Jump to content


Fotografije

Randonneurs Srbija - 200/300/400/600km maratoni kod nas


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
814 odgovora na ovu temu

#721 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 April 2023 - 11:26 AM

Ima sve potanko objašnjeno na netu koga zanima

 

Uvod i o brevetima:

 

https://randonneurs-serbia.weebly.com/

 

Pravila:

 

https://randonneurs-...a-vo382nje.html

 

https://en.wikipedia...i/Randonneuring

 

Omega@ na brevetu svako ima slobodnu volju da vozi kako mu odgovara. Gadja, Kiza i još neko sa njima su pržili.. ja sam došao medju poslednjima jer nisam hteo da propustim sladoled u Rumi :D
Nekome je lepo onako, nekome ovako.

 

Čuj i još neko sa njima :D Neđa mašina i onaj Rus Vladimir Gnedovski, kompaktno na smene, bilo je baš dobro.

 

Gađane, dobro ste opeglali brevet u subotu, za 6:30. (meni najbrži u životu tek 7:33)

Daj neke podatke, prosečnu brzinu i to...
A, ako te ne mrzi, može i neki opis vožnje.

 

Ne mrzi me ali nemam vremena za forum, da učestvujem i pišem, uletim tu i tamo pročitam ponešto. Ja inače ne vozim brevete, retko, nisam ljubitelj toga a i ne uklapa mi se sa svojim planovima vožnjama i treninzima, čemu težim. Hoću reći te maratonske iscrpljujuće i bez propisne ishrane i oporavka negativno utiču na fizičku spremu i snagu. Inače bih rado odvezao onaj super randone 600k i preko 10000 visinaca, sad tek videh na sajtu da je samo 5 ljudi to odvezlo i to od njih troje stranci dvoje Rusa i Ukrajinac. Znači od naših samo Luka Lakić i Dragan Mladenović.

Elem, ukupno vreme na brevetima ja nikad nisam ni gledao, to mi je skroz nebitno, važnije da se vozi brzo kvalitetno zabavno, kompaktno uigrano na smene, a kafenisanje može koliko god, jer nije trka na vreme. Tako da je sve to poređenje baba i žaba, što većina ljudi gleda. A realno mnogo ljudi gleda i bitno im je prolazno vreme i poređenje s drugima ili prosečna brzina. I brzina je nerelevantna jer zavisi od rute i saobraćaja, ovde je recimo start bio na Karaburmi u sred radova u Višnjičkoj i trebalo je dva puta proći ceo grad i semafore na drugu stranu, realan prosek je bar 37.5 a da zatvoriš saobraćaj sa ovakvom ekipom može da bude i preko 38. Još je prva duža i ozbiljnija vožnja, gadno vreme celo proleće pa niko nije u najboljoj formi. U svoje ime bar mogu da pričam, da tek treba da budem daleko jači. Ako ikad dočekamo preko 20 stepeni i sunce, D vitamin...

A što se ukupnog vremena tiče trasa ima 10 km preko 200 znači dodatnih 20ak min i mi smo izgubili preko pola sata bespotrebno, dve zamene gume po desetak minuta, loša sreća, plus kolegu zezao i bagovao elektro menjač pa smo stajali i rešavali, plus na prvoj kontroli izgubili preko 10 min jer smo stigli prebrzo, čovek koji lupa pečat nas nije tako brzo očekivao. Haha a još bio vetar u glavu do Mitrovice xD moglo je i dosta brže. Kaže otkud vi, zakasnio sam dva minuta, a mi tamo čekamo već 10 min.

Tako da tih 6:30 nije ništa impresivno, izgubili smo preko 30 min i ruta je 210 a ne 200. Ravničarskih 200 može u boljim uslovima da se izveze opušteno ispod 6 sati.

 

https://www.strava.c...180476/overview

 

Evo i dve fotke, sa KT u Šapcu i na cilju kod Dekatlona.

Attached Thumbnails

  • 0-02-05-e51303322127b6a403e950d73613d190446877a0d644ee851f5b041102b294ba_7eb1547b68f989b4.jpg
  • 0-02-05-68fb192f7af797f23412329a741f7b6e5785d362d81e0928763ead9e67e2a5a7_ca0d71b3d32c620e.jpg

  • 1

#722 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 11:37 AM

Vrlo malo stvari na ovom svetu ima poentu, a obično se sve svodi na to da ljudi nešto rade zato što im se to sviđa.

Brevet se vozi u organizaciji kluba koji ima pravo da organizuje brevete. Postoje pravila u organizaciji i postoje pravila pod kojima se vozi, a na kraju dobiješ i potvrdu da si odvezao jednu takvu vožnju, odnosno brevet. Ako odvezeš određeni broj i tip breveta u određenom vremenskom periodu, možeš da ispuniš uslove da odvezeš i neke specijalne brevete, kao što je npr taj Pariz-Brest-Pariz svake četvrte godine. I dobiješ potvrdu da si ga odvezao.
Bilo koja vožnja koja nije organizovana od strane registrovanog kluba, odvožena pod propisanim uslovima i na propisani način, nije brevet. To ne znači da je vožnja manje zahtevna, lepa ili važna - samo nije brevet.

Па то, има људи који раде и ствари које немају поенту, бар не јасно дефинисану. Значи, ако сам добро схватио, неко друштво или појединац може да извезе све исто и у истим условима као и на бревету, само што се то из неког разлога не зове бревет? И још једно питање - да ли организатор бревета одговара ако се бреветашу нешто деси током бревета, а за шта није он крив?
  • 0

#723 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 12:04 PM

Čudna su ti poređenja, možemo i nas 22 ortaka da se skupimo na terenu da igramo fudbal pa se to ne zove Liga šampiona. Napisali su ko i kako organizuje, da bi se tako zvalo mora da bude ispred te organizacije ovlašćen. I organizator ne odgovara za učesnika, oni regularno voze u saobraćaju i to je jasno u pravilima. Organizator jedino može na primer da ne dozvoli nekome da startuje u zvaničnoj vožnji ako nema svetlo na primer. To što ga on ima ne znači da će ga on i držati upaljenim kada treba i za to organizator ne odgovara.
  • 1

#724 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 April 2023 - 12:04 PM

Brevet se vozi u normalnom saobraćaju, a pravila se tiču trase, vremenskih ograničenja i poštovanja saobraćajnih propisa (uključujući vidljivosti učesnika, svetala itd) i ničega drugog.

 

Baš kao najobičnija grupna vožnja koju neko postavi ovde na Last Minute, ili se ljudi na bilo koji drugi način dogovore da voze zajedno tj istom trasom. Razlika je što se za brevet registruješ, dobiješ potvrdu a možda i medalju. Ako se nešto desi u toku vožnje, kriv je onaj ko je prekršio saobraćajne propise, kao i obično u saobraćaju, baš kao i na bilo kojoj zajedničkoj vožnji.


  • 0

#725 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 374 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 12:07 PM

pa dobro, vožnja od 200 se zove vožnja od 200. Zašto uopšte tražiti logiku u tome?

ako neko istriči sam na svom treningu 100m za 9.20, da li će to biti svetski rekord? Neće.

da li je istrčao za 9.20? Jeste.

 

neke stvari zahtevaju organizaciju, licencu, kakva je takva je, ima rigoroznih ima opuštenijih.

 

ljudi rade šta im se radi. I svako ima pravo da se kreće i da bude kreten ;)


  • 2

#726 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 April 2023 - 02:06 PM

Само покушавам да схатим поенту, и даље негде машим изгледа . Ако пет мојих другара бициклиста и ја решимо да одвозамо ту трасу (или неку другу) и себи дамо неко оквирно, али опет небитно време, и то одвозамо без пратње полиције и уз редован саобраћај, да ли је то бревет?



Brevet ne prati policija i vozi se u redovnom saobraćaju.
Da bi se neka vožnja od 200km smatrala brevetom treba da bude najavljena unACP kalendaru i da ide preko predstavnika u Srbiji.

Organizator je odgovoran ako pusti nekog na startu bez svetla. Bilo je slučajeva, a bilo je i vraćanja sa starta.
Na kraju pravilnika piše da organizator nije odgovoran za nastale štete i da sa činom prijave svaki učesnik snosi 8dgovornost za sve štete koje su nastale njegovom krivicom.
Organizator je tu da odradi rutu, startne kartone, eventualno da obezbedi okrepu u putu ili nacilju, pošalje podatke predstavniku kako bi bila upisana homologacija.. i to je to, manje više.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#727 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 April 2023 - 02:40 PM

Organizator takođe mora da uklopi rutu u toleranciju prijavljenog breveta (nisam siguran, može da se premaši nominalna kilometraža za neki postotak), a takođe i da odredi kontrolne tačke (da bi se znalo da su svi išli istim putem) i organizuje ljude koji rade overu/okrepu na tim tačkama.
  • 0
The sea, the sea

#728 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 03:10 PM

Čudna su ti poređenja, možemo i nas 22 ortaka da se skupimo na terenu da igramo fudbal pa se to ne zove Liga šampiona. Napisali su ko i kako organizuje, da bi se tako zvalo mora da bude ispred te organizacije ovlašćen. I organizator ne odgovara za učesnika, oni regularno voze u saobraćaju i to je jasno u pravilima. Organizator jedino može na primer da ne dozvoli nekome da startuje u zvaničnoj vožnji ako nema svetlo na primer. To što ga on ima ne znači da će ga on i držati upaljenim kada treba i za to organizator ne odgovara.


Овим си само потврдио моје неуспешне покушаје да ухватим поенту бревета. И да, у Лиги шампиона играју професионалци и то је такмичење. То је као да си упоредио бревет (или обичну вожњу под истим условима бревета) са Вуелтом (која је такмичење, а бревет није и може да вози свако). Ја тражим поенту бревета, где нема разлике између њега и вожње исте аматерске екипе у потпуно идентичним условима, не разлику између вожње бицикла и Вуелте. Неђе си омануо логику у овом случају.
  • 0

#729 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 03:12 PM

Organizator takođe mora da uklopi rutu u toleranciju prijavljenog breveta (nisam siguran, može da se premaši nominalna kilometraža za neki postotak), a takođe i da odredi kontrolne tačke (da bi se znalo da su svi išli istim putem) i organizuje ljude koji rade overu/okrepu na tim tačkama.


Могу ли то све да идентично одраде десетак-двадесетак другара у једној двестокилометарској вожњи? Руту, неко оквирно време, паузе, окрепу, договоре осветљење и цепају?
  • 0

#730 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 03:14 PM

Brevet ne prati policija i vozi se u redovnom saobraćaju.
Da bi se neka vožnja od 200km smatrala brevetom treba da bude najavljena unACP kalendaru i da ide preko predstavnika u Srbiji.
Organizator je odgovoran ako pusti nekog na startu bez svetla. Bilo je slučajeva, a bilo je i vraćanja sa starta.
Na kraju pravilnika piše da organizator nije odgovoran za nastale štete i da sa činom prijave svaki učesnik snosi 8dgovornost za sve štete koje su nastale njegovom krivicom.
Organizator je tu da odradi rutu, startne kartone, eventualno da obezbedi okrepu u putu ili nacilju, pošalje podatke predstavniku kako bi bila upisana homologacija.. i to je to, manje više.

Управо. И даље се не сналазим у налажењу поенте. Прочитао сам правилник и има неколико нелогичности баш у њима.
  • 0

#731 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 03:31 PM

Brevet je organizovan da se zvanicno potvrdi da je ucesnik izvezao 200 i vise kilometara, zato postoji organizator, papirici i kontrolne tacke, znackice.


  • 1

#732 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 April 2023 - 04:26 PM

Могу ли то све да идентично одраде десетак-двадесетак другара у једној двестокилометарској вожњи? Руту, неко оквирно време, паузе, окрепу, договоре осветљење и цепају?


Hajde ovako: ja sam godinama vozio sâm, išao na dugačke ture (za mene je tada dugačko bilo oko 100-150km), imao utvrđene rute, pauze, proračunato vreme itd. Da sam bio fizički i psihički spremniji (ili mlađi), mogao sam da vozim i brevetaške distance, ali nije to poenta. Brevet je javni događaj na koji može svako da se prijavi i tek kada sam se povezao sa ekipom koja vozi takve vožnje (ne isključivo), sam počeo još ozbiljnije da vozim i da širim znanje, podižem kondiciju itd. Meni je tako prijalo i odgovaralo, što ne znači da mora tako. Brevet rute su javne, može svako da skine fajl i vozi o svom trošku isto to, a može čak i da se pojavi na brevetu i vozi turu kao 'gost', ako je organizator ok sa tim.

Ja sam izvezao par breveta i nisam uzimao nikakve medalje, jedinu koju imam je sa memorijalne vožnje za Puju. Što bi rekli vi Vojvođani 'od volje ti' :)

Po mom iskustvu iz samostalnih, grupnih i brevet vožnji, brevet je vožnja koju može da odradi mnogo profila vozača, lako se ukače grupe koje voze sličan tempo, svako ima sigurnost da će imati podršku i pomoć, ako zatreba, ili samo društvo ili samoću, kako kome odgovara, a da na kontrolnim tačkama i na startu/cilju ima nekoga (neretko organizatori nadgledaju vožnje iz auta ili čak voze sam brevet pa mogu da budu prisutni opet kao podrška). Po meni su to vožnje koje ne opterećuju vozače 'ko će brže', a daju neku infrastrukturu učesnicima, više nego što obično biva sa ekipom koja se ad hoc dogovori za vozikanje.
  • 0
The sea, the sea

#733 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 04:35 PM

Овим си само потврдио моје неуспешне покушаје да ухватим поенту бревета. И да, у Лиги шампиона играју професионалци и то је такмичење. То је као да си упоредио бревет (или обичну вожњу под истим условима бревета) са Вуелтом (која је такмичење, а бревет није и може да вози свако). Ја тражим поенту бревета, где нема разлике између њега и вожње исте аматерске екипе у потпуно идентичним условима, не разлику између вожње бицикла и Вуелте. Неђе си омануо логику у овом случају.

Nije poenta u tome da li su profesionalci ili se takmiče. Poenta je da je događaj u nekoj organizaciji koja ima svoja pravila, ciljeve, ideje. Možda je loš primer bila liga šampiona, recimo za fudbal imaš onu biznis ligu - ne igra se za pare, nisu profesionalci, igraju firme jedne protiv drugih, često i u neke humanitarne svrhe. I jel mogu te dve ekipe da se dogovore da odigraju mimo lige? Mogu naravno. Ali to onda nije utakmica biznis lige. Jel možeš ti da voziš trasu breveta kad god hoćeš sa ortacima kako god hoćeš? Možeš naravno. Samo to nije brevet ako ga neko zvanično ne organizuje po pravilima koja su već navedena i autorizovano od strane odgovarajuće institucije tj kluba.
  • 0

#734 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 05:46 PM

Brevet je organizovan da se zvanicno potvrdi da je ucesnik izvezao 200 i vise kilometara, zato postoji organizator, papirici i kontrolne tacke, znackice.


Поента је дакле, поседовање потврде да је провезено 200 километара?
  • 3

#735 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 05:49 PM

Da, 200 ili vise. Da ne bi bilo ribolovackih prica ulovio sam soma od deset metara ili juce sam vozio 1500 kilometara...

 

Randonnée [randone] francuska reč koja u slobodnom prevodu znači "dugo putovanje".
 Brevet [breve] takodje francuska reč koja znači "sertifikat", a u slučaju randonneur-ske vožnje karticu koju svaki Randonneur nosi sa sobom i koja se overava na svakoj usputnoj kontrolnoj tački, te Brevet ustvari znači "sertifikovana vožnja" 


  • 0

#736 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 05:58 PM

Hajde ovako: ja sam godinama vozio sâm, išao na dugačke ture (za mene je tada dugačko bilo oko 100-150km), imao utvrđene rute, pauze, proračunato vreme itd. Da sam bio fizički i psihički spremniji (ili mlađi), mogao sam da vozim i brevetaške distance, ali nije to poenta. Brevet je javni događaj na koji može svako da se prijavi i tek kada sam se povezao sa ekipom koja vozi takve vožnje (ne isključivo), sam počeo još ozbiljnije da vozim i da širim znanje, podižem kondiciju itd. Meni je tako prijalo i odgovaralo, što ne znači da mora tako. Brevet rute su javne, može svako da skine fajl i vozi o svom trošku isto to, a može čak i da se pojavi na brevetu i vozi turu kao 'gost', ako je organizator ok sa tim.
Ja sam izvezao par breveta i nisam uzimao nikakve medalje, jedinu koju imam je sa memorijalne vožnje za Puju. Što bi rekli vi Vojvođani 'od volje ti' :)
Po mom iskustvu iz samostalnih, grupnih i brevet vožnji, brevet je vožnja koju može da odradi mnogo profila vozača, lako se ukače grupe koje voze sličan tempo, svako ima sigurnost da će imati podršku i pomoć, ako zatreba, ili samo društvo ili samoću, kako kome odgovara, a da na kontrolnim tačkama i na startu/cilju ima nekoga (neretko organizatori nadgledaju vožnje iz auta ili čak voze sam brevet pa mogu da budu prisutni opet kao podrška). Po meni su to vožnje koje ne opterećuju vozače 'ko će brže', a daju neku infrastrukturu učesnicima, više nego što obično biva sa ekipom koja se ad hoc dogovori za vozikanje.

Ја баш и нисам неки Војвођанин, ал да не идемо ван теме :)
Ја схватам принципе бревета, начин организације и остало, али и даље покушавам да схватим поенту. Све наведено је у реду, али ако све то може и самостално да се вози са одабраном групом, како се често и вози, шта онда чини разлику? Мослим, немам ја ништа против бревета, него и даље не видим довољно јаке аргументе да бих га разликовао од ,,безбреветне" вожње у истим условима.
  • 1

#737 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 06:01 PM

Da, 200 ili vise. Da ne bi bilo ribolovackih prica ulovio sam soma od deset metara ili juce sam vozio 1500 kilometara...
 
Randonnée [randone] francuska reč koja u slobodnom prevodu znači "dugo putovanje".[/size] [/size]Brevet[/size] [breve] takodje francuska reč koja znači "sertifikat", a u slučaju randonneur-ske vožnje karticu koju svaki Randonneur nosi sa sobom i koja se overava na svakoj usputnoj kontrolnoj tački, te Brevet ustvari znači "sertifikovana vožnja" [/size]

:) како се тога нисам сетио. Дај, буди озбиљан, људи иду на бревет да би некоме показали потврду да су превезли 200 км? То се зове нелечени комплекс, ако има таквих.
  • 1

#738 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 06:02 PM

Nije poenta u tome da li su profesionalci ili se takmiče. Poenta je da je događaj u nekoj organizaciji koja ima svoja pravila, ciljeve, ideje. Možda je loš primer bila liga šampiona, recimo za fudbal imaš onu biznis ligu - ne igra se za pare, nisu profesionalci, igraju firme jedne protiv drugih, često i u neke humanitarne svrhe. I jel mogu te dve ekipe da se dogovore da odigraju mimo lige? Mogu naravno. Ali to onda nije utakmica biznis lige. Jel možeš ti da voziš trasu breveta kad god hoćeš sa ortacima kako god hoćeš? Možeš naravno. Samo to nije brevet ako ga neko zvanično ne organizuje po pravilima koja su već navedena i autorizovano od strane odgovarajuće institucije tj kluba.


О томе и причам, све је исто, само се једној вожњи додели статус бревета, а другој идентичној не.
  • 1

#739 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 06:07 PM


BCC28790-4A39-4B6B-B07B-55F990B3E3AB.jpeg


Мало контрадикторности.[
attachment=35204:B9B90BA1-7D63-4030-8222-AF25EC4DCAE4.jpeg]
2DD80E4E-13D4-4A7F-AD42-8B8655711CEA.jpeg

Attached Thumbnails

  • B9B90BA1-7D63-4030-8222-AF25EC4DCAE4.jpeg

  • 1

#740 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 27 April 2023 - 06:10 PM

потврду да су превезли 200 км?

Ili 1000...


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika