Ovi iz EU ce da pocnu da ih oduzimaju na granici, nisu bezbedni za voznju.
Drum i disk
#482
Postavljeno 22 September 2021 - 05:36 PM
A šta ćeš mora neko i da živi život na ivici, jako nebezbedne te kočnice, ništa ne koče.
Ostali ko voli te komplikovane rogobatne ružne teške škripave i skupe kočnice neka uživa.
A mi mnogi ćemo se ipak zadržati na kaliperima do daljnjeg, thank you very much. Jer volimo lagane, jednostavne, elegantne, lepe, jeftine a pouzdane i snažne kočnice.
#483
Postavljeno 22 September 2021 - 09:16 PM
Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.
Skoro je neko tvrdio dasu diskovi superiorni čak i sa tolikim teretom.. toliko o tome. Dok ja sa istim takvim natovarenim bicom i paralelogram V brake vozim već 5 godina. I sve radi besprekorno.
https://picasaweb.go...208760685671353
#484
Postavljeno 22 September 2021 - 09:27 PM
A treba i znati kako se koči...Danas završio turu od Skoplja do Kajmakčalana.
Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.
Skoro je neko tvrdio dasu diskovi superiorni čak i sa tolikim teretom.. toliko o tome. Dok ja sa istim takvim natovarenim bicom i paralelogram V brake vozim već 5 godina. I sve radi besprekorno.
Malo tehnike i znanja kako sistem funkcioniše...
Predpostavljam da bi spalio i vbrake ako ne zna da koči.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#485
Postavljeno 22 September 2021 - 11:03 PM
Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.
Bilo bi lepo kada bismo saznali precnike i model rotora i kocnica kao i koje su plocice u pitanju. U suprotnom neko bi mogao da pomisli da su i ovo odlicni kaliperi (link).
#486
Postavljeno 23 September 2021 - 01:29 AM
Bilo bi lepo kada bismo saznali precnike i model rotora i kocnica kao i koje su plocice u pitanju. U suprotnom neko bi mogao da pomisli da su i ovo odlicni kaliperi (link).
180mm/160mm, xt čeljusti.. pločice ne znam koje su. Ukupna težina.. vozač,bic i teret oko 150kg.
Ukupna moja težina oko 130kg.. xt paralelogram, jagvire V brake ulošci.. zaustavljaju bez ikakvih poteškoća.
Ne tvrdim da je disk sistem loš. Na biciklu koji sam skoro uzeo su Ultegra disk kočnice i koče odlično.
Samo tvrdim da disk nije dobro rešenje za ono što ja povremeno vozim. Za kaliper ne znam.. imao sam to nekad davno i nisam nešto bio oduševljen.
https://picasaweb.go...208760685671353
#492
Postavljeno 12 October 2021 - 03:30 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#493
Postavljeno 12 October 2021 - 03:39 PM
#494
Postavljeno 12 October 2021 - 03:43 PM
Slazem se sa ovim ^
Ja sam i ranije pisao da je najveci problem kod diskova mala gazna povrsina drumskog tocka a velika kociona sila diskova tako da mora da bude perfektna modulacija inace tocak moze lako da prokliza i nista manje bitno da cepa gumu.
Nije mi poznato da je neko pravio analizu trosenja guma na drumskim disk kocnicama, siguran sam da je dosta veca nego kod kalipera a gume nisu jeftine.
#495
Postavljeno 12 October 2021 - 03:47 PM
Jedno pitanje za kolege koje koriste diskove... Kada pada kiša i kočite dakle po mokrom, da li to što je vlažna podloga, vlažan disk i pakne bar malo u nekim procentima utiče na performanse kočenja ili je to toliko malo da je nemerljivo i ne može da se oseti?
Prvo kocenje na spustu po kisi se oseti da malo losije koci dok se ne osusi disk posle nekog okretaja. Tada se ono cuje da jako skripe kocnice. Ako su spojene krivine jedna za drugom, a kratke, tada je disk uvek suv i nema problema.
#496
Postavljeno 12 October 2021 - 04:48 PM
Slazem se sa ovim ^
Ja sam i ranije pisao da je najveci problem kod diskova mala gazna povrsina drumskog tocka a velika kociona sila diskova tako da mora da bude perfektna modulacija inace tocak moze lako da prokliza i nista manje bitno da cepa gumu.
Nije mi poznato da je neko pravio analizu trosenja guma na drumskim disk kocnicama, siguran sam da je dosta veca nego kod kalipera a gume nisu jeftine.
Ja se još uhodavam sa novim biciklom, drop korman je u pitanju. Kočenje sa rukama odozgo (ne znam kako zovete taj položaj) je odlično. Medjutim, kočenje odozdo čak i sa jednim prstom je ekstremno jako, do te mere da može lako da me zbaci sa bicikla ako se opustim. Zadnji točak se jako lako blokira pa prsti na kočenju trebaju biti dosta osetljivi. I MTB mi koči dobro ali ne u ovoj meri kao na drumskom.
https://picasaweb.go...208760685671353
#498
Postavljeno 12 October 2021 - 06:40 PM
Kakve veze potrosnja guma moze imati sa tipom kocnice? To iskljucivo zavisi od stila kocenja, oba tipa kocnice mogu kociti dovoljno jako da blokiraju tocak. Modulacija je bitna kod oba tipa, a ima je dovoljno kod hidraulike.
Pa ima.. jače kočnice vrlo lako blokiraju tanke drumske gume. A to može dovesti do pada ili češćim ponavljanjem do habanja i cepanja spoljašnje gume. Sa mtb to već nešto teže ide zbog šire i mekše gume.
https://picasaweb.go...208760685671353
#499
Postavljeno 12 October 2021 - 06:45 PM
#500
Postavljeno 12 October 2021 - 07:38 PM
Sad ozbiljno pitanje. Ako je hidraulika na drumskom overkil, jel onda možda srećnije rešenje mehanički disk?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
3 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika
-
Bing (1)