Alat za centriranje secenja cevi vile
#1
Postavljeno 27 June 2011 - 05:07 PM
Pazite, videh ja odavno, to je neki alat kao neki prsten, kojeg montirate na cev viljuske kada zelite da je skratite-i on zapravo drzi pravac secenja-to mu je zadatak, a secete bonsekom! E sad, koji je to alat, jel ima neka slika sa neta, i koliko kosta ako neko zna vlajda ga ima, ja trazio nigde ga ne neadjoh-tj ne znam mu pravo ime!
Rekoh, tako je najlakse da isecem cev vile-a da bude ceseno pravo, kako valja, ali mozda moze da se improvizuje, i to ovako - da sa obe strane cevi navijem dve navrtke, sa obe strane, tj 4 kako bi se mogle zategnuti, i ostavim samo mesto za list bonseka kako bi imao pravac, mozda to i moze da prodje...samo da nadjem 4 navrtke...
Sta mislite
Strug Cena
#4
Postavljeno 27 June 2011 - 07:15 PM
Ja za to koristim najjeftiniji alat za secenje cevi za vodoinstalatere, kosta oko 500, 600 dinara, i ja do sada nisam imao problema
Moje iskustvo sa ovim alatom je da secivo dok pritiska zid cevi
i useca se u njega stvara "nabore" na cevi koji su "stariji" tj.
veceg precnika nego sama cev, i time otezava ili cak onemogucuje
postavljanje nekih elemenata (konus lezaja, rog kormana i sl.)
U vecini slucajeva se to moze sanirati turpijom,
a i nakon secenja reznim listom (bonsek platna)
mora fino isturpijati mesto rezanja.
Od cene ovog alata dosta zavisi i njegova preciznost
tako da su broj, oblik i kvalitet valjaka (vodjice) koji
se nalaze nasuprot rotacionom secivu
u direktnoj vezi sa tim faktorima.
Takodje, prikazani alat nisam imao hrabrosti da koristim
prilikom secenja vratova od karbona!
#5
Postavljeno 27 June 2011 - 07:30 PM
Ovaj sa prve slike, 2post, njega sam vidjao, dakle samo list provuces i cepas, a ovaj donji ne, a vidim dosta je skuplji, on izgleda odmah i sece, tj njime i pozicioniras i seces koliko sam ukapirao...
*tek sad videh 3 post
Ovaj sa gornje slike (takav slican-na tu foru ) je oko 600 din u Planetu gledah sad.
#6
Postavljeno 27 June 2011 - 07:36 PM
Ja za to koristim najjeftiniji alat za secenje cevi za vodoinstalatere, kosta oko 500, 600 dinara, i ja do sada nisam imao problema
Moje iskustvo sa ovim alatom je da secivo dok pritiska zid cevi
i useca se u njega stvara "nabore" na cevi koji su "stariji" tj.
veceg precnika nego sama cev, i time otezava ili cak onemogucuje
postavljanje nekih elemenata (konus lezaja, rog kormana i sl.)
U vecini slucajeva se to moze sanirati turpijom,
a i nakon secenja reznim listom (bonsek platna)
mora fino isturpijati mesto rezanja.
Od cene ovog alata dosta zavisi i njegova preciznost
tako da su broj, oblik i kvalitet valjaka (vodjice) koji
se nalaze nasuprot rotacionom secivu
u direktnoj vezi sa tim faktorima.
Takodje, prikazani alat nisam imao hrabrosti da koristim
prilikom secenja vratova od karbona!
Hm, dobro iskustvo, ma ja bih onaj prvi alat, em jefitiniji, em, stavis bonsek, drzi ti pravac, i cepaj jedno 5 min do 10 zavisi u kojoj si formi i to je...Zar ne
#7
Postavljeno 27 June 2011 - 08:00 PM
Hm, dobro iskustvo, ma ja bih onaj prvi alat, em jefitiniji, em, stavis bonsek, drzi ti pravac, i cepaj jedno 5 min do 10 zavisi u kojoj si formi i to je...Zar ne
U pravu si, to je to!
Moj predlog je da za secenje koristis secivo sa "progresivnim" ozubljenjenjem
koje ima 32 (sitnija) zuba po colu (TPI) na "pocetku" reznog lista a 18 (krupnijih) zuba
na kraju, tako da kratkim potezima sitnijim zubima sa pocetka seciva napravis dobru
"lozu" reza a zatim punim zamahom bonseka krupnijim zubima sa kraja reznog lista
brze skidas vise materijala. Ovo se odnosi na celicne vratove koji cine vecinu, ali je
primenjivo i na titanijumske .
Za aluminijum preporucujem listove sa krupnijim zubima (24 TPI) zbog
sprecavanja "zapunjavanja" dok za karbonske vratove sto sitnije zube
kako se vlakna ne bi "cepala" vec "sekla".
Prilikom secenja metalnih vratova preporucujem podmazivanje
alata koje ce mu produziti radni vek i bolje odstraniti "špen".
#8
Postavljeno 27 June 2011 - 08:17 PM
E kazes ovo: "...a aluminijum preporucujem listove sa krupnijim zubima (24 TPI)", kako da trazim taj list u prodavnici, sta pise na njemu jer 24 TPI, ili
#10
Postavljeno 27 June 2011 - 11:28 PM
Ali gledacu oznaku, u vecim marketima tipa Roda, Metro, Tempo...
#11
Postavljeno 28 June 2011 - 11:31 AM
#13
Postavljeno 28 June 2011 - 01:46 PM
...sve dok je gornja ivica reza ostala prihvatljiv broj mm ispod kapice.
Ovo ne razumeh, koje kapice, koji mm, malo pojasni coveku koji ne kapira
Da li je neko ovo radio na strugu, razmisljam zbog futera, tesko da stane u ove da kazem majstorske strugove po radionicama...
#14
Postavljeno 28 June 2011 - 05:38 PM
u principu je dovoljno imati stegu (ko ima stegu) pa staviti vrat
(gde se seče) uz samu ivicu stege pa terati uz nju.
moze doci do deformacije cevi, da postane jajasta
sto dovodi do nepravilnog pozicioniranja lezaja
i njegovog losijeg rada.
zatim kaze:
...sve dok je gornja ivica reza ostala prihvatljiv broj mm ispod kapice.
ovo nema veze sa "centriranjem" reza, tj da li ravan ili kriv
vec sa "odmeravanjem" duzine vrata u odnosu na ram,
lezaj i "spejsere" i/ili ostale elemente koje treba postaviti.
negas pita:
Da li je neko ovo radio na strugu...
sve moze samo je pitanje zbog zasto?
#15
Postavljeno 28 June 2011 - 06:59 PM
Ovako, treba da jurim i bonsek i kljuc, moze da izadje oko 1200 kinti
Nego problem je kako pozicionirati istu u futer struga, otuda pitanje, da li je neko radio na strugu
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika