racog - Trek 1000SL [drumas]
#41
Postavljeno 25 February 2012 - 11:14 PM
Misljenja sam da je bolje za “nijansu” manji ram a iz razloga sto raznim podesavanjima a bez ulaganja u nove delove mogu postici taj “svoj” konforan polozaj, dok bih da sam uzeo veci ram, morao menjati i kupovati druge delove zarad pronalazenja konforne pozicije …???
Govorim o za “nijansu” manji ili veci ram [do 1 incha], a ne manji ili veci za preko od 1-2 incha [1 inch = 2,54mm].
Moj osvrt je na rekreativni a ne na takmicarski biciklizam…vrhunskim takmicarima se prave ramovi…
#42
Postavljeno 25 February 2012 - 11:27 PM
#43
Postavljeno 25 February 2012 - 11:59 PM
Tako ćemo najlakše otkloniti dilemu.
Kada se onako vizuelno osmotri tvoj ram, on na prvi pogled deluje dovoljno veliki gledajući visinu sedalne cevi, a opet cev upravljača je dosta kratka.U skladu sa TREK koncepcijom da se za rekreativno/sportske modele koristi neka H2 platforma, koja pretpostavlja duže sedalne cevi i cevi glave upravljača, proizilazi da ram ipak jeste mali, ali ti ipak izmeri ono pa javi da se to i potvrdi.
#44
Postavljeno 26 February 2012 - 12:27 AM
Da li ćemo se složiti koja je veličina idealna ili nije, mene ne dotiče, ali valjalo bi imati na umu da smo SVI koji ovde diskutujemo, u manjoj ili većoj meri, SAMO REKREATIVCI. Ozbiljni takmičari u drumskom biciklizmu koji bi nam mogli pomoći i reći koju pametnu na ovu i slične teme, mislim da ne postuju na ovom forumu. Ako ih ima, neka se jave i pomognu nam, a ja se izvinjavam ako sam pogrešno procenio. Valja poslušati savete kolega biciklista koji imaju iskustva i staža u biciklizmu, ali najvažnije je trenirati. I onda, kada se ode na trku ili na zajednički trening, pa kad onaj što mu je ram bicikla malko veći nego što treba, bude bolji od onog što ima ram koji je kako treba, e onda se vidi šta je ustvari najbitnije.
Za sebe tvrdim da sa svojim biciklom (57-58), koji je po pravilima veći nego što bi trebalo za moju visinu, vozim isto kao i sa ramom 54-55. Srećna je okolonst pa mogu da pozajmim ovaj manji bicikl kad god poželim i da treniram sa njim, međutim apsolutno ne primetim razliku kada treniram u grupi koja mi je merilo kada ovo govorim.
#46
Postavljeno 26 February 2012 - 12:40 AM
#47
Postavljeno 26 February 2012 - 09:04 AM
http://www.bikepedia... ... &Type=bike
Plus sto sem Kleina skoro niko nije koristio takve boje (a posebno ne Trek) a znamo da je Trek kupio Kleina.
Zasto je to bitno? Zato sto je Klein vrlo nizak ram cak i za 54x54 velicinu. Znam jer sam ga vozio i prodao zbog toga. Ne zato sto je ram bio mali, bio mi je odlican nego zato sto je cev rama kroz koju prolazi vrat viljuske dosta kratka a vrat viljuske skracen do kraja tako da je imao vrlo nisku poziciju. Bar 3-4 cm nizu nego ramovi slicne velicine plus sto lula nije mogla da se podigne tako da dobijete bar 5-6 cm nizu poziciju lule nego na bilo kom drugom ramu. Ali pricamo o ramu namenjenog profesionalcima.
Zasto je Trek napravio takvu geometriju na svom najgorem ramu namenjenom penzionerima , ne bih znao.
Vrlo bitna stvar za geometriju rama a koju svi prakticno uvek zanemaruju je visina na kojoj stoji lula. A to zna dosta da varira iako su ramovi iste velicine. Zato i dolazi do ovakvih nesporazuma jer se u zavisnosti od klase i proizvodjaca ta mera dosta razlikuje.
Kada sam rakao pre 52 nego 54 i ja sam mislio na Scott-a. Sa visinom ispod 180 cm nema sanse da Scott od 52 cm bude mali. Ali kada stavis jedan pored drugog Klein i Scott oba od 54 cm, Scott izgleda kao zirafa .
#48
Postavljeno 26 February 2012 - 11:09 AM
U zavisnosti koja se sticna uzme, da li se sastoji iz dve cevi ili je savijena vise unazad ili su kandze izmestene izvan ose, moze se dobiti na duzini bajka.
Pored toga imamao lule raznih duzina [ali voditi racuna da se ne pretera jer se narusava centar tezista, ako je suvise dugacka i vozac / bajk su nestabilani, ali zato imamo i lule sa promenljivim uglom.
Kombinacijom sticne i lule, njihovim podesavanjem, se pored za “nijansu” manjeg rama moze dobiti udobna pozicija na bajku.
Mislim da ipak mozes na tom ramu [52 cm] da podesis i pronadjes “svoj rekreativni” udoban polozaj.
Pronaci polozaj na bajku sa kojim cu razdaljinu od 50, 70, 100, 150 km preci za jedan dan a da se posle toga ne osecam skroz “rastelovan” i da me krsta i ledja ne “rasturaju”, dok je umor je sasvim normalan…e to je to, bar za mene.
I udobno sediste...
#49
Postavljeno 26 February 2012 - 12:26 PM
#51
Postavljeno 08 March 2012 - 08:01 PM
Da li si probao neke onlajn kalkulatore? Npr:
http://www.competiti... ... ATOR_INTRO
(Znam da ovi kalkulatori ne moraju da budu tacni, ali mislim da ne grese mnogo, i mogu da koriste za pocetak, makar je meni koristilo)
Javice ti se i iskusniji drugari sa savetima, evo i geometrije da ne trazite (nadam se da je to to):
#52
Postavljeno 08 March 2012 - 08:29 PM
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#53
Postavljeno 12 March 2012 - 12:52 PM
Bilo bi najbolje da se dobro upoznaš sa ovim što sad voziš i da tu maksimalno prilagodiš poziciju (naročito položaj sedla u odnosu na pedale, pošto to ne bi smelo da se menja kada se promeni ram). Onda još ako imaš gde da pozajmiš neki veći bicikl, namestiš sedlo da bude isto kao na tvom i provozaš bar jedno pola sata, to bi ti dalo neki osećaj koliko veći ram ti stvarno treba.
#54
Postavljeno 13 March 2012 - 07:34 AM
#55
Postavljeno 11 October 2012 - 06:35 PM
http://www.cikloberz...p?img=17217&t=n
Pogon
http://www.cikloberz...p?img=17216&t=n
http://www.cikloberz...p?img=17215&t=n
#57
Postavljeno 11 October 2012 - 07:10 PM
#58
Postavljeno 21 October 2012 - 11:45 AM
But on the internet where a lot of people spin up most hills in 53 x 11, it's usually about 20% before you'd start getting unanimous agreement that something is steep.
#59
Postavljeno 21 October 2012 - 03:55 PM
#60
Postavljeno 21 October 2012 - 05:14 PM
U svakom slucaju svi u toj klasi su tu negde,ostalo je na vozacu ... i naravno # 1 Pinarello !
Pozz
But on the internet where a lot of people spin up most hills in 53 x 11, it's usually about 20% before you'd start getting unanimous agreement that something is steep.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika