Jump to content


Photo

Top 10 opasnosti na putu


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#61 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 11 June 2013 - 12:05 PM

Kocenje je uvek najefikasnije kada se koriste obe kocnice. Svako treba da proba kocnice na svom bajsu u par naglih kocenja, da bi znao kako se ponasaju. Ne samo kocnice, vec i sam bajs. Jer u kriticnoj situaciji nece imati vreme da pritiska zadnju pa da dozira sa prednjom, vec treba stisnuti obe do granice blokiranja i nadati se najboljem. Prednja kocnica je svakako efikasnija i jaca, cim se stekne malo iskustva sa istom. Tako da je nikako ne treba ignorisati ili skidati sa bicikle.
Naravno, sa oprezom je treba koristiti kad je put klizav, zimi pogotovo. Ali je ona po mom misljenju, pogotovo na suvom asfaltu, jedan od krucijalnih faktora bezbednosti.

@falloutboy
Ne isterujem se ja u onom smislu da nasrcem na ljude i slicno, samo kada prilazim raskrnici i znam da imam pravo prvenstva a vozilo dolazi, uvek se potrudim da me vidi (koliko je to moguce u datom trenutku) i propusti me. Naravno uvek to radim na bezbednoj udaljenosti i sa dovoljno prostora da mogu da stanem, ne samo da usporim.

Sto se voznje nocu tice. Tu je jedini problem upravo vozaci koje je kolega iznad naveo, tatini sinovi koji voze brzo ili su pijani i voze brzo. Inace je voznja nocu daleko bezbednija (uz adekvatnu opremu). Manje saobracaja, svi te vide i obilaze u mnogo sirem luku nego preko dana... Kljucno je imati bas jaka svetla tj bljeskalice i imacete mnogo manje problema nego preko dana. A ako imate i jako svetlo, nije preveliki problem voziti neosvetljenim delovima - sve dok vas vide, to je bitno. Naravno pozeljnije je voziti osvetljenim ulicama. Vozim dosta nocu tako da ne pricam napamet.

Jos jedan komentar vezano za smederevski put. Zapravo, ako se smederevcem vozi preko dana, tu nema problema sa vozacima koji voze tako brzo, prosto prevelika je guzva. Dosta su cesci udesi sa tim brzinama na obrenovackom putu. Nocu je gora situacija, ali opet zbog profila puta (dosta krivina itd) ne dostizu se velike brzine ali opet taj profil malo smanjuje preglednost. Pogotovo ako pedalate uzbrdo a naidje auto na vas, zato treba voziti pametno.
Medjutim veci problem predstavljaju nestrpljivi vozaci. Smederevski put je u principu relativno uzan, dosta prometan, naseljeno mesto ne prestaje od BG do SD odprilike... Tako da najvise problema prave vozaci sirih vozila tipa autobusa i kamiona, iako su ovi drugi po pravili mnogo razumniji i ostavljaju vise prostora.
Ne volim da generalizujem, ali najvise problema na smederevskom putu imam sa vozacima svih 30X linija, ali pretezno onih zaposljenih u GSP Beograd, privatnici su jos i ok. Ne znam da li se za te linije ostavljaju vozaci koji su imali ranije neki problem na drugim linijama, ali retko kad prodje voznja a da me neki od njih ne isece, svira jer mu zaboga smetam i hoce da nestanem sa puta jer on ide itd... Smederevac vozim maltene svaki dan pa i tu znam o cemu pricam, nazalost :lol:
  • 0

#62 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 11 June 2013 - 12:11 PM

Jedno vreme sam živeo u haludžerici i meni je i pešačenje po onom drumu bilo zastrašujuće. Ne znam kako ti voziš bajs onuda. :? Svaka čast, al ne ohrabrujem te.
  • 0
Hibridni drumaš

#63 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 June 2013 - 12:11 PM

Jasno da jeste. Kapiram da ovde ima i reprezentativaca, i omladine koja je tek počela da vozi. :)

Ja jako retko koristim prednju, čak razmišljam i da je skinem, al eto, što ti kažeš da je prednja zakon, neki omladinac može pogrešno da protumači. :)


Kako? Pogrešno samo ako se zalepi za slogan - "prednja je zakon". Ako uključi mozak i nauči da koristi kočnice, shvatiće na pravi način i bolje kočiti.

To se ujedno kosi i sa svim savetima za sigurnu vožnju bicikla koji su osmišljeni otkada postoji bicikl.


Ne bih se složio. Nadam se da je navedeni autoritet dovoljan, da ne kopam dalje:
http://sheldonbrown.com/brakturn.html



Ako treba brzo i potpuno zaustavljanje, uvek prvo koristi zadnju, pa dodaj prednju. Posebno kod hidraulike. To važi za sve. MOžda si ti tako navikao, i imaš kočnice koje kontrolišeš postepeno, a koje ne blokiraju.

Šta važi za profi vozače na dobrim drumašima ne znam, to bolje oni da kažu.


Kočnice ne blokiraju same od sebe - nego kad su loše podešene, ili prejako stisnute, bez osećaja, kontrole. Kod brzog, naglog kočenja ima smisla, pogotovo sa hidraulikom, koristiti prvo zadnju, tako što se bukvalno delić sekunde ranije aktivira i zadrži na niskom pritisku (čak i popušta kako se kočenje nastavlja). Odmah, znači par desetinki - skoro istovremeno, pritiska se prednja. Prednja nosi preko 90% zaustavne moći.

Pri vožnji van asfalta, po mokrom, klizavom i sl, može se odstupiti od ovog pravila. Kao i pri kočenju u nagibu. U većini ostalih slučajeva, zadnja može komotno i da se ne dira - samo će blokirati zadnji točak. Idealno tek-tek da se pritisne, da uspori koliko može i ona.


Objasnio čovek:


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#64 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 11 June 2013 - 12:22 PM

Potpis na sve :)

Jedno vreme sam živeo u haludžerici i meni je i pešačenje po onom drumu bilo zastrašujuće. Ne znam kako ti voziš bajs onuda. :? Svaka čast, al ne ohrabrujem te.

Jbg, nazalost nemam previse opcija. Vidis u profilu gde zivim, a ako hocu da idem do grada bajsem (sto jelte hocu, zasto da ne) to mi je najbolji izbor rute. Imam jos 2 varijante pored Smederevskog puta. Jedna zahteva penjanje 2x uz "isto" brdo, druga 4x - pritom su nagibi na obe varijante veoma jaki i ispustio bih dusu. Smederevac ima dugacku uzbrdicu ali je nagib blazi, stoga je logican izbor. Put je prometniji, ali sa druge strane je i siri i ako me neko isece ima gde da se pobegne. U druge dve varijante imam voznju uskim ulicama sa ivicnjacima, gde se jedva i 2 auta mimoilaze, kamoli 2 auta i bajs. Manje prometne jesu, ali brda me ipak odbijaju. Pogotovo zato sto kad idem do grada uglavnom idem iz potrebe - znaci gledam sto pre da stignem.
  • 0

#65 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 11 June 2013 - 12:23 PM

Dule, fluo zeleni prsluk da nosiš i da te ne bude sramota.

Za zaustavnu moć prednje znam. :? Koliko naglo trola može da zakoči mislim da znate, (može jako jako naglo) a ja sam bio iza nje. Istina, to je bilo zaustavljanje u trenutku, ali je bilo i balansiranja na prednjem točku.

I sam Sheldon kaže, to je za iskusne vozače. U svim drugim slučajevima, lete ljudi, deca, devojke i kućni ljubimci preko volana. :)
  • 0
Hibridni drumaš

#66 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 June 2013 - 12:26 PM

Za zaustavnu moć prednje znam. :? Koliko naglo trola može da zakoči mislim da znate, (može jako jako naglo) a ja sam bio iza nje. Istina, to je bilo zaustavljanje u trenutku, ali je bilo i balansiranja na prednjem točku.

I sam Sheldon kaže, to je za iskusne vozače. U svim drugim slučajevima, lete ljudi, deca, devojke i kućni ljubimci preko volana. :)


Ne slažem se. Kočenje se lako i brzo nauči, za pola sata vežbe. Pre bih početniku objasnio i pokazao kako da koči, nego što bih rekao "ne diraj prednju, koči zadnjom". Zadnjom se samo kliza, blokira točak i ide na - ili pod trolu, auto i sl.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#67 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 11 June 2013 - 12:42 PM

Slažem se i ja sa tobom Falloute. Samo napominjem da treba davati kompletan savet i napomenu da sve ovisi o iskustvu vozača, tipu bajsa, tipu kočnica, vrsti biciklizma pa i načinu vožnje. Ja uvek pazim da ne dam neki "generalan" savet koji ne može da važi za sve vozače, sve uslove i sve vrste bicikala i vožnji. To je moj stav. :)

Kako shvatam kočenje prednjom nije samo stisni kočnicu i zaustavi se već treba da radi celo telo. Ja to iskreno, tek isprobavam.

Jedno je kočenje prednjom na MTB-u sa prednjim amortizerom, drugo na dugačkoj teškoj elektri, treće na karboncu drumašu zakošenom ka napred gde je težište vozača hteo ne hteo malo napred.
  • 0
Hibridni drumaš

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 June 2013 - 01:22 PM

Slažem se i ja sa tobom Falloute. Samo napominjem da treba davati kompletan savet i napomenu da sve ovisi o iskustvu vozača, tipu bajsa, tipu kočnica, vrsti biciklizma pa i načinu vožnje. Ja uvek pazim da ne dam neki "generalan" savet koji ne može da važi za sve vozače, sve uslove i sve vrste bicikala i vožnji. To je moj stav. :)


n2:drinks

Kako shvatam kočenje prednjom nije samo stisni kočnicu i zaustavi se već treba da radi celo telo. Ja to iskreno, tek isprobavam.

Jedno je kočenje prednjom na MTB-u sa prednjim amortizerom, drugo na dugačkoj teškoj elektri, treće na karboncu drumašu zakošenom ka napred gde je težište vozača hteo ne hteo malo napred.


Nije teško. Samo izbaciš dupe malo pozadi, ruke držiš blago povijene u laktovima (nikako ukrućene) i probaš. Sve jače i jače kočenje, pri maloj brzini. Kočnicu stiskaš kao da cediš limun - ne naglo, ali ne ni mlitavo, nego tako neki pokret. Pojačavaš do određene tačke.

Uz vežbu bi trebalo da osetiš tačku u kojoj je točak blizu blokade, da tačno znaš šta možeš. Trebalo bi da se relativno brzo navežbaš dovoljno i da digneš na prednji točak, bez preletanja preko kormana (naravno, oprezno i ne da skroz uspraviš, ali da zadnji ode 10ak cm gore nije greda).

Igraj se, vežbaj. Meni je uvek brzina kočenja ono što ograničava brzinu vožnje (sem na uzbrdici). :) Kad si siguran u svoje kočenje, puno brže možeš ići kroz gradsku gužvu... do određene granice, naravno.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 11 June 2013 - 01:36 PM

Upravo se privikavam na hidrauliku, a u to spada i češće kočenje prednjom. Probaću sve, hvala. :)
  • 0
Hibridni drumaš

#70 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 11 June 2013 - 03:24 PM

Ja jako retko koristim prednju, čak razmišljam i da je skinem, al eto, što ti kažeš da je prednja zakon, neki omladinac može pogrešno da protumači. :)

Nema šta pogrešno da se protumači, ubeđenje da je prednja kočnica opasna je jedna od najgorih predrasuda koje početnik može da stekne po pitanju svoje bezbednosti.
  • 0

#71 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Posted 11 June 2013 - 03:27 PM

Da se javim i ja kao drumas jer o mtb kocenju nemam pojma :mrgreen: .
Ja licno a i ljudi koje znam i sa kojima sam vozio, samo zadnju kocnicu koriste vrlo retko, najcesce samo za neka manja kocenja ili kada je leva ruka van volana. Samo zadnju kocnicu koristim u 90% slucajeva kada vozim u firungu na 10-20 cm iza zadnjeg tocka coveka ispred, da vrlo malo i precizno smanjim brzinu.
Ne znam za mtb ali na drumasu se vrlo lako i pri vecim brzinama moze kocenjem blokirati zadnji tocak sto skoro sigurno dovodi do pada. Sama zadnja kocnica na drumasu je kao rucna na kolima. Imas je ali za ne daj Boze :mrgreen: .
U kombinaciji sa prednjom je vec druga stvar. Ako sa npr. 60-70 km/h kocite jako samo prednjom velika je verovatnoca da ce vas zadnji kraj prestici jer nema sta da ga smiri. O posledicama da ne pricamo ;).
Genralno, kocim sa obe istovremeno u najvecem broju slucajeva ili samo sa prednjom.
  • 0
.

#72 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 June 2013 - 05:37 PM

Zadnja je odlična kod sporog manevrisanja, posebno ako se pri tom skreće. U tim situacijama je bolje izbegavati prednju (do brzine od 5 km/h otprilike). Kad se stisne prednja pri sporom okretanju, bajs odmah ide dole, ka zemlji, a zadnja ga kontroliše taman kako treba. Za sve ostalo je prednja broj 1.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#73 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 28 August 2013 - 10:50 AM

Poptuno sam prešao na kočenje prednjom. :) Sad sam obrnuo situaciju od pre godinu dana uz vaše savete. Savladao sam strah i navikao se na novi stil vožnje i osećam da se efikasnije zaustavljam pa i vozim brže.

Bajs je dugačak, a hidraulika super radi. Nije mi doduše nijednom uspelo da ukočim toliko jako da se podigne zadnji točak.
  • 0
Hibridni drumaš

#74 neu3no

neu3no
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 297 posts

Posted 28 August 2013 - 10:57 AM

Možda ne spada u top 10 opasnosti, jeste nezgodno. Kad se sklanjam od automobila udesno bliže ivičnjaku, držim desnu pedalu gore. Jednom sam (davno) zakačio pedalom o ivičnjak i jedva uspeo da ne padnem. :=

I ovde da kažem ponovo i uputim na veći oprez. Septembar radi svoje. U krugu od 300 metara sam video 3 automobila koji izleću iz sporedne ulice, a u ponedeljak prevrnuti punto na kraju tramvajskog mosta, iz izstog razloga. (džip je izletio ne gledajući da li ko dolazi) Septembar - mesec sa najcrnjom statistikom otkad se vodi. Ljudi spavaju za volanom.
  • 0
Hibridni drumaš

#75 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 28 August 2013 - 11:40 AM

Poptuno sam prešao na kočenje prednjom. :) Sad sam obrnuo situaciju od pre godinu dana uz vaše savete. Savladao sam strah i navikao se na novi stil vožnje i osećam da se efikasnije zaustavljam pa i vozim brže.

Bajs je dugačak, a hidraulika super radi. Nije mi doduše nijednom uspelo da ukočim toliko jako da se podigne zadnji točak.


Dizanje na prednji možeš uraditi namerno - malo prebaciš težinu napred, stisneš blago prednju, a kad se amort malo sabije, dodaš naglije pritisak. Trebalo bi da ide na prednji bez proklizavanja. Naravno, pažljivo, postupno, da ne bi leteo preko kormana, ili na pod kad prednji prokliza.


Što se samog zaustavljanja tiče, dobro je da oba točka ostanu na zemlji. Idealno je blago, tek-tek držati zadnju, čisto da se uspori inercija zadnjeg točka, mada to nekad traži toliko koncentracije da je bolje kočiti samo prednjom, nego rizikovati blokiranje zadnjeg točka radi 3 do 5% kraćeg zaustavnog puta. Ipak, lepo je kad navežbaš s obe, tako da to radiš automatski i u neočekivanim situacijama.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#76 Xking1995

Xking1995
  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • LocationBeograd,RS

Posted 16 March 2014 - 12:48 AM

I taman kad biciklista pomisli da je na biciklističkoj stazi bezbedan, e nije, jer uvek ima pešaka koji nit' vide nit' čuju, nego ko' krave na livadi šetaju po bici stazi.... aaa kad im biciklista dovikne, zazvoni ili zviždi, začude se kao "juu nisam te video" ili "mrš u p***u m******u" (pa majku mu, odakle biciklista na biciklističkoj stazi?). Mislim da takvi ljudi (pešaci) nisu baš socijalizovani...

E mene to mnogo više nervira nego vozači motornih vozila, a i oni mogu da me iznerviraju....

Najdraze mi je kada vidim sledecu situaciju.Put za pesake i biciklisticka staza jedno pored drugog.Nailazim ja na biciklu i moram kao najveci kreten da vozim po PRAZNOM putu za pesake,jer boze moj,pesaci se setuckaju lagano po biciklistickoj.
Resio sam da budem i ja bezobrazan po tom pitanju,pa kad vidim takve pesake,lepo zvonim dok im usi ne ispadnu na federe :evil:
  • 0

#77 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 16 March 2014 - 07:49 AM

...Put za pesake i biciklisticka staza jedno pored drugog.Nailazim ja na biciklu i moram kao najveci kreten da vozim po PRAZNOM putu za pesake,jer boze moj,pesaci se setuckaju lagano po biciklistickoj.
Resio sam da budem i ja bezobrazan po tom pitanju,pa kad vidim takve pesake,lepo zvonim dok im usi ne ispadnu na federe :evil:


juce imao veoma slicnu situaciju,
lokacija: NS, Bul Jase Tomica, potez Zeleznicki Park, levom stranom prema ZS:
zvonim "pesacima" pojedincima i grupama, sa jedno 50 metara, to najcesce ne registuju
pa sa jedno 20 metar, a ako ni tada ne odreaguju
(msm nisam ja kralj, car ili nesto, ne ocekujem da mi se klanjaju,
samo da daju znak da su svesni mog prisustva, da otprilike znam kako ce da odreaguju)
onda od 10m udaljenosti krece zvonjava bez prestanka.

Nakon promene pravca ka levoj ivici biciklistcke (odmah pored praznog trotoara)
u trenutku dok sam prolazio pored nje
jedna ne bas toliko mlada gospodja iznervirano mi dobaci: NABIJEM TE NA K....!

Nazalost, dozvolio sam da me to izbaci iz takta,
sacekao sam je da je pitam da li ona to meni nesto zeli da kaze,
na sta mi ona odgovara sto ja to toliko zvonim...
  • 0

#78 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 16 March 2014 - 10:01 AM

Trebao si da joj kazes da ga izvadi, pa da ih premerite, kad se vec hvali da ga ima :D
  • 0

#79 Xking1995

Xking1995
  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • LocationBeograd,RS

Posted 16 March 2014 - 11:20 AM

Volim da praktikujem i ovo. Kada vidim tako nekog da se seta,a pored njega zvrji prazan prostor za pesake,ja lepo obidjem pesaka bez zvonjave i vratim se u svoju traku svojski se trudeci da pridjem pesaku sto blize.Uvek mi upali da ih isprepadam i u retrovizor kada pogledam,oni se prebace na pesacki putic istog momenta :mrgreen:
  • 0

#80 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 17 March 2014 - 01:25 PM

I ja isto volim da ih ostro zaobidjem. Malo se strecnu, ali uglavnom uvide gresku pa se sklone na svoj deo.
  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users