Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 03:44 PM

Dakle, kao što ime teme i govori - već poodavnno se i najavljuje zvanično uvođenje diskova u drumaške vode, prvenstveno kod ciklo kros modela...
Evo kako je to smislio i odradio "volagi" bikes...

photo.jpg

Neko bi rekao da to dodaje težinu drumašima, neko opet da je to odlična stvar, pogotovu kada su skupi karbonski točkovi u pitanju koje klasične kočnice troše...
Kako rekoh već - dodajte mu napred Fox, DT, RS i ravan volan - i eto MTB-a, a može i obrnuto - MTB se pretvara u drumaša...što priznajem nikako ne bih voleo :)
Kakvo je vaše mišljenje?
  • 1
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 03:49 PM

Odlicna stvar.Konacno ce imati pristojne kocnice :-)
  • 0
Postavljena slika

#3 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 04:02 PM

Sve i da bi želeo da mu nađem manu, stvarno ne bih mogao, bicikl je zaista prelep.
Ideja sa diskovima i nije tako loša, jer je problem sa habanjem i opterećivanjem kočionih površina na drumskim točkovima znatno izraženiji nego na MTB zbog njihove nežnije konstrukcije. Takođe to znači eliminaciju izbora alu ili karbon felna i promene kočionih uložaka. Sama konstrukcija felne, oslobođena dodatnih masa i rasterećena, jer se opterećenje kočenjem seli na disk i nablu, može da bude olakšana i dodatno poboljšana što se ubrzanja tiče. Ne verujem da bi se težina bajka nešto izmenila u smislu povećanja.
Jedini problem u nekoj praktičnoj eksploataciji koji ja vidim bi mogao da bude u brzoj zameni na drumu, mora ovim pažljivije da se rukuje da se ne ošteti.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#4 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 04:25 PM

Bice to mnogo vise komplikacija nego realne koristi, posebno prosecnim korisnicima kakvih ima najvise.
Da ce se i to desiti, znalo se odavno samo je pitanje kada ce neko od velikih to pokrenuti. Logicno bi bilo da bude Shimano jer prakticno ima svu tehnologiju i iskustvo.
A licno mislim, da je drumasima bila potrebna bolja kocnica, dobili bi je odavno. Ovako ce je dobiti zbog "napretka" i kupovine potpuno novih ramova jer stari nece vredeti nicemu. Bice tu para za sve proizvodjace a jedino to se racuna :wink: .
  • 1
.

#5 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 04:38 PM

Logicno bi bilo da bude Shimano jer prakticno ima svu tehnologiju i iskustvo.

Ne tvrdim, ali ne znam da li simano ima i jednu pristojnu mehanicku disk kocnicu kao sto je npr avid bb7, a isto tako nisam siguran da trenutno postoji drumaska samaraljka sa cilindrom za hidrauliku spremna za serijsku proizvodnju.Naravno postoje neke karabudzevine koje kombinuju drumaske samaraljke i hidrauliku, ali to ni na oko nije elegantno resenje.
  • 0
Postavljena slika

#6 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 04:42 PM

Zare, druže, ne mora to samo po sebi da potpuno preovlada. Neka bude i kao opcija, zašto da ne. Po meni je već neravnopravnija dozvola vožnje elektronski komandovanih i klasičnih mehaničkih sistema u drumskim trkama. Svakako bi ovi disk sistemi našli primenu u nekoj konkretnoj disciplini, možda za brdo ili šta već. Za hronometar i triatlon recimo ne bi imalo značaja, jer su mehaničke kočnice već integrisane u sklopu ramova i dobro sakrivene, a i točkovi su takve konstrukcije da im disk baš i ne odgovara.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#7 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 04:57 PM

Ja se nadam da nece da preovlada ali biznis je biznis :mrgreen: .

Naravno da za sada nema drumske samaraljke koja moze da pokrece diskove ali me ne bi cudilo da su je spremili i cekaju pogodan momenat. Kada sam mislio na Shimano nisam ni mislio na mehanicke diskove. Nece drumasi to videti, sem mozda sljam klase a ne verujem ni oni. Odmah se ide na najskuplje i najbolje. Pa neka curi ulje :mrgreen: :mrgreen: .
  • 0
.

#8 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 05:26 PM

Pa ovaj sa slike ima mehaniku.Ne znam koliki je poteg drumaske samaraljke, ako ono sa slike radi korektno, onda je dovoljan da goni disk mehaniku.Trenutno bi to bilo najjednostavnije i najbezbolnije resenje.Jedina razlika bi bila u nosacima klljesta i nablama.Hidraulika vec podrazumeva R&D novih samaraljki, a to ce posle da kosta :D
  • 0
Postavljena slika

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 10 August 2011 - 05:36 PM

Hmm, Avid već godinama ima u ponudi "road" varijantu (beše bb7), jedino što nije bila dozvoljena na trkama. Mislim da je priča oko diskova i drumskih trka da mogu da nanesu veće povrede nego obični točkovi. Bemliga...

Elem, ja nemam ništa protiv. A za drum i mehanika radi poso.
Da li je pominjano koliki je dozvoljeni prečnik rotora?
  • 0

#10 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 05:40 PM

Mislim da je priča oko diskova i drumskih trka da mogu da nanesu veće povrede nego obični točkovi. Bemliga...

Ako se secas toga sto si citao ili cuo, sta je bilo objasnjenje za ovu tvrdnju?
  • 0
Postavljena slika

#11 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5517 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 05:42 PM

Koliko vidim
na slici su SRAM samaraljke sa isto tako
AVID ROAD celjustima/kljestima, dal bb5 ili bb7, bem ga li :)

Te celjusti su kompatibilne sa svim road rucicama kocnica
pa cak i sa cantilever rucicama za MTB, tako da
sistem postoji
i radi super :)

Po mom misljenju stvar je super!
  • 0

#12 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 05:55 PM

Mislim da je priča oko diskova i drumskih trka da mogu da nanesu veće povrede nego obični točkovi. Bemliga...

Ako se secas toga sto si citao ili cuo, sta je bilo objasnjenje za ovu tvrdnju?

Zamisli da u grupnom padu naletis na disk debeo par milimetara. Nece biti mnogo bitno sto nije naostren kao zilet.
Tockovi sa paocima su zabranjeni jer moze nekome da uleti ruka ili noga. A sanse za to su smesne u odnosu na sanse da naletis na disk.
  • 0
.

#13 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 August 2011 - 06:02 PM

Te celjusti su kompatibilne sa svim road rucicama kocnica
pa cak i sa cantilever rucicama za MTB, tako da
sistem postoji
i radi super :)

Sto je najgore, stvar ne da postoji nego bije oci na sram-ovom siteu, vec sam video, al nisam konstantovao.Jbg :S


Zamisli da u grupnom padu naletis na disk debeo par milimetara. Nece biti mnogo bitno sto nije naostren kao zilet.

Zanimljiva, a i logicna konstantacija :)
  • 0
Postavljena slika

#14 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 10 August 2011 - 06:23 PM

Na šta god da naletiš u padu pri 50-60km/h, ne piše ti se dobro! Pa nije disk toliko otkriven, da bi te iskasapio. Što, da nisu šajbne pogona nešto manje opasne? Braci vulkanizeru je spustu pukla pedala, pa je pao i šajbna pogona mu je rasekla list noge do pola, ležao je pored puta i već padao u nesvest od gubitka krvi, da nije naišao slučajno neki veterinar sa medicinskim kompletom da ga previje i prebaci do urgentnog, čovek možda ne bi bio živ više. Ili dečku iz Asa, u padu na treningu ga je udarila ručica upravljača u stomak i oštetila mu slezinu, pa je morao na operaciju. O padovima i povredama na profi trkama, da i ne govorimo. Ko o tome misli, sedi u fotelji.

A kočnice su bb7, Tektro rotori 160 (F), 140 ®, piše u specifikaciji bajka.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5517 posts

Postavljeno 26 February 2013 - 11:31 PM

proslo je samo malo vise od godinu dana od poslednjeg posta i vec evo novosti:

2013 shimano hidraulic road brakes giant Heijden Rabobank sml.png

kazu na roadbikereview:
"Not officially though…

Michiel vd Heijden of the Dutch Rabobank-Giant team posted the above photo to his twitter account yesterday, it’s since been taken down, but what it confirms is that Shimano are in fact developing hydraulic disc brakes for the road.

From what we can gather from this single image, it appears that the system is an electronic Dura Ace Di2 system with a longer and more bulbous shifter showing that perhaps Shimano is housing the master cylinder in the shifter similar to the SRAM RED Hydraulic system. It’s hard to tell from this angle, but it also looks like it’s a two piston caliper setup. Rotor size appears to be 140mm front and rear, which we suspect may end up being the standard size for road, though we’ve heard murmurs of a 120mm being tested. The rotors appear to be the same centerlock rotors currently available on Shimano’s MTB line, which makes us believe that these tubular hoops are laced to one of Shimano’s existing MTB hubs.

No official word from Shimano, but with the swiftness that the twitter post was yanked, the photo most likely shows some “pretty close” to finished product."
  • 0

#16 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Postavljeno 27 February 2013 - 01:03 AM

Do sada smo postavili 3 pitanja koliko sam zapamtio.
1. Prednost sto ne trosi karbonski obruc
2. Pitanje mogucih povreda u trci
3. Pitanje poboljsanja kocenja

Moje skromno misljenje i odgovori:
1. Za profi ekipe i one koji imaju novca za karbon tockove, ovo pitanje je totalno nebitno. Oni citave bicikle menjaju jednom godisnje. :)
2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.
3. Kocnice kod drumasa ne treba da budu bolje nego sto jesu, jer su moderne kocnice vec vrlo jake i ako ih stisnete malo jace desice se da preletite preko kormana ili cete pocepati zadnju gumu zbog naglog kocenja.
Za sada, moj zakljucak je da ova 'inovacija' ne donosi nikakvu prednost drumskom biciklu u odnosu na trenutne top modele.
  • 0

#17 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 27 February 2013 - 07:52 AM

Prednost je i to što je lakši točak, tj. ima manji moment inercije, ne :-k ?
Da li se ciklokros ubraja u drum? Tu su prednosti već velike.
http://road.cc/conte... ... are-coming
  • 0
Pozdrav

#18 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 February 2013 - 08:04 AM

1. Za profi ekipe i one koji imaju novca za karbon tockove, ovo pitanje je totalno nebitno. Oni citave bicikle menjaju jednom godisnje. :)

Ne postoje samo profi ekipe na svetu. Ima citav niz timova koji su limitirani sa sredstvima, a ova hidraulika nece jos dugo biti privilegija di2, vec ce se sigurno spustiti i u ovozemaljske serije opreme.

2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.

Kolika je to verovatnoca da neko pri padu nabije glavu bas na disk. Sigurno je veca nego kada diska nema, ali to ne znaci da je velika u meri da bi bila iole znacajna.

3. Kocnice kod drumasa ne treba da budu bolje nego sto jesu, jer su moderne kocnice vec vrlo jake i ako ih stisnete malo jace desice se da preletite preko kormana ili cete pocepati zadnju gumu zbog naglog kocenja.

Moderne kocnice su svakakva, one se sasvim sigurno mogu projektovati prema zeljenoj sili stezanja rotora te ne moraju nuzno upucavati tocak na blagi stisak.Sem toga kocnica na jak stisak i treba da blokira, inace tu se ne radi kocnici vec o kocionom ukrasu. Pored toga i dalje ostaje niz mogucnosti izbora velicine rotora da se svako sa svojim afinitetima pri kocenju pronadje.
  • 0
Postavljena slika

#19 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 27 February 2013 - 08:24 AM


2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.

Kolika je to verovatnoca da neko pri padu nabije glavu bas na disk. Sigurno je veca nego kada diska nema, ali to ne znaci da je velika u meri da bi bila iole znacajna.

Veci problem su ruke i noge pri padu nego glava.

Inace, ciklokros je drumska disciplina. Postojao je mnogo pre pojave mtb-a.
  • 0
.

#20 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 27 February 2013 - 09:10 AM

Pop mom misljenju disc i nije toliko opasan.Pre ce se pocepati na na 100 drugih stvari nego na discu.Disk i ne strci koliko strci osovina tocka.lancanici srednjeg pogona su najopasniji kod biciklova,te se iz tog razloga stavljaju basringovi na pogonima sa kojima se divlja.Da se razmislja o bezbednosti u road biciklizmu stavljali bi ih i na road pogonima.A najveca prednos je modulacija kocenja kod hidraulike,a ne sila.
  • 0
puno znoja,malo krvi




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika