Drum i disk
#262
Posted 03 February 2021 - 09:10 PM
Ukratko: Imao sam 2 god. na trekingu diskove, pa sam onda kupio drumaša sa "običnim" kočnicama, koji sam vozio 2,5 meseca (i blizu 3000 km), pre nego što je ukraden.
Teška srca, jer želeo sam da se ubrzam koliko je moguće, kod novog (trenutnog) bicikla odlučio sam da se vratim na diskove. Prevelika je razlika u kvalitetu kočenja i moduliranju pritiska.
Čak i nisam mnogo vozio (i kočio) po mokrom, samo par puta me uhvatila kiša, ali i da uvek vozim samo po suvom - opet bih se UVEK odlučio za hidraulične disk kočnice.
Imam na svakoj vožnji dobar deo km po gradskoj gužvi (i u odlasku, i u povratku) i mnogo mi znači dobra kočnica.
#264
Posted 03 February 2021 - 10:14 PM
Dugo sam koristio v-brake, iako nisam vozio drumasa, voznja je bila gotovo iskljucivo na drumu. Kocenje na kisi je prosto neuporedivo. Jedan od razloga sto nije bilo mnogo voznje van druma, cim uletim u blato i slicno, kakve god pakne stavio, losije koci, trosi felnu i paknove dosta brzo. Rekord za potrosene nove paknove mi je bio 32km po kisi i blatu.
Medjutim glavni razlog sto se meni disk vise svidja od obicnih, jeste sto zahteva manje odrzavanja. Manje stelovanja, pogotovo ako se vadi tocak radi promene gume i slicno. Ako se tocak iskrivi, nema potrebe za preciznim centiranjem istog trenutka. Sa v-brake sam ludeo od tog finog stelovanja. Pogotovo kad sam imao dva para tockova koji nisu identicni, svaka promena tockova - stelovanje svega iz pocetka.
#265
Posted 04 February 2021 - 07:04 AM
Više sam mislio u nekom emotivnom smislu, nije mi drumaš da se budži nešto i otežava, kočilo se i do sada nekako.Zbog čega konkretno?
Ne znam to oko karbonskih točkova, ako se ne troše tj ako se troše diskovi umesto točkova to jeste bitna stvar ako je tako.
Ipak u postu iznad su praktični razlozi koji ipak nisu za zanemarivanje.
#266
Posted 04 February 2021 - 07:49 AM
Kada sam spomenuo diskove mislio sam disk vs kaliper kocnica a ne disk vs v brake. Mozda je tocak sa diskom jednostavnije zameniti nego sa v brakeom, ali kod kaliper kocnica je menjanje tockova ubedljivo najjednostavnije i to je pored manje tezine jedina prednost kalipera u odnosu na disk.
Sto se karbonskih tockova tice, jesu oni i super i laksi i sve to, ali dobri i kvalitetni aluminijumski tockovi nisu bas neuporedivo losiji od karbonskih. Mnogi Pro vozaci voze aluminijumske klincere na treningu, a nama amaterima nisu dovoljno dobri?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#267
Posted 04 February 2021 - 08:02 AM
Te sada novotarije mi liče kao kad Samsung izbaci telefon sa kamerom od 5mpx a sledeće godine najavi istorijsko predstavljanje kamere od 7mph a svi okolo 'oduševljeni' a sledeće od 9... a cene sve duple nego prethodne godine.
Pogotovo iz perspektive nas amatera kao što si napisao u poslednjem pasusu odlično.
A valjda će još neko dodati koju pametnu
#268
Posted 04 February 2021 - 04:11 PM
Nije problem sa karbonskim tockovima toliko potrosnja kocione povrsine, koliko temperatura prilikom jakih kocenja, malo izrazenije kod clincher tockova. U zavisnosti od toga koja epoksi smola tj resin je koriscen za proizvodnju tockova tj lepljenje i kakav je medjuprofil, moze doci do ozbiljnog ostecenja tocka pri jakom kocenju.
Dosta sam citao na tu temu posto sam relativno tezak za bici pojmove. Zato mi je bilo bitno da se tocak dobro ponasa u svim situacijama za moju tezinu.
Nije direktno vezan za temu diskova, ali kao ekstremni primer koriscenja obicnih kocnica sa karbon tockovima:
@Smasher
Ma blato sam samo usput napisao, nebitno je za ovu temu. Medjutim po mokrom cak i sa obicnim Avid BB5 primetim finu razliku u kocenju u odnosu na bilo koje paknove. Pritom ne mislim da su paknovi losi, daleko od toga, samo eto, diskovi su ipak bolji - sem estetike (kome smeta) i tezine.
#269
Posted 05 February 2021 - 05:44 AM
Evo da se ja malo umesam u diskusiju na osnovu ličnog iskustva. Priznajem primio sam se kao Babun gledajuci Protour karavan na diskove , i to više onako vizuelno ne ulazeci mnogo u tehničke detalje i rasprave disk ili kaliper.U pocetku ne bese tako nesto mi se bicikli sa diskovima nisu svidjali (drumasi) ali marketing i vreme ucinise svoje Uspeo sam uz malo srece da napravim dobru kombinaciju i uz relativnu malu doplatu dodjem do drumasa sa diskovima. Sada glavno,moje iskustvo, je skroz pozitivno. Ko nije "Komo-lovac" i ne smeta mu tih par stotina grama vise tezine sve ostalo na strani diska.Pogotovu sa wide felnama i gumama 28mm udobnost , osecaj sigurnosti,modulacija kocenja sve na strani bicikla-drumasa sa diskom. Ponavljam ovo je samo moje licno iskustvo.i licni dozivljaj bez ulazenja u tehikalije.Pozdrav svima.
#271
Posted 05 February 2021 - 06:47 AM
Takođe i obrnuto.
Šta god da se gugla, može da se nađe ono što se želi naći.
#272
Posted 05 February 2021 - 06:57 AM
Otkazala disk kočnica pa šta? Sajla od kaliper kočnice nikako ne može da se otkači ili pukne jel? I koliko često se tako nešto dešava?
Princip rada disk kočnice je najpre projektovan da zaustavlja auta koji imaju hiljadama puta veću snagu od čoveka i teži su po 200 puta of bicikliste a ne može biciklistu sa biciklom od ukupno 80 kila?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#273
Posted 05 February 2021 - 09:36 AM
Disk kocnice na drumasu nisu nikakav industrijski hir proizvodjaca vec jednostavno logicka evolucija pri koriscenju tubulara na karbonskim tockovima.
kao sto rece @dule0911 gore, na karbonskim tockovima sa kaliper kocnicama dolazi do pregrevanja i ostecenja kocione povrsine na karbosnkim tockovima i da bi se to izbeglo koriste se disk kocnice, koje opet donose niz drugih tehnickih prednosti.
disk ide uz tubular tockove i karbonski tocak, zato se koristi na trkama.
Ako se koristi uz aluminijumski tocak taj tocak mora biti masivniji i jaci, i viljuska mora biti masivnija i jaca jer su sile kocenja vece zato ga najcesce vidjamo na gravel biciklima.
#274
Posted 05 February 2021 - 09:45 AM
Joj koja glupost!
Otkazala disk kočnica pa šta? Sajla od kaliper kočnice nikako ne može da se otkači ili pukne jel? I koliko često se tako nešto dešava?
Sve što je ljudska ruka napravila može se i pokvariti.
https://picasaweb.go...208760685671353
#276
Posted 05 February 2021 - 12:05 PM
Danas su diskovi na drumašima de fakto standard, novi modeli s kaliperima su u manjini.
#280
Posted 08 February 2021 - 12:50 PM
Inače, ono što se meni lično ne sviđa kod diskova je to što su šamaraljke zahvaljujući tome što upravljaju silom kočenja preko hidraulike, ponovo postakle onako ružne i glomazne. Šteta... Shimano je predstavljajući grupu 5700 i 6700 jos pre desetak i više godina najzad napravio prelepe, odmerene i malo manje a opet ergonomski odlične šamaraljke. Uvođenjem hidraulike opet počeše da prave one nezgrapne i velike kao na serijama od pre 15 godina. Nema nikakve veze sa funkcionalnošću, samo sa estetikom, ali meni se ipak to ne sviđa. Kod Srama Apex i Rival je to još ružnije, nažalost...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users