Jump to content


Fotografije
- - - - -

Biciklom oko sveta -- www.snezanaradojicic.com


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
805 odgovora na ovu temu

#541 id74

id74
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 19 October 2012 - 09:49 AM

Od celog foruma cikloberze uvek prvo pogledam ovu temu, u nadi da cu naici na jos jedan zapis sa puta. Najvise bih voleo da nekada u buducnosti na svojoj polici imam knjigu koja ce nastati od ovih zapisa; toliko lep utisak ostavljaju na mene, jezgrovitoscu, snagom i stilom.


Ovo kao da sam ja pisao :D =D>
  • 0

#542 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4479 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 October 2012 - 05:12 PM

E pa lepo je znati da ima živih koji još uvek ovo čitaju :) Hvala!

Nove fotke su na Flickr-u pošto je jedan od kineskih paradoksa i to da je Picasa zabranjena a Flickr nije. KAd budem izašla iz Kine, prebaciću sve u moju galeriju na Picasi. Do tada, Flickr: http://www.flickr.co... ... 802286200/


Ne čitam sve detaljno (vremena je malo a obaveza mnogo) više pratim kroz slike i objave na FB...jednoga dana biće knjiga (u to sam siguran) i nju ću pročitati sa (kako bi Bosanci rekli) merakom.

A dotle živi svoj san i uživaj. Pozdrav!!!
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#543 MadScientist

MadScientist
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 405 posts

Postavljeno 19 October 2012 - 08:56 PM

Na tvoje tekstove sam naisao tek kad si vec bila u Turskoj, tako da sam zaseo, zagrejao stolicu i procitao sve tekstove od Sicilije do sad. Putopise je milina citati, toliko dobro znas opisati stvari u par reci da imam osecaj kao da sam bio tamo s' tobom :D Naravno slike jos utpotpunjuju taj dozivljaj.

Sve u svemu cisto sumnjam da cu ikad pisati tako zanimljive tekstove, ali se nadam da cu se jednog dana bar odvaziti na takav put. Srecan ti dalji put i zelim da nam malo cesce pises da nas ne drzis u neizvesnosti :D
  • 0

#544 Sci

Sci
  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts

Postavljeno 20 October 2012 - 02:08 AM

Uh, nije lako sa Kinezima, tesko je i kad citam, mogu zamisliti kako je tebi, niti sta razumeju, niti su logicari, zive u specificnoj drzavi, totalno razlicit svet od onog na koji smo navikli :? . Sto se tice bicikla NIKADA je nemoj ostavljati ni sekunde van tvog pogleda i domasaja. Jednom mom prijatelju iz Japana su u Kini ukrali bajs. Takodje je putovao oko sveta. Pozdrav i drzi se, jos malo pa si u Sangaju i eto tebi, a time i nama uzivancije :D
  • 0

#545 pauza

pauza
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2012 - 06:44 AM

E pa havla svima na citanju, sad mi je lakse kad znam da ima zivih koji ovo prate. :)
  • 0

#546 pauza

pauza
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2012 - 06:45 AM

Englezi vs. Kinezi
7-10. oktobar

Učitelji engelskog
Zavidim svima kojima je engleski jezik maternji jer u inostranstvu uvek mogu da rade kao učitelji. To nije nimalo lak posao, ali predstavlja sigurno parče hleba bezmalo svugde na zemaljskoj kugli. Pa ukoliko neki Englez, Amerikanac ili Australijac žele da putuju a nemaju dovoljno sredstava, mogu da polažu testove za učitelja i da vrlo brzo dobiju zaposlenje. Radni staž učitelja obično počinju u azijskim zemljama ali već nakon dve godine mogu da iza beru drugi grad ili drugu zemlju – i tako na svakih nekoliko godina, dok im ne dosadi ili dok ne odluče da se negde skrase.
Mnogi od tih učitelja zapravo su svetski putnici koji se povremeno negde zaustave da bi se malo odmorili i zaradili novac za dalje putovanje. Ali i za to vreme dok žive konvencionalnim životom – idući svakoga dana na posao i plaćajući režije državi –duhom su i dalje negde na drumu. I vrlo često ta čežnja za lutanjem podstiče ih da velikodušno otvore vrata svojih privremenih domova svim putnicima koji prolaze kroz njihov grad.
Ugošćavanje namernika za njih nije samo usputna aktivnost, povremeno puštanje daha slobode u njihova četiri zida. Ne. Miris daljina njima je vezda neophodan da bi preživeli vreme svog prinudnog mirovanja. I otuda su njihovi stanovi ili kuće svakad putni gostiju koji se neprekidno smenjuju: čim jedni odu, drugi dođu, nekad čak i pre nego što se oslobodi dovoljno mesta na kaučima ili podu. Ali to nikome ne smeta jer je na putnike više nego na bilo koga primenljiva poslovica „gde čeljad nije besna, ni kuća nije tesna“.
Dejvid je Britanac u kasnim tridesetim; putnik na duge staze na dva točka koji je do sada ispedalao trideset hiljada kilometara mahom po Evropi i obema Amerikama. U Urumči je došao pre godinu i po odnekud iz Latinske Amerike, kada mu je ponuđeno mesto učitelja engleskog u osnovnoj školi. Budući da je Azija bila prva na listi kontinenata na kojima bi voleo da pedala, prihvatio je bez razmišljanja. Od tada je, kao jedini host na listi WarmShowers za besplatan smeštaj cikloputnika u ovom gradu, ugostio više od dvesta biciklista.
To je jako puno ljudi, Dejvide – primetim dok ručamo.
Jeste. Ali treba da pomažemo jedni drugima – odgovara on spremno. – Evo, ti si tek stigla i odmah kuvaš za sve nas.
Smejem se. On i njegov cimer Endrju, takođe Britanac i učitelj jezika, veoma su zahvalni kada neko od gostiju pokaže volju da kuva. Ja pak nikad nisam preterano ljubila kuhinju, zapravo sam u tu prostoriju u mom stanu najradije izbegavala. No otkako sam na putovanju, što zbog nomadski jednostavnog načina života koji se svodi na brigu o jelu i prenoćištu, što zbog toga što je kuvanje najjeftiniji način ishrane, kao i zbog dovoljno vremena da se natenane pripremi jelo i rasterećenog uživanja u njemu, otkrila sam da je to veoma zanimljiva i kreativna rabota. Pa kada se negde dokopam stvarne kuhinje koja ima pravi šporet, a ne mini-gorionik, i neograničenu količinu protočne vode, umesto natočene vode u bidonima, a pri tom i sve one praktične stvari poput bezbroj različitih posuda, kuhinjskog pribora, začina... pretvaram se u Džejmija Olivera -- barem pokazujem njegov entuzijazam dok seckam, miksam, mešam, ako krajnji rezultat i nema uvek zadovoljavajući ukus.
No svejedno, to je dobar način da se odužim domaćinima koji mi daju smeštaj preko Warm Showers ili Couch Surfing liste. A kada su zahvalni poput Dejvida i Endrjua, moje zadovoljstvo je nemerljivo.
Dopadaju mi se obojica, ali ne samo zbog toga što u slast kusaju moj ručak – pirinač sa povrćem i pilećim grudima – koji je ispao prilično neslan. Neobični su. Zajedničko im je državljanstvo, posao i sposobnost da ispiju neograničene količine piva a da se ne napiju, no u svemu ostalom su različiti.
Endrju je osobenjak koji je u stanju da celi dan ne progovori ni reč ni sa kim. Hoda po kući u dugim belim podgaćama i sa smešnom kapom na glavi koja mu stoji nakrivljeno, a kada zaboravi da zatvori vrata svoje sobe, iz hodnika ga vidim kako sedi za kompjuterom i priča, ali ne na Skajpu već sa sobom i onim što radi – a najčešće je reč o testovima za učenike. U svom poslu je veoma ozbiljan i ako se desi da s Dejvidom sam započne priču o nečemu, to će skoro sasvim sigurno biti u vezi sa gradivom koje treba da predaje.
Za razliku od nejga, Dejvid ne voli da provodi mnogo vremena sam u kući i zato svagda pokušava da zaokupi pažnju svojih gostiju pričom o bilo čemu, mada to čini na sasvim neposredan i nenametljiv način. Primećujem da mu se ruke tresu, da li zbog problema sa perifernom cirkulacijom ili nečeg ozbiljnijeg, pa pokušava da ih sakrije kao da ih se stidi. Njihov nemir u potpunoj je suprotnosti sa njegovom opuštenom prirodom.
– Dejvide, da li bi bio problem ako bih ostala dan duže nego što sam ti prvobitno rekla? – pitam ga.
– Ne, nije problem – spremno odgovara. Kod njega, izgleda, ništa nije problem. – Sutra dolaze dve Belgijanke, ali ostaju samo jednu noć jer prekosutra imaju voz.
– Okej, onda ću ja spavati na podu – odgovaram, pomalo se osećajući krivom zbog gužve koju ćemo imati. U sobi je samo jedna kauč koji se ne rasklapa, dok na podu ima mesta za dvoje-troje ako se stisnu.
– Ti si prva došla i uz to kuvaš, pa imaš prvenstvo izbora – smeje se Dejvid.
– Hvala, ali više mi odgovara da spavam na podu. Kauč je prekratak a i dalje najbolje spavam na mojoj podlozi.
– I ja u mom šatoru – slaže se Dejvid.
A Endrju nas samo gleda.

Ti mi se tako sviđaš...
Ponedeljak je veče. Tog dana učitelji engelskog u Urumčiju obično izlaze u Engleski kutak – restoran koji se ne zove tako, ali u kojem se ponedeljkom okupljaju stranci i Kinezi koji žele da malo vežbaju svoj engleski. Dejvid me poziva da mu se pridružim, i ja prihvatam. Čak će i nedruželjubivi Endrju da svrati nešto kasnije.
Restoran je prilično neugledan, ali takva je većina u ovom delu Kine. Slični objekti, za koje je s ulice strancu teško reći koja im je namena, nižu se jedan do drugog, nekad kroz cela naselja. I gotovo uvek su puni. Kinezi naime obeduju napolju: doručkuju, ručaju, večeraju u ovakvim mini-gostionicama. Na meniju su obično dva do tri jela i ponuda se skoro nikad ne menja, tako da svako uvek zna gde da ode zavisno od toga šta mu se jede.
Restoran u koji smo došli ima standardno dobro jelo sa piletinom i povrćem, pa praktikanti engleskog odmah poručuju nekoliko velikih procija iz kojih ćemo se potom svi služiti. Naizgled deluje – njam! – toliko ukusno da mi voda polazi na usta. Ali papreno je ljuto, što ja nikako ne volim, pa odustajem.
Verujem da mi je na licu razočarani izraz, jer simpatični Indijac koji sedi preko puta mene nalazi za shodno da mi kaže kako će uskoro stići drugo jelo koje uopšte nije začinjeno – a izgleda poput džinovskih makarona sa plavim patlidžanom. Upravo ih donose za susedni sto, a dok naša ogromna činija ne bude spremna, hajde da nazdravimo pivom.
Hajde, prihvatam, i usput primećujem da je za jednog praktikanta engleskog njegov akcenat besprekoran.
Smeje se. On je zapravo učitelj engleskog. U Indiji se samo rodio, a rastao je i školovao se u Britaniji.
Dobro, sad mi je lakše. Taman sam počela da dobijam kompleks.
Sada se oboje smejemo. Primećujem da mu je osmeh kao u pomalo stidljivog dečaka, što deluje neodoljivo šarmantno. U glavi mi se pale prve lampice za uzbunu: ovaj momak počinje da mi se ozbiljno sviđa.
A Riz, kako je njegovo indijsko ime, ili Kevin, englesko, koristi situaciju kada moj sused ode do toaleta da zauzme njegovo mesto. Izgleda da su simpatije obostrane.
Oboje se prijatno iznenadimo saznavši da smo isto godište, iako smo jedno drugom izgledali mlađi, ali pravo oduševljenje nastane kada povedemo priču o pisanju. Kevin ne može da sakrije ushićenje zbog otkrića da sam već objavila dve knjige kao i zbog mog objašnjenja da sam ovo putovanje dobrim delom preuzela zbog toga da bih imala materijala za priče.
Njegovo mrko, dečačko lice prosto sija dok mi govori o svojoj najvećoj želji – da postane pisac. Svoj život podredio je tom cilju. Svakoga dana, već godinama unazad, čum se ujutru probudi, piše po dva sata. A uveče, sat pred spavanje, to pregleda i dorađuje.
Vau! Ne smem ni da kažem koliko sam ja lenja kad je reč o pisanju. Nikada nisam poštovala nikakav raspored niti sam sebe mogla da nateram da sednem za kompjuter sve dok priče u mojoj glavi bezmalo ne počnu da se prelivaju, tražeći da budu zapisane. Neopisivo sam lenja i nedisciplinovana. I ne znam šta da mislim o ljudima poput Kevina: s jedne strane im se divim, s druge se užasavam pomisli da bi trebalo da se malo ugledam na njih.
Ali Kevin pametno primećuje da to već i radim, samo da drugačiji, moj način.
– Ti si ceo svoj život okrenula naopačke da bi sebe naterala da pišeš. Izabrala si takvu avanturu da pred sobom više nemaš opravdanja za nepisanje.
Kevine, Kevine, ti si jedna mudrica, znaš. I Opasno mi se sviđaš. Nadam se da si dobar pisac.
-- Volela bih da pročitam tvoje priče – kažem.
Ali on nije pripovedač.
– Ja pišem o mojim razmišljanjima o ljudima, životu, kulturološkm razlikama...
Svoje eseje slao je raznim izdavačima i novinama, ali bez odgovora. Sve više sumnja da to išta i vredi.
Oh, dečače dragi, nemoj da posustaješ i odustaješ. Piši i šalji i dalje. Snove ostvare samo oni koji ne odustanu.
Kevin mi zahvaljuje na podršci. I pita me da li bih htela da pročitam nešto od toga što je pisao.
Naravno! Dajem mu moju vizitkartu sa mejl adresom i mahinalno odlučujem da se nakon toga udaljim od njega. Previše mi se dopada.
Za početak, prvom zgodonom prilikom menjam mesto, a uskoro zamolim Dejvida da krenemo jer sam već umorna. S Kevinom se grlim na rastanku i mada sasvim uverljivo izgovaram kako se nadam da ćemo se sresti ponovo pre nego što napustim Urumči, sigurna sam da nam neću dati šansu.
A on će učiniti sve što je u njegovoj moći da je dobije. Tako će mi već iste noći, čim se bude vratio kući, poslati mejl, ponavljajući koliko mu je drago zbog našeg poznanstva i predlažući da se sretnemo kad god to meni bude odgovaralo.
Odgovaram mu tek kasno popodne, izvinivši se i opravdavši obavezama oko bicikla i priprema za nastavak putovanja. Laž. Kukavna laž. Istina je da sam se uplašila.
Sutradan, Kevin mi šalje novi mejl. Objavili su mu jedan članak u novinama. Njegov prvi tekst! I to baš dan nakon što je mene upoznao. Ne može a da ne poveruje kako sam mu ja donela sreću. Tako bi želeo da to proslavimo zajedno!
Oh, lepi dečače, i ja bih, nemaš pojma koliko. Ali ako se ponovo budemo videli, desiće se sve što oboje želimo, a meni to sada nikako ne treba. I nije problem avantura za jednu noć, mada je nikada nisam imala, već moja osećanja -- ja bih se zaljubila. Već sam na ivici. Ne, ne želim da čeznem za nekim kog sutradan moram da ostavim.
Zato biram da pobegnem. Bežim kao što su neki momci svojevremeno pobegli od mene iako sam jasno videla koliko sam im se dopala. „Beš zato i nisu smeli“, objašnjavali su mi moji muški drugari. Ali nikada to nisam razumela. Nikad do sada.

Majstori, majstori
Jedna od obaveza koje sam neizostavno morala da završim u Urumčiju bila je kupovina gomile rezervnih delova za moj bicikl i par sitnih popravki na njemu. Dejvid me je uputio u deo grada gde se nalazi nekoliko radnji i servisa, ogradivši se da on nikada nije bio tamo te zapravo ne zna koliko su dobri.
Ja sam pak bila čvrsto uverena da u Kini svaki majstor za bicikl mora biti dobar. Sećam se jednog davnašnjeg komentara nekog od mojih beogradskih drugara po pedalama da kineski serviseri jednom rukom popravljaju bicikl dok drugom igraju domine. Naravno, taj drugar nikada nije bio u Kini, ali slika je bila toliko upečatljiva, da sam na osnovu nje stvorila pozitivno predubeđenje.
Zato mi je bilo svejedno u koju radnju ću ući, od četiri-pet koje su se tiskale jedna do druge. Moj izbor opredelio je momak ispred krajnje desne, koji mi se sa vrha stepenica javio veselim: „Hello!“ (Još jedna od nelogičnosti s kojima se non-stop srećem u Kini je i to što se do svih ovih servisa stiže strmim stepenicama, i nikome ne pada na pamet da postavi makar dasku kojom bi se dvotočkaši gurali, umesto da ih nose gore i dole.) U uštirkanoj beloj košulji i sakou nije mi ulivao preveliko poverenje – jer koji majstor radi tako obučen? – pa sam ga više puta pitala da li ume da zameni polomljenu žicu na mom zadnjem točku i da ovaj potom centrira. Pre nekoliko dana, u gradiću čije ime nisam upamtila, naletela sam na dobrog uličnog servisera koji mi je centrirao oba točka, no nije imao odgovarajući alat da bi skinuo zupčanike sa zadnjeg i zamenio žicu. Tako sam to ostavila za Urumči i „pravi“ servis. A da bih bila sasvim sigurna da je razumeo šta tražim (mada bi to trebalo da se podrazumeva), zamolila sam drugog momka, po svemu sudeći vlasnika, koji je sedeo ža kompjuterom, da otvori prevodilac, i onda sam ukucala pitanje.
– Da, da, naravno! – glasio je odgovor. – Ali plaća se unapred.
Molim?! Ne dolazi u obzir. Već sam izdvojila desetak stvari iz njegove radnje koje ću kupiti a koje koštaju pedeset evra, što je prilično visok iznos za biciklističke delove. To ću da platim a centriranje i zamenu žice tek kada se uverim da je posao dobro urađen.
– U redu – kaže vlasnik. Platim mu i on odlazi.
Drugi momak skida sako i počinje da radi. Čini se da mu to ide sasvim dobro od ruke, pa zaboravim na moje sumnje. Malo je doduše spor, no nakon tri četvrtine sata moj točak ima sve žice i namontiran je na ram bicikla.
Prilazim da proverm. Zakotrljam ga i zinem: točak oscilira između paknova kao mrtav trešten pijanac koji se tetura kroz uski prolaz odbijajući se ramenima čas o levi, čas o desni zid. Ma kako mu je samo pošlo za rukom da ga ovako rascentrira?!
Mrtav-ozbiljan, momak mi traži trideset juana da naplati.
– Ne pada mi na pamet da ti dam ni dinara! Da li ti vidiš šta si napravio? Zašto nisi rekao da ne umeš da centriraš, otišla bih kod nekog drugog? Pitala sam te deset puta!
No on uporno traži novac.
– Za šta!?
– Za zamenu žice i centriranje – odgovara.
Ma da li on to mene zafrkava?
– KAd budeš uradio kako valja, platiću. Ja s ovakvim točkom ne idem na ulicu. Da li si ti svestan da mogu da poginem jer nisi dobro uradio svoj posao?
Ali što se ja više upinjem da mu objasnim koliko je to opasno (a što treba da zna i početnik, a nekmoli majstor), kao i da je točak bio u boljem stanju pre nego što je prošao kroz njegove ruke, to se on sve više isključuje. Na kraju me i ne sluša, već sedi za kompjuterom, kucke SMS-ove i okreće telefone.
Već sam primetila taj običaj kod Azijata, a kod Kineza posebno: kad oni odluče da je dosta, napraviće se kao d avi ne postojite. Možete skakati oko njih kao indijanac oko lomače (na koju bih ga sad najradije bacila), ili izvoditi striptiz uvijajući se oko njih kao oko šipke – više vas neće udostojiti ni pogleda.
Za ne poverovati. Situaciju dodatno otežava to što je momak prethodno zaključao radnju kako ga niko ne bi ometao u poslu, tako da ne mogu da uzmem bicikl i odem. Sve me to izluđuje, ali se upinjem da ostanem pribrana. Dižem ga od stola i sedam za kompjuter te pokrećem prevodilac.
Duga, mučna prepiska, do na kraju ne dođemo do kompromisa: platiću mu tih trideset juana (nešto manje od četiri evra), a on će me odvesti kod majstora koji će mi centrirati točak „besplatno“. Sada bih pristala i da ponovo platim, toliko sam iznurena od ovog natezanja.
A pravi majstor, čikica od svojih sedamdesetak godina, prototip Kineza koji jednom rukom popravlja bicikl dok drugom igra domine, nalazi se na ulici, na početku stepenica što vode do krajnje leve randje. Ko mi je kriv kad nisam ni pogledala okolo dolazeći. Poštedela bih sebe nerviranja i uštedela dvadeset juana, jer momak koji je opet navukao sako ovome plaća deset za posao koji sam nije obavio.
Za manje od četvrt sata moj točak je centriran. Častim majstora sa deset juana i odlazim, najzad smirena po pitanju stabilnosti mog natovarenog bicikla i moje sigurnosti na njemu.

Utisci
Dejvidov stan zaista liči na kakav prometni hostel.
Dan nakon mog dolaska, stižu dve Belgijanke koje pedalaju do Vijetnama. One su spojile posao i ljubav prema bicikliranju, jer u Hanoj idu kao predstavnice jedne NGO kako bi tamo pokrenule neki projekat. No zbog nedovoljno vremena, često put prekraćuju uzmiajući autobus ili voz. A dan kasnije, kada one odlaze, stiže par mladih Amerikanaca koji žive u Japanu a voze prema Evropi. Tako nas u jednom trenutku ima petoro gostiju u Dejvidovom stanu. Srećom pa su Belgijanke već poslale svoje bicikle vozom, što je praksa u Kini, pošto u sobi ne bi bilo mesta za sve naše dvotočkaše, stvari i nas.
Susreti sa drugim putnicima a pogotovu na biciklima korisni su koliko zbog razmene mapa, informacija, preporuka za smeštaj, rečnika, toliko i zbog deljenja ličnih utisaka o zemljama i narodima. Sada, razumljivo, najviše pričamo o Kini i Kinezima.
Dejvid nije mnogo pedalao okolo, ali generalno mu se dopada ovdašnji život: voli kinesku hranu, pivo je jeftino a njegova plata je sasvim pristojna, pa može da uštedi čak iako ugođćava toliko putnika o svom trošku, jer im ne dopušta da bilo šta sami plate.
Drugi po dužini boravka u Kini su mladi Amerikanci. Pedalaju već dva meseca od Pekinga a povremeno uzimaju voz ili autobus. Njihov budžet je solidan i mahom spavaju po hostelima, tako da nisu imali previše dodira sa običnim svetom zvan gradova. No preovlađujući utisak im je da su ljudi veoma ljubazni, mada... Momak se smeje dok mi očekujemo da završi misao. Ali on to prepušta svojoj devojci.
– Uprkos tome, nikako mi se ne sviđaju – kaže ona.
Sada se ja smejem, jer kao da slušam sebe.
– Teško mi je da se naviknem na toliku nekulturu – nastavlja devojka: -- pljuju gde stignu, mokre po parkovima i nasred ulica, istresaju nos sa dva prsta iznad vašeg tanjira, očajno voze i ne poštuju propise, previše su bučni na ulici i deru se...
Slušajući njene pritužbe, pitam se da li je pokušala da uloži napor i prihvati to kao kulturološku različitost. Jer ja to upravo pokušavam, mada mi ne ide baš najbolje.
Belgijanke su stigle autobusom iz Kazahstana i njihov prvi susret sa Kinezima desio se u Urumčiju, pa stoga nemaju neku određeniju sliku o njima. Jer na stranu kratko vreme, koliko činjenica da višemilionski grad nikada nije reprezentativan za stvaranje utiska o nekom narodu – manje-više, svi gradovi liče jedni na druge i život u njima ne razlikuje se mnogo u različitim delovima sveta. No ono što su odmah primetile kao glavni problem jeste jezička barijara. Niko koga su upitale za adresu Dejvovog stana nije znao ni reči engleskog, niti francuskog, nemačkog ilir uskog koji pomalo govore.
– Pa ako ćemo pravo, kineski je najzastupljeniji u svetu. Najveći broj ljudi govori njime, i idući tom logikom, pitanje je zašto bi poni trebalo da znaju engleski, koji je tek drugi ili možda treći po zastupljenosti – ubacuje se Endrju u priču.
Niko nije primetio kada se on, onako tanušan i providan kao senka, ušunjao u sobu i seo na tabure do bicikala.
– Uskoro će Kinezi vladati svetom i ako ranije nisu znali nijedan drugi jezik zbog politike izolovanosti i zatvorenosti, sada tek nemaju razloga da ga uče. Mi treba da učimo kineski.
– A ti ga učiš? – pita jedna od Belgijanki.
– Pokušavam, ali nije lako.
– On je zaljubljen u Kinu – komentariše Dejvid.
– To nije prava reč – negoduje Endrju. – Ja sam samo fasciniran fenomenom koji je nezapamćen u istoriji civilizacije. Nakon vekova i vekova samodovoljnosti i samoizolovanosti, najmnogoljudniji narod na planeti krenuo je u ekonomsku ekspanziju. Kina se razvija tako brzo, da je to teško i pratiti a nekmoli dati bilo kakve procene kuda će to odvesti i nju i svet.
– Zato sve ovo što ste naveli kao zamerke, sve to nema veze: naučiće da brišu nos maramicom, da ne pljuju šlajm pred vaše noge dok razgovaraju s vama, da koriste toalete... savladaće lepe manire jer ovaj narod ubrzano uči i napreduje. Videćete i sami – za pet godina ako se budete vratili, teško ćete prepoznati ovu današnju Kinu. Kao što je jedva prepoznaju oni koji su pre pet godina putovali kroz nju. Uostalom, živi bili pa videli.
I tu ućuta, ustade i bez izvinjenja ili objašnjenja otapka u svoju sobu, u svoju izloaciju.
– Dixi! – ne izdržah da ne poentiram.
I podigoh svoju bocu piva da nazdravimo u ime Kine i njenog napretka.
  • 0

#547 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2012 - 07:40 AM

E pa havla svima na citanju, sad mi je lakse kad znam da ima zivih koji ovo prate. :)

Kad bi štucnula svaki put kad te pomene neko od nas koji redovno pratimo, ne bi mogla da dođeš do vazduha, da znaš :)
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#548 pauza

pauza
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2012 - 11:26 AM

Napad
31. oktobar
(prekoredna priča, jer uskače pre drugih nenapisanih a koje su se
zbile od Urumčija do danas kada se ovo desilo)


Počelo je kao ostvarenje kamperske noćne more: najpre gnevni udarac
pesnicom u šatorsko krilo s moje desne strane, potom šut u uži deo,
tamo gde su mi noge. I vika na nerazumljivom jeziku.
"Hej! Šta se dešava!" vičem iz sna.
Prva misao mi je utešna: vidim svetlost, a svakako je bolje biti
napadnut danju nego noću.
Ne osećam strah. Samo žurim da otvorim vreću za spavanje i izvučem se
iz nje. Ali ziper je zapeo, a kada ga ipak pokrenem, upetljam se u
ćebe koje koristim kao podvreću otkako su počeli minusi.
A onaj napolju, suprotno mom očekivanju da će prestati kada bude čuo
ženski glas, već je prošao s moje leve strane gde je izlaz, i
najsnažnijim udarcem do sada podigao ga oda tla.
"Da li si ti normalan!" vičem dok se poput mumije kotrljam na desnu stranu.
Ne znam kako uspevam da se laktovima, još uvek zarobljenim u vrećama,
oduprem o tlo i zadržim šator da se ne prevrne. Onda se svom težinom
vraćam na levu stranu i šator se opet nađe na zemlji. Najzad oslobodim
ruke i otvorim "vrata". Izvirujem napolje, sa izbezumljenim izrazom na
licu.
Koliki treba biti siledžija, agresivac, sadista, bolesnik - pa napasti
usamljenog putnika na biciklu koji spokojno spava u svom šatoru? I
čiji je jedini "greh" to što je zanoćio na nečijem imanju? Nikada
nisam čula ni za šta slično.
Oniži stameni Kinez izgleda zatečen u momentu. Ne znam šta je očekivao
da ugleda, ali odjedanput prestaje da udara moj šator i da viče.
Stišava malo glas dok mi objašnjava kako sam postavila šator na zasadu
nečega.
"Nije tačno!" ja pak i dalje vičem.
Pokazujem da sam na parčetu ledine, a ne na zasadima koji su svuda
okolo. Sinoć sam vrlo pažljivo proverila pre nego što sam razapela
šator. Bilo je i nekoliko seljaka koji su videli šta radim i koje sam
za svaki slučaj upitala da li je u redu ako tu prenoćim. Jer ušla sam
u regiju gde je skoro nemoguće naći komad slobodnog tla. Svuda su
njive, zasadi, plastenici, svaki komadić zemlje na kojem nije put ili
kuća iskorišćen je za uzgajanje nečega. Kuće, kuće, kuće, a između
njih, oko njih, iza njih, ispred njih - njive. I tako stotinama
kilometara. Gansi provincija je jedna beskrajna plantaža.
Više od sat i po tražila sam mesto. Pitala sam za hostele i gostinske
kuće, ali njih nema u selima. Na kraju, kada je već počeo da se hvata
mrak, zašla sam uskom zemljanom stazom između njiva. Računala sam da
negde mora postojati par metara kvadratnih neobrađenog tla. Tako sam
našla ovu malu ledinu.
Moj napadač zna da sam u pravu i to ga razljuti, jer opet šutne moj
šator. Iščupša kočič kojim je spoljno krilo pričvršćeno za tlo i
pokazuje mi kako nisam smela da pravim rupe u zemlji.
"To je teško pedeset grama! A rupa nije veća od pola centimetra! I
uostalom, ova zemlja je sva rastresita!" ne prestajem da vičem.
Iz nekog razloga to ga izbezumi. Kao ludak počinje da zabada onaj
kočić po brdašcetu koje se nalazi tik do ulaza u moj šator,
pokušavajući valjda da mi objasni kako sam izazvala veliku štetu.
"Bože! Sve i da si u pravu, zar zbog te četiri rupe ti udaraš moj
šator, treseš ga i hoćeš da me povrediš! Četiri jebene rupe! Udaraš i
treseš! Četiri rupe!" vičem sada već histerično, kroz suze, dok
naizmenično podražavam pokrete njegovih udaraca i pokazujem na
(neprobušene) rupe u zemlji.
Strah koji sam bila potisnula sada me je odjednom preplavio. A sa
njim, do svesti mi je doprlo i saznanje da je odistinski mogao da me
povredi, bez obzira na to što je dan i što smo na dvesta metara od
puta kojim prolaze ljudi.
A on, zatečen tom reakcijom, sleže ramenima skoro se izvinjavajući. I
obilazi oko onog brdašca, ne znajući na koju stranu da krene.
Naposletku odlazi, osvrćući se u neverici.
Dok ja ridam. Zatvaram unutrašnja "vrata" mog šatora i plačem naglas. Grcam.
Nisam ni bila svesna s kolikim strahom živim svakoga dana.
  • 0

#549 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 836 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 31 October 2012 - 12:22 PM

Zaista mi je žao što si imala ovo loše iskustvo, ali ludaka izgleda ima svugde i od njih se ne može uvek pobeći, nadam se da više neće biti takvih i sličnih situacija na tvom putešestviju.
Verujem da ovde svi saosećamo sa tobom, samo se hrabro drži jer verovatno svaka takva situacija ojača čoveka i ako je neprijatna.
  • 0

#550 Legionar

Legionar
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 302 posts
  • LocationŠabac

Postavljeno 31 October 2012 - 03:28 PM

Много ми је жао што ти се десио овај немио догађај :( Али,све се добро завршило,а то је најважније :D Уосталом,ти си авантуристкиња :D .А,каква је то авантура без напада урођеника,отровних инсеката,гмизаваца.... :D Нека те тај догађај не баца у негативно размишљање,јер тако нешто ти се могло десити и у Србији,могло се десити било коме...и дешава се.То је живот и то се дешава када човек хоће да живи :D То се не дешава ономе ко из куће не излази :D Сада после овог случаја очекујем да ти се деси и нешто много лепо :D ,тако то бива,веруј у то.
Жао ми је и тог бесног Кинеза :D Ко зна,можда је то за њега велика штета,а ми то не разумемо :roll: Сетих се филма "Седам година на Тибету",оно када копају неки канал,а црве и све остало што ту затекну полако пресељавају да их не би убили,јер њихова вера верује у реинкарнацију па је то можда неко од њихових сродника,тако је неки смисао био :D Ко зна шта си ти избушила кочићима :D :D :D Држи се Снежо n:anim_19 n2:x3a3h1
  • 0
Авантуру Снежане Радојичић Снеже,на путу око планете Земље,бициклом,можете пратити на њеном сајту:
http://gea-tour.com

#551 marymary

marymary
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 31 October 2012 - 07:37 PM

Redovno čitam tvoje tekstove i uživam u njima, nisam se do sada uključivala na ovaj način ali sada sam morala- da te pozdravim, podržim i ako mogu ovako-ojačam! Žao mi je zbog toga što ti se dogodilo, to je , srećom usamljeni primer "kineskog gostoprimstva", NE DAJ SE!!! :D
  • 0

#552 modesti

modesti
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 292 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 31 October 2012 - 08:36 PM

zar zbog te četiri rupe ti udaraš moj
šator, treseš ga i hoćeš da me povrediš! Četiri jebene rupe! Udaraš i
treseš! Četiri rupe!" vičem sada već histerično, kroz suze, dok
naizmenično podražavam pokrete njegovih udaraca i pokazujem na
(neprobušene) rupe u zemlji.


Reklo bi se da ti se skupilo, a kako i ne bi. Predugo si sama. Ali :!: , ipak, ti nisi obična žena, a padaju i oni obični i "neobični", svi ponekad izgube neku bitku. Podigni se, obriši prašinu sa kolena, jer, "nisu jaki oni koji nisu pali, već oni koji posle pada znaju da ustanu".
Odavno si preuzela odgovornost za svoj život, zaš da ono što ti se dešava zavisi i od tebe. Ako si već upala u lošu situaciju, to ne znači da moraš da je pogoršavaš, budi mudra, spusti loptu, sačekaj da oluja prođe, ne junači se, od dva drveta koja su se našla na udaru vetra, oluje, ono koje je gordo, uspravno stajalo, posle oluje je ostalo prepolovljeno, izmrcvareno truplo, a ono koje se manje opiralo je ostalo bez po koje grančice, listića, ali živo, a sa prvim zracima sunca ponovo je bljesnulo i radovalo se životu...... Više od svega sada ti treba ljubav, razumevanje, pažnja, ... hm... snađi se... ušla si u svoj znak, ipak si ti škorpija
Imaš dovoljno vremena da smisliš kako želiš i s kim da proslaviš svoj rođendan. Kreni ka tome.
  • 0

#553 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2012 - 09:24 PM

Ako nisi vristala na Kineskom, onda koja vajda?

Stavi se u njegovu kozu. ko zna ko njega sve j*be i kako zivi i koje probleme ima.Onda mu se potpuno nepotrebno stvori zena koja mu nanese kakvu god stetu, to kako je on i kolikom dozivljava je njegova stvar i naposletku njegovo pravo. Nije on dosao kod tebe, nego obrnuto ...

"Bože! Sve i da si u pravu, zar zbog te četiri rupe ti udaraš moj
šator, treseš ga i hoćeš da me povrediš! Četiri jebene rupe! Udaraš i
treseš! Četiri rupe!" ...

+

Nisam ni bila svesna s kolikim strahom živim svakoga dana.


Proverbs 16:18
Pride goeth before destruction, and an haughty spirit before a fall.


Cenim da ti nas lokalni Taliban ovo moze da posvedoci i pojasni :)
  • 0
Postavljena slika

#554 pauza

pauza
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 November 2012 - 01:05 AM

Mnogo vam hvala na recima podrske. Ja sam okej, vec sam to preturila preko glave i sad o tome mislim samo kao o prici o nemilom dogadjaju.

Prizrak, traziti opravdanja za situaciju u kojoj neko napada spavaca?! Izlozenog napolju, znaci nemocnog da se odbrani. Sta god da je razlog gnevu, to je siledjijsko i bolesno ponasanje. A nije znao ko je unutra, zena ili muskarac. I nije naneta nikakva steta, budi siguran u to, jer sam prethodno pitala druge seljake. Kinezi su vrlo solidarni jedni s drugima i vec bi prethodno vece kolektivno zaurlali da je na toj zemlji ista zasadjeno i da nesto ostecujem.

Verujem da nikada nisi kampovao jer da jesi, imao bi pribliznu predstavu o tome koliko je takav napad van svakog opravdanja jer ti si potpuno nezasticen, dok on moze da te zgazi, da uradi sta mu je volja. Sta je sa recima? Sa pokusajem objasnjenja pre napada? Imas li opravdanje zasto nije pokusao najpre da recima razjasni prblem ako ga ima? Da me otera, a ne da pokusa da me povredi preturajuci moj sator i mene u njemu. Da je imao noz, sigurna sam da bi mi isekao celo krilo. I ti meni savetujes da se stvaim u situaciju siledjije kome je prvo na pameti da povredi nemocnijeg od sebe?
  • 0

#555 Geri

Geri
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1795 posts
  • LocationJebeni, Nigeria

Postavljeno 01 November 2012 - 01:36 AM

Samo kaži njihau i da znaš " Batu " i da si kupovala kod njih u bloku 70 ! :mrgreen: Malo šale nije na izmet ! :D Biće sve u redu, kad kupiš bazuku ! :D Želim ti svako dobro ! Izvini što ne mogu baš sve da čitam, imam neki disorder (attention deficit hyperactivity) ;) :D Pozdrav i čuvaj se, srećno ! Pošalji sve kineze nazad u Japan ! :D

Postavljena slika
  • 0
Don't take life too seriously, you'll never get out alive...:D

Postavljena slika

#556 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 01 November 2012 - 03:42 AM

Drago mi je da si to preturila preko glave...Sta reci, strasno je to sto ti se dogodilo ali glavu gore i zaboravi totalno na to sto se dogodilo.Nemoj dozvoliti da to kvari predivnu avanturu u koju si se upustila....

Srdacan pozdrav i vetar u ledja!!!

Ah da,zaboravim da napisem da sam jos jedan od onih koji pazljivo citaju ovu temu...Samo ne komentarisem jer ne zelim da narusavam temu.
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#557 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 November 2012 - 07:47 AM

Prizrak, traziti opravdanja za situaciju u kojoj neko napada spavaca?! Izlozenog napolju, znaci nemocnog da se odbrani. Sta god da je razlog gnevu, to je siledjijsko i bolesno ponasanje. A nije znao ko je unutra, zena ili muskarac. I nije naneta nikakva steta, budi siguran u to, jer sam prethodno pitala druge seljake. Kinezi su vrlo solidarni jedni s drugima i vec bi prethodno vece kolektivno zaurlali da je na toj zemlji ista zasadjeno i da nesto ostecujem.

Verujem da nikada nisi kampovao jer da jesi, imao bi pribliznu predstavu o tome koliko je takav napad van svakog opravdanja jer ti si potpuno nezasticen, dok on moze da te zgazi, da uradi sta mu je volja. Sta je sa recima? Sa pokusajem objasnjenja pre napada? Imas li opravdanje zasto nije pokusao najpre da recima razjasni prblem ako ga ima? Da me otera, a ne da pokusa da me povredi preturajuci moj sator i mene u njemu. Da je imao noz, sigurna sam da bi mi isekao celo krilo. I ti meni savetujes da se stvaim u situaciju siledjije kome je prvo na pameti da povredi nemocnijeg od sebe?

Masis poentu mog posta.Ona svakako nije podrska kinjenju usamljene zene koja je na nx10kkm od kuce, vec nesto drugo. Predstava realnosti iako u teorijskom smislu jedinstvena, u praksi to nije, i zavisi od percepcije posmatraca.Ta predstava je osnov za dalje promisljanje, i kretanje u akciju. Ti imas svoju, a i on ima svoju. Obe su posledica spleta okolnosti, od mesta odrastanja, obrazovnog nivoa, prihvacenog kulturoloskog obrasca i sistema vrednosti, a i motivisane u prvom redu licnim interesom i zeljama. Tebi opstanak u sredini u kojoj si gost u mnogome zavisi od te tudje percepcije realnosti, i to moras barem pokusati da shvatis, koliko god se sa njom ne slagala ili ti bila ogavna.
  • 0
Postavljena slika

#558 vladetaub

vladetaub
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 467 posts
  • LocationUb

Postavljeno 01 November 2012 - 11:03 AM

Žao mi je što si imala neprijatnosti.
Drago mi je da se sve dobro završilo.
Pouka je da u cilju bezbednosti treba maksimalno posvetiti pažnju gde se provodi noć(što verujem i činiš).
Ako me sećanje ne vara,ne toliko davno(možda 2.god.) čitao sam tvoj putopis kada si prvi put zanoćila sama,mislim negde na putu prema Ivanjici.Od tada si mnoge noći prespavala sama u ko zna sve kakvim uslovima?
Od mene si,definitivno,hrabrija.Ja ne bih imao petlju da sam (u društvu,možda)ponovim tvoje putešestvije.Čak šta više,mislim da nije veliki broj onih što prate tvoju temu, koji bi se sami odvažili na takav put (Put).
Modesti mudro zbori.Dala je lep primer sa dva drveta(Pri3rak je pokušao slično ali previše filozofki).
Mislio sam da su ti gordost i ponos posle druženja sa Brajanom malo splasnuli? Nisi još shvatila(na žalost) da se ne može glavom kroz (kineski) zid.Zida ima a glava je jedna.
Bog je sve žene obdario umiljatošću.Ali samo neke znaju da taj dar iskoriste.
Ljudi prate tvoju temu i na poslednji post u kratkom vremenu bilo je nekoliko odgovora.
Nego,nisam stigao da te pitam ranije.Riz-Kevin je onaj ćelavi? (Ne vređam ćelave i ja sam bez kose).Šteta,nepovratno šteta......( što bi odrecitovao Rade Šerbedžija)?!?
I za kraj...Šerbedžija........Ne daj se Ines...................................................................
  • 0

#559 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 01 November 2012 - 11:51 AM

Ma ista stvar bi mogla da se desi i u Srbiji - poznato je kakav stav srpski seljak ima o svojim njivama a posebno međama, malo li je krvi proliveno i sudijskih života protraćeno u sporovima oko metra međe. Verovatno većina ne bi tako reagovala kao ovaj nesrećni Kinez, ali par procenata sigurno bi. Moj pokojni deda sigurno. :(
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#560 homer

homer
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 310 posts

Postavljeno 01 November 2012 - 10:05 PM

Trebalo je da uzmes motku, urazumis Kineza i vratis se spokojno da spavas. :lol:
  • 0
"Ja sam sebe manji komad
veci deo cini Nomad
a taj cudak nesto bunca
njemu nikad dosta sunca"




4 članova čita ovu temu

0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika