. Ne smem da mislim sta bi se desilo. Jes da te spoljne nisu bila neka sreca ali ipak strasna stvar.
#649
Postavljeno 28 February 2023 - 09:50 PM
Kada kažem da sam osetio veliku razliku u kočenju dok sam vozio tog drumaša 2 meseca, mislim na kočenje u svim situacijama ne konkretno na spuštanje.
Taj drumaš mi je imao 105 grupu, ali stvarno se ne sećam detalja, samo se sećam da sam generalno plakao za starim kočnicama...
#650
Postavljeno 28 February 2023 - 10:01 PM
@Milovuk
Iskusio sam ja to grejanje felne. Spuštao se nekih 5 km gde je prosek oko 11% i još sam morao dodatno puno da kočim jer je put bio loš. Kad smo sišli dole u podnožje i drugar i ja pipamo felnu, jeste vruća ali sem toga ništa drugo. Već posle 100 metara vrtenja točka bez kočenja se ohladi. Te priče koje ti pišeš sam si napisao da su imale uzrok. Te dotrajale felne te loše gume. Šta očekivati u tom slučaju nego sranje. Kad je sve ispravno teško da će neko da izgubi glavu na spustu jer eto nema hidrualične diskove.
laku noć forumaši, nastavljamo ujutru.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#651
Postavljeno 28 February 2023 - 10:13 PM
Spuštaju se profesionalci godinama po 15 km i 10 % i to kojim brzinama i kočenjima u odnosu na nas pa se nikom ne raspadaju točkovi i gume.
Da je disk generalno bolji, jeste. Ali tolika muka da se dokaže da svi moraju da ga voze i da svima treba mi baš ne ide u glavu .
#652
Postavljeno 28 February 2023 - 10:29 PM
Meni se desilo, ali ok to nije dovoljno.
Ispred radionice mi se desilo i to ne jednom da bicikl stoji par sati na letnjem suncu i da guma ispusti. Kada bi je skinuo da vidim, ili bi se pocepala po dizini, ili bi popustila-omeksala od vrucine ona traka i guma se probusi na mestima za niple. Bilo je i slucajeva ljdi koju su leti ostavljali na suncu dugo bicikl u autu da gume ispuste od toplote.
Izracunali su da leti na nizbrdici od 10 stepeni na 60 na sat, na kocenju zna da se digne temperatura felne na oko 100 C. Ako je sve idealno novo i prve kategorije, verovatno ce izdrzati, ali ako malo nesto nije dobro, kao sto su meni tada da li gume bile malo u plusu ili felna u minusu, eto belaja. Isto tako digne se pritisak na tih 100c zaboravio sam kolko, ali je bilo znacajno povecanje pritiska. Moze i fleknica da popusti svasta moze da se desi.
Tour de France nije usporediv jer oni koriste sve najbolje sto postoji.
#653
Postavljeno 28 February 2023 - 10:39 PM
Verovatno jer si kočio od gore sa šamaraljki a ne iz dropova. Iz dropova je poluga daleko jača pa samim tim i sila kočenja. Drumski bicikl i jeste napravljen da se vozi iz dropova, e sad što nas većinu bole leđa a volemo a ne možemo to je drugo.
Pa naravno, na dropovima samo povremeno.
Ko još konstantno šake drži tamo?
#656
Postavljeno 01 March 2023 - 07:21 AM
1. loša im je računica u vezi zagrevanja felne prilikom dužeg kočenja.
2. Felna se ne troši tek tako.
3. Traka ispod unutrašnje gume ako je kvalitetna neće se istopiti pa da stoji i ceo dan na suncu.
Mi1966@ Hidraulika u istoj grupi kočiće isto bez obzira da li se radi o mtb ili drumskim ručicama. Ako ne koči kako treba traži se uzrok u pločicama ili eventualno disku.
Smasher@ na drumskoj hidraulici bez obzira na dužinu i nagib spusta koči se opušteno sa hudova bez ikakve potrebe da se vozač spusti u dropove.
Toliko pisanije a nizašta
Inače, dobre V brake poluge reda XT, dobre ručice poput Avid SS7 i Jagvire mtb ulošci daju rezultate koji ne zaostaju uopšte za vrhunskom hidraulikom.
Kaliperi jesu malo slabiji ali ništa značajno pa je neozbiljno pisati da taj sistem nije dobar.
https://picasaweb.go...208760685671353
#658
Postavljeno 01 March 2023 - 08:56 AM
Ako me ne prisile pre toga, sad je sve globalizovano pa i to, odjednom nigde na svetu nećeš moći da kupiš bajs bez diska.
Kao što Ameri štite i mire bombama sve po svetu tako oni hoće da sačuvaju i moju glavu na bajsu diskovima, hvala im, samo ja nikako da ukapiram pa moraju ljudi sve druge vrste kočnica da povuku sa tržišta.
#659
Postavljeno 01 March 2023 - 09:19 AM
Kad stave ABS u hadrauliku, e tada prelazim, odlučio sam sad. Što ne bi u krivini kočio kao na pravcu.
Ako me ne prisile pre toga, sad je sve globalizovano pa i to, odjednom nigde na svetu nećeš moći da kupiš bajs bez diska.
Kao što Ameri štite i mire bombama sve po svetu tako oni hoće da sačuvaju i moju glavu na bajsu diskovima, hvala im, samo ja nikako da ukapiram pa moraju ljudi sve druge vrste kočnica da povuku sa tržišta.
Kad stave ABS u hadrauliku, e tada prelazim, odlučio sam sad. Što ne bi u krivini kočio kao na pravcu.
Ako me ne prisile pre toga, sad je sve globalizovano pa i to, odjednom nigde na svetu nećeš moći da kupiš bajs bez diska.
Kao što Ameri štite i mire bombama sve po svetu tako oni hoće da sačuvaju i moju glavu na bajsu diskovima, hvala im, samo ja nikako da ukapiram pa moraju ljudi sve druge vrste kočnica da povuku sa tržišta.
Znaci kupices i pre nego sto sam ti predvideo
https://www.outbrake...s-brake-system/
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika