Drum i disk
#1
Postavljeno 10 August 2011 - 03:44 PM
Evo kako je to smislio i odradio "volagi" bikes...
Neko bi rekao da to dodaje težinu drumašima, neko opet da je to odlična stvar, pogotovu kada su skupi karbonski točkovi u pitanju koje klasične kočnice troše...
Kako rekoh već - dodajte mu napred Fox, DT, RS i ravan volan - i eto MTB-a, a može i obrnuto - MTB se pretvara u drumaša...što priznajem nikako ne bih voleo
Kakvo je vaše mišljenje?
MTB do groba a i posle...
#3
Postavljeno 10 August 2011 - 04:02 PM
Ideja sa diskovima i nije tako loša, jer je problem sa habanjem i opterećivanjem kočionih površina na drumskim točkovima znatno izraženiji nego na MTB zbog njihove nežnije konstrukcije. Takođe to znači eliminaciju izbora alu ili karbon felna i promene kočionih uložaka. Sama konstrukcija felne, oslobođena dodatnih masa i rasterećena, jer se opterećenje kočenjem seli na disk i nablu, može da bude olakšana i dodatno poboljšana što se ubrzanja tiče. Ne verujem da bi se težina bajka nešto izmenila u smislu povećanja.
Jedini problem u nekoj praktičnoj eksploataciji koji ja vidim bi mogao da bude u brzoj zameni na drumu, mora ovim pažljivije da se rukuje da se ne ošteti.
#4
Postavljeno 10 August 2011 - 04:25 PM
Da ce se i to desiti, znalo se odavno samo je pitanje kada ce neko od velikih to pokrenuti. Logicno bi bilo da bude Shimano jer prakticno ima svu tehnologiju i iskustvo.
A licno mislim, da je drumasima bila potrebna bolja kocnica, dobili bi je odavno. Ovako ce je dobiti zbog "napretka" i kupovine potpuno novih ramova jer stari nece vredeti nicemu. Bice tu para za sve proizvodjace a jedino to se racuna .
#5
Postavljeno 10 August 2011 - 04:38 PM
Ne tvrdim, ali ne znam da li simano ima i jednu pristojnu mehanicku disk kocnicu kao sto je npr avid bb7, a isto tako nisam siguran da trenutno postoji drumaska samaraljka sa cilindrom za hidrauliku spremna za serijsku proizvodnju.Naravno postoje neke karabudzevine koje kombinuju drumaske samaraljke i hidrauliku, ali to ni na oko nije elegantno resenje.Logicno bi bilo da bude Shimano jer prakticno ima svu tehnologiju i iskustvo.
#6
Postavljeno 10 August 2011 - 04:42 PM
#7
Postavljeno 10 August 2011 - 04:57 PM
Naravno da za sada nema drumske samaraljke koja moze da pokrece diskove ali me ne bi cudilo da su je spremili i cekaju pogodan momenat. Kada sam mislio na Shimano nisam ni mislio na mehanicke diskove. Nece drumasi to videti, sem mozda sljam klase a ne verujem ni oni. Odmah se ide na najskuplje i najbolje. Pa neka curi ulje .
#8
Postavljeno 10 August 2011 - 05:26 PM
#9
Postavljeno 10 August 2011 - 05:36 PM
Elem, ja nemam ništa protiv. A za drum i mehanika radi poso.
Da li je pominjano koliki je dozvoljeni prečnik rotora?
#11
Postavljeno 10 August 2011 - 05:42 PM
na slici su SRAM samaraljke sa isto tako
AVID ROAD celjustima/kljestima, dal bb5 ili bb7, bem ga li
Te celjusti su kompatibilne sa svim road rucicama kocnica
pa cak i sa cantilever rucicama za MTB, tako da
sistem postoji
i radi super
Po mom misljenju stvar je super!
#12
Postavljeno 10 August 2011 - 05:55 PM
Zamisli da u grupnom padu naletis na disk debeo par milimetara. Nece biti mnogo bitno sto nije naostren kao zilet.Ako se secas toga sto si citao ili cuo, sta je bilo objasnjenje za ovu tvrdnju?Mislim da je priča oko diskova i drumskih trka da mogu da nanesu veće povrede nego obični točkovi. Bemliga...
Tockovi sa paocima su zabranjeni jer moze nekome da uleti ruka ili noga. A sanse za to su smesne u odnosu na sanse da naletis na disk.
#13
Postavljeno 10 August 2011 - 06:02 PM
Sto je najgore, stvar ne da postoji nego bije oci na sram-ovom siteu, vec sam video, al nisam konstantovao.Jbg :STe celjusti su kompatibilne sa svim road rucicama kocnica
pa cak i sa cantilever rucicama za MTB, tako da
sistem postoji
i radi super
Zanimljiva, a i logicna konstantacijaZamisli da u grupnom padu naletis na disk debeo par milimetara. Nece biti mnogo bitno sto nije naostren kao zilet.
#14
Postavljeno 10 August 2011 - 06:23 PM
A kočnice su bb7, Tektro rotori 160 (F), 140 ®, piše u specifikaciji bajka.
#15
Postavljeno 26 February 2013 - 11:31 PM
kazu na roadbikereview:
"Not officially though…
Michiel vd Heijden of the Dutch Rabobank-Giant team posted the above photo to his twitter account yesterday, it’s since been taken down, but what it confirms is that Shimano are in fact developing hydraulic disc brakes for the road.
From what we can gather from this single image, it appears that the system is an electronic Dura Ace Di2 system with a longer and more bulbous shifter showing that perhaps Shimano is housing the master cylinder in the shifter similar to the SRAM RED Hydraulic system. It’s hard to tell from this angle, but it also looks like it’s a two piston caliper setup. Rotor size appears to be 140mm front and rear, which we suspect may end up being the standard size for road, though we’ve heard murmurs of a 120mm being tested. The rotors appear to be the same centerlock rotors currently available on Shimano’s MTB line, which makes us believe that these tubular hoops are laced to one of Shimano’s existing MTB hubs.
No official word from Shimano, but with the swiftness that the twitter post was yanked, the photo most likely shows some “pretty close” to finished product."
#16
Postavljeno 27 February 2013 - 01:03 AM
1. Prednost sto ne trosi karbonski obruc
2. Pitanje mogucih povreda u trci
3. Pitanje poboljsanja kocenja
Moje skromno misljenje i odgovori:
1. Za profi ekipe i one koji imaju novca za karbon tockove, ovo pitanje je totalno nebitno. Oni citave bicikle menjaju jednom godisnje.
2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.
3. Kocnice kod drumasa ne treba da budu bolje nego sto jesu, jer su moderne kocnice vec vrlo jake i ako ih stisnete malo jace desice se da preletite preko kormana ili cete pocepati zadnju gumu zbog naglog kocenja.
Za sada, moj zakljucak je da ova 'inovacija' ne donosi nikakvu prednost drumskom biciklu u odnosu na trenutne top modele.
#17
Postavljeno 27 February 2013 - 07:52 AM
Da li se ciklokros ubraja u drum? Tu su prednosti već velike.
http://road.cc/conte... ... are-coming
#18
Postavljeno 27 February 2013 - 08:04 AM
Ne postoje samo profi ekipe na svetu. Ima citav niz timova koji su limitirani sa sredstvima, a ova hidraulika nece jos dugo biti privilegija di2, vec ce se sigurno spustiti i u ovozemaljske serije opreme.1. Za profi ekipe i one koji imaju novca za karbon tockove, ovo pitanje je totalno nebitno. Oni citave bicikle menjaju jednom godisnje.
Kolika je to verovatnoca da neko pri padu nabije glavu bas na disk. Sigurno je veca nego kada diska nema, ali to ne znaci da je velika u meri da bi bila iole znacajna.2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.
Moderne kocnice su svakakva, one se sasvim sigurno mogu projektovati prema zeljenoj sili stezanja rotora te ne moraju nuzno upucavati tocak na blagi stisak.Sem toga kocnica na jak stisak i treba da blokira, inace tu se ne radi kocnici vec o kocionom ukrasu. Pored toga i dalje ostaje niz mogucnosti izbora velicine rotora da se svako sa svojim afinitetima pri kocenju pronadje.3. Kocnice kod drumasa ne treba da budu bolje nego sto jesu, jer su moderne kocnice vec vrlo jake i ako ih stisnete malo jace desice se da preletite preko kormana ili cete pocepati zadnju gumu zbog naglog kocenja.
#19
Postavljeno 27 February 2013 - 08:24 AM
Veci problem su ruke i noge pri padu nego glava.Kolika je to verovatnoca da neko pri padu nabije glavu bas na disk. Sigurno je veca nego kada diska nema, ali to ne znaci da je velika u meri da bi bila iole znacajna.
2. Verovatnoca od tezih povreda je povecana u svakom slucaju.
Inace, ciklokros je drumska disciplina. Postojao je mnogo pre pojave mtb-a.
#20
Postavljeno 27 February 2013 - 09:10 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika