Drum i disk
#441
Posted 28 July 2021 - 04:19 AM
Kad neko počne da vozi diskove, moguće je da i ne primeti veliku razliku u kvalitetu, jer na dobro, na bolje, ljudi se lako naviknu. Na loše k unmnveć teže...
Tako da može da pomisli "šta, tolika halabuka oko ovoga? Pa ovo samo malo bolje koči."
Međutim, prava razlika primeti se ako se nakon duže upotrebe diskova pređe na obične kočnice. E onda teško ide navikavanje na nešto što je gore i tada se shvati kolika je razlika u kvalitetu kočenja.
#442
Posted 28 July 2021 - 04:23 AM
Što se kalipera na drumašu tiče, ogromna je razlika u tome da li se koči odgore sa gumica šamaraljki ili od dole iz dropova. Ako si se vozikao uglavnom ravnicama, pretpostavljam da nisi imao mnogo potrebe da kočiš iz dropova. Iz dropova se pravi drugačiji pritisak na polugu i ne treba primenjivati Bog zna kakvu silu da bi odlično kočile.
@Serbian Spirit
To cviljenje na felni sa kaliper kočnicama sam i ja imao prošle godine spuštajući se sa Tare. Isto tako ako ne i gore. Odlučio sam da promenim pakne, stavio nešto malo bolje i svaki zvuk je nestao. Prema tome, meni taj snimak nije relevantan da me nešto mnogo ubedi da su kaliper kočnice mnogo nesigurne i nebezbedne, bar iz mog ličnog iskustva.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#443
Posted 28 July 2021 - 04:50 AM
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#445
Posted 28 July 2021 - 08:20 AM
Cela sinfonija diskova se čula na Turu po onoj kiši sa Alpa. Nisam znao da diskovi znaju da budu onako bučni.
Ko god vozi diskove zna da sviraju po kisi, ali to traje samo sekundu- dve dok ne ispari voda i onda se nista ne cuje.
Sto se tice cene bic sa hidraulikom, nije samo stvar u rucicama koje su naravno najkomplikovanije, tu je i ram koji mora da ima prikljucke za kociona kljesta, zatim nable sa prikljucima gde se pricvrscuju diskovi, pa kljesta, creva itd. Na kraju kod njih sve to prolazi kroz cevi, pa je samim tim i montaza malo komplikovanija. Kad se sve to sabere dodjemo i do vece cene, sto je i normalno.
Sto se tice pregrevanja diskova, oni kod njih su diskovi koji imaju sendvic konstrukciju, znaci sastoji se od tri dela, spoljni koji je od metala gde nalezu plocice i unutrasnji od aluminijuma, koji sluzi da sto pre preuzme toplotu i sprovede je sto dalje od diskova. Zatim u zavisnosti od vrste plocica, da li su mineralne, sinter ili reace sinter, kocenje predstavlja igracku, pa kakav god da je spust. Ja sam jednom stavio na MTB te reace sintered plocice i to je strasno kako koci. Samo sto odnesu disk neverovatnom brzinom. Ali njima sigurno nije problem da menjaju diskove kad god im se prohte. Ali sa njima je kocenje i potrebna sila na rucicama, neuporediva sa obicnim kocnicama.
#446
Posted 28 July 2021 - 08:23 AM
Imaju li ovi bicikli iz PB elektroniku ili sajle? Ne znam prosto šta im toliko podiže cenu, sve ostalo je već standard.
Šta u stvari da platim na njemu od 2 do 6 hiljada evra?
Marža. Ugrađivanje.
Lepo kupiš polovnjak na oglasima u pola cene a njima neka skuplja prašinu.
Isto važi i za sve ostalo. Naočare koje sam kupio kod njih su 143 eura, u Nemačkoj su 90 eura. A i to je previše i precenjeno.
#447
Posted 28 July 2021 - 09:47 AM
Pitanje:
- da li bi prelazak na skuplje kočnice (i disk) donelo primetno poboljšanje u kočenju a koje bi mogle da opravdaju dodatni trošak
- koje bi ste mi kočnice / nivo (mislim na Shimano) preporučili?
Ovo bih inače rešavao tokom zime....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#448
Posted 28 July 2021 - 09:51 AM
Marža. Ugrađivanje.
Lepo kupiš polovnjak na oglasima u pola cene a njima neka skuplja prašinu.
Isto važi i za sve ostalo. Naočare koje sam kupio kod njih su 143 eura, u Nemačkoj su 90 eura. A i to je previše i precenjeno.
PB dere na 90% artikala.
https://picasaweb.go...208760685671353
#449
Posted 28 July 2021 - 10:11 AM
Kada već defregmentirate kočnice u mala crevca, molim Vas za preporuku u vezi moje nedoumice. Moj bajs koristi bazične hidraulične kočnice Shimano BL/ BR – MT200. S obzirom da živim na vrhu Banovog brda, ako krenem na stranu prema Košutnjaku, čeka me dugački spust kroz Košutnjak gde se faktički ne skidam sa kočnica. Sa druge strane prema Adi, još je gore jer na kočenje utiče i saobraćaj (bajs inače vozim svakodnevno, između ostalog idem na posao sa njim). To je i razlog zašto se spremam na promenu drugog seta paknova (i stavljanje trećeg seta) na kraju sezone a posle 14-15 meseci posedovanja bajsa (a i diskovi su prilično naoštreni / potrošeni, pogotovu zadnji disk). Moj problem je što pri brzinama većim od 35-40 km na sat, nemam poverenje u ove kočnice, neubedljive su mi, dosta proklizavaju, iznenada blokiraju točak itd. Kočnice sam štelovao kod majstora par puta, znači ispravno su postavljenje, paknovi ravnomerno naležu, čistim ih čim primetim neko struganje....
Pitanje:
- da li bi prelazak na skuplje kočnice (i disk) donelo primetno poboljšanje u kočenju a koje bi mogle da opravdaju dodatni trošak
- koje bi ste mi kočnice / nivo (mislim na Shimano) preporučili?
Ovo bih inače rešavao tokom zime....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Za pocetak kreni od najjeftinijeg resenja. Ako su ti plocice organic, probaj da nadjes sinter plocice. One u sebi imaju vise metalnih opiljaka i bolje koce za razliku od organic. Sintered sa zagrevanjem su dosta efikasnije nego organic. Mana sinter plocica je sto nema taj pocetni stisak jak , ali sa svakim metrom kocenja su sve efikasnije. Jos jedna mana sinter plocica je skripa koja ponekad postoji. Ali ako ti je efikasnost vazna idi na njih. Sinter plocice ce duze da traju pogotovu po mokroj podlozi. E sad sinter brze trosi diskove.
Sad ti vidi sta ti je od ovoga najvaznije pa izaberi.
#453
Posted 28 July 2021 - 12:26 PM
Kada već defregmentirate kočnice u mala crevca, molim Vas za preporuku u vezi moje nedoumice. Moj bajs koristi bazične hidraulične kočnice Shimano BL/ BR – MT200. S obzirom da živim na vrhu Banovog brda, ako krenem na stranu prema Košutnjaku, čeka me dugački spust kroz Košutnjak gde se faktički ne skidam sa kočnica. Sa druge strane prema Adi, još je gore jer na kočenje utiče i saobraćaj (bajs inače vozim svakodnevno, između ostalog idem na posao sa njim). To je i razlog zašto se spremam na promenu drugog seta paknova (i stavljanje trećeg seta) na kraju sezone a posle 14-15 meseci posedovanja bajsa (a i diskovi su prilično naoštreni / potrošeni, pogotovu zadnji disk). Moj problem je što pri brzinama većim od 35-40 km na sat, nemam poverenje u ove kočnice, neubedljive su mi, dosta proklizavaju, iznenada blokiraju točak itd. Kočnice sam štelovao kod majstora par puta, znači ispravno su postavljenje, paknovi ravnomerno naležu, čistim ih čim primetim neko struganje....
Pitanje:
- da li bi prelazak na skuplje kočnice (i disk) donelo primetno poboljšanje u kočenju a koje bi mogle da opravdaju dodatni trošak
- koje bi ste mi kočnice / nivo (mislim na Shimano) preporučili?
Ovo bih inače rešavao tokom zime....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Kako ti iznenada blokira točak, nema shimano neku modulaciju (nije isti sistem kao kod SRAM-a) ali ne blokira, sem ako ne legneš na kočnicu. Ne može da pri istoj brzini kretanja i istoj masi bicikla blokira i ne blokira točak ako koristiš istu silu na ručici sem ako nešto ozbiljno nije u kvaru (isti vremenski uslovi). Kada je ispod 5stepeni Celzijusa možeš da osetiš kako ti se ručica vraća pri dugom kočenju. Kažeš da trošiš mnogo zadnji disk, pretpostavljam da i kada pominješ blokiranje točka misliš na zadnji točak. Način na koji ti kočiš je jako mala upotreba prednje kočnice. Možda grešim ali to što si opisao najviše liči na to. Trebalo bi da ti se troši prednji disk i prednji paknovi ne zadnji. Znam da će ti ovo zvučati suludo ali ja bih na tvom mestu smanjio zadnji disk/rotor na 140mm i vozio 160mm napred. Treba ti manja sila na zadnjem točku.
And now something completely different
#454
Posted 28 July 2021 - 01:23 PM
Imajući u vidu činjenicu da vozim po putevima/trotoarima/stazama na kojima mestimično po pravilu nalećem na ostatake prašine, peska itd, istina je da više kočim zadnjom kočnicom dok prednju doziram i pomažem zadnjoj kočnici (kada prokliza zadnji točak to mogu da ispravim, kod prednjeg točka to nije slučaj). Kada kažem na blokiranje mislim da uopšte ne mogu da dođem do osećaja / nisam siguran u kom momentu će zadnji točak blokirati a kada normalno ukočiti. Kada to ne osećaš / ne znaš, normalno je da si ekstremno oprezan, voziš manjom brzinom, više koristiš kočnice u krivinama itd. Sa boljim kočnicama bih voleo da budem sigurniji u jačinu stiska to jest svesniji momenta kada mogu da očekujem blokiranje a kada brzo zaustavljanje. Ne znam da li sam ovo dobro objasnio.Kako ti iznenada blokira točak, nema shimano neku modulaciju (nije isti sistem kao kod SRAM-a) ali ne blokira, sem ako ne legneš na kočnicu. Ne može da pri istoj brzini kretanja i istoj masi bicikla blokira i ne blokira točak ako koristiš istu silu na ručici sem ako nešto ozbiljno nije u kvaru (isti vremenski uslovi). Kada je ispod 5stepeni Celzijusa možeš da osetiš kako ti se ručica vraća pri dugom kočenju. Kažeš da trošiš mnogo zadnji disk, pretpostavljam da i kada pominješ blokiranje točka misliš na zadnji točak. Način na koji ti kočiš je jako mala upotreba prednje kočnice. Možda grešim ali to što si opisao najviše liči na to. Trebalo bi da ti se troši prednji disk i prednji paknovi ne zadnji. Znam da će ti ovo zvučati suludo ali ja bih na tvom mestu smanjio zadnji disk/rotor na 140mm i vozio 160mm napred. Treba ti manja sila na zadnjem točku.
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#455
Posted 28 July 2021 - 01:40 PM
@Nesoni Prvo zameni rotore ako vec nisi za skuplje serija 6xx pa na vise, stavi napred rotor velicine 180mm za to ces morati da kupis adapter. Cak i ako budes menjao kocnice za bolje ovi rotori ce ti dobro doci znaci ne bacas pare. U tvoje kocnice idu samo resin plocice, generalno tvoje kocnice su niseg ranga za voznju po ravnom. Sa novim boljim rotorima ces dosta bolje kociti (naravno kad stavljas novi rotor stavljas i nove paknove kocnica pa onda treba neko vreme paknovima i rotorima da se prilagode jedni drugima i tek posle toga ce kocnice pokazati svoj maksimum), mislim da bi ti to trebao biti prvo u nadogradnji.
#456
Posted 28 July 2021 - 02:05 PM
Dobro si objasnio, razumeo sam. Tvoj problem nisu same kočnice nego ti (**bi ga). To što radiš bi trebao da radiš obrnuto. Prednja je za zaustavljanje zadnja je za održavanje brzine. Da bi ti proklizao prednji moraš baš da se potrudiš da u*ereš motku. Pretpostavljam da češće spuštaš košutu (izlaziš na restoran). Na tom celom spustu (nisam ga vozio preko tri godine) je gadna poslednja krivina (krivina na levo) jer ima negativan pad sve ostale nisu teške. Gde treba da paziš su ostaci mokrog lišća na asfaltu i u suštini mokar asfalt. Po prašini ne klizaju gume baš tako lako. Nema kočenja u krivini, svo kočenje se radi pre toga. Drugi spust je K. Višeslava ili B.Bataljona oba nemaju krivina, tako da kočiš pred ulice koje izlaze na jednu od njih ili pred ležeće/semafore. Koje gume voziš, koliki je pritisak u njima, sa unutrašnjom ili bez?
Problem koji ti imaš nećeš rešiti novim kočnicama, pa da kupiš četvoroklipne kočnice.
And now something completely different
#458
Posted 28 July 2021 - 03:32 PM
Stavio si uže/brže gume ali sam skoro siguran da ti je prosečna brzina ista, vozio jedne ili druge gume, jer se plašiš kočenja i sigurnije se osećaš na kramponu.
Sada ovako najiskrenije, promena kočnica će ti jako malo pomoći tačnije ništa jer ti (izvini na otvorenosti) ne znaš da kočiš. Ti se ne osećaš sigurno na toj bicikli i tražiš od boljih (više klase) kočnica tu sigurnost, nećeš je naći. Počni koristiti prednju kočnicu i zaobiđi pritisak od 5 bara sa tvojom trenutnom tehnikom kočenja spusti to na četiri. Ako baš si i dalje nesiguran vrati krampon i ne više od 3 bara.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users