Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#281 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 08:21 PM

Пренео бих своја искуства са мини в-брејк кочницама, мада бицикли на којима сам их пробао (возио неки краћи период) нису друмаши, већ варијанте туринг и гравел бицикала. Моји утисци су и више него позитивни јер то чудо кочи к’о лудо. У поређењу са дисковима остаје оно за кишу и визуелни изглед који је (моја субјективна процена) на страни потоњих.
  • 0

#282 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 February 2021 - 12:04 AM

Možda su diskovi standard ali nametnut standard, što je loše za sve (manjak izbora) a pogotovo je skandal nametati profesionalcima jer žive od toga i za to, i karijere i uspesi im zavise. Valjda treba da imaju pravo da sami izaberu šta im više odgovara i šta misle da im je bolje, oni i njihovi timovi, mehaničari itd. Ko kad bi tenisere naterali da svi koriste identične patike i rekete.

Ili da se pravimo da samo Frum misli sve ono, a ostali su zadovoljni. :D Ili možda ćute iz drugih razloga, a vozili bi itekako kalipere kada bi mogli.

I cela ta priča (čitav spisak užasnih mana) je samo sa aspekta performansi, iz ugla trkača. Kod nas rekreativaca tu su još manje bitne stvari, mogu da dodam još:

Izgled - bljak  n2:Heristical

Težina - hvala ne

Zvuk kočenja tačnije struganja :D - bljak

Za bicikl bespotrebna kompleksnost i sve ostale peripetije - pain in the ass

Ali ljudi će i dalje mantrati, mokro pa mokro, ko da samo po kiši voze. Baš da vidim gde su ti junaci rekreativci koliko imaju godišnje vožnji po kiši, a pogotovo planinskih vožnji i spusteva po kiši.

Doživeo sam i to više puta, što na Kopaoniku što provalu oblaka na vrhu Debelog brda, bujicu vode blata i kamenja, jaka stvar, spusti se normalno (čak sam se prilično brzo sjurio da se što pre dočepam podnožnja), kočnice su uvek radile ok tj dovoljno dobro da se osećam sigurno i imam situaciju pod kontrolom. Prosto prilagodi se malo brzina uslovima. Ne sećam se da sam pomislio "E sad mi treba bolje kočenje" nego "E sad mi treba nepromočivi šuškavac koji mi je ostao u kolima u Valjevu :D i treba mi da se dočepam toplog, suvih čarapa i da ne pljušti po meni".

Svakako rekreativci nizbrdo po kiši po mokrom ne lete nizbrdo i ne uleću krivine brzinama kao ovi na turu. Umesto svojih uobičajenih 60, ideš 40, jaka stvar, i spustiš se. Ne bih se patio na svakoj suvoj vožnji sa diskovima i svim njihovim manama.


  • 3

#283 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 12:44 AM

Evo ja izbegavam mokro, pratim prognozu i stvarno retko me uhvati kiša.

Ali diskove preferiram zbog gradske vožnje.

Svaki put kad krenem na vožnju, imam da vozim desetak km u gustom saobraćaju, po oštećenijem asfaltu itd. Kamioni, autobusi, motorcikli koji se zavlače kroz kolone, semafori, pešaci koji na šetalištu pored mora istrčavaju na biciklističku stazu (kad tuda prolazim), takođe i oni trotinetisti koji voze ko bez glave, auti koji seku bici stazu kad skreću, parkirana vozila na stazi, neravnine po ulici, rupe itd. itd.
(pa u povratku opet tako desetak km u takvim uslovima, znači dvadesetak po svakoj vožnji)

I mnogo mi je važno da mi je kočnica što bolja, tj. nešto najbolje što postoji.

Naravno, koče i V kočnice, ali mnogo lošije. Meni po gradu po jedan prst stoji na ručici i spreman je za jak pritisak, ako zatreba, koji je dovoljno jak i sa tim jednim prstom.

Takođe, vozio sam drumaša sa tradicionalnim kočnicama 2954 km prošlog proleća i bio mi je problem kad nekad moram naglo da zakočim, nisam bio siguran da li ću da preteram (pa mogu da preletim preko bajsa) ili neću dovoljno jako da stisnem, a mogao bih još...
Možda mi je, nakon 2 god. sa diskovima na prethodnom biciklu, bilo potrebno više vremena i km za navikavanje, ne znam....

*

Što se tiče lepote, to je stvar i ukusa, i navike. Meni recimo sa diskovima izgleda lepše, ali to je možda zato što sam skorojević... :D

Ali upravo to i dokazuje da je navikavanje na izgled ključno i ja ne sumnjam da će za manje od decenije biti normalno da bicikl ima diskove, a ovi koji nemaju biće neki čudni rariteti.

*

Razumem da profi vozači treba da gledaju kako će najbrže voziti (mada bi mogla da se donese odluka da svi moraju da imaju diskove i kraj priče :) ), s kakvim biciklom, ali zašto bi neki amater vozio bajs sa lošijim kočnicama, ako već postoje bolje?

Mislim, nije to ono "ja neću navigaciju" ili "ja neću blatobrane", ili retrovizor itd. itd. Ipak su kočnice valjda najvažniji deo na biciklu.
  • 1

#284 rojers

rojers
  • Members
  • PipPipPip
  • 70 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 06:03 AM

Možda su diskovi standard ali nametnut standard, što je loše za sve (manjak izbora) a pogotovo je skandal nametati profesionalcima jer žive od toga i za to, i karijere i uspesi im zavise. Valjda treba da imaju pravo da sami izaberu šta im više odgovara i šta misle da im je bolje, oni i njihovi timovi, mehaničari itd. Ko kad bi tenisere naterali da svi koriste identične patike i rekete.

Ili da se pravimo da samo Frum misli sve ono, a ostali su zadovoljni. :D Ili možda ćute iz drugih razloga, a vozili bi itekako kalipere kada bi mogli.

I cela ta priča (čitav spisak užasnih mana) je samo sa aspekta performansi, iz ugla trkača. Kod nas rekreativaca tu su još manje bitne stvari, mogu da dodam još:

Izgled - bljak  n2:Heristical

Težina - hvala ne

Zvuk kočenja tačnije struganja :D - bljak

Za bicikl bespotrebna kompleksnost i sve ostale peripetije - pain in the ass

Ali ljudi će i dalje mantrati, mokro pa mokro, ko da samo po kiši voze. Baš da vidim gde su ti junaci rekreativci koliko imaju godišnje vožnji po kiši, a pogotovo planinskih vožnji i spusteva po kiši.

Doživeo sam i to više puta, što na Kopaoniku što provalu oblaka na vrhu Debelog brda, bujicu vode blata i kamenja, jaka stvar, spusti se normalno (čak sam se prilično brzo sjurio da se što pre dočepam podnožnja), kočnice su uvek radile ok tj dovoljno dobro da se osećam sigurno i imam situaciju pod kontrolom. Prosto prilagodi se malo brzina uslovima. Ne sećam se da sam pomislio "E sad mi treba bolje kočenje" nego "E sad mi treba nepromočivi šuškavac koji mi je ostao u kolima u Valjevu :D i treba mi da se dočepam toplog, suvih čarapa i da ne pljušti po meni".

Svakako rekreativci nizbrdo po kiši po mokrom ne lete nizbrdo i ne uleću krivine brzinama kao ovi na turu. Umesto svojih uobičajenih 60, ideš 40, jaka stvar, i spustiš se. Ne bih se patio na svakoj suvoj vožnji sa diskovima i svim njihovim manama.

 

Ovo o cemu se u ovom videu govori mozes da dobijes samo sa biciklom opremljenim disk kocnicama zbog klirensa. Opet da kazem prethodni bicikl sa kaliper kocnicama je bio ozbiljno opremljen komplet 105- R5800. Kocenje je bilo odlicno , ali kada se uporedi sa diskom nema poredjenja.,Stabilnost i udobnost koju sam dobio sa širokim gumama 28mm neuporediva.Sto se tice zvuka trljanja diska o paknove desi se pri jakom kocenju  da se klip ne vrati odmah , ali pri sledecem pritisku na kocnicu sve legne klip se vrati.Pri tom zvuk nije nesto sto mnogo iritira.O izgledu necu diskutoati to je stvar ukusa.Istina je da je nesto tezi bicikl i to je po meni najveci nedostatak.Opet kazem ovo je moj licni dozivljaj i poredjenje dva odlicna bicikla jednog koji sam vozio i onoga koji sada vozim(Lapierre pulsium 500-Orbea Avant)


  • 0

#285 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 07:08 AM

Bravo! Odlično poređenje nekoga ko je vozio bicikl i sa kaliper kočnicama i sa disk kočnicama i objektivno objašnjava razliku.

Čuje se trljanje pakni o disk. A kaliper kočnice su totalno bešumne, one nikad ne zacvile jel?



Jeste bajk sa diskovima par stotina grama teži ali nemojmo kakiti, mi amateri i paljevine. :) Kome je apsolutno svaki gram bitan, lepo pazari bajs sa sram Red etap hidraulikom i eto biće lakši od najveće većine bajseve sa kaliper kočnicama...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#286 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 08:12 AM

Kada smo već amateri pa šta nam znači to komplikovanije sa diskovima, i skuplje i teže masom i teže i skuplje održavanje, zamena točka i sl kao da nam je bitan koji sekund na spustu i to po kiši, ih. Kao da je revolucija sada došla a pre toga su rezultati na trkama bili mnogo lošiji u svakom smislu. Samo nametanje po meni kao i u svemu, kapitalistička posla.
Profesionalci u redu, ako im je bolje onda će valjda sami tražiti pošto ne kažem da za njih nije bolje, to ne znam. Imam osećaj da se i njima to nameće preko timova.

Da li se diskovi troše umesto točkova? Ako je tako onda imam dobar razlog bar jedan na strani diskova i za nas amatere.
  • 0

#287 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 09:20 AM

Dosta toga se slažem sa tobom. Jesu kapitalistička posla i nametanje trendova ali to ne važi samo za diskove već za mnoge biciklističke "izume" novog doba pa i za materijale ramova. Ne bih posebno ulazio u to da ne ospu paljbu po meni ali prisetimo se samo da su jako jako slična vremena, možda tek neznatno sporija ostvarivana na mnogim etapama TDF-a od pre 30 i kusur godina na čeličnim biciklama kao što se i danas ostvaruju sa ultra lakim, ultra krutim karbonskim biciklama za koje nas ubeđuju da su otkrovenje stoleća.

Ja nemam apsolutno ništa protiv kaliper kočnica i da u ovom momentu kupujem nov bicikl uopšte mi ne bi bio prioritet da ima disk kočnice, a da ih ima ne bih se bunio. Jednostavno tehnološki su naprednije, kompleksnije, složenije, ručice su ružnije, bolje koče i skuplje su. Sad ko voli ko ne voli, to je tema za sebe...

ŠTo se točkova tiče, sa dobrim i mekanim paknama koje ne stružu felnu, klinčer točkovi i kočione površine mogu da traju jako, jako dugo, i pre će biti da će im neko mehaničko oštećenje doći glave nego što će ih pakne sastrugati....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#288 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 February 2021 - 10:54 AM

Kome je apsolutno svaki gram bitan...



Gram nije ali svaki milimetar jeste bitan :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#289 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 10 February 2021 - 06:09 PM

Bas ste uporni sa tim terminom da se biciklistima nesto namece...nista se ne namece

 

sasvim je logicno da se koristi disk kocnica na karbonskim tubular tockovima zbog problema sa pregrevanjem kocione povrsine.

 

dakle, kada budete vozili takve tockove tek tada trebate razmisljati o tome.

 

Na lagane klincer drumske alu tockove niko nije ni stavljao disk


  • 2

#290 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 06:46 PM

Koliko god da nisam protiv napretka i trendova, ne može se poreći da je u roku od samo nekoliko godina ponuda bicikala s kaliper kočnicama u najmanju ruku prepolovljena. Moglo bi se reći da je onom ko bi da kupi nov bicikl izbor bez diskova prilično ograničen.
  • 2

#291 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 February 2021 - 06:58 PM

Ma ja se ne brinem za nas, biće kalipera još dugo, dokle god je aluminijumskih točkova.

Ali mogu da razumem frustraciju profesionalaca kojima je to od velikog značaja i nemaju mogućnost da voze ono što žele, plus još ne smeju ni da pričaju o tome.


  • 0

#292 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 07:08 PM

Ma u pravu je čovek, ne možeš naći karbon i kaliper (kakav sada imam), mislim na nov bicikl, sve teže i teže. Zabrinut sam...
  • 0

#293 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Postavljeno 10 February 2021 - 08:52 PM

https://cyclingtips....ut-disc-brakes/

 

 

“I’m not 100% sold on them yet myself. I’ve been using them the last couple of months. Performance-wise, they’re great. [They] always stop when I need to stop; dry, wet, they work, they do the job, they do what they’re meant to do. The downsides to disc brakes: the constant rubbing, the potential for mechanicals, the overheating, the discs becoming a bit warped when you’re on a descent of five or ten minutes of constant braking. Personally, I just don’t think the technology is quite where it needs to be yet for road cycling.

 
“The distance between the disc and the rotors [Froome is obviously referring to the disc and pads here] is too narrow so you’re going to get that rubbing, you’re going to get one piston that fires more than another, you’re going to get these little issues. I don’t think the pistons quite retract quite the way they’re meant to be all the time. Quite often it will work on the stand, work when mechanics sort it out, but then once you get on to the road, it’s a different story.”

  • 0

#294 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 February 2021 - 01:31 AM

Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD

Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima :D ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.

A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet :D naručene review-e i forume.

Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. :) Jer tako to ide.

Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...

 

 

Bravo! Odlično poređenje nekoga ko je vozio bicikl i sa kaliper kočnicama i sa disk kočnicama i objektivno objašnjava razliku.

Čuje se trljanje pakni o disk. A kaliper kočnice su totalno bešumne, one nikad ne zacvile jel?

Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. :) Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. n2:hahaha  Sreća moj mtb ima v-brake. xD

Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.


  • 0

#295 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 February 2021 - 03:52 AM

Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD
Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima :D ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.
A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet :D naručene review-e i forume.
Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. :) Jer tako to ide.
Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...
 
 

Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. :) Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. n2:hahaha  Sreća moj mtb ima v-brake. xD
Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.



Na ovom mom diskovi se ne čuju.. dok se ne pokvase. E tad me malo sramota i da kočim. Dok se ne osuši ubija sastruganjem :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#296 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 04:27 AM

I kaliper kočnice takođe dobrano promene zvuk kada su felne i pakne mokre, pa čak i sa onim paknama posebno napravljenim za mokro vreme. A i felna klinčer točkova se takođe dobro zagreva na dugačkim spustevima, nije tu disk kočnica ni u kakvom zaostatku, baš naprotiv.

Jeste From protiv disk kočnica, mislim da je to do sadla jasno svima. Ali isto tako postoji masa vozača koji jesu za disk kočnice, pogotovo oni koji dolaze iz pozadine mtb trkanja. Nije mišljenje jednog vozača apsolutno merodavno. Sem toga Frum je već mator, ima 36 godina i sigurno nije najsvetlija tačka budućnosti trkanja. Treba se okrenuti mlađim i perspektivnijim vozačima i saslušati njihovo mišljenje.


@Gadjan


Nemoj toliko podcenjivati i ismevati moć informisanja savremenog čoveka, pa i onu preko interneta. Da je nema, ti bi danas verovatno još uvek vozio tvoju Capriolo Kobru i ne bi imao bližeg pojma šta je drumski bicikl. Da, puno je gluposti i dezinformacija na netu, ali je puno i korisnih stvari koje nam umnogome olakšavaju život i izbore u njemu.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#297 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 February 2021 - 08:35 AM

I kaliper kočnice takođe dobrano promene zvuk kada su felne i pakne mokre, pa čak i sa onim paknama posebno napravljenim za mokro vreme. A i felna klinčer točkova se takođe dobro zagreva na dugačkim spustevima, nije tu disk kočnica ni u kakvom zaostatku, baš naprotiv.



Kad se to pokvasi kočenje je jadno. Uz neke dobre uloške, npr crvene Jagwire V brake i ima pristojno kočenje. Drumske kočnice koče jopš jadnije.
Tu dodje do izražaja disk. Hoće i on da cvili ali i da zaustavi kad je potrebno.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#298 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4672 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 February 2021 - 08:46 AM

I kaliper kočnice takođe dobrano promene zvuk kada su felne i pakne mokre, pa čak i sa onim paknama posebno napravljenim za mokro vreme. A i felna klinčer točkova se takođe dobro zagreva na dugačkim spustevima, nije tu disk kočnica ni u kakvom zaostatku, baš naprotiv.

Jeste From protiv disk kočnica, mislim da je to do sadla jasno svima. Ali isto tako postoji masa vozača koji jesu za disk kočnice, pogotovo oni koji dolaze iz pozadine mtb trkanja. Nije mišljenje jednog vozača apsolutno merodavno. Sem toga Frum je već mator, ima 36 godina i sigurno nije najsvetlija tačka budućnosti trkanja. Treba se okrenuti mlađim i perspektivnijim vozačima i saslušati njihovo mišljenje.


@Gadjan


Nemoj toliko podcenjivati i ismevati moć informisanja savremenog čoveka, pa i onu preko interneta. Da je nema, ti bi danas verovatno još uvek vozio tvoju Capriolo Kobru i ne bi imao bližeg pojma šta je drumski bicikl. Da, puno je gluposti i dezinformacija na netu, ali je puno i korisnih stvari koje nam umnogome olakšavaju život i izbore u njemu.

Nema mlađeg i merodavnijeg od Pogačara, osvojio je Tour de France sa kaliper kočnicama i odlučujući hronometar je vozio bez vatmetra.

Samo da dodam da se meni lično više sviđaju disk kočnice, ali ako su pro vozačima dobri kaliperi meni su odlični.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 2

#299 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 09:20 AM

Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD

Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima :D ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.

A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet :D naručene review-e i forume.

Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. :) Jer tako to ide.

Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...

 

 

Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. :) Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. n2:hahaha  Sreća moj mtb ima v-brake. xD

Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.

 

2018. sam objavio članak na temu prednosti i mana disk kočnica - sa zaključkom ("lično mišljenje autora") koji se u velikoj meri poklapa sa time što je Frum rekao.

S tim što moji pregovori sa (potencijalnim) sponzorima počinju sa: "neću da kažem ništa što ne mislim, niti da propustim navesti bitne mane/probleme" - što veoma drastično smanjuje i broj sponzora, i količinu novaca.    n2:hahaha


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#300 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 09:29 AM

Takodje su i neki stage-vi TDF-a osvojeni upravo sa biciklom sa disk kočnicama, a jedan od pristalica istih, Petar Sagan je svakako jedan od najboljih biciklista sadašnjeg doba.

I šta znači to što je Pogačar osvojio TDF na kaliperima? Da ga možda već sledeće sezone nećemo videti da pobedi na diskovima? ČIsto sumnjam...

Hteli mi to da prihvatimo ili ne, diskovi polako ali sigurno postaju standard u Pro Pelotonu, a šta oni postave kao standard, to uglavnom kod amatera postane moda, doduše nešto kasnije....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika