tora 318 air zakljucavanje problem
#1
Posted 22 March 2011 - 11:36 PM
#3
Posted 23 March 2011 - 09:12 AM
#4
Posted 23 March 2011 - 10:11 AM
TORA 318 AIR je kombinacija vazdyha i ulja. U stapu gde se duva vazduh ( levi stap) je samo ulozak vazduha.
On nema nikakve veze sa zakljucavanjem. Njega duvas i duvanjem podesavas tvrdocu i SAG (uleganje vile kada sednes na bicikl)
U desnom stapu imas ulozak koji sluzi za zakljucavanje i donji plovak koji regulise REBOUND (zeka ili kornjaca) proveri kako ti radi REBOUND ( kada je na zeki brzo te ispaljuje nazad a na kornjaci polako vraca stapove u pocetni polozaj)
Kod tvoje vile zakljucavanje nije totalno vec je reseno smanjivanjem protoka ulja, prosto, kada otkljucas ulje prolazi slobodno bez ikakvog otpora, kada zakljucas smanji se protok i vila daje osecaj krute vile. Ako je zakljucas i pritegnes rukama u mestu ona ce se polako spustati ali brzinom dosta manjom nego ako je otkljucana
POKUSAO SAM DA BUDEM JASAN, AKO NISI RAZUMEO RECI PA CU TI POJASNITI I DETALJNIJE
#6
Posted 23 March 2011 - 06:21 PM
slobodno pitaj sve što te interesuje , tu smo da pomognemo sve što znamook po tome sto ste opisali trebalo bi da znaci da mojoj vili nista nefali hvala vam! mada bi voleo da se javi neko iz nsa ko ima ili ko se razume da se nadjemo da jos malo proveri i da pojasni neke stvari!!!
Koliko razumem ti si iz NS
Javi se u RIS CYCLING klub kod Borisa,
Bul.Oslobodjenja 67a, 21000 Novi Sad, Serbia
za sve nedoumice oko bicikle, veliki poznavalac tematike
#7
Posted 05 April 2011 - 03:29 PM
#8
Posted 05 April 2011 - 04:33 PM
problem oko zakljucavanja je bio zbog toga sto je amort bio izduvan e sad cini mi se da je amort ponovo malosmekso dali zbog toga sto sam se ja igrao sa zekom i kornjacom ili zbog neceg drugog ili zato sto je bio nov pa se sad razradio ?i dali moze da se duva na kompresorima koiko sam video za moju kilazu treba preko 220 psi sto je 17 bara kad sam konvertovao?
Pritisak nema veze sa zakljucavanjem, tj. trebalo bi da zakljuca i kada je vila potpuno izduvana/naduvana, jer ipak zakljucavanje ima veze sa uljem u desnom stapu a ne sa vazduhom u lijevom!
Ako je amort omeksao moguce je da ti ispusta vazduh, ili da si ti otezao (igranje sa zekom i kornjacom opet nema veze sa vazduhom nego podesavas velicinu otvora kroz koji protice ulje pri povratku amorta u pocetni polozaj) a moguce je i da se amort razradio (ako si uzeo nov, vrlo vjerovatno da je u tome stvar) !
Kompresorom se ne moze duvati iz vise razloga, npr. veliki je pritisak a vrlo mala zapremina + i - komora, a treba duvati dosta precizno sto sa bilokakvim kompresorom na tako visokom pritisku gotovo sigurno neces uspjeti!
Najjednostavnije je da odes u servis (ne znam odakle si), trebalo bi da imaju pumpu za amorte i da ti amort besplatno podese/naduvaju!
#9
Posted 05 April 2011 - 05:13 PM
#10
Posted 05 April 2011 - 08:09 PM
#11
Posted 05 April 2011 - 09:38 PM
haha nestaj mi na muku nisam otezo nego sam cak i skino ponesto zbog trkanja sa busom moze biti da se razradila(molim boga da je to ) oticu ovaj koji dan do servisera da proverim pritisak a dali moze da ispusti pritisak zbog toga sto je bio nov pa dok se razradi malo izgubi ?
Salio sam se malo, kao sto sam rekao vrlo je moguce da se razradila, iz mog licnog primjera na bajku koji vozim (Rock Shox SID WC 2010, nov kao i tvoja Tora) amort je prvih nekoliko voznji bio dosta tvrdji nego sto je sada nakon tih voznji, a nije doduvavan niti je uopste ista "cackano" oko podesavanja!
Najbolje da odes do servisera (posto vec nemas pumpu) i provjeris pritisak, i u svakom slucaju ne moras ti naduvati tacno po tablici, mozes i nesto malo nize psi/bari kako god (jednostavno isprobaj kako ti odgovara, a da amort ne bude premekan, tj. da ne izgubi previse hoda) !
Tora je u principu,poboljsani dart2,dakle dele slicne probleme.Ja sam imao problema sa Dart2 vilom,upravo zbog locka.Moj savet je da reklamiras da lock ne radi,i da ne prihvatas objasnjenja da tako treba,jer te skidaju sa dnevnog reda.Kad naglo secnes kormanom na dole,vila mora da stopuje,nikako da samo malo sporije propadne dole,tek ako nastavis sa konstantnim pritiskom,ona treba da polako ide dole.Licno mislim da je u pitanju nedostatak ulja,a na servisu je da utvrdi tacno sta je...
Ne bih se bas slozio, Dart i Tora 318 ne koriste isti sistem, tj. u Dartu je Turn Key Lockout a u Tori Motion Control (mislim da nema potrebe navoditi prednosti MCa) !
Kako sam shvatio ovo sto je oljaca90 objasnio, on nema problema sa Lockom nego sa propadanjem amorta, a to bi trebalo da se rijesi jednostavno doduvavanjem amorta na potrebni pritisak za njegovu tezinu!
Sto se tice nedostatka ulja, brat je na Rebi imao taj problem, viljuska je zakljucavala normalno, ali nekoliko cm nize od vrha (da se tako izrazim), a rijesen je sipanjem novog ulja u desni stap i sve je bilo OK nakon toga!
#12
Posted 05 April 2011 - 10:31 PM
Ja bih pošto je bajs u garanciji svakako reklamirao amort,pa nek oni misle o tome.
I da,ispravan amort ne bi trebalo da tako brzo gubi vazduh.
#13
Posted 06 April 2011 - 06:47 AM
Stefane ja sam i rekao "poboljšani dart",i osim što Mc umanjuje mogućnost da se prilikom jačeg udarca polomi lock,princip im je isti,kao i kvalitet izrade.Ja trenutno jednu Toru(coil) prodajem u delovima,i dobro sam je proučio,zato i kažem da je kvalitet kao dart.
Ja bih pošto je bajs u garanciji svakako reklamirao amort,pa nek oni misle o tome.
I da,ispravan amort ne bi trebalo da tako brzo gubi vazduh.
Ono sto hocu da kazem je da mozda uopste ne treba servisirati amort, jer je moguce da su se samo razradili prstenovi i gumice, i da zbog toga lakse radi amort, sa manje otpora, te tako i propada vise!
Kao sto sam rekao, imam na bajku nov SID WC, i meni je napocetku radio u najmanju ruku "neobicno" ali sam shvatio da je stvar u tome sto nije vozen uopste, sada posle nekoliko voznji radi dosta bolje nego na pocetku.
I da, ako je ispravan trebalo bi da drzi vazduh, zato sam u nekom od prethodnih postova i rekao da provjeri pritisak u amortu, jer ako ga gubi to je onda za servisa!
#14
Posted 11 April 2011 - 08:36 PM
PS ja sam iz NS-a ali ne bi ti znao pomoci posto nisam dovoljno iskusan i strucan oko toga
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users