Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#241 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 December 2017 - 05:37 PM

I tako smo prežvakali par strana argumenata da bi na kraju ti sam ponovio moje "ironične" komentare:
Bitnije je da kočnice ostavljaju mnogo prostora između paknova i kočione povrišine nego da koče jako.
Ko nije zadovoljan kočnicama koje ja preferiram, taj je kilav. (U prevodu, ako meni ne treba - nikom ne treba.)

Sreća naša, pa je biciklistička industrija dovoljno glupa, pohlepna, šta li, da ne misli da onaj ko je po tvom kriterijumu "kilav" ne bi trebalo ni da ima mogućnost da vozi drumaša. To uključuje decu, mnoge devojke i žene, starije, ljude s povredama ili degenerativnim poremećajima... Praktično svakog ko nije zdrav odrastao muškarac.

I da odgovorim, želim kočnicu koja objektivno bolje koči po cenu toga da čeljusti moraju da se otvore ako se točak značajno iskrivi. A to potpuno blokiranje (prednjeg) točka, tako nešto ćeš jako, jako teško da vidiš. Nisu čeljusti zavarene ili zalepljene za vilu da neće da se pomere od udarca felne, točak će biti usporen ali ne i potpuno blokiran.

Stare kaliper kočnice koče loše uvek, čak i kad je sve optimalno. Nove su loše samo u slučaju ozbiljnih defekata.

Spominješ vožnju uzbrdo, ali ne vidim da si mi odgovorio: Je li popuštanje zatvarača pod asimetričnim silama od vožnje stojeći OK samo zato što točak neće istog trenutka izleteti iz dropauta? Da predupredim ono iz odgovora niipheusu, rezultanta nikako nije uvek ka gore. Prilikom naginjanja bicikla u vožnji stojeći, sila postrance deluje na točak u tački kontakta sa zemljom, što polugom kroz oslonac u gornjem dropautu gura donji kraj osovine ka dole iz donjeg dropauta.

 

Za kočnice - svako sebi bira - naveo sam prednosti & mane.

U slučaju iskrivljene felne, drumska kočnica novijeg standarda će značajno usporiti točak pri udaru o čeljusti - dok ih silom ne zarotira u ležištu - o onda u drugoj polovini kruga ih opet udara za vraćanje na drugu stranu - pa tako stalno - uz nagle poraste sile kočenja na točak. Da li će ga blokirati zavisi od brzine, nagiba, uslova puta - ali efekat je puno nepovoljniji i opasniji nego kod starog sistema.

 

Sa dobrim paknama i alu felnama, zaustavna moć je starog sistema je sasvim OK. Pri tome pakne prave veću razliku nego nešto veća mehanička prednost novih kočnica - tj. po meni se više gubi smanjenjem rastojanja, nego što se dobija porastom mehaničke prednosti. Tek kod disk kočnica povećanje mehančke prednosti drastično i osetno utiče na snagu kočnice (snaga kočenja je i tu ograničena prijanjanjem gume, koju i stare kočnice uglavnom mogu da blokiraju kada se dovoljno snažno povuku).

 

Ispadanje iz dropova:

Disk pravi silu koja deluje pravo ka dole. Pri pedalanju stojeći, ako se bicikl nagne, sila ne vuče (pravo) na dole, već, kao što si opisao pokušava zarotirati donji deo osovine na dole, sa osloncem u gornjem delu osovine. Pošto je osovina kruta, sa širokim ravnim krajevima naslonjenim na unutrašnje strane štapova viljuške, a šrafovi (ili QR) sa obe strane sprečavaju da se viljuška razmakne, nabla nema kud. Ovo važi kada su šrafovi propisno zategnuti, tj. kada je ceo spoj u sferi (male) elastične deformacije. Na ovom principu radi i spajanje kurbli na osovinu sa četvrtkom: predopterećenje, elastična deformacija i četvrtast profil. Zbog toga ova aktivnost nema potencijal da pravi probleme, za razliku od disk kočnice.

 

Inače, pogon sa četvrtkom smatram prilično opasnim rešenjem, ali iz drugih razloga - da ne bude da kudim samo nove stvari i da je uvek starije bolje. Hollowtech II je po tom pitanju, po meni, najmanje nesretno rešen (mada ima drugih nedostataka).  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#242 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 20 December 2017 - 07:03 PM

U slučaju iskrivljene felne, drumska kočnica novijeg standarda će značajno usporiti točak pri udaru o čeljusti - dok ih silom ne zarotira u ležištu - o onda u drugoj polovini kruga ih opet udara za vraćanje na drugu stranu - pa tako stalno - uz nagle poraste sile kočenja na točak. Da li će ga blokirati zavisi od brzine, nagiba, uslova puta - ali efekat je puno nepovoljniji i opasniji nego kod starog sistema.

U slučaju krivog točka toliko da češe, bicikl je neispravan i nije za vožnju.

 

 

Sa dobrim paknama i alu felnama, zaustavna moć je starog sistema je sasvim OK. Pri tome pakne prave veću razliku nego nešto veća mehanička prednost novih kočnica - tj. po meni se više gubi smanjenjem rastojanja, nego što se dobija porastom mehaničke prednosti.

Zaustavna moć starog sistema je TEBI OK, što je bitno različito od - zaustavna moće je odlična ili ista je kao kod novog sistema.... Kočnica koja bolje koči je bolja i ne vidim šta tu ima da se diskutuje.

Slažem se da su pakne jako bitne, al te pakne koje su dobre na starom sistemu mogu i na novi. Razliku ne prave pakne nego konstrukcija sistema.


  • 0

#243 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 December 2017 - 07:38 PM

U slučaju krivog točka toliko da češe, bicikl je neispravan i nije za vožnju.


Slažem se. Samo je nezgodno ako se zakrivljenje desi u sred vožnje - udarac o rupu, ili kačenje točka vozača ispred sebe. Kad se zaustaviš onda to više nije problem - do tada je kritično.
 

Zaustavna moć starog sistema je TEBI OK, što je bitno različito od - zaustavna moće je odlična ili ista je kao kod novog sistema.... Kočnica koja bolje koči je bolja i ne vidim šta tu ima da se diskutuje.


Zavisi od kriterijuma. To "bolje". Naveo sam prednosti i mane - pa ti izvagaj spram svojih prioriteta.
Ne sporim performanse diskova - pogotovo hidrauličnih - i sila kočenja i modulacija su im najbolji od svih kočionih sistema koje znam.
 

Slažem se da su pakne jako bitne, al te pakne koje su dobre na starom sistemu mogu i na novi. Razliku ne prave pakne nego konstrukcija sistema.


Najslabija karika je i dalje prijanjanje gume na asfalt. Ipak, suština cele moje priče je da, po mom mišljenju (obrazložio sam zašto tako mislim), kod bicikala još uvek ne postoji kočioni sistem za koji se može reći da je (u svakom pogledu) superioran i da o ostalim ne vredi ni razmišljati. Diskovi još nisu preležali sve dečije bolesti, a stari sistemi su za brzine i težine koje se javljaju u biciklizmu sasvim dobri.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#244 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 December 2017 - 11:32 PM

Vidiš, velika je razlika između reči "Po mom mišljenju, stari sistem je bolji" i apsolutne izjave "Uništili su kaliper kočnice, novi sistem je samo za kilave". Seti se toga sledeći put kad napišem izjavu koja ti deluje ironično, da ne pišem opet sto rečenica za nešto što sam već rekao u dve. Hvala unapred.

Što se tiče zatvarača, zar nisi i sam rekao da disk kočnica osovinu gura samo s jedne strane, asimetrično? Kako onda ne ulaze u priču isti faktori kao kad na točak deluje bočna sila? Nije li cela poenta bila da je naizmenično zatezanje i opuštanje usled asimetričnih sila to što na kraju popusti zatvarač?
  • 4

#245 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 December 2017 - 05:27 AM

Vidiš, velika je razlika između reči "Po mom mišljenju, stari sistem je bolji" i apsolutne izjave "Uništili su kaliper kočnice, novi sistem je samo za kilave". Seti se toga sledeći put kad napišem izjavu koja ti deluje ironično, da ne pišem opet sto rečenica za nešto što sam već rekao u dve. Hvala unapred.

Što se tiče zatvarača, zar nisi i sam rekao da disk kočnica osovinu gura samo s jedne strane, asimetrično? Kako onda ne ulaze u priču isti faktori kao kad na točak deluje bočna sila? Nije li cela poenta bila da je naizmenično zatezanje i opuštanje usled asimetričnih sila to što na kraju popusti zatvarač?

 

Da, moraću pisati postove kao one "Undarstand and agree" ugovore softverskih kompanija - hvataš se za reč, umesto za suštinu izrečenog. Podrazumeva se valjda da je sve što kažem "po mom mišljenju" - pa nisam bot.  :)  Pogotovo što sam odmah u prvom postu napisao to isto - zbog čega su ih ("po mom mišljenju") upropastili.

 

Razlika je u tome što kod pedalanja dolazi do (pokušaja) rotiranja cele osovine oko jednog dropa, što ne može da dovede do popuštanja frafa, dok kod diska dolazi do (pokušaja) relativno snažnog povlačenja na dole koje može dovesti do popuštanja.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#246 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 December 2017 - 02:19 PM

S jedne strane tražiš argumente, a s druge strane se vadiš kako je to samo po tvom mišljenju... Neke stvari su objektivne činjenice, neke su stvar ukusa. Kod tebe se ne da uvek primetiti šta stavljaš u koju kategoriju.

 

Što se zatvarača tiče, ja tu vidim vrlo slične sile, ali bez crteža ili grafikona teško da ćemo se sporazumeti - a mrzi me da crtam :-)


  • 0

#247 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 December 2017 - 05:28 PM

S jedne strane tražiš argumente, a s druge strane se vadiš kako je to samo po tvom mišljenju... Neke stvari su objektivne činjenice, neke su stvar ukusa. Kod tebe se ne da uvek primetiti šta stavljaš u koju kategoriju.

 

Što se zatvarača tiče, ja tu vidim vrlo slične sile, ali bez crteža ili grafikona teško da ćemo se sporazumeti - a mrzi me da crtam :smile:

 

Meni ne moraš crtati - ali nacrtaj zbog sebe - ako ti je lakše tako vizualizovati problem, ako te zanima.

 

Napisao sam od starta na šta tačno mislim i šta je tu mana. Smanjeni razmak čeljusti je objektivna, merljiva, mana.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#248 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 22 December 2017 - 09:32 AM

'Ajmo malo manje nadmenosti. Mogu da vizualizujem problem sasvim lepo, i ono što vidim je da se tvoj opis promašuje ono što je meni očigledno. Za razliku od tebe, jasno mi je da su greške moguće s obe strane, ili čak običan nesporazum zbog različite perspektive, zato kažem da bez dijagrama ne vidim svrhu dalje rasprave.

Jeste, smanjeno rastojanje između paknova je ta jedna, jedina objektivna mana modernih kočnica. Problem je što moderne kočnice takođe imaju objektivnu prednost koju pokušavaš da relativizuješ (značajno bolje koče, što je kudikamo bitna osobina za kočnice), a stare kočnice imaju objektivne mane koje ignorišeš ili pokušavaš da minimizuješ na osnovu ličnih preferencija (činjenica da je veće rastojanje među paknovima kompromis da se nadomesti loše centriranje jer bi u suprotnom bile neupotrebljive; izjave da je "kilav" svako ko nije zadovoljan lošijim kočenjem). Na kraju, nisi ti uporedno pisao o objektivnim manama i prednostima kako bi sad da predstaviš - ti si na osnovu jedne mane i svojih ličnih preferencija izjavio da su kaliper kočnice "uništene" modernim dizajnom, a onda si se žalio što dobijaš "ironičan" odgovor umesto argumentovane rasprave tamo gde sam realnih argumenata nemaš.
  • 1

#249 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 December 2017 - 10:01 AM

'Ajmo malo manje nadmenosti. Mogu da vizualizujem problem sasvim lepo, i ono što vidim je da se tvoj opis promašuje ono što je meni očigledno. Za razliku od tebe, jasno mi je da su greške moguće s obe strane, ili čak običan nesporazum zbog različite perspektive, zato kažem da bez dijagrama ne vidim svrhu dalje rasprave.

Jeste, smanjeno rastojanje između paknova je ta jedna, jedina objektivna mana modernih kočnica. Problem je što moderne kočnice takođe imaju objektivnu prednost koju pokušavaš da relativizuješ (značajno bolje koče, što je kudikamo bitna osobina za kočnice), a stare kočnice imaju objektivne mane koje ignorišeš ili pokušavaš da minimizuješ na osnovu ličnih preferencija (činjenica da je veće rastojanje među paknovima kompromis da se nadomesti loše centriranje jer bi u suprotnom bile neupotrebljive; izjave da je "kilav" svako ko nije zadovoljan lošijim kočenjem). Na kraju, nisi ti uporedno pisao o objektivnim manama i prednostima kako bi sad da predstaviš - ti si na osnovu jedne mane i svojih ličnih preferencija izjavio da su kaliper kočnice "uništene" modernim dizajnom, a onda si se žalio što dobijaš "ironičan" odgovor umesto argumentovane rasprave tamo gde sam realnih argumenata nemaš.

 

Razlog za veće rastojanje od felne? Možemo da nagađamo na šta je konstruktor tačno mislio. Ono što je u praksi rezultat je da nema problema koji sam opisao, a od kojeg pate moderne drumske čeljusti, a koji se javlja čak i sa savršeno centriranim točkom kod pedalanja stojeći uzbrdo ako felna nije dovoljno savitljiva.

 

Problem zaustavne moći starog sistema postoji u slučaju da korisnik ima slab stisak šake - inače se nešto slabija mehanička prednost lako nadomešćuje jačim stiskom. Tek kod diskova reč je o nenadomestivo velikoj razlici, tj. značajno većoj mehaničkoj prednosti.

 

Znam šta sam napisao, a ostalo je i na forumu - ono kako ti to tumačiš je tvoj problem. Neću se više ni vraćati na to jer se, "po mom mišljenju" ™ vrtimo u krug.

 

Za vizuelizaciju - moguće da sam nadmen (to obično ljudi ne skontaju sami za sebe), ali pošto si napisao da i pedalanje stojeći teži da iščupa točak iz dropova, a moje objašnjenje nije pomoglo, sasvim sam lepo i kulturno napisao: "meni ne moraš crtati - ali nacrtaj zbog sebe - ako ti je lakše tako vizualizovati problem, ako te zanima". Što se mog crtanja tiče, kad stignem napraviću na sajtu članak o tome, možda i neki video-fotku za demonstraciju - najverovatnije ne pre proleća.

 

Svaka tvoja kritika mi je dragocena i zaista cenim tvoje znanje & iskustvo, samo ne prihvatam pogrešno tumačenje/izvrtanje svojih tvrdnji i ne prihvatam ispravke koje "po mom mišljenju & shvatanju" nisu tačne.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#250 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 22 December 2017 - 09:00 PM

Nemamo šta da nagađamo - čim je osmišljen sistem koji se preciznije centrira, dužina poluge je prilagođena za veću snagu uz manji hod. Ali u pravu si, vrtiš se u krug. Kad ti se zamera da si subjektivan, povučeš se "na sigurno"; kad se istakne da nemaš argument, počneš da mešaš lične preferencije. Ništa novo, niti neočekivano, već smo to videli.

Vidim da si pogrešno razumeo o čemu pričam u vezi sila koje deluju na zatvarač pri vožnji stojeći, zato i kažem da za dalje treba crtati. Nadmeno je što tvrdiš da u stvari samo ja ne razumem tebe, a iznenađuje me da i to moram da ti "crtam".

Vrlo cenim što često umeš da prihvatiš kritiku, ali imaš veliku slepu tačku za sopstvenu neobjektivnost koju si spreman da racionalizuješ u beskonačnost.
  • 1

#251 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 December 2017 - 09:05 PM

Nemamo šta da nagađamo - čim je osmišljen sistem koji se preciznije centrira, dužina poluge je prilagođena za veću snagu uz manji hod. Ali u pravu si, vrtiš se u krug. Kad ti se zamera da si subjektivan, povučeš se "na sigurno"; kad se istakne da nemaš argument, počneš da mešaš lične preferencije. Ništa novo, niti neočekivano, već smo to videli.

Vidim da si pogrešno razumeo o čemu pričam u vezi sila koje deluju na zatvarač pri vožnji stojeći, zato i kažem da za dalje treba crtati. Nadmeno je što tvrdiš da u stvari samo ja ne razumem tebe, a iznenađuje me da i to moram da ti "crtam".

Vrlo cenim što često umeš da prihvatiš kritiku, ali imaš veliku slepu tačku za sopstvenu neobjektivnost koju si spreman da racionalizuješ u beskonačnost.

 

Ovu poslednju rečenicu bih i ja tebi mogao napisati.  :)

 

Veća snaga, manji hod i automatsko centriranje - sa već navedenim manama. Prednost je što može i slabijim šakama da se pristojno koči.

 

Za ovo ostalo se ne bih složio - a nacrtaću ti kad stignem, ne mrzi me.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#252 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 25 December 2017 - 01:02 AM

Da li je moguće da ste se umorili?

Folaut očigledno nije, njegova je poslednja. Dokazano je da se sa njim ne vredi raspravljati, jer niko, naposletku, nije baš toliko dokon, pa bez obzira koliko slobodnog vremena i volje za (besmislenu) raspravu imao. Kakva je svrha bilo šta komentarisati, kada neko takav uleti u (skoro svaku) raspravu i potpuno je obesmisli?

Dakle, ja se ovde neću hvatati u koštac sa njim, nego bih opet da ponovim stavove koje sam već iznosio ranije. Pošto je njegovo delovanje, ne samo po mom, već i po mišljenju mnogih forumaša koji se više ne oglašavaju, veoma štetno po sam forum, ja bih ga (da sam neka vlast ovde) odavno banovao, iz više razloga, od kojih ću navesti sledeće:

    - forum služi razmeni iskustava koja treba da doprinese boljem kolektivnom obrazovanju kada je ova materija u pitanju, što je posebno dragoceno za manje iskusne članove. Diskusije tipa "šta bi bilo, kad bi bilo" su u direktnoj suprotnosti sa takvim stavom, služe unošenju konfuzije i smanjenju interesovanja učesnika,

    - kada neko, ko po sopstvenom priznanju, bez dovoljno iskustva i potrebnih objektivnih znanja i saznanja, uzme da savetuje druge, pa još one koji očekuju da nešto zaista i nauče, iznoseći tom prilikom stavove sumnjivog utemeljenja, neke čak i direktno suprotne od definitivno potvrđenih (kao ono o nošenju ili nenošenju zaštitnih kaciga), onda to predstavlja latentnu opasnost, jer je dovoljno da se makar i nekolikom broju sledbenika takvih stavova nešto zaista loše i dogodi, pa eto direktne štete nastale takvim delovanjem,

    - i na kraju, glavni argument. Ako se neko pojavi na jednom sajtu i direktno i konstantno reklamira i upućuje posetioce na drugi koji se bavi istom tematikom, to je po svakoj logici argument za trenutno i bezuslovno banovanje. Kada bi se bilo ko u jednoj radnji bavio javnim reklamiranjem i upućivanjem kupaca u neku konkurentsku, ne verujem da bi se dobro proveo. Zašto to vlasnik ovog sajta toleriše, meni nije jasno i to je po meni pravo pitanje u ovom slučaju. Ako je do demokratije pristupa, onda neka mu odvoji neko "Piletovo kafanče" u kojem bi mu bilo dozvoljeno da se oglašava i da se raspravlja sa onima koji imaju želju to da rade, a ne da se kao pošast širi po celom forumu.

 Toliko od mene po ovom pitanju.


  • 4
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#253 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 864 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 25 December 2017 - 06:27 AM

Ne bih da držim ničiju stranu, jer niti sam dovoljno upućen u materiju, niti dugo na ovom forumu, ali meni su njegovi postovi(i drugih članova, naravno) puno koristili...

Glede linkovanja ka sadržaju na ciklogremlin portalu, lično ne vidim ništa loše u tome, naprotiv ... Takođe mislim da ne treba porediti taj portal sa ovim, jer niti im je koncept isti, niti su konkurencija jedan drugom...

My two cents, što bi rekli...
  • 6

#254 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 December 2017 - 10:32 AM

Pre nego se i sam isključim iz dalje diskusije na ovu temu, kad sam već lično & javno prozvan, da odgovorim:
 

Da li je moguće da ste se umorili?
Folaut očigledno nije, njegova je poslednja. Dokazano je da se sa njim ne vredi raspravljati,


Ko je i kako dokazao? To je tvoja, subjektivna procena. Svaki argumentovan odgovor i kritiku prihvatam.
 

jer niko, naposletku, nije baš toliko dokon, pa bez obzira koliko slobodnog vremena i volje za (besmislenu) raspravu imao. Kakva je svrha bilo šta komentarisati, kada neko takav uleti u (skoro svaku) raspravu i potpuno je obesmisli?


Ovaj tvoj post je po meni više off topic od većine prethodnih u ovoj diskusiji.
 

Dakle, ja se ovde neću hvatati u koštac sa njim,


Samo ću ga javno prozvati i tražiti ban...
 

nego bih opet da ponovim stavove koje sam već iznosio ranije. Pošto je njegovo delovanje, ne samo po mom, već i po mišljenju mnogih forumaša koji se više ne oglašavaju, veoma štetno po sam forum, ja bih ga (da sam neka vlast ovde) odavno banovao, iz više razloga, od kojih ću navesti sledeće:
    - forum služi razmeni iskustava koja treba da doprinese boljem kolektivnom obrazovanju kada je ova materija u pitanju, što je posebno dragoceno za manje iskusne članove.


I na iznošenje konkretnih nedostataka modernijih sistema (argumentovano) se po pravilu javi neko koga to kao da lično pogađa, pa bez pravih argumenata ulazi u raspravu, pokušavajući da relativizuje i odbrani neodbranjivo.
 

Diskusije tipa "šta bi bilo, kad bi bilo" su u direktnoj suprotnosti sa takvim stavom, služe unošenju konfuzije i smanjenju interesovanja učesnika,
    - kada neko, ko po sopstvenom priznanju, bez dovoljno iskustva i potrebnih objektivnih znanja i saznanja, uzme da savetuje druge, pa još one koji očekuju da nešto zaista i nauče, iznoseći tom prilikom stavove sumnjivog utemeljenja, neke čak i direktno suprotne od definitivno potvrđenih (kao ono o nošenju ili nenošenju zaštitnih kaciga), onda to predstavlja latentnu opasnost, jer je dovoljno da se makar i nekolikom broju sledbenika takvih stavova nešto zaista loše i dogodi, pa eto direktne štete nastale takvim delovanjem,
    - i na kraju, glavni argument. Ako se neko pojavi na jednom sajtu i direktno i konstantno reklamira i upućuje posetioce na drugi koji se bavi istom tematikom, to je po svakoj logici argument za trenutno i bezuslovno banovanje. Kada bi se bilo ko u jednoj radnji bavio javnim reklamiranjem i upućivanjem kupaca u neku konkurentsku, ne verujem da bi se dobro proveo. Zašto to vlasnik ovog sajta toleriše, meni nije jasno i to je po meni pravo pitanje u ovom slučaju. Ako je do demokratije pristupa, onda neka mu odvoji neko "Piletovo kafanče" u kojem bi mu bilo dozvoljeno da se oglašava i da se raspravlja sa onima koji imaju želju to da rade, a ne da se kao pošast širi po celom forumu.
 Toliko od mene po ovom pitanju.

 

Ovo nije prvi put da kritikuješ postavljanje linkova sa Ciklogremlin sajta. Sajt je neprofitan, nije konkurencija ovom forumu i 2bike sajtu uopšte.

Veliku većinu članaka sam pisao iz dva razloga:
1. Da ja imam na jednom mestu sve važne podatke i tabele, što mi pomaže u radu.
2. Da na često postavljana pitanja (F.A.Q. što bi rekli ameri) imam jednom napisane odgovore, pa da samo šibnem link kad neko pita - bilo na forumima, bilo uživo. Bez postavljanja linkova morao bih pisati svaki put isto, ili tražiti već napisane odgovore, pa stavljati linkove, ili copy/paste, ali ovako mi je puno lakše, a mislim da se dobija i potpuniji odgovor (lepo formatirano, sa linkovima, slikama i vezanim temama).

Nisam primetio da se iko buni za linkovanje sličnih sajtova na engleskom, za kakvo god pitanje da se šibne link, a moj sajt je (koliko znam jedini takav) na srpskohrvatskom?!?

 

Na stranim, čak i strogo moderisanim, forumima nije bilo nikakvih problema sa linkovanjem članaka sa Ciklogremlina, iako sam jasno stavljao do znanja da je to moj sajt i moje objašnjenje (uz izvinjavanje za "Tarzan English"). Dobijao sam uglavnom zahvalnice, pod-pitanja, konstruktivne kritike i predloge kako da reformulišem neke rečenice da budu u duhu engleskog jezika.

 

 

Na kraju, mislim da upravo ovaj i ovakav tvoj post prelazi granicu konstruktivnog, korisnog i dobrog ukusa. Nisam primetio da sam u svojim postovima ikoga tako lično prozivao.

 

Kao što rekoh, isključiću se iz dalje diskusije jer, po tome se slažem, zaista se truje forum - jedino se ne slažem da sam ja taj koji je (najviše) kriv za to.


  • 6

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#255 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 25 December 2017 - 10:14 PM

Нема везе са темом, али српскохрватски језик не постоји. Баш као што не постоји ни једна земља у којој се говори.
  • 0

#256 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 25 December 2017 - 10:33 PM

Ne bih da držim ničiju stranu, jer niti sam dovoljno upućen u materiju, niti dugo na ovom forumu, ali meni su njegovi postovi(i drugih članova, naravno) puno koristili...
Glede linkovanja ka sadržaju na ciklogremlin portalu, lično ne vidim ništa loše u tome, naprotiv ... Takođe mislim da ne treba porediti taj portal sa ovim, jer niti im je koncept isti, niti su konkurencija jedan drugom...
My two cents, što bi rekli...

Слажем се. Рекао бих да је човек у дискусијама стрпљив и најмање личан. Не видим апсолутно никакав разлог за бановање.
  • 3

#257 dloncarevic

dloncarevic
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 08 January 2018 - 09:46 PM

a koja ono bese tema.....novine treba prihvatiti ali disk i nije bas novina...tako da DISK.


  • 0

#258 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 03 February 2021 - 04:42 PM

Prođe eto ravno 10 godina od kada je ova tema otvorena, pa hajde da sumiramo šta se to u biciklističkoj industriji promenili za to vreme.

 

Pre desetak godina su kružile priče da disk nikada neće biti prihvaćen među drumašima, da je opasan u slučaju padova i da može da izazove ozbiljne povrede, no danas bicikl sa diskovima voze više od polovine timova ne Pro Touru. Jeste, dodaje biciklu težinu koja nije zanemarljiva, ali zauzvrat modulacija sile kočenja, i iznad svega performanse kočenja po mokrom koje zauzvrat daje su nemerljivo bolje poredeći čak i sa vrhunskim paknama renomiranih proizvođača koje su specijalizovane isključivo za mokru podlogu.

 

Šta je sa nama amaterima, hobi vozačima i entuzijastima? Da li su se neki od vas priklonili trendovima korišćenja disk disk kočnica na biciklovima koje vozite isljučivo po drumu? Ako da zaštto, ako ne opet zašto? Šta mislite da ste time dobili ili izgubili?

 

Moje neko lično viđenje ove teme jeste da je hidraulična kočnica bez sumnje tehnološki naprednija od kaliper kočnica koje rade preko sajle, tu nema sumnje. Zaistavna moć nije toliko bolja na suvom koliko na mokrom, ali se opet vraćamo na onu temu da kada vozimo po dobro nakvašenom asfaltu, prilikom spusta gde se postižu velike brzine daleko je veća briga da li po takvoj podlozi možemo da dopustimo sebi da maksimalnom brzinom prolazimo kroz krivinu bez bojazni da će točak da prokliže i izbaci nas sa sedla, nego da li će nas kočnice zaustaviti na vreme. Svakako, kad je asfalt i felna mokra, dakako se oseeti da moć kočenja kaliper kočnica dobro slabi, jer je često potrebno kočiti sa obe kočnice pre krivine tamo gde po suvom kočimo sa 2 prsta... Sve mi sekako čini, kada budem odlučio da je vreme za novi bicikl da mi deluje logično da će to biti opcija sa disk kočnicama, jer za razliku od mnogih šarenih laži koje nam guraju preko marketinških trikova, disk hidraulika na mokrom zaista pravi razliku....


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#259 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 February 2021 - 05:47 PM

Ja često koristim Jagwire crvene MTB uloške za V brake koje su prvenstveno namenjene kočenju po mokrom. Nije to uopšte loše ali nije ni prići disk kočnicama.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#260 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 03 February 2021 - 07:43 PM

GRX Шимано је опасно добра хидраулика за друм. Додуше, спада у гравел серију, али ја возим по асфалту. Кочи изванредно, одушевљен сам. Чак ћу рећи да дајем предност у односу на Авид ББ7 који ми је омиљен.
  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika