Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#361 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 25 July 2021 - 02:31 PM

To si u pravu da ima drugih boljih razloga. Naveo sam na Turu misleći na prof. gde treba duplo više vremena itd, onako usputno zapažanje
  • 0

#362 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 25 July 2021 - 04:46 PM

Brže se stavlja točak na običnim kočnicama od diska, to je sigurno. Razmak u klještima je ogroman zbog toga je lakše. Plus dodaj tu trčanje mehaničara i sav taj psihički pritisak da se posao obavi što pre i ode vreme.

Za amatere ja mislim da je disk bolji, jer se felna odvaja od uloge kočione površine i prestaje da bude potrošni materijal. Ja ne bih menjao ceo bicikl (ram, vila i točkove) samo zbog kočnica ali bih dodao par stotina evra više da kupim bicikl sa diskovima umesto bicikla sa običnim kočnicama.

Što se tiče razlike u kočenju, nije toliko velika ako je felga suva i čista (tako reći razlike nema).

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#363 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Postavljeno 25 July 2021 - 05:08 PM

"Što se tiče razlike u kočenju, nije toliko velika ako je felga suva i čista (tako reći razlike nema)."

 

Bolje i sigurnije je kad je toplota od kocenja na disku nego na felni. Ruke se manje zamaraju od kocenja sa disk kocnicama, bolja modulacija... Jednostavno receno ako cete da kocite uzmite diskove, ako cete da obarate brzinske rekorde (tj. da sto manje kocite) onda slobodno drumske kocnice.


  • 0

#364 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 25 July 2021 - 05:19 PM

Hm, paaa, imamo gume, to nam je možda zajedničko još.

Oni voze karbonske tockove sa tubularima, i uz takve tockove sasvim logicno ide disk kocnica.

 

Uz aluminijumske tockove na drumskim bajsevima disk nema puno smisla, ali uz karbonski tubular kakav se vozi na trkama itekako ima

Onda sve postaje logicno i sa razlogom napravljeno....

 

Moze kaliper kocnica na karbonski tocak, ali onda nema price da isto koci, narocito ne po kisi.
Plus karbonski obruc ne voli pregrevanje kaliper kocnica, pa su klincer gume iskljucene na takvom tocku, sve je povezano.

 

Tako da se tu dosta odvaja amaterski aluminijumski tocak od laganog dubokog karbonskog tocka za trku.

 

I na kraju imamo tockove za gravel koji unose konfuziju u ovu diskusiju

to su aluminijumski tockovi sa hidraulikom, kao na MTB ali ne bi to trebalo mesati sa tockovima koje koriste na pro trkama.


  • 1

#365 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 25 July 2021 - 05:59 PM

Pametno zborite drugari. Moraću da revidiram ja ovaj moj zastareli stav o diskovima izgleda.
Izmedju ostalog sada neće biti šteta dati neki relativno malo veći novac za bolje točkove pošto više neće biti potrošna roba.
  • 0

#366 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 25 July 2021 - 06:08 PM

Složio bih se sa svime što je Bakara napisao i lepo apsolvirao.

Znači ako je duboki karbonski točak, bolje disk. Ako je čak i plitak karbonski točak, mislim da je bolja opcija neki dobar alu klinčer. Karbonski točak će biti lakši ali niko ne spominje da disk kočnice povećavaju ukupnu masu bicikla za čak pola kile u odnosu na bajs sa kaliperom, pa ta neka prednost u težini se gubi. Da, kod karbonskog točka se ne mora menjati obruč, ali mora disk, plus su pakne za disk ponekad i do 3 puta skuplje nego za kaliper kočnice. Istina, felna na točku za kaliper će se na posletku istrošiti ali ako se koriste neke kvalitetne i mekane pakne, trajaće blizu 50 km, možda malo manje u zavisnosti od terena i težine vozača.

Plus je naravno nabavna cena dobrih alu klinčera daleko manja od cene nekih karbonskih, pa čak i plićih točkova za disk.

To je sve naravno ako govorimo o drumu. Mtb, gravel, touring, treking, to je druga priča.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#367 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 July 2021 - 06:10 PM

Disk pločice nisu ništa skuplje od kvalitetnijih V-brake uložaka.. primeraradi Jagwire ulošci koštaju oko 1000 din za 1 točak. Po kiši to ne koči dobro, pogotovo zadnji točak. Jedino ako su crveni Jagwire ulošci bude tu pristojnog kočenja.
Kad se potroši felna to je dodatni problem jer se ovde teško nalaze kvalitetnije felne za V-brake točak. Ja ssm našao jednu Mavic prošle godine i zamenio na zadnjem a nedavno dobio još jednu na poklon i sad je prednji na redu.
Eto, sa disk kočnicama nema tih nevolja. Pločice su jeftine, diskovi takodje. Za ruke je isto tako dosta manje naporno kočiti sadisk kočnicama.
Mislim da je disk u popriličnoj prednosti nad V-brake kočnicom.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#368 zoksi

zoksi
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 277 posts

Postavljeno 25 July 2021 - 06:42 PM

Ja gledao djiro i tur sve etape i ne videh ni jednom da su menjali mehanicari nekom tocak.Skidaju rezerni bajs i vozi misko.
  • 0

#369 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 25 July 2021 - 07:41 PM

Složio bih se sa svime što je Bakara napisao i lepo apsolvirao.

Znači ako je duboki karbonski točak, bolje disk. Ako je čak i plitak karbonski točak, mislim da je bolja opcija neki dobar alu klinčer. Karbonski točak će biti lakši ali niko ne spominje da disk kočnice povećavaju ukupnu masu bicikla za čak pola kile u odnosu na bajs sa kaliperom, pa ta neka prednost u težini se gubi.

Uvek se nekako u prici o diskovima zaboravi da su u pitanju karbonski tubular tockovi!

 

Cak i sa diskom on u najgorem slucaju nece biti tezi od klincera sa unutrasnjom gumom.

 

I ne treba u ovu pricu mesati ni jednu drugu vrstu bicikla osim drumskog oko koga je i pocela diskusija jer ni jedna druga vrsta bicikla ne koristi karbonski tubular tocak osim drumskog.

 

Plocice kostaju koliko i paknovi, a cena diska je totalno sitna u odnosu na cenu tih tockova.


  • 0

#370 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 26 July 2021 - 04:08 AM

Voze se u MTB-u tabulari. Za 26" imaju i klinčer tabulari nisam ih nalazio za 29". Postoje normalni za 29" i koriste se na karbonslim felgama. Tabular daje mogućnost, u MTB-u, još nižeg pritiska od tubuless-a.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#371 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 01:31 PM

Zašto je tako malo medju amaterskim drumašima tubular guma i točkova? Je li samo cena u pitanju ili ima još nekih drugih razloga.
  • 0

#372 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 01:35 PM

Zato sto amateri nemaju mehanicare da im tri dana lepe gumu za felnu a ni auto koji ce da ih prati tokom voznje da bi im u slucaju busenja gume zamenili ceo tocak.


  • 1

#373 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 01:42 PM

Zanači morao bi da angažujem celu porodicu kad podjem na vožnju.
Bojim se da bi ostao i bez bajka ubrzo i da budem srećan da se na tome završi.
  • 2

#374 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 01:59 PM

  Nije bas tako. Vozio sam pre trideset i nesto godina tabulare. Ako bi se desilo busenje uvek sam imao rezervnu gumu ispod sedista, Namesti se ne mora da se lepi, samo se vozi pazljivo i polako po krivinama. Kada dodjes kuci zalepis. Tada smo lepili Sintelanom. E posle je bila umetnost zakrpiti tabular  gumu. Mislim da nas je danas ostalo samo par  koji to jos znaju da urade kako treba.


  • 0

#375 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:07 PM

Zašto je tako malo medju amaterskim drumašima tubular guma i točkova? Je li samo cena u pitanju ili ima još nekih drugih razloga.



Zato što je osim klinčera jako nepraktično voziti drugu vrstu gume, pogotove tubulare koje Bakara spominje, pa čak i tubeless iako ima to mleko koje kao zakrpi gumu ako je neko lakše bušenje.

Kad polemišemo o gumama kao i o mnogim drugim delovima za bicikl, pravi se uvek krucijalna greška jer se kao reper poređenja uzima ono što voze profesionalci, i to čak ne ni na treningu nego isključivo na trkama.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#376 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:09 PM

 

@Milan777   Ako ne razumes engleski nanose 4 sloja lepka na tocak i jedan na gumu.


  • 0

#377 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:14 PM

 Mi smo tada vozili tabulare ne sto smo hteli, nego smo na neki nacin bili prinudjeni. To  mozda zvuci paradoksalno, bilo je lakse naci felnu uzanu i laku tabular nego drot. I onda sam se zato patio sa tabularima. Kada su se pojavile prve drot felne odmah sam prepleo njih a tabulare bacio. 

 

   Mozda je to iz ovog ugla tesko razumeti ali delova nije bilo. Samo nesto kvalitetno iz nekog kluba, u prodavnicama takoreci nista. 

Imala je da se pronadje za Rog i Unis po neka ona siroka gvozdena felna, mada i to retko. Ove al tanke , lake, nigde.


  • 1

#378 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:15 PM

@Dusan011
Ne moram ni ja prvi početi, neka.

Možda je pravo pitanje trebalo da bude
a zašto ih profesionalci voze? Lakše su, kad puknu ispustaju vazduh postepeno, brže su ... ili šta!
  • 0

#379 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 26 July 2021 - 02:30 PM

Voze amateri tubulare nije bas tako retko, ali nije ni preterano popularno medju amaterima.

 

Pre svega skupi su,

mislim da bez 50eur po gumi nema ni jedan da se kupi, plus lepak, i silant za obe gume izadje to dosta...

Jos taj amater koji vozi tubulare verovatno predje bar desetak hiljada godisnje ima taj trosak bukvalno svake godine.

 

Druga stvar je sto kada se probusi uglavnom na felni dolazis kuci jer nemas vozilo podrske niti nacina da to na drumu resis.

 

profesionalci ih voze zato sto su u performansama superiorni u odnosu na klincere, njima je nebitna cena i prakticnost koja je bitna amateru.

 

Neki trend o kome se najvise prica je da se postavi industrijski standard za tubeless tockove za drumase jer trenutno svaki proizvodjac fura svoj standard, mislim da bi to bila prava revolucija u drumskim tockovima.

 

i za tubeles bi disk takodje bio neophodan, a dobili bi veoma lagan i relativno jeftin tocak.


  • 0

#380 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:32 PM

@Dusan011
Ne moram ni ja prvi početi, neka.

Možda je pravo pitanje trebalo da bude
a zašto ih profesionalci voze? Lakše su, kad puknu ispustaju vazduh postepeno, brže su ... ili šta!

 

 Ja mogu na to da ti odgovorim iz onog perioda od pre 40 godina, da l se nesto promenilo ne znam.

 

 Tada su svi renomirani proizvodjaci guma iskljucivo za trke radili tabulare. Kako Italijanske tako i Francuske. Uglavnom kao i danas, tajna je smese i nacina kako su pravili te gume. Ove druge nisu postojale na trkama.

 

 Glavni razlog je taj sto su tadasnje drot gume mogle da se pumpaju do nekih 7-8 bara, a tabulari na 12. Tada se jurilo da gume budu sto tvrdje.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika