Pozdrav svima...
Danas nije bilo lose vreme pa odlucim da izadjem i provozam se...Pa navucem moje biciklisticke rukavice bez kojih nigde ne idem i krenem...koliko sam izasao iz sokaka osetim da nesto krcka pa odlucim da ne idem dalje nego da se vratim i probam da popravim
Krcka u ovom delu
To je ovaj manji prenos sa tri lancanika..
I ja uzmem srafciger jer tu ima 2 srafa i video sam da ima neka navrtka
I pocnem nesto da cackam (samo molim vas nemojte da se smejete...znam da su ovo proste stvari za vas ali ja sam mlad i ne znam puno sa tim (13 u Novembru punim 14 godina ))
I odvijam...pa zatezem da vidim koja promena ce da se desi...i kada na posletku vidim da ja uopste tri lancanika (1,2,3) na menjacu ne mogu da prenosim sa veceg na manji (da menjam brzine)...to malo crno (ne znam kako se zove) je otislo skoro do gume i ne moze da prebacuje lanac...sta da radim?
Sta mislite da li mogu sam ovo da resim ili da odvezem kod jednog coveka sto se bavi time (biciklomehanicara )
Hvala i pozdrav
Bicikl u kvaru
Started By
lukaj
, Jul 21 2011 07:10 PM
7 replies to this topic
#4
Posted 21 July 2011 - 07:44 PM
Чекај, полако. Ту има 4 шрафа. Један који стеже мењач на рам (тај ваљда ниси дирао), један који стеже сајлу (са слике, она сребрна џомба горе) и два прилично мала, која ограничавају колико мењач може да иде лево-десно. Ако сам правилно схватио шта су урадио, ти си изгледа крвнички притегао H шраф а скроз отпустио L шраф.
Кораци:
а) да ли је мењач чврсто притегнут на рам?
б) да ли је сајла разлабављена?
Ако су одговори да/не, онда си добро прошао. Мало експериментиши с положајима она два шрафића. Њима се врхови, кад је мењач у крајњем левом/десном положају, опиру о некакве плочице на телу мењача и тако ограничавају да мењач оде још даље на ту страну. У зависности од тога како је подешено, мењач може да побегне превише, а може да уопште не иде довољно на одговарајућу страну. Ту мало прочачкај (сети се шта си дотезао/отпуштао) и вирни шта гура у шта и како се понаша кад се дотеже/отпушта, и утрефићеш. Не можеш ништа да зезнеш, једино можеш да извртиш шраф из лежишта (у ком случају га само заврни назад).
А убудуће крцкање пробај прво да излечиш уљем
Кораци:
а) да ли је мењач чврсто притегнут на рам?
б) да ли је сајла разлабављена?
Ако су одговори да/не, онда си добро прошао. Мало експериментиши с положајима она два шрафића. Њима се врхови, кад је мењач у крајњем левом/десном положају, опиру о некакве плочице на телу мењача и тако ограничавају да мењач оде још даље на ту страну. У зависности од тога како је подешено, мењач може да побегне превише, а може да уопште не иде довољно на одговарајућу страну. Ту мало прочачкај (сети се шта си дотезао/отпуштао) и вирни шта гура у шта и како се понаша кад се дотеже/отпушта, и утрефићеш. Не можеш ништа да зезнеш, једино можеш да извртиш шраф из лежишта (у ком случају га само заврни назад).
А убудуће крцкање пробај прво да излечиш уљем
#7
Posted 24 July 2011 - 07:49 PM
Imas sravove sa ozmnakama l i H .
L sraf regulise veliki zupcanik . Ako nece da popenje na veliki zupcanik onda L sraf dotezes , ukoliko nece sa najveceg da spusta ti L sraf olabavis .
H sraf regulize donji najmanji lancanik , kada spada sa 7-dmog lancanika ti ga zatezas , Kada nece da podize sa najmanjeg ti ga opustis .
Toje cela filozovija sa L i H srafom i to je suvise lako .
Ukoliko ne spusta lepo ili ne podize kako treba one lancanike u sredini izmedju najmanjeg i najveceg , regulises zategnutost sajle. Ili je suvise labava , ili suvise zategnuta.
No kod preciznih stelovanja je ipak jako bitno iskustvo.
A te zategnute kvacice , to mi nikako nije jasno sta si zapravo hteo da kazes i u cemu je problem.
Najbolje je ipak da se ti lepo obratis serviseru.
L sraf regulise veliki zupcanik . Ako nece da popenje na veliki zupcanik onda L sraf dotezes , ukoliko nece sa najveceg da spusta ti L sraf olabavis .
H sraf regulize donji najmanji lancanik , kada spada sa 7-dmog lancanika ti ga zatezas , Kada nece da podize sa najmanjeg ti ga opustis .
Toje cela filozovija sa L i H srafom i to je suvise lako .
Ukoliko ne spusta lepo ili ne podize kako treba one lancanike u sredini izmedju najmanjeg i najveceg , regulises zategnutost sajle. Ili je suvise labava , ili suvise zategnuta.
No kod preciznih stelovanja je ipak jako bitno iskustvo.
A te zategnute kvacice , to mi nikako nije jasno sta si zapravo hteo da kazes i u cemu je problem.
Najbolje je ipak da se ti lepo obratis serviseru.
#8
Posted 24 July 2011 - 08:50 PM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users