Ako ti je mnogo potrošen disk trebalo bi da ga menjaš pre jeseni. Veći rotor od 160mm na asfaltu je previše plus kidaš viljušku sa većim rotorom.
Drum i disk
#461
Postavljeno 28 July 2021 - 04:43 PM
And now something completely different
#462
Postavljeno 28 July 2021 - 05:33 PM
Zahvaljujem na savetima. Probaću više da koristim prednju, manje zadnju. Ali verovatno ću menjati i disk i kočnice na jesen. Uživam u budženju bajsa skoro kao u vožnji
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Na svim dvotočkašima (bicikli, skiteri, motocikli) osnovno kočenje je na prednjem točku a zadnji je samo, da se najprostije izrazim pomoćni. Spirit ti je već pojasnio kako i kada kočiti.
Što se tiče kočnica manje-više je isto i na automobilima.
https://picasaweb.go...208760685671353
#464
Postavljeno 29 July 2021 - 08:25 AM
Ne da ne znam da kočim, nego sam sve radio suprotno od onoga šta treba. Odgledah sinoć većinu tutoriala o kočenju na bajsu - Youtube. Pa onda u pola noći na ulicu da u praksi probam teoriju i osetim razliku. Čak sam i vodu polivao da isprobam kočenje i na mokrom. Meni je ovo dopisivanje bilo jako korisno i pokazalo mi je kako ni osnovnu stvar nisam radio kako treba. Okej, naredne vožnje će biti uklapanje teorije i prakse ali sam juče i sebi potvrdio i to da su mi kočnice ipak sra... (tu je Dušan isto u pravu) U svakom slučaju hvala za dijagnozu i saveteIde manji pritisak napred i veći pozadi. Realno to možeš da držiš i na 3,5 bara ako nisi baš pretežak. Guma tačnije količina gume kaja dodiruje gaznu površinu je mnogo bitnija od toga da li je kočnica disk, bandaš ili doboš. Nemoj previše da ispustiš vazduha jer ćeš praviti kidanje ventila kod unutrašnje gume ili/i snake bite.
Stavio si uže/brže gume ali sam skoro siguran da ti je prosečna brzina ista, vozio jedne ili druge gume, jer se plašiš kočenja i sigurnije se osećaš na kramponu.
Sada ovako najiskrenije, promena kočnica će ti jako malo pomoći tačnije ništa jer ti (izvini na otvorenosti) ne znaš da kočiš. Ti se ne osećaš sigurno na toj bicikli i tražiš od boljih (više klase) kočnica tu sigurnost, nećeš je naći. Počni koristiti prednju kočnicu i zaobiđi pritisak od 5 bara sa tvojom trenutnom tehnikom kočenja spusti to na četiri. Ako baš si i dalje nesiguran vrati krampon i ne više od 3 bara.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#467
Postavljeno 29 July 2021 - 09:37 AM
Ne mislim na disk kočnice kao takve. Nisam ja dovoljno stručan o tome da pričam. Mislim na model mojih hidrauličnih kočnica....Kako sad pa sranje? Mi istrošismo 24 strane jedni druge da ubedimo koliko su disk kočnice superiorne a ti sad tvrdiš da je njesra??
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#470
Postavljeno 01 August 2021 - 07:41 PM
Pre neki dan sam se spustao sa Divcibara ka Mionici i na delu puta od 4-5 km je skinut asfalt i nasut sitan tucanik po kome nije moglo da se vozi, pa sam morao da drzim stisnutu kocnicu non stop i tako se spustim do sledeceg asfalta. Kocio sam samo zadnjim tockom jer mi je prednji upadao u onaj tucanik pa sam se plasio da mi ne blokira i prokliza pa da padnem. Kretao sam se brzinom tek tolikom da ne padnem, otprilike brzinom hoda i kad sam po dolasku na asfaltni deo stao da proverim bajs, pipnuo sam i kocnice i felnu, i iznenadio se da je bila bas bas vruca... Znaci, nisam zaletao nego sam se kretao bas sporo, neprestano. Moram da kazem da me je desna saka , pa ajda kazem, bolela od tolikog jakog, doziranog, stiskanja.
Verujem da bi sa hidraulicnim disk kocnicama ovo bilo mnogo lakse, bolje i komfornije ali meni drumski bajs da diskom izgleda nekako golo, celavo...
Voleo bih da imam jos jedan bajs, sa diskovima, i kad bih isao na ovakvu voznju, sa ovakvim kocenjem, sigurno bih odabrao njega.
Inace na bajsu imam ultegra 6700 kocnice sa skoro novim paknovima
#474
Postavljeno 02 August 2021 - 06:00 AM
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#475
Postavljeno 02 August 2021 - 06:11 AM
Ne postoji kočioni sistem koji se neće zagrevati.
Isto je i kod automobila.. disk se brže hladi, pakne u dobošu hlade se sporije. Doboš kočnica ima veću kočionu površinu.. disk manju.
Sve je to namenjeno kočenju i prilagodjeno opterećenju.
Daleko veći problem predstavljaju nekvalitetni delovi koji rezultiraju slabijim kočenjem ili otkazivanjem nekog delu u kočionom sistemu.
https://picasaweb.go...208760685671353
#476
Postavljeno 22 August 2021 - 01:00 PM
Danas drugar i ja na jutarnjem "treningu", pentramo se i spuštamo po lokalnim brdima. I baš pri kraju poslednjeg uspona, kad već bejasmo na izmaku snaga, obiđe nas neki biciklista. Vidim onako otprilike nije jeftin bicikl, naravno diskovi, a i on neki onako suv, tanak, pravi trkački konj, a ne ko mi biciklisti u pokušaju.
U svakom slučaju do vrha uspona je ostalo možda stotinak metara tako da nam nije previše odmakao kad ono počeo spust. Posle jedno dvestotinak metara prva krviina, i prikoči on malo pre nje a neki cvileći, ušeparajući zvuk iz tih njegovih diskova je zazvečao brdom toliko jako da su ga čini mi se čuli i oni što su se u podnožju brda pentrali u kontra smeru. vidim ni njemu nije jasno i sve nešto gleda dole, zagleda oko točkova i pedala i ode dalje. A drugar i ja sa običnim kaliper kočnicama, tri puta se penjali na to brdo i spuštali po delimično vlažnom asfaltu, kočnice nečujne ni glasa da puste.
I tako... Ova situacija je kao bikini. Sve otkriva a ništa ne pokazuje.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#478
Postavljeno 22 August 2021 - 01:39 PM
Da diakovi škripe kada su mokri. Suvi su posle 10m kočenja i to je to. Ako se navlaže opet će škripeti. Isto tako se mogu čuti diskovi odmah posle prolaska kroz blato ili vodu ali i to kratko traje. Da je hteo/znao mogao je da ih osuši/koči da se ništa ne čuje.Danas drugar i ja na jutarnjem "treningu", pentramo se i spuštamo po lokalnim brdima. I baš pri kraju poslednjeg uspona, kad već bejasmo na izmaku snaga, obiđe nas neki biciklista. Vidim onako otprilike nije jeftin bicikl, naravno diskovi, a i on neki onako suv, tanak, pravi trkački konj, a ne ko mi biciklisti u pokušaju.
U svakom slučaju do vrha uspona je ostalo možda stotinak metara tako da nam nije previše odmakao kad ono počeo spust. Posle jedno dvestotinak metara prva krviina, i prikoči on malo pre nje a neki cvileći, ušeparajući zvuk iz tih njegovih diskova je zazvečao brdom toliko jako da su ga čini mi se čuli i oni što su se u podnožju brda pentrali u kontra smeru. vidim ni njemu nije jasno i sve nešto gleda dole, zagleda oko točkova i pedala i ode dalje. A drugar i ja sa običnim kaliper kočnicama, tri puta se penjali na to brdo i spuštali po delimično vlažnom asfaltu, kočnice nečujne ni glasa da puste.
I tako... Ova situacija je kao bikini. Sve otkriva a ništa ne pokazuje.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika