Drum i disk
#281
Postavljeno 08 February 2021 - 08:21 PM
#282
Postavljeno 10 February 2021 - 12:04 AM
Možda su diskovi standard ali nametnut standard, što je loše za sve (manjak izbora) a pogotovo je skandal nametati profesionalcima jer žive od toga i za to, i karijere i uspesi im zavise. Valjda treba da imaju pravo da sami izaberu šta im više odgovara i šta misle da im je bolje, oni i njihovi timovi, mehaničari itd. Ko kad bi tenisere naterali da svi koriste identične patike i rekete.
Ili da se pravimo da samo Frum misli sve ono, a ostali su zadovoljni. Ili možda ćute iz drugih razloga, a vozili bi itekako kalipere kada bi mogli.
I cela ta priča (čitav spisak užasnih mana) je samo sa aspekta performansi, iz ugla trkača. Kod nas rekreativaca tu su još manje bitne stvari, mogu da dodam još:
Izgled - bljak
Težina - hvala ne
Zvuk kočenja tačnije struganja - bljak
Za bicikl bespotrebna kompleksnost i sve ostale peripetije - pain in the ass
Ali ljudi će i dalje mantrati, mokro pa mokro, ko da samo po kiši voze. Baš da vidim gde su ti junaci rekreativci koliko imaju godišnje vožnji po kiši, a pogotovo planinskih vožnji i spusteva po kiši.
Doživeo sam i to više puta, što na Kopaoniku što provalu oblaka na vrhu Debelog brda, bujicu vode blata i kamenja, jaka stvar, spusti se normalno (čak sam se prilično brzo sjurio da se što pre dočepam podnožnja), kočnice su uvek radile ok tj dovoljno dobro da se osećam sigurno i imam situaciju pod kontrolom. Prosto prilagodi se malo brzina uslovima. Ne sećam se da sam pomislio "E sad mi treba bolje kočenje" nego "E sad mi treba nepromočivi šuškavac koji mi je ostao u kolima u Valjevu i treba mi da se dočepam toplog, suvih čarapa i da ne pljušti po meni".
Svakako rekreativci nizbrdo po kiši po mokrom ne lete nizbrdo i ne uleću krivine brzinama kao ovi na turu. Umesto svojih uobičajenih 60, ideš 40, jaka stvar, i spustiš se. Ne bih se patio na svakoj suvoj vožnji sa diskovima i svim njihovim manama.
#283
Postavljeno 10 February 2021 - 12:44 AM
Ali diskove preferiram zbog gradske vožnje.
Svaki put kad krenem na vožnju, imam da vozim desetak km u gustom saobraćaju, po oštećenijem asfaltu itd. Kamioni, autobusi, motorcikli koji se zavlače kroz kolone, semafori, pešaci koji na šetalištu pored mora istrčavaju na biciklističku stazu (kad tuda prolazim), takođe i oni trotinetisti koji voze ko bez glave, auti koji seku bici stazu kad skreću, parkirana vozila na stazi, neravnine po ulici, rupe itd. itd.
(pa u povratku opet tako desetak km u takvim uslovima, znači dvadesetak po svakoj vožnji)
I mnogo mi je važno da mi je kočnica što bolja, tj. nešto najbolje što postoji.
Naravno, koče i V kočnice, ali mnogo lošije. Meni po gradu po jedan prst stoji na ručici i spreman je za jak pritisak, ako zatreba, koji je dovoljno jak i sa tim jednim prstom.
Takođe, vozio sam drumaša sa tradicionalnim kočnicama 2954 km prošlog proleća i bio mi je problem kad nekad moram naglo da zakočim, nisam bio siguran da li ću da preteram (pa mogu da preletim preko bajsa) ili neću dovoljno jako da stisnem, a mogao bih još...
Možda mi je, nakon 2 god. sa diskovima na prethodnom biciklu, bilo potrebno više vremena i km za navikavanje, ne znam....
*
Što se tiče lepote, to je stvar i ukusa, i navike. Meni recimo sa diskovima izgleda lepše, ali to je možda zato što sam skorojević...
Ali upravo to i dokazuje da je navikavanje na izgled ključno i ja ne sumnjam da će za manje od decenije biti normalno da bicikl ima diskove, a ovi koji nemaju biće neki čudni rariteti.
*
Razumem da profi vozači treba da gledaju kako će najbrže voziti (mada bi mogla da se donese odluka da svi moraju da imaju diskove i kraj priče ), s kakvim biciklom, ali zašto bi neki amater vozio bajs sa lošijim kočnicama, ako već postoje bolje?
Mislim, nije to ono "ja neću navigaciju" ili "ja neću blatobrane", ili retrovizor itd. itd. Ipak su kočnice valjda najvažniji deo na biciklu.
#284
Postavljeno 10 February 2021 - 06:03 AM
Možda su diskovi standard ali nametnut standard, što je loše za sve (manjak izbora) a pogotovo je skandal nametati profesionalcima jer žive od toga i za to, i karijere i uspesi im zavise. Valjda treba da imaju pravo da sami izaberu šta im više odgovara i šta misle da im je bolje, oni i njihovi timovi, mehaničari itd. Ko kad bi tenisere naterali da svi koriste identične patike i rekete.
Ili da se pravimo da samo Frum misli sve ono, a ostali su zadovoljni. Ili možda ćute iz drugih razloga, a vozili bi itekako kalipere kada bi mogli.
I cela ta priča (čitav spisak užasnih mana) je samo sa aspekta performansi, iz ugla trkača. Kod nas rekreativaca tu su još manje bitne stvari, mogu da dodam još:
Izgled - bljak
Težina - hvala ne
Zvuk kočenja tačnije struganja - bljak
Za bicikl bespotrebna kompleksnost i sve ostale peripetije - pain in the ass
Ali ljudi će i dalje mantrati, mokro pa mokro, ko da samo po kiši voze. Baš da vidim gde su ti junaci rekreativci koliko imaju godišnje vožnji po kiši, a pogotovo planinskih vožnji i spusteva po kiši.
Doživeo sam i to više puta, što na Kopaoniku što provalu oblaka na vrhu Debelog brda, bujicu vode blata i kamenja, jaka stvar, spusti se normalno (čak sam se prilično brzo sjurio da se što pre dočepam podnožnja), kočnice su uvek radile ok tj dovoljno dobro da se osećam sigurno i imam situaciju pod kontrolom. Prosto prilagodi se malo brzina uslovima. Ne sećam se da sam pomislio "E sad mi treba bolje kočenje" nego "E sad mi treba nepromočivi šuškavac koji mi je ostao u kolima u Valjevu i treba mi da se dočepam toplog, suvih čarapa i da ne pljušti po meni".
Svakako rekreativci nizbrdo po kiši po mokrom ne lete nizbrdo i ne uleću krivine brzinama kao ovi na turu. Umesto svojih uobičajenih 60, ideš 40, jaka stvar, i spustiš se. Ne bih se patio na svakoj suvoj vožnji sa diskovima i svim njihovim manama.
Ovo o cemu se u ovom videu govori mozes da dobijes samo sa biciklom opremljenim disk kocnicama zbog klirensa. Opet da kazem prethodni bicikl sa kaliper kocnicama je bio ozbiljno opremljen komplet 105- R5800. Kocenje je bilo odlicno , ali kada se uporedi sa diskom nema poredjenja.,Stabilnost i udobnost koju sam dobio sa širokim gumama 28mm neuporediva.Sto se tice zvuka trljanja diska o paknove desi se pri jakom kocenju da se klip ne vrati odmah , ali pri sledecem pritisku na kocnicu sve legne klip se vrati.Pri tom zvuk nije nesto sto mnogo iritira.O izgledu necu diskutoati to je stvar ukusa.Istina je da je nesto tezi bicikl i to je po meni najveci nedostatak.Opet kazem ovo je moj licni dozivljaj i poredjenje dva odlicna bicikla jednog koji sam vozio i onoga koji sada vozim(Lapierre pulsium 500-Orbea Avant)
#285
Postavljeno 10 February 2021 - 07:08 AM
Čuje se trljanje pakni o disk. A kaliper kočnice su totalno bešumne, one nikad ne zacvile jel?
Jeste bajk sa diskovima par stotina grama teži ali nemojmo kakiti, mi amateri i paljevine. Kome je apsolutno svaki gram bitan, lepo pazari bajs sa sram Red etap hidraulikom i eto biće lakši od najveće većine bajseve sa kaliper kočnicama...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#286
Postavljeno 10 February 2021 - 08:12 AM
Profesionalci u redu, ako im je bolje onda će valjda sami tražiti pošto ne kažem da za njih nije bolje, to ne znam. Imam osećaj da se i njima to nameće preko timova.
Da li se diskovi troše umesto točkova? Ako je tako onda imam dobar razlog bar jedan na strani diskova i za nas amatere.
#287
Postavljeno 10 February 2021 - 09:20 AM
Ja nemam apsolutno ništa protiv kaliper kočnica i da u ovom momentu kupujem nov bicikl uopšte mi ne bi bio prioritet da ima disk kočnice, a da ih ima ne bih se bunio. Jednostavno tehnološki su naprednije, kompleksnije, složenije, ručice su ružnije, bolje koče i skuplje su. Sad ko voli ko ne voli, to je tema za sebe...
ŠTo se točkova tiče, sa dobrim i mekanim paknama koje ne stružu felnu, klinčer točkovi i kočione površine mogu da traju jako, jako dugo, i pre će biti da će im neko mehaničko oštećenje doći glave nego što će ih pakne sastrugati....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#288
Postavljeno 10 February 2021 - 10:54 AM
Kome je apsolutno svaki gram bitan...
Gram nije ali svaki milimetar jeste bitan
https://picasaweb.go...208760685671353
#289
Postavljeno 10 February 2021 - 06:09 PM
Bas ste uporni sa tim terminom da se biciklistima nesto namece...nista se ne namece
sasvim je logicno da se koristi disk kocnica na karbonskim tubular tockovima zbog problema sa pregrevanjem kocione povrsine.
dakle, kada budete vozili takve tockove tek tada trebate razmisljati o tome.
Na lagane klincer drumske alu tockove niko nije ni stavljao disk
#290
Postavljeno 10 February 2021 - 06:46 PM
#291
Postavljeno 10 February 2021 - 06:58 PM
Ma ja se ne brinem za nas, biće kalipera još dugo, dokle god je aluminijumskih točkova.
Ali mogu da razumem frustraciju profesionalaca kojima je to od velikog značaja i nemaju mogućnost da voze ono što žele, plus još ne smeju ni da pričaju o tome.
#293
Postavljeno 10 February 2021 - 08:52 PM
https://cyclingtips....ut-disc-brakes/
“I’m not 100% sold on them yet myself. I’ve been using them the last couple of months. Performance-wise, they’re great. [They] always stop when I need to stop; dry, wet, they work, they do the job, they do what they’re meant to do. The downsides to disc brakes: the constant rubbing, the potential for mechanicals, the overheating, the discs becoming a bit warped when you’re on a descent of five or ten minutes of constant braking. Personally, I just don’t think the technology is quite where it needs to be yet for road cycling.
“The distance between the disc and the rotors [Froome is obviously referring to the disc and pads here] is too narrow so you’re going to get that rubbing, you’re going to get one piston that fires more than another, you’re going to get these little issues. I don’t think the pistons quite retract quite the way they’re meant to be all the time. Quite often it will work on the stand, work when mechanics sort it out, but then once you get on to the road, it’s a different story.”
#294
Postavljeno 11 February 2021 - 01:31 AM
Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD
Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.
A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet naručene review-e i forume.
Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. Jer tako to ide.
Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...
Bravo! Odlično poređenje nekoga ko je vozio bicikl i sa kaliper kočnicama i sa disk kočnicama i objektivno objašnjava razliku.
Čuje se trljanje pakni o disk. A kaliper kočnice su totalno bešumne, one nikad ne zacvile jel?
Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. Sreća moj mtb ima v-brake. xD
Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.
#295
Postavljeno 11 February 2021 - 03:52 AM
Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD
Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.
A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet naručene review-e i forume.
Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. Jer tako to ide.
Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...
Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. Sreća moj mtb ima v-brake. xD
Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.
Na ovom mom diskovi se ne čuju.. dok se ne pokvase. E tad me malo sramota i da kočim. Dok se ne osuši ubija sastruganjem
https://picasaweb.go...208760685671353
#296
Postavljeno 11 February 2021 - 04:27 AM
Jeste From protiv disk kočnica, mislim da je to do sadla jasno svima. Ali isto tako postoji masa vozača koji jesu za disk kočnice, pogotovo oni koji dolaze iz pozadine mtb trkanja. Nije mišljenje jednog vozača apsolutno merodavno. Sem toga Frum je već mator, ima 36 godina i sigurno nije najsvetlija tačka budućnosti trkanja. Treba se okrenuti mlađim i perspektivnijim vozačima i saslušati njihovo mišljenje.
@Gadjan
Nemoj toliko podcenjivati i ismevati moć informisanja savremenog čoveka, pa i onu preko interneta. Da je nema, ti bi danas verovatno još uvek vozio tvoju Capriolo Kobru i ne bi imao bližeg pojma šta je drumski bicikl. Da, puno je gluposti i dezinformacija na netu, ali je puno i korisnih stvari koje nam umnogome olakšavaju život i izbore u njemu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#297
Postavljeno 11 February 2021 - 08:35 AM
I kaliper kočnice takođe dobrano promene zvuk kada su felne i pakne mokre, pa čak i sa onim paknama posebno napravljenim za mokro vreme. A i felna klinčer točkova se takođe dobro zagreva na dugačkim spustevima, nije tu disk kočnica ni u kakvom zaostatku, baš naprotiv.
Kad se to pokvasi kočenje je jadno. Uz neke dobre uloške, npr crvene Jagwire V brake i ima pristojno kočenje. Drumske kočnice koče jopš jadnije.
Tu dodje do izražaja disk. Hoće i on da cvili ali i da zaustavi kad je potrebno.
https://picasaweb.go...208760685671353
#298
Postavljeno 11 February 2021 - 08:46 AM
Nema mlađeg i merodavnijeg od Pogačara, osvojio je Tour de France sa kaliper kočnicama i odlučujući hronometar je vozio bez vatmetra.I kaliper kočnice takođe dobrano promene zvuk kada su felne i pakne mokre, pa čak i sa onim paknama posebno napravljenim za mokro vreme. A i felna klinčer točkova se takođe dobro zagreva na dugačkim spustevima, nije tu disk kočnica ni u kakvom zaostatku, baš naprotiv.
Jeste From protiv disk kočnica, mislim da je to do sadla jasno svima. Ali isto tako postoji masa vozača koji jesu za disk kočnice, pogotovo oni koji dolaze iz pozadine mtb trkanja. Nije mišljenje jednog vozača apsolutno merodavno. Sem toga Frum je već mator, ima 36 godina i sigurno nije najsvetlija tačka budućnosti trkanja. Treba se okrenuti mlađim i perspektivnijim vozačima i saslušati njihovo mišljenje.
@Gadjan
Nemoj toliko podcenjivati i ismevati moć informisanja savremenog čoveka, pa i onu preko interneta. Da je nema, ti bi danas verovatno još uvek vozio tvoju Capriolo Kobru i ne bi imao bližeg pojma šta je drumski bicikl. Da, puno je gluposti i dezinformacija na netu, ali je puno i korisnih stvari koje nam umnogome olakšavaju život i izbore u njemu.
Samo da dodam da se meni lično više sviđaju disk kočnice, ali ako su pro vozačima dobri kaliperi meni su odlični.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#299
Postavljeno 11 February 2021 - 09:20 AM
Okačih na prošloj strani video snimak tog Frumovog izlaganja. Još je bio i umeren sa hejtom. xD
Sad ne znam da li je on dovoljno merodavan, da li je vozio i drumaša sa kaliper i sa diskovima ja reko ako taj nešto zna u životu to je onda šta se očekuje i kako treba da se ponaša drumaš na drumskoj trci.
A možda samo nije dovoljno upućen i načitan, od treniranja, ne skidanja s bickla i pobeđivanja, nema čovek vremena da čita internet naručene review-e i forume.
Samo znam kada bi svi profesionalci, i mehaničari imali mogućnost da izađu tako i još otvorenije i iskreno kažu šta misle, i ti članci po interentu, video reviews, gcn itd pa na kraju i rekreativci i forumi bi drugu pesmu pevali. Jer tako to ide.
Kao što na rekreativnim vožnjama nizbrdo viđam da se ljudi spuštaju na top tube u super tuck...
Pa u odnosu na diskove realno jesu bešumne. Ja imam averziju i iritaciju na taj zvuk još od kad sam se prvi put uživo susreo s diskovima, davno pre mnogo godina u Vrdniku, neki lik se za mnom spustio s Fruške, zgrozio sam se od tog struganja. Sreća moj mtb ima v-brake. xD
Sećam se i kad sam 2017. probao na Košutnjaku na Beosport prezentaciji S-Works Venge sa elektronikom i diskovima, ni jedno ni drugo mi se nije dopalo. I baš je kiša padala, pola sata sam vozio gore dole, ono je strugalo i strugalo.
2018. sam objavio članak na temu prednosti i mana disk kočnica - sa zaključkom ("lično mišljenje autora") koji se u velikoj meri poklapa sa time što je Frum rekao.
S tim što moji pregovori sa (potencijalnim) sponzorima počinju sa: "neću da kažem ništa što ne mislim, niti da propustim navesti bitne mane/probleme" - što veoma drastično smanjuje i broj sponzora, i količinu novaca.
#300
Postavljeno 11 February 2021 - 09:29 AM
I šta znači to što je Pogačar osvojio TDF na kaliperima? Da ga možda već sledeće sezone nećemo videti da pobedi na diskovima? ČIsto sumnjam...
Hteli mi to da prihvatimo ili ne, diskovi polako ali sigurno postaju standard u Pro Pelotonu, a šta oni postave kao standard, to uglavnom kod amatera postane moda, doduše nešto kasnije....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika