Proizvodnja karbonskih ramova u Kini
Started By
misaxtr
, Oct 04 2007 10:10 AM
12 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 04 October 2007 - 10:10 AM
Svi vrlo dobro znamo da je gotovo 100% produkcije delova odrađeno na istoku. Da li je to Kina, Tajland, Malezija....manje je važno. Ono što je sada izbilo na površinu je da se bike industrija sa ovog podnevlja suočava sa sve više problema sa karbonskim ramovima. Naime, sve više je reklamacija, pucanja istih, pa čak i sudskih tužbi. Da je ovo ozbiljno, sama činjenica da je reagovala i zvanična Kineska vlada govori ovome u prilog. Čak se pominje i zabrana izvoza ovih proizvoda iz Kine i to od strane zvaničnih vlasti. Ono što je sada važeće za neke proizvođače ovog artikla je da pre isporuke, moraju da svoje proizvode testiraju u za to od vlade Kine odobrenim institucijama i tek po dobijaju dozvole istih, nastave sa daljom procedurom. Vlada Kine se već opekla sa ovakvim situacijama ( Mattel lutke ) i sada želi da spreči u samom korenu slične pojave koje kako kažu narušavaju ugled zemlje. Ono što je sigurno je da Merida koja već godinama važi za vrhunskog proizvođača, ne spada u ovu kategoriju
MTB do groba a i posle...
#5
Postavljeno 04 October 2007 - 08:54 PM
99% CF ramova je radjeno na istoku.
China
Cervelo
LOOK
Specialized- low end
Kestrel
Orbea
SCOTT- CR1 verovatno i SCALE
Japan
Corratec
Taiwan
Colnago
Giant- verovatno najveci u bic industriji (godisnje 50 miliona profita vise nego merida)
Merida (Taiwanski gigant br.2)
Wilier - Le roi
Basso
STORCK !
Trek - low end
KUOTA
MERXS
BH
Kad se setim jos necega napisacu...
Stvar je u tome da se ono "made in italy" i slicno lepi na ramove kada stignu u italiju i tu im se uradi zavrsnica (npr Lak), po zakonu jedino tako moze da se izvede.
Druga stvar da Istocni proizvodjaci nude prototip kalupa za dzabe koji su inace jezivo skupi + za mnogo manje para dobijate kvalitetniju izradu i radnike koji vrednije rade jer moraju da nahrane 5-clanu porodicu...
Sto se tice reklamacije , SVE koje imaju defekt koji ima veze sa samom izradom rama fabrika zameni , npr. Cervelo ima problem kod navoja patrone koja je i dalje iz dva dela i trpi samo 25NM (nisam 100% siguran ali tu je negde) tako da pri jacem zatezanju/odvrtanju prokliza. Ali sve se to uredno zameni.
I naravno SRAM.
China
Cervelo
LOOK
Specialized- low end
Kestrel
Orbea
SCOTT- CR1 verovatno i SCALE
Japan
Corratec
Taiwan
Colnago
Giant- verovatno najveci u bic industriji (godisnje 50 miliona profita vise nego merida)
Merida (Taiwanski gigant br.2)
Wilier - Le roi
Basso
STORCK !
Trek - low end
KUOTA
MERXS
BH
Kad se setim jos necega napisacu...
Stvar je u tome da se ono "made in italy" i slicno lepi na ramove kada stignu u italiju i tu im se uradi zavrsnica (npr Lak), po zakonu jedino tako moze da se izvede.
Druga stvar da Istocni proizvodjaci nude prototip kalupa za dzabe koji su inace jezivo skupi + za mnogo manje para dobijate kvalitetniju izradu i radnike koji vrednije rade jer moraju da nahrane 5-clanu porodicu...
Sto se tice reklamacije , SVE koje imaju defekt koji ima veze sa samom izradom rama fabrika zameni , npr. Cervelo ima problem kod navoja patrone koja je i dalje iz dva dela i trpi samo 25NM (nisam 100% siguran ali tu je negde) tako da pri jacem zatezanju/odvrtanju prokliza. Ali sve se to uredno zameni.
I naravno SRAM.
#6
Postavljeno 05 October 2007 - 07:22 AM
...Stvar je u tome da se ono "made in italy" i slicno lepi na ramove kada stignu u italiju i tu im se uradi zavrsnica (npr Lak), po zakonu jedino tako moze da se izvede.
Pa sad ako si ti 100 % siguran da se na ovaj način dobija preferencijalno poreklo neke robe onda imam odličan posao za tebe...
#9
Postavljeno 05 October 2007 - 04:07 PM
Pa tako je nazalost... Gde se protivod dovede do 100% tu dobija MADE IN etiketu...
Pa sad nisam siguran ni za ovo.Evropska unija je uvela vise stope carine za robu iz Kine,recimo za bicikle se ta stopa krece i do ,mislim,nekih 35 %. Cisto sumnjam da se nekoj firmi isplati da plati tu vecu stopu carine samo zato da bi ispod naziva firme pisalo MADE IN ,recimo ,ITALY.
#11
Postavljeno 05 October 2007 - 06:46 PM
- Isplati im se zestoko u svakom aspektu cim svi rade tamo.
- Nadam se da nema razlike u kvalitetu, moguc da je marketing fora, t.j. gradjenje brenda na ovoj teritoriji. bas zato sto su napolju skuplji ovde ce matori modeli (2004-2005) da se valjaju za manje pare.
- Nadam se da nema razlike u kvalitetu, moguc da je marketing fora, t.j. gradjenje brenda na ovoj teritoriji. bas zato sto su napolju skuplji ovde ce matori modeli (2004-2005) da se valjaju za manje pare.
#12
Postavljeno 05 October 2007 - 08:09 PM
pa zato se scale 10 prodaje 4x jeftinije samo sto je za 2005?
a verovatno ga prave jos samo za siromasnije trziste, kao zastava 10 izbacio fiat a mi uzeli, bude mal jeftiniji da sirotinja moze da kupi, kao.
a pitanje je, najbitnije, da li to sto sad rade, modele iz 2005, za nase trziste imaisti kvalitet kao za zapad sto se pravilo?
a verovatno ga prave jos samo za siromasnije trziste, kao zastava 10 izbacio fiat a mi uzeli, bude mal jeftiniji da sirotinja moze da kupi, kao.
a pitanje je, najbitnije, da li to sto sad rade, modele iz 2005, za nase trziste imaisti kvalitet kao za zapad sto se pravilo?
GO RIDE!!!!
#13
Postavljeno 05 October 2007 - 09:56 PM
Postoje tzv. klase proizvoda: A,B,C.... i tako dalje. I tu je sad caka - kupiti recimo SONY tv ovde i u Nemackoj - nebo i zemlja. Tako je kod bele tehnike, uredjaja, kola.............
Dakle, nasi uvoznici uzimaju robu nize klase jer je naravno jeftinija, prodaju je za doooobre pare i sebi trpaju kintu u dzep. Ne bih ovde opisivao kako se ovo radi, nije ni tema. Ono sto je sigurno je da je na zapadu i veci standard - pa izmedju ostalog tamo ram kosta 1000-2000 eur, a ovde mnogo manje. Tacno je i to da modeli iz ranijih godina idu na popuste, pogotovu pri nabavci, tako da je i zbog toga cena ovde niza. A da li bi iko ovde i pogledao karbonac ram za nekih 1500 eur - bi pogledao, ali kupio - niko. Koliko je prodato Cannondale bajkova iz Planeta.... Dakle trziste i moc kupovine diktiraju i asortiman, kvalitet i cenu.
Dolazimo sad i do sustine: hoce li Scale ovde puci, a u Nemackoj ne? Nece, jer je proizvodjac MERIDA koja izmedju ostalog upravo radi SCOTT, SPECIALIZED i naravno MERIDU sa visokim standardom i sertifikovanim kvalitetom. Cak i ako se uzima roba nize klase i ona mora da prodje rigorozne kontrole, jer ne zaboravimo - ako ram pukne - ishod moze biti i fatalan. A svi oni koji se bave proizvodnjom znaju sta znaci sudski proces i visemilionske odstete.
Dakle, nasi uvoznici uzimaju robu nize klase jer je naravno jeftinija, prodaju je za doooobre pare i sebi trpaju kintu u dzep. Ne bih ovde opisivao kako se ovo radi, nije ni tema. Ono sto je sigurno je da je na zapadu i veci standard - pa izmedju ostalog tamo ram kosta 1000-2000 eur, a ovde mnogo manje. Tacno je i to da modeli iz ranijih godina idu na popuste, pogotovu pri nabavci, tako da je i zbog toga cena ovde niza. A da li bi iko ovde i pogledao karbonac ram za nekih 1500 eur - bi pogledao, ali kupio - niko. Koliko je prodato Cannondale bajkova iz Planeta.... Dakle trziste i moc kupovine diktiraju i asortiman, kvalitet i cenu.
Dolazimo sad i do sustine: hoce li Scale ovde puci, a u Nemackoj ne? Nece, jer je proizvodjac MERIDA koja izmedju ostalog upravo radi SCOTT, SPECIALIZED i naravno MERIDU sa visokim standardom i sertifikovanim kvalitetom. Cak i ako se uzima roba nize klase i ona mora da prodje rigorozne kontrole, jer ne zaboravimo - ako ram pukne - ishod moze biti i fatalan. A svi oni koji se bave proizvodnjom znaju sta znaci sudski proces i visemilionske odstete.
MTB do groba a i posle...
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika