Generalka
#1
Postavljeno 10 March 2011 - 10:08 PM
U svakom slučaju, ja sam ovdje novi, slikao sam svoj (prvi ozbiljni) bicikl i vama ću staviti ovdje fotografije na uvid, kako biste mi rekli sljedeće.
S obzirom da sam ja kupio polovnjaka i da planiram da ga remontujem ( skinem sve živo s njega, prvo ga očistim, eventualno ofarbam, pa zamjenim postojeće LOŠE djelove, novim ODLIČNIM djelovima, vi mi recite šta da mičem a šta ne. Tj. Šta je ovdje falš a šta ''original''. S obzirom da ja pretpostavljam da je sve falš, izuzev ručki kočnica, i možda guma i felni, vi mi savjetujte šta da mičem i šta da uzmem novo, koja marka i model itd...Dakle koje :
kočnice
gumice za kočnice
pedale
gume
felne
mjenjač nemam šta , osim da ga podmažem dobro i sredim ( mada bih i njega stavio da mi je lakše voziti odmah na volanu ali otom potom.
lanac
one zupčanike
mjenjač kineski moram da promjenim
lanac da ispitam kakav je
e sad dajte savjete. evo fotki:
http://img202.images.../dscf0822um.jpg
#2
Postavljeno 10 March 2011 - 10:14 PM
#5
Postavljeno 11 March 2011 - 07:00 AM
...mada imam i ideju da taj bicikl pretvoriš u fixi-ja, ili single speed bicikl...
Imaš jednu odličnu konverziju ovde, na forumu:
Mile - Singlepeed
kao i na:
Greengo- restauracija
Ali pazi, fiksiji su sasvim drugi svijet, pedale ne staju, ni uzbrdo, ni nizbrdo...
...a pare u džep, dinar po dinar, i novi bajk...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#7
Postavljeno 11 March 2011 - 07:57 AM
Bicikl je mator kao biblija i na njega idu delovi koji se odavno više ne prave, ili, ako ih ima, su u klasi pijačnih igračaka na ciganskom najlonu. Odatle sledi da je svako ulaganje u njega trošenje novca i vremena na autput koji se ne razlikuje od inputa
#8
Postavljeno 11 March 2011 - 08:36 AM
Jel vam teško da obrazložite mišljenje?
Jesi ti u pravu sa ovim pitanjem, al i sam znas da se posle 15543 identicnog slucaja smoris sa objasnjavanjem.Mozda ne bi bilo lose napisati neki genericki tekst, mozda i ostatak tvog posta pa ga copy/paste na buduca identicna pitanja.
#9
Postavljeno 11 March 2011 - 08:44 AM
Ja kapiram da sam totalni početnik po ovom pitanju, pa molim ljude dobre volje kojima nije smor , da mi napišu par korisnih stvari. Hvala svima svakako na bilo kakvoj priči. Kapiram i ja neke stvari
#10
Postavljeno 11 March 2011 - 08:54 AM
Mozda ne bi bilo lose napisati neki genericki tekst
Pa bilo bi nenormalno dobro da napišemo nekakav FAQ i turimo ga na sajt. Onda ko postavi pitanje iz FAQa popije filter a za sve ostalo će biti mnogo više volje da se odgovori.
@ enzo
Bicikl je mator kao biblija i na njega idu delovi koji se odavno više ne prave, ili, ako ih ima, su u klasi pijačnih igračaka na ciganskom najlonu.
Koji deo ti nije jasan? Sve osim stavljanja novih guma i novih sajli na ovaj bajk je uzaludno, jer dobijaš isto to (ili, verovatno, lošije nego staro) a dao si pare.
Tehnologija bajkova ima rok trajanja. Posle nekog vremena ono što je nekad možda bilo vrhunsko rešenje se pakuje na bicikle koji koštaju 50€ a i kvalitet izrade je isti takav, što pre crkne to bolje, više ćeš novca dati majstoru.
#11
Postavljeno 11 March 2011 - 08:57 AM
Elem to sto ces mu herojski kineski xufuhohu zameniti nekom shimano plehanom lesinom, imajuci u vidu poluge (na sluh) 6faz pozadi, a pogotovu (ne)kvalitet menjaca koje mozes naci a da se kace kao tvoj, ti nece doneti bilo sta dobro, sem manjaka od ~700-800din u novcaniku.
Sto se kocnica tice, ne mogu da govorim napamet, ali postoji sansa da ti novija kljesta nece biti u stanju da dohvate felnu.
Ako je bas situacija takva da love nema, zameni pakne kocnica, buzire i sajle, ocisti, pregledaj i podmazi osovine, centriraj felne, namotaj novi keper paz vozi&uzivaj dok ne budes u sitaciji da sebi priustis nesto bolje.
Ali opet imaj u vidu da ti ovakav zahvat u servisu izadje mozda cak i vise nego sto bi bio u stanju da za takav, ali sredjen bicikl posle dobijes u prodaji.
#12
Postavljeno 11 March 2011 - 09:32 AM
#13
Postavljeno 11 March 2011 - 09:38 AM
#15
Postavljeno 11 March 2011 - 09:47 AM
Ako je bas situacija takva da love nema, zameni pakne kocnica, buzire i sajle, ocisti, pregledaj i podmazi osovine, centriraj felne, namotaj novi keper paz vozi&uzivaj dok ne budes u sitaciji da sebi priustis nesto bolje.
Ali opet imaj u vidu da ti ovakav zahvat u servisu izadje mozda cak i vise nego sto bi bio u stanju da za takav, ali sredjen bicikl posle dobijes u prodaji.
+1
...bolje ti je naučiti kako se bicikl rastavlja, sastavlja, podmazuje, kako se pakne mjenjaju, kako se feluge centriraju, i još ta sve to što si sa jubitua vidio, u stvarnosti i uradio, pa i ruke isprljao...
Neprocjenjivo.
Trebaće ti doooosta vremena/pameti/razmišljanja da prođeš sve, a kad dva-tri puta rastaviš i sastaviš, i naravno, podesiš, čitav bicikl, sve će ti sjesti na mjesto, i onda ćeš i sam znati šta u budućnosti da tražiš...
Zato, da nebi ulazio u dubioze tipa dao sam pare za novi dio, ne paše/ne radi/preskup, i da se spaseš svih budućih frustracija, ovaj koji imaš dovedi do maksimalno ispravnog i podešenog stanja...
...i vozi...
Bolje je voziti sat vremena bicikl od 50 evra, nego popravljati 15 minuta bicikl od 1000 evra.
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#17
Postavljeno 11 March 2011 - 10:09 AM
Poenta je ne dati pare ako se ne mora.Nije stos biti meka za trgovcepa to sam i pitao. šta je na njemu ''dobro'', odlično ili užasno ... šta bi bilo bolje da se promijeni. Nemoguće da nigdje nema dijelova ovih za ovakva bicikla. Na oglasima ima pun ku*ac stvari... naći će se nešto ...
Realno na tom biciklu je sve veoma zastarelo, tj bilo je aktuelno pre ~40 godina, ali ako sluzi izvuci mu dusu usput skupi pare pa idi dalje.Zeljko ti je dao dobar savet da na njemu mozes ovladati nekim principima odrzavanja/popravljanja bicikla i za tako nesto jeste idealan.
Nije slucaj da za njega nigde ne postoji ni jedan deo, vec da se neki kriticni delovi tesko nalaze, a i kada se nadju cak i novi obicno budu tako jadnog kvaliteta da su u najboljem slucaju iznudjena a nikako dobra kupovina.
Sajle, buziri, pakne, gume, keper trake i sl i sl jesu delovi ali se ipak vise vode pod potrosni materijal ...
#18
Postavljeno 11 March 2011 - 01:31 PM
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika