Guma Rapid Rob sa zadnjeg točka nakon pređenih 1400 km. Težina vozača: 80 kg.
Schwalbe Vrh ili prevara?
#345
Posted 03 September 2017 - 07:39 PM
Imam pitanje. Izgleda da je došlo vrijeme da mijenjam spoljne gume na mom drumašu. Trenutno su na njemu schwalbe lugano 700x23c i prilikom zamjene unutrašnje vidio sam da su počeli konci da se vide. Mlad sam biciklista pa se ne razumijem najbolje. I sad, šta mi predlažete da uzmem? U ponudi su neke kenda 8e, schwalbe lugano 16e, continental oko 25e, par modela? To je ono što ima po našim radnjama.
#347
Posted 04 September 2017 - 04:59 AM
Imam pitanje. Izgleda da je došlo vrijeme da mijenjam spoljne gume na mom drumašu. Trenutno su na njemu schwalbe lugano 700x23c i prilikom zamjene unutrašnje vidio sam da su počeli konci da se vide. Mlad sam biciklista pa se ne razumijem najbolje. I sad, šta mi predlažete da uzmem? U ponudi su neke kenda 8e, schwalbe lugano 16e, continental oko 25e, par modela? To je ono što ima po našim radnjama.
Kad se na gaznoj površini pojave konci, guma je za zamenu.
(ne mogu naći odgovarajući primer sa bici gumom, ali princip (i izgled) je praktično isti.
Kada se jave veće pukotine na bočnim zidovima, tu ulazi voda, konci trule - tako da, pogotovo ako se vozi više po kiši, takve gume treba menjati - mogu svakog momenta naglo kazati bum.
Manje pukotine su manje kritične. Bolja guma bi bilo bezbednije da ide napred, jer je prednji točak kritičan za stabilnost na bajsu - ako nisi u sred duže ture, pa shvatiš da ti zadnja neće trjajati do kraja, a prednja ima više "mesa" na gaznoj površini, tada je bolje staviti očuvaniju pozadi, a zadnju staviti napred pre nego što izbiju konci (brda su posebno surova po ovom pitanju trošenja gaznog sloja).
Što se modela novih guma tiče, skuplje gume (tipa redovna cena oko 40 e za komad) imaju sledeće karakteristike u odnosu na jeftine:
+ lakše su
+ udobnije pri istom pritisku u odnosu na jeftiniju istih timenzija
+ manje usporavaju kada su na nižem pritisku (bočni zidovi su mekši i ne crpe energiju), tako da mogu biti puno udobnije, bez gubitka na brzini u odnosu na jeftine gume
+ bolje prijanjaju na suvom, mokrom, u krivini, pri kočenju
- imaju osetljivije bočne zidove koji se puno lakše proseku ako naiđeš na kamenčić, kada je guma za đubre (slika ispod)
- kraće traju - manje km, brže se potroše
- skuplje su 3 do 6 puta u odnosu na jeftine
Od guma, moja preporuka su Continental. Modeli:
Ako ima mesta na ramu, gledao bih "uglaviti" 25, još bolje 28 mm - manje šanse za bušenje o oštre stakliće/kamenčiće, niži pritisak (ređe doduvavanje i lakše doduvavanje ako si na putu, bez velike pumpe), veća udobnost - mada jesu za nijansu teže od najtanjih.
#348
Posted 04 September 2017 - 06:01 AM
Zahvaljujem na odgovorima. Nema konaca na gaznoj povrsini nego prilikom mijenjanja unutrasnje vidjeh sa bocne strane kao da ce brzo izaci (kao na zadnjoj slici ali daleko manje) pa sam mislio da je to to . Trgovacu neke uskoro. Grand prix 4 seasons su 53 eura, 4000s 48 eura kod nas. Nedavno je bila akcija dvije po cijeni jedne ali ne iskoristih
#349
Posted 04 September 2017 - 07:49 AM
Od jeftinijih drumskih guma sam izmedju ostlih kupovao/posedovao:
- Vittoria Rubino 13e, prava, ali tvrda i lose drzi u krivinama
- Kenda Kontender 12e sasvim solidna lepo drzi, udobna
- razne Rubena 8e-10e , tvrde i neudobne
- Shvalbe Lugano 12e, izrazito krive
#350
Posted 04 September 2017 - 08:36 AM
Kad je u pitanju biciklisti;ka oprema tj biciklizam uopšte i dalje važi i još dugo će ono što je rekao Keith Bontrager: "strong, light, cheap...pick two!"
Tako je i sa gumama. Rubber compound koji se koristi kod jefinih guma je trivijalan i samo profilisanje gume, kalup je jednostavan pa ima minimum onoga što s kod ramova naziva "butted". Debljina gume, pojačanja tkanja i tanjenja skoro i da nema.
Skupa guma, što je možda kontrainuitivno, traje kraće ali nudi superiorne performanse tokom radnog veka. Stanjena gde treba, ojačana gde treba, smeša gume bolje prijanja, bolje skreće, bolje koči, ravnomernija je raspodela mase unutar gume pa nema ređe i gušće delove. Nema onaj osećaj da je "plastična" kao što jeftine imaju a to se dešava i kod auto guma, znamo taj osećaj kad stavimo neku jeftinu zimsku gumu pa ne prijanja dobro...
Lično, preporučujem continental i michelin. Ovaj drugi naplaćuje premium to jeste ali su im gume dobre i nema kiksa. Skoro sam probao po Košutnjaku relativno jefinu gumu (cca.1700din) i zaista me impresionirala - michelin country rock. Genijalnu šaru ima, hvata dovoljno za Košutnjak a opet ne drme i ne skiči na betonu.
#351
Posted 11 September 2017 - 08:04 AM
Da podelim svoje prvo i poslednje iskustvo sa Švalbama...
Nakon što mi je prebajati Mišelin uzet u Kapriolu eksplodirao na stajanci, hitno sam morao da nabavim neke gume. Kontinentali me nisu nešto oduševili a držim da je čisto prese***** davati desetine evra za gumu, pa uzmem Nobi Nika. To se vodi kao allround guma a ja stalno vozim allround mišeline (XC AT, sad Country AT), rekoh biće to tu negde.
Ala sam se zajebao...
Jedino po čemu je ta guma upotrebljiva je asfalt, i to na pravcima. Bočno držanje = duplo golo. Po terenu, duplo golo na kub. Omiljen vid kretanja po neravnoj podlozi - bočno, bez obzira na vektor bicikla i prednjeg točka. Ocena ponašanja pri kočenju - negativan predznak. Kako pipnem kočnicu, kreće da proklizava, odskakuje, pokušava da okrene točak ako je prednja... a uzbrdo malo malo pa zašlajfuje, samo ako podloga nije savršena. Da su pravljene od kamena mešanog sa čelikom, bolje bi se ponašale.
Ne da ti se opustiš, ne da ti da uživaš, tera te da voziš kao pica. Neko ko s tim gumama prvi put uđe u teren može samo da odustane od terena.
A šlag na tortu - habanje. Vozio sam ih tačno 2 vikenda, 4 terenske vožnje, ~ 200 km. Prednja guma je manje-više u stanju u kojem se očekuje da će da bude posle 200 km. Zadnja, koja nosi težinu... izgleda kao da sam proveo svih 200 km potpisujući. Kramponi pokidani, iscepani, oglodani, još 4 vožnje i više gume ne bi ni bilo. Ono, jeste guma sranje, al' bar se brzo potroši?
Da sam otišao na pijacu i kupio plastičare od 600 dinara komad, bolje bih prošao.
Tako da sam se ekspresno snabdeo svojim voljenim Mišelinima preko drugog kanala. Ovaj vikend - pesma. Šta ti padne na pamet, kako ti padne na pamet. Od pohabanosti, otpalo nekoliko dlačica. Premijum cena za Mišelin? Koštaju isto kao ovo g* od gume a 10x su bolje.
Neko će možda da kaže, pa nobi nik je entry level, ne možeš da očekuješ čuda... možda, ali ni Country AT nije baš iz premijum palete.
Krajnja ocena - Švalbe sad na bajku i nikad više - pozerski krampon za asfalt i one koji ne voze preko 20, ikada.
Kontinentalom nisam bio zadovoljan jer je sporiji i lošije hvata teren od Mišelina (pričam o gumama koje se kreću oko 2 crvene), ali i on je neuporedivo bolji od ovog izvikanog đubreta.
#352
Posted 11 September 2017 - 08:19 AM
Malo je sasavo praviti generalizaciju o proizvodjacu koji pravi na desetine razlicitih guma za sve vrste terena, bicikala i nacina voznji, na osnovu jednog ili dva ili tri para guma... Ovde cak ne mislim ni na to sto ti kazes da nikad vise Svalbe staviti neces, jer prvi utisak je jako bitan i kada je on uzasan onda je razumljivo da ces se vratiti na provereni proizvod, nego vise na celo pitanje tj temu. Siguran sam da svaki proizvodjac ima i odlicne i krs gume, po ovakvim ili onakvim cenama, a jedino treba imati dobre izvore informacija i nesto srece pa nabosti ono sto ti treba. Verovatno kao ti sa tim Miselinkama.
#353
Posted 11 September 2017 - 08:24 AM
Malo je sasavo praviti generalizaciju o proizvodjacu koji pravi na desetine razlicitih guma za sve vrste terena, bicikala i nacina voznji, na osnovu jednog ili dva ili tri para guma... Ovde cak ne mislim ni na to sto ti kazes da nikad vise Svalbe staviti neces, jer prvi utisak je jako bitan i kada je on uzasan onda je razumljivo da ces se vratiti na provereni proizvod, nego vise na celo pitanje tj temu. Siguran sam da svaki proizvodjac ima i odlicne i krs gume, po ovakvim ili onakvim cenama, a jedino treba imati dobre izvore informacija i nesto srece pa nabosti ono sto ti treba. Verovatno kao ti sa tim Miselinkama.
Upravo to sam hteo i ja napisati.
Par Schwalbe zimskih guma s ekserima - model Marathon Winter - mi traju već godinama i odlično se ponašaju. S tim što su kupljene u Nemačkoj, ne u Srbiji.
Isto tako, koliko god se nama ne sviđalo, proizvođači ne nude vrhunske gume za male iznose. Ako treba da dobro prijanjaju, da imaju mekane bočne zidove (veća udobnost i manje rasipanja energije pri kotrljanju) i još ako treba da traju iole pristojno - gume lako izađu i po 30 - 50 evra za komad. Ispod toga se mogu naći gume, ali je uvek kompromis - ili lošije prijanjaju, ili su pretvrde, ili teške, ili se prebrzo potroše - često i nekoliko tih mana u isto vreme.
#354
Posted 11 September 2017 - 08:31 AM
@mixitron "Ентри левел" код Швалбеа ван асфалта је Блек Џек, десетак евра. Не знам како ти возиш бајк, наравно, али мени су одличне и трају годинама (хиљаде километара). Асфалт, шума, камењар, шљунак, трње... Мада ја возим лагано, не агресивно, и углавном по сувом. Паде ми на памет да их ниси монтирао наопако (погрешан смер), али чини ми се да ни онда не би биле толико лоше. Дакле, ја бих пре сумњао у "канал" што мислим да је одавно закључак када је у питању Швалбе у Србији. Доста се причало/спекулисало о томе колико дуго стоје у магацину увозника и у каквим условима, али и од кога и по којим ценема се набављају. Ја сам у Србији купио само једну гуму (морало се) и нажалост нису имали 2,1, али нисам приметио проблеме са екстремним хабањем ни проклизавањем.
Наравно, твоја реакција ми је сасвим разумљива. Поготово ако су ти те омиљене мишелинке доступне и имаш пара за њих, немаш ни разлога да поново пробаш нешто друго.
#355
Posted 11 September 2017 - 08:41 AM
E pa pazi, Mišelin je prva stvar na koju sam prešao kad sam mogao da izdvojim više od par stotki za gume. Prvo sam uzeo Country Trail, što sam proizvođač kaže da je guma za asfalt i povremeno skretanje na neki dobar seoski put. Nisam imao nikakvih zamerki, boga terena sam s njom prešao. Onda sam napipao XC AT (prvu sledeću stvar koju sam mogao da priuštim) i kombinacija te dve gume - CT napred AT pozadi mi je godinama bila sveti gral. Onda sam malo eksperimentisao sa kontinentalima i kombinacijom kontinental/mišelin i sad sam se vratio na mišelin.
Da manem digresiju, od Mišelina sam vozio 2 gume, i to apsolutni entry krampon i prvu iznad nje - i prezadovoljan sam; brze su, lepe se za teren i traju nekoliko sezona. I šta sam to srećno uboo? Ne pričamo o polovnim kolima pa eto, imao sam sreće da naletim. Nema generalizacije, ne može niko da mi kaže da je ok da se mečka A klase ponaša kao jugo jer je najjeftinija. Ne može niko da mi kaže da ima pameti u tome da dam 50–60 € za Švalbe ili nekog drugog da bih imao isto što s Mišelinom ili nekim drugim dobijem za 20. Jedino što drži to govno od firme na vodi je što 80% ljudi nema pojma kako se vozi teren pa im je ista svaka guma: guraju uzbrdo, guraju nizbrdo.
#356
Posted 11 September 2017 - 08:45 AM
@mixitron "Ентри левел" код Швалбеа ван асфалта је Блек Џек, десетак евра.
Тим горе ако је Квргави Ник изнад улазног нивоа... Nobby-а сам свакако платио више од тога. А за Мишелине се нисам удао, да знам / могу да нађем боље за исте паре, лако бих променио табор.
#357
Posted 11 September 2017 - 08:55 AM
Isto tako, koliko god se nama ne sviđalo, proizvođači ne nude vrhunske gume za male iznose.
Nekom od starih forumaša stoji u potpisu da je gram prakse vredniji od tone teorije. Ja imam 10 godina iskustva sa vrhunskim gumama za mali iznos, ali ti imaš mišljenje. Voziš li ti uopšte bicikl?
#358
Posted 11 September 2017 - 09:01 AM
Kupio ih na berzi za oko 2200 po gumi bukvalno kao nove.
E sad, ne mogu da kažem da znam da ulićem u krivine kao pro ali se trudim, štaviše tada sam uspeo da za najkraće vreme pređem neke spusteve...
Ako ćemo iskreno, konti Mountain king 2 race sport je, rekao bih, bolja i ima bolji grip a da ne pričam da duže traje. To im je najviša klasa (black Chili compound) I košta kod nas simpatičnih 5500-6000 po komadu ali sam ja i njih nagazio na oglasima za 40e obe takođe maltene nevožene.
Pokušaj da nađeš i tako nešto, ima razlike u tim klasama a ne mora da se plati uvek bezobrazno visoka cena.
Te mišelinke nisam probao, baš ću da bacim pogled da vidim kakve su. Trenutno na bajsu imam ground control I purgatory I prezadovoljan sam. Doduše 3.0 guma i ne bi trebalo da tek tako prokliza
#359
Posted 11 September 2017 - 09:15 AM
Ja imam Table Top na oba točka. Znam da su pozerske gume, ali meni su ok, jer se vozam po lokalu, do pijaca i nazad ...
LM, napred je polovna TT iz nemačku, došla zajedno sa točkom na KP, a straga nova, kupljena ovde, do duše isto na KP, ali u legalnoj radnji ... Prednja je made in germany, a zadnja Malaysia, slične jesu, ali samo na izgled ...
Mislim da bi trebao da probaš još neki par pre nego što dones konačan zaključak.
#360
Posted 11 September 2017 - 09:17 AM
Pokušaj da nađeš i tako nešto, ima razlike u tim klasama a ne mora da se plati uvek bezobrazno visoka cena.
Meni ne pada na pamet da dam 50 € za gumu. A i kad bih poludeo, uzeo bih opet Mišelin - teško da nisu za 2x više novca napravili bar 50% veći pomak u kvalitetu. Ovo ostalo, iz iskustva sa 20-evarskim segmentom, ima mnogo da uči.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users