Skrećeš temu sa suštine; poenta je da već postoji situacija i bez diskova u kojoj na zatvarač prednjeg točka deluju slično jake, asimetrične, promenljive sile i to ne rezultuje otvaranjem zatvarača. Budi konzistentan - ako su disk kočnice problem, onda je i vožnja stojeći problem, i obrnuto.sa propisno stegnutim srafovima, tocak ne ispada. sa nepropisno stegnutim - da, ispasce, nesto pre ako nema prosirenja na dropovima, ali to prosirenje ne eliminise problem kada se javi. otprilike kao da na tocku automobila dodaju jos 4 srafa, za slucaj da prva cetiri ne zategnes dovoljno.
proveri da li ti se qr okrece i pomera u lezistu kada je propisno zategnut.
nove kocnice nemaju patent da koce bolje, vec da traze manju silu na rucici - za kilavije sake. cena koja se placa je sto svaka osmica felne, cak i uvijanje tocka pri snaznom pedalanju uzbrdo dovodi do cesanja. cena automatskog centriranja istih je otezan/los rad u slucaju (iznenadne) deformacije felne. prednost je sto mozes kupiti drumas i voziti ga uvek na gornjem delu kormana - a kocnice ipak rade, a korman stoji nisko kao na tv-u.
Poslato sa sokocala mobilnoga
A ovo drugo, svaka čast, stvarno, toliko pogrešnih stvari na jednom mestu nije tako lako spakovati. Prvo, "Nemaju patent da koče bolje, nego samo traže manju silu na ručici" - ako to nije definicija boljeg kočenja, onda ne znam šta jeste. Drugo, pomenuo si centriranje, a zaobilaziš suštinu: starije kočnice nisu pravljene s lošijom dužinom poluge zato da ostave prostora za krivu felnu, nego zato što ih je teško centrirati, pa ih 90% u stvarnoj upotrebi stoji tako da je distanca od felne do pakna s jedne strane samo milimetar-dva, ništa bolje nego na modernim kočnicama. Znači imamo kočnice koje za prosečnog korisnika znače veći napor, zamor i oduzimanje koncentracije, a jednako su osetljive na krivljenje felni, i imamo tebe, koji lično preferira da uloži malo vremena u centriranje čeljusti i kome ne smeta što mora jače da steže ručice ako time dobija više lufta na točkovima. Hoćeš li opet da tvrdiš da je tvoje stanovište objektivno tačno, a ostalima ko je kriv što imaju "kilave ruke" (znači skoro svako ko nije zdrav, prav odrastao čovek bez istorije povreda ili degenerativnih bolesti ruke i šake) i što vole da poziraju (iako realne razlike u pozicijama između modernih i starinskih bicikala nema, uzev u obzir promene oblika ručica i volana)? Uzgred, šta je sa V-brake? I taj sistem je zamenio stare kalipere s jednim pivotom i kantilevere, donevši bolje kočenje po cenu bližih paknova, i to je razlika drastičnija nego kod drumaša. Je li i to "uništavanje"?