I tako smo prežvakali par strana argumenata da bi na kraju ti sam ponovio moje "ironične" komentare:
Bitnije je da kočnice ostavljaju mnogo prostora između paknova i kočione povrišine nego da koče jako.
Ko nije zadovoljan kočnicama koje ja preferiram, taj je kilav. (U prevodu, ako meni ne treba - nikom ne treba.)
Sreća naša, pa je biciklistička industrija dovoljno glupa, pohlepna, šta li, da ne misli da onaj ko je po tvom kriterijumu "kilav" ne bi trebalo ni da ima mogućnost da vozi drumaša. To uključuje decu, mnoge devojke i žene, starije, ljude s povredama ili degenerativnim poremećajima... Praktično svakog ko nije zdrav odrastao muškarac.
I da odgovorim, želim kočnicu koja objektivno bolje koči po cenu toga da čeljusti moraju da se otvore ako se točak značajno iskrivi. A to potpuno blokiranje (prednjeg) točka, tako nešto ćeš jako, jako teško da vidiš. Nisu čeljusti zavarene ili zalepljene za vilu da neće da se pomere od udarca felne, točak će biti usporen ali ne i potpuno blokiran.
Stare kaliper kočnice koče loše uvek, čak i kad je sve optimalno. Nove su loše samo u slučaju ozbiljnih defekata.
Spominješ vožnju uzbrdo, ali ne vidim da si mi odgovorio: Je li popuštanje zatvarača pod asimetričnim silama od vožnje stojeći OK samo zato što točak neće istog trenutka izleteti iz dropauta? Da predupredim ono iz odgovora niipheusu, rezultanta nikako nije uvek ka gore. Prilikom naginjanja bicikla u vožnji stojeći, sila postrance deluje na točak u tački kontakta sa zemljom, što polugom kroz oslonac u gornjem dropautu gura donji kraj osovine ka dole iz donjeg dropauta.
Za kočnice - svako sebi bira - naveo sam prednosti & mane.
U slučaju iskrivljene felne, drumska kočnica novijeg standarda će značajno usporiti točak pri udaru o čeljusti - dok ih silom ne zarotira u ležištu - o onda u drugoj polovini kruga ih opet udara za vraćanje na drugu stranu - pa tako stalno - uz nagle poraste sile kočenja na točak. Da li će ga blokirati zavisi od brzine, nagiba, uslova puta - ali efekat je puno nepovoljniji i opasniji nego kod starog sistema.
Sa dobrim paknama i alu felnama, zaustavna moć je starog sistema je sasvim OK. Pri tome pakne prave veću razliku nego nešto veća mehanička prednost novih kočnica - tj. po meni se više gubi smanjenjem rastojanja, nego što se dobija porastom mehaničke prednosti. Tek kod disk kočnica povećanje mehančke prednosti drastično i osetno utiče na snagu kočnice (snaga kočenja je i tu ograničena prijanjanjem gume, koju i stare kočnice uglavnom mogu da blokiraju kada se dovoljno snažno povuku).
Ispadanje iz dropova:
Disk pravi silu koja deluje pravo ka dole. Pri pedalanju stojeći, ako se bicikl nagne, sila ne vuče (pravo) na dole, već, kao što si opisao pokušava zarotirati donji deo osovine na dole, sa osloncem u gornjem delu osovine. Pošto je osovina kruta, sa širokim ravnim krajevima naslonjenim na unutrašnje strane štapova viljuške, a šrafovi (ili QR) sa obe strane sprečavaju da se viljuška razmakne, nabla nema kud. Ovo važi kada su šrafovi propisno zategnuti, tj. kada je ceo spoj u sferi (male) elastične deformacije. Na ovom principu radi i spajanje kurbli na osovinu sa četvrtkom: predopterećenje, elastična deformacija i četvrtast profil. Zbog toga ova aktivnost nema potencijal da pravi probleme, za razliku od disk kočnice.
Inače, pogon sa četvrtkom smatram prilično opasnim rešenjem, ali iz drugih razloga - da ne bude da kudim samo nove stvari i da je uvek starije bolje. Hollowtech II je po tom pitanju, po meni, najmanje nesretno rešen (mada ima drugih nedostataka).