Jump to content


Photo

Drum i disk


  • Please log in to reply
755 replies to this topic

#581 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 28 February 2023 - 04:54 AM

Ima kaliper svojih prednosti a to je težina, jednostavnost, lakoća podešavanja i zamena pakni.

Rekao bih da ako imamo tu mogućnost da imamo 2 bicikla, onaj za lepše vreme bi opušteno mogao da bude sa kaliper kočnicama a onaj za lošije sa diskovima.

Zanimljivo je da su pitali Pogija šta više voli a on je izjavio da mu je totalno svejedno čak i po kiši, samo mu treba taj mali momenat da se prilikom kočenja i osećaja pod prstima privikne na ručicu. Doduše, vozači pro Pelotona, kakve god kočnice imali, dobijaju uvek onaj krem de la krem mehanike koja je dostupna na tržištu.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#582 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14990 posts

Posted 28 February 2023 - 05:26 AM

"...onaj za lepše vreme bi opušteno mogao da bude sa kaliper kočnicama a onaj za lošije sa diskovima."

 

Vec zamisljam situaciju: -"Hmm, danas pada kisa i sneg, uzecu bicikl sa diskovima da vozim danas" :)


  • 1

#583 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 28 February 2023 - 06:05 AM

Zvuk prilikom šmirglanja felne ispod paknova dok pada kiša je neprocenjiv :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#584 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 28 February 2023 - 07:09 AM

Za nas amatere disk ima veoma malo a ja bi rekao nimalo prednosti ali zato su skuplji za održavanje, komplikovaniji za zamenu gume pa i nepotrebno teži u krajnjoj liiniji.
Kao što su kod novih dizel motora napakovali raznih dodatnih filtera koji imaju neku svrhu a u praksi donose nam samo probleme.
Kako tu tako i ovde od tog nametanja ne verujem da se možemo izvući.
Da smo do sada vozili diskove najveći hit bi bio pojava kaliper kočnica. Svi bi ih okivali u zvezde. Poznati biciklisti bi ih vozili, propagirali, hvalili itd.
Kad smo povodljiva vrsta (kao ljudi) pa globalisti koriste da nam kreiraju mišljenje i posle imaju korist od istog. Iz početka plate prvim propagatorima dok ne pridobiju kritičnu masu i mi ostali hteli ili ne moramo pošto prosto nećeš imati gde da kupiš bicikl bez diska više. Onda ide poskupljenje bicikala sa diskovima, papreno održavanje itd da bi vratili uloženi novac dat na početku za marketing najboljim biciklistima koji su i delom uslovljeni od timova na to a posle i dosta zaradili od svega toga
  • 0

#585 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 374 posts

Posted 28 February 2023 - 07:29 AM

Ono što sam ja primetio bez ikakve tendencije da ulazim u razloge - prošle godine na TDF se vozio samo disk, a na Vuelti je već bio solidan procenat kalipera, 30 ili 40%.
  • 0

#586 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 28 February 2023 - 07:33 AM

To samo znači da je Vuelta još za kratko "slobodnija" trka od najpopularnijeg TDF, koji je svetski dogadjaj. Mada i tamo će imati tendenciju smanjenja. Pritisak i uslovljavanje će biti sve jači i jači.
Kad svi predju na diskove na svakoj iole jačoj trci, onda će izmisliti nešto treće ili će se vratiti na kalipere ali sa nekim "specijalnim" paknovima, "poboljšanim" mehanizmom i sl.
  • 0

#587 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 posts

Posted 28 February 2023 - 07:59 AM

Sve ima svoje prednosti i mane. Izbegavam da vozim po kiši, te mi je disk nepotreban. Bajs sa kaliper kočnicama je meni bolji zbog toga što je:

Jeftiniji u poređenju sa bajsevima sa disk kočnicama
Jeftiniji potrošni delovi
Lakši
Čak i ja znam da kočnice održavam/menjam
Lako se skida točak
Mogućnost personalizacije je veća (dubina hoda ručice i pakni, sa kojom snagom će da grize)
Imam i taj filing (stari dobri kaliper)

Naravno ništa protiv disk kočnica ali bih između dva ista bajsa, uzeo onaj sa kaliper kočnicama

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#588 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Posted 28 February 2023 - 08:11 AM

Da, tako je., 

I ja imam isto mišljenje to za diskove ali za profi biciklizam (i to u uslovima u kojima su oni prednost, spust na mokrom, kiša i sl) ali mislim da to neće biti dovoljno već ćemo "morati" svi na diskove. Sve manje ih je koliko vidim i u nemačkim prodavnicama bicikala. 


  • 0

#589 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Posted 28 February 2023 - 08:33 AM

Vidim već dva komentara da su kaliperi bolji jer se lakše skida točak, kako ste došli do tog zaključka? Pogotovu u kombinaciji sa Thru axle sistemom na novijim bajsevima baš ne vidim kako bi se lakše skidao... Ovo ostalo o prednostima i manama se uglavnom slažem.

Još jedna stvar kod diskova jeste da podržavaju šire gume koje su sada trend i na drumasima i gravel biciklima.
  • 0

#590 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 08:59 AM

Ovde se stalno spominje neko teze odrzavanje diska. Sta vi to odrzavate toliko na diskovima. Promenis plocice kada dodje vreme i tako vozis do sledece zamene.

Dok kalipere, svaki cas im vadim parcice  aluminijuma koji su se zaboli u paknove od felne, koji ujedno i trose felnu dotle, dok dodje vreme da bacis tockove zbog paknova. Pa zatim dotezanje sajli, a toga isto nema kod diskova.

 

Sad se secam istih ovde rasprava kada su se pojavili diskovi prvi na MTB, ja sam ih odmah kupio, a ovde na CB godinama raprave jos bile kako to i nije nesto, da je slicno kao V brejk itd. Sad se ti isti ucutali i vise to ne pricaju.


  • 0

#591 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Posted 28 February 2023 - 10:00 AM

Ni meni nije jasno šta je teško za održavanje kod diskova niti kako je teže skinuti točak.
Jesu skuplji i teži, ali računica oko cene može da se promeni ako se uzme u obzir cena točkova/obruča (koji se troše kod kočenja kaliperima).
  • 0

#592 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 28 February 2023 - 11:11 AM

Slažem se da je točak sa diskom lakše skinuti nego kod kaliper kočnica. Kod kalipera ponekad moram da malo izduvam gumu ili bar da više otpustim sajlu kočnice, kod diska ne.

Kaliper znamo kako se podešava, ali na primer kod mehaničkih diskova nije tako jednostavno. Mora se podešavati posebno hod ručice u odnosu na to koliko želim da bude mekana ili tvrda, a posebno udaljenost pločice od diska, a posebno se i centrira položaj pločica da bude u sredini disk. Kako se pakne troše potrebno ih je šrafom približavati disku. Ako se u tome pretera češaće disk, treba imati osećaj. Kod hidrauličnih diskova nema zajebancije sa tim jer se pločice same približavaju disku kako se troši ali zato kad disk češe o pakne komplikovanije je namestiti, plus sistem zahteva promenu ulja s vremena na vremee i to zahteva da uradi neko stručan inače može biti lufta u sistemu itd...

Kaliper gurneš rukom da čeljust bude u sredini i ako treba zategneš sajlu, ćao.


Meni ličmo ne smeta da se ponekad bakćem da namestim diskove do perfekcije jer to volim i nije mi teško. Međutim za nekog ko nije tome vičan i ima 2 leve ruke a servis mu je daleko i nije jeftin, već može biti problem...

Pojavu diska na tržištu i njihovo preplavljivanje iste je uslovila zainteresovanost korisnika za njih a ne obrnuto. Ne bi oni serijski toliko nešto gurali i pravili da nisu sigurni da većina to želi...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#593 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 11:30 AM

Nemoj sada da uvodis u pricu meh. disk kocnice. To je davno prevazidjeno i na MTB a kamoli na dobrim drumasima o kojima pricamo. Znaci nema sta da vremenom ponovo stelujes jer hidraulika to sve sama radi.

 

Sto se se tice zamene ulja. Vecina vozi Shimano kocnice koje koriste mineralna ulja i ona za razliku od DOT ulja nisu hidroskopna, znaci ne upijaju vlagu iz vazduha. Samim tim period zamene ulja je veoma redak. Cak i sa DOT uljima nije to tako cesto. Ja sam sebi prvi put zamenio posle 6 godina, mogao sam jos da vozim, nikakvu razliku nisam osetio.

Na kraju i da zamenis jednom u 5-7 god., to bi bilo verovatno jedno menjanje , jer mnogo cesce promenimo bicikl. Retko ko, ko ozbiljno vozo vozi duze jedan isti od deset godina. Tako da su price o odrzavanju smesne. Kome je mnogo da jednom u deset godina plati majstora da to uradi, a uzgred to nije nesto skupo, nasao je gde ce da stedi, a vozi bicikl sa hidraulikom, drumasa, znaci nesto novo i skupo, a zao mu za majstora jednom u par godina...Mislim...


  • 0

#594 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 28 February 2023 - 12:11 PM

Niko ne pominje jednu manu kod kaliper ili V brake kočnica.. posle malo duže vožnje po mokrom pakne budu crne i masne, posebno na zadnjem točku. A to zahteva odmašćivanje i pranje i pakni i felne.

Ništa to nije strašno ali čisto da napomenem da ni kočnice na sajlu nisu bez mana. Oba sistema imaju prednosti i mane. I oba sistema u skupljoj grupi su dobra. Dugo sam vozio xt V brake i na njima najčešće Jagvire pakne i to je kočilo odlično. Sad sam na hidraulici, jeste nešto skuplje jer se brže troše pločice ali se koči sa jednim prstom.. osetljivost i mekoća su odlični, na mokrom je kočenje perfektno.. dakle, isplati se.
Ako već uporedjujemo cenu.. jedan par disk pločica pušač popuši za 3 dana.. alkos popije za 2 dana.. 3 srednje pljeskavice.. nije to tako skupo, skupe su osnovne životne potrebe.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#595 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 12:45 PM

Taman da je i sve isto, a nije daleko od toga, jedna ogromna mana obicnih kocnica je ostecenje felne. Kupis lepe, skupe, dobre tockove i znas da ces ih baciti, pre ili kasnije kada ih paknovi unakaze.

 

Vozili smo se jedanput niz Adzine Livade, to je jedno vece brdo kod nas, i na spustu, odlican bicikl, felne malo losije-potrosene, na dugom kcenju, pocepa se po obodu felna izleti unutrasnja i pukne u voznji. Ovaj se jedva izvukao, pao ali nista strasno.

 

Ko dosta vozi zimi i sl, sa obicnim kocnicama, jos ako nije pazljiv da stalno cisti paknove sa iglom od spona, felna kratko traje. 


  • 0

#596 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 posts

Posted 28 February 2023 - 01:06 PM

Taman da je i sve isto, a nije daleko od toga, jedna ogromna mana obicnih kocnica je ostecenje felne. Kupis lepe, skupe, dobre tockove i znas da ces ih baciti, pre ili kasnije kada ih paknovi unakaze.

Vozili smo se jedanput niz Adzine Livade, to je jedno vece brdo kod nas, i na spustu, odlican bicikl, felne malo losije-potrosene, na dugom kcenju, pocepa se po obodu felna izleti unutrasnja i pukne u voznji. Ovaj se jedva izvukao, pao ali nista strasno.

Ko dosta vozi zimi i sl, sa obicnim kocnicama, jos ako nije pazljiv da stalno cisti paknove sa iglom od spona, felna kratko traje.

"cisti paknove sa iglom"
Kako se to radi? Šta imam iglom da čistim?
Posle "mokrih" vožnji, otpustim kaliper kočnice i prebrišem gazeći sloj kočnuce sa vlažnim maramicama, skinem po neku trunku peska, prljavštine. Isto tako sredim kočionu površinu na točku


Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#597 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 01:12 PM

"cisti paknove sa iglom"
Kako se to radi? Šta imam iglom da čistim?
Posle "mokrih" vožnji, otpustim kaliper kočnice i prebrišem gazeći sloj kočnuce sa vlažnim maramicama, skinem po neku trunku peska, prljavštine. Isto tako sredim kočionu površinu na točku


Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Ako ti se pri kocenju, ne cuje jako struganje, kao metal o metal, to znaci da su tebi felne jos nove, neostecene. Kod starih felni koje su dosta vozene, osteti se kociona povrsina i onda se od felne odvaljuju sitni parcici aluminijuma i nabijaju u pakni. Ako se ne cisti odnesu jos brze felne, jer ima slican rad kao da je na strugu.

 

Kada se ociste od tih malih šponića, treba obavezno preci i smirglom, jer onda se pokazu jos šponova koje se nisu odmah videli-ocistili, sa iglom ili nekom slicnom alatkom.


  • 1

#598 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 01:27 PM

Pre neki dan sam iz nekih kocnica Dura Ace izvadio sigurno sto manjih sto vecih šponova, pa  nekih 50-70 komadica, izvadim, obrusim, ono se pojavljuju novi.

 

I onda kaze lakse odrzavanje nego diska. Nikome to ne krene od jednom da se odvajaju toliko komadica , nego to ide postepeno, jedan ,pa dva ...

 

Onda da bi to sprecio, moras ako vozis dosta bar na svakih 15-20 dana da skidas i proveravas paknove. Jer to kada osteti, to posle brzo odnese felnu.

Zajebancija samo takva ako si pican. Disk nema nista.


  • 0

#599 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 28 February 2023 - 02:03 PM

Dosta si izneo kvalitetnih činjenica.
Ali većina nas ovde prelazimo godišnje do 5-10 000km, kad ćemo mi potrošiti pakne a kamo li točkove...
Mislim na drumaše ovde, MTB i disk su sasvim ok priča
  • 0

#600 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 28 February 2023 - 02:14 PM

Problem je sto retko ko od nas ima para da da, za nove tockove 700-1000 evra. Ja sam prvi platio polovne 300 e. 

 

Medjutim one su polovne stigle, vec vozene. Ni tamo se ne kupuju te felne tek tako. Kupuju oni koji dosta voze, tako da ima velike sanse da su kod nas stigle vec potrosene.

Problem sa paknovima je sto je to kurvinska stvar. Nikome se ne nabije 50 sponova odjednom. Prvo jedan ili dva komadica, ti to ne primecujes, jer se navikavas postepeno na promenu zvuka. Kada dodje dotle da ti to jasno cujes, obicno je felna dosta unistena.

 

Da se to bar jednako trosi, nego ne. Negde pojede vise felnu, negde manje. Imao sam dosta slucajeva na MTB, koji imaju mesnatu felnu, da im ne pocepa felnu, neko kada kocis, ono trza, cas jace hvata, cas slabije. Zna toliko da trza da mislis da ce da pukne viljuska.

 

Zato kazem preventivno skidajte i proveravajte, kada budete culi, bice verovatno kasno. Pogotovu ko nema izvezbano uvo.

 

I to nije retka pojava, zamenio sam na desetine potrosenih felni.


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users