Nikakva ironija, to je stanovište koje često pokazuješ i nije prvi put da ga komentarišem. Izjavio si da su moderni kaliperi "uništeni" u odnosu na starinske zato što su napravljeni tako da bolje koče umesto da luftiraju paknove po pet milimetara od felne sa svake strane, i stvarno misliš da je to zasnovano na objektivnom rezonovanju?
Što se sila tiče, hajd' razmisli ponovo. Poznata je situacija da slabiji ili nedovoljno zategnuti zatvarači "šetaju" u dropautima kada se bicikl vozi stojeći uz jako naginjanje sa strane na stranu. Ne liči li to možda na te asimetrične sile koje uzrokuju hipotetičko popuštanje zatvarača kod disk kočnica? Točak ni u jednoj nibu drugoj situaciji neće ispasti iz dropauta, zbog onih dodataka na vrhovima koje zoveš beskorisnim, ali krajnji rezultat je isti - otvoren zatvarač.
sa propisno stegnutim srafovima, tocak ne ispada. sa nepropisno stegnutim - da, ispasce, nesto pre ako nema prosirenja na dropovima, ali to prosirenje ne eliminise problem kada se javi. otprilike kao da na tocku automobila dodaju jos 4 srafa, za slucaj da prva cetiri ne zategnes dovoljno.
proveri da li ti se qr okrece i pomera u lezistu kada je propisno zategnut.
nove kocnice nemaju patent da koce bolje, vec da traze manju silu na rucici - za kilavije sake. cena koja se placa je sto svaka osmica felne, cak i uvijanje tocka pri snaznom pedalanju uzbrdo dovodi do cesanja. cena automatskog centriranja istih je otezan/los rad u slucaju (iznenadne) deformacije felne. prednost je sto mozes kupiti drumas i voziti ga uvek na gornjem delu kormana - a kocnice ipak rade, a korman stoji nisko kao na tv-u.
Poslato sa sokocala mobilnoga