Drum i disk
#21
Postavljeno 27 February 2013 - 02:19 PM
Diskovi su bar okrugli, deluju mi nekako bezazleno u odnosu na ovo.
#23
Postavljeno 27 February 2013 - 03:14 PM
Diskovi su bar okrugli, deluju mi nekako bezazleno u odnosu na ovo.
Bezazleno nikako, pri vecoj brzini disk (jos ako je potrosen), moze da se poredi sa ziletom postavljenim na brusnoj ploci na busilici..pa ti sad vidi..
#24
Postavljeno 27 February 2013 - 03:20 PM
Iako nisam verovao kočnice na drumasu sasvim dobro koče čak i po kiši....I to moje stare 1055 slr....Mogu da zamislim kako koče neke novije ultegra ili duraace....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#25
Postavljeno 27 February 2013 - 03:21 PM
Diskovi su bar okrugli, deluju mi nekako bezazleno u odnosu na ovo.
Bezazleno nikako, pri vecoj brzini disk (jos ako je potrosen), moze da se poredi sa ziletom postavljenim na brusnoj ploci na busilici..pa ti sad vidi..
Zbog slicnih stvari su u drumskom biciklizmu zabranjeni tockovi sa paocima. Dozvoljeno je jedino na hronometru i triatlonu. Tu se i onako vozis sam. Nema ko da ti uleti u tocak.
#26
Postavljeno 27 February 2013 - 03:37 PM
Taman bi mi legle jedne nove Dura ace samaraljke.Već vidim pune oglase jeftinih shimano 105, ultegra, i Dura ace kočnica i šamaraljki, puno ljudi prati modu i poželeće upgrade na diskove.
Ne znam bas koliko je ovo potrebno realno ako sagledamo situaciju i ove kocnice valjano koce i kao sto je brko rekao velika je verovatnoca da bi se guma cepala pri velikoj sili kocenja.
#27
Postavljeno 27 February 2013 - 03:46 PM
Taman bi mi legle jedne nove Dura ace samaraljke.Već vidim pune oglase jeftinih shimano 105, ultegra, i Dura ace kočnica i šamaraljki, puno ljudi prati modu i poželeće upgrade na diskove.
Ne znam bas koliko je ovo potrebno realno ako sagledamo situaciju i ove kocnice valjano koce i kao sto je brko rekao velika je verovatnoca da bi se guma cepala pri velikoj sili kocenja.
Da ali je najbitnija stvar da bi dolazilo do isklizavanja bajka ispod vozača kao po ledu....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#28
Postavljeno 27 February 2013 - 03:52 PM
A sto se tice kise ne bih se slozio da dobro koce. Ko je uleteo u pljusak na nizbrdici sa 50-60 km/h zna sta pricam . Nije tu stvar konstrukcije kocnica nego jednostavno gumice klizaju po mokroj felni. Tu je disk u velikoj prednosti. Mada se opet postavlja pitanje koliko bi se ta sila kocenja iskoristila obzirom na prijanjanje gume po mokrom asfaltu.
#29
Postavljeno 27 February 2013 - 04:17 PM
Slabo kao i kod bilo kog drugog vozila sa celavstonkama. Drumas i cela ta prica su nezahvalni za bilo kakve izazovnije uslove, daklem toplo vremena, suv kolovoz i radi kako trebaMada se opet postavlja pitanje koliko bi se ta sila kocenja iskoristila obzirom na prijanjanje gume po mokrom asfaltu.
#30
Postavljeno 27 February 2013 - 04:48 PM
Cepala bi se guma i tocak bi blokirao na manjim brzinama. Ali to moze da se postigne i sadasnjim kocnicama. Na 60-70 km/h bi mozda i bilo neke koristi. Makar u laksem doziranju sile kocenja.
A sto se tice kise ne bih se slozio da dobro koce. Ko je uleteo u pljusak na nizbrdici sa 50-60 km/h zna sta pricam . Nije tu stvar konstrukcije kocnica nego jednostavno gumice klizaju po mokroj felni. Tu je disk u velikoj prednosti. Mada se opet postavlja pitanje koliko bi se ta sila kocenja iskoristila obzirom na prijanjanje gume po mokrom asfaltu.
Koče kako-tako i u takvim uslovima....Više puta me hvatala kiša ovih dana i jačim stiskom sasvim prihvatljivo zaustavljaju...Sa diskom bi kocile ali bi bilo isklizavanja....
Sve to sam testirao na jakoj nizbrdici od 1200 metara kojom se završava moj put od posla do kuće a saobraćaja nema jer je 4 ujutru kada se vraćam pa mogu svakakve gluposti da probam....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#31
Postavljeno 28 February 2013 - 09:19 AM
Naročio tačno kada se u kombinaciju dodaju i karbonske felge. Pro timovi i dalje jako često za trke na kiši stavljaju alu felge, ili felge sa alu kočionom površinom bez obzira na povećanje težine.A sto se tice kise ne bih se slozio da dobro koce. Ko je uleteo u pljusak na nizbrdici sa 50-60 km/h zna sta pricam . Nije tu stvar konstrukcije kocnica nego jednostavno gumice klizaju po mokroj felni. Tu je disk u velikoj prednosti. Mada se opet postavlja pitanje koliko bi se ta sila kocenja iskoristila obzirom na prijanjanje gume po mokrom asfaltu.
Znaš, drumski bicikl se vozi na drumu, asfaltu - kramponi tu ne mogu da se urežu u površinu po kojoj idu da bi poboljšali prianjanje. Minimalne šare u stilu riblje kosti ili turpije mogu da naprave razliku, ali - zamisli - drumske gume koje se koriste za trke najčešće i imaju baš takvu šaru. Jednako je bitan i sastav gume koja se koristi, a tu se ponovo za trke koristi ono što pruža najbolje prianjanje bez obzira na trajnost.Slabo kao i kod bilo kog drugog vozila sa celavstonkama. Drumas i cela ta prica su nezahvalni za bilo kakve izazovnije uslove, daklem toplo vremena, suv kolovoz i radi kako trebaMada se opet postavlja pitanje koliko bi se ta sila kocenja iskoristila obzirom na prijanjanje gume po mokrom asfaltu.
Ako ćeš sad da uvodiš automobile u priču, šare na njihovim gumama imaju potpuno drugu namenu, a to je sprečavanje planiranja. Ovo sa biciklom jednostavno ne može da se desi, zbog oblika gume i zbog nižih brzina.
#32
Postavljeno 28 February 2013 - 11:47 AM
Postoji kranje prost experiment koji bi mogao da potvrdi ili opovrdgne tvrdjenje. Gume za CX fala bogu postoje. Nadjes vlazan kolovoz ukocis sa njima, ukocis sa celavstonkama i primetis razliku.
#33
Postavljeno 28 February 2013 - 12:52 PM
Jobst Brandt tvrdi da su testovi pokazali da kod bicikala slikovi ostvaruju bolju trakciju i na suvom i na mokrom asfaltu. Nažalost, nije naveo svoje izvore za tu informaciju.
#34
Postavljeno 28 February 2013 - 01:17 PM
#35
Postavljeno 28 February 2013 - 02:18 PM
Ja generalno verujem samo svojim ocima i iskustvu. Stoga kontam da je mnogo lakse probati sam nego verovati nekome ko je ko zna kakvih motiva i stavova. U ovom konkretnom slucaju je to poprilicno trivijalno. Kada je mtb u pitanju sam sam imao prilike da osetim koliko kramponi bolje koce od slikova po mokrom...
+1 I to mnogo bolje koče...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#37
Postavljeno 28 February 2013 - 05:40 PM
Da ponovim takođe da tipične trkačke drumske gume najčešće nisu potpuno "ćelave":
#38
Postavljeno 07 March 2013 - 09:20 PM
Ja generalno verujem samo svojim ocima i iskustvu. Stoga kontam da je mnogo lakse probati sam nego verovati nekome ko je ko zna kakvih motiva i stavova. U ovom konkretnom slucaju je to poprilicno trivijalno. Kada je mtb u pitanju sam sam imao prilike da osetim koliko kramponi bolje koce od slikova po mokrom...
Zanimljivo. Moje iskustvo je upravo suprotno. Na asfaltu:
1) Ćelave
2) Poni bajs profil gume (ako znaš na šta mislim)
3) Kramponke - najnestabilnije
Na mekanom terenu je redosled obrnut.
Da bi na biciklu došlo do akvaplanunga (kako god se pravilno kaže), potrebna je brzina bliža 200 na sat. Pošto je asfalt tvrd, kramponi ne mogu da se usecaju/ukopaju, tako da više smetaju nego što pomažu. Ako je asfalt loš (sa puno peska, rizle, rupa), onda je druga priča, naravno.
#39
Postavljeno 07 March 2013 - 10:09 PM
To ima svoje lepo objasnjenje. Na vlaznoj podlozi voda upada u prostor izmedju sara, dok same sare prianjaju na asfalt. Medjutim, kod slick guma, cela guma "pliva" na vodi, voda nema gde da se izmakne, te se koefcijent trenja vidno smanji.
Slick gume imaju pri normalnoj voznji malu prednost na suvom asfaltu.
Kramonke na mtb-u jesu nestabilnije od uzanih slickova na asfaltu, sto zbog uobicajene sirine, sto zbog deformacije krampona u krivinama.
#40
Postavljeno 07 March 2013 - 10:27 PM
koji je isecak intervjua koji je novinaru roadbikerevue Thien Dinh dao Tom Ritchey
koji takodje ima nesto da kaze na temu...
...On Road Disc Brakes:
The argument for disc brakes is incompatible with the argument for lighter bikes and wheels. But because the UCI-level race bikes are subject to minimum weight restrictions, the bikes often TOO light. This allows the use of a heavier brake system on a bike that’s still right at the weight limit,. The benefit is really all about wet weather braking. It’s an interesting thing for teams. But teams currently have to manage road bikes, spares, time trial bikes and now wet weather bikes. I don’t think top pro riders will want to use disc brakes in dry conditions. Existing road rim brakes are technically large disc brake systems, and are still going to be better than a small disc rotor system in most dry conditions. A 700c rim acting as a rotor manages heat better and has better braking sensitivity… nobody thinks about that. And due to the strength and heat management requirements, disc brakes will add weight to the wheels, where it’s most noticeable. I don’t think racers will want that unless wet conditions demand it. I think that much of the interest for disc brakes is coming from mountain biking, but way you stop on a mountain bike is completely different than how you stop on the road, and there are some trade-offs.
...
do intervjua vas vodi sledeci link
http://reviews.roadb... ... hey-design
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika