Jump to content


Photo

Randonneurs Srbija - 200/300/400/600km maratoni kod nas


  • Please log in to reply
814 replies to this topic

#361 Voyager

Voyager
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 247 posts
  • LocationTemišvar

Posted 08 July 2020 - 08:34 PM

Мислим да ће бољи одговор на то питање дати неко од циклотуриста, циклопутника, него сервисер. Квалитетно осветљење вреди нешто жртвованог отпора при вожњи

To definitivno. Prošle godine sam sa dragom, koja ima obični treking bajk, išao od NS do Bihaća, ja na e-bajku od 25kg + bisage, baterije sam na 1000km potrošio možda 30%. Prag tolerancije na količinu otpora mi je očigledno visok, pitanje je da li bih primetio ikakvu razliku samo sa dinamom, zato reko da vidim šta drugi misle :)
Nego, i serviser mi je biciklista, nije ono da radi samo servis :)
  • 0

#362 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 08 July 2020 - 08:46 PM

Mislim da sam gledao neka merenja u nekom clanku, ne mogu sad da se setim gde, i da je razlika oko 4-5%. To je objektivno merenje, mozda je subjektivni osecaj drugaciji. Svakako za nocnu voznju vise vredi dinama nego gubitak u snazi. Na primer na 400k brevetu sam lampu drzao u nekom srednjem modu da bi mi baterija izgurala celu noc. Iako je to bilo dovoljno za vidljivost, ipak je Igor imao bolje osvetljenje jer je mogao da je tera stalno na maksimumu (tj preko 15km/h, sto znaci skoro stalno).


  • 0

#363 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 09 July 2020 - 01:38 AM


Što se tiče dinama, i ja sam čitao, ali u nekom starijem tekstu, da se stvara taj otpor koji može da "upije" oko 5% snage, ali valjda je sad to malo manje, ako je tehnologija u međuvremenu napredovala, a verovatno zavisi i od modela, tj. proizvođača, sigurno nisu svi isti po kvalitetu.
Mislim da je to dobra stvar za cikloputovanja, ali kako je ovo tema o brevetima, smatram da nema potrebe za dinamom za brevete do 600 km, jer je u pitanju samo jedna noć. Za 1000 i više, možda... Meni ni na 1000 ili 1200 ne trebaju, tj. bilo bi zgodno imati ih, ali to se jednom ugradi i ne može svaki čas da se skida i vraća. A ti ultra breveti su retki, tako da... preživi se nekako i bez dinama.

Što se tiče zadnjeg svetla, nakon što sam probao masu njih, na kraju sam našao jedno od 2,5€ i super je. :) Koristi obične baterije AAA koje traju noćima i noćima... A našao sam to svetlo u prodavnici Jumbo, ko je išao u Gr, zna verovatno za nju.


Rekao sam sebi po završetku da više neću voziti ovoliko.. i sutradan kad su bolovi prestali promenio sam pesmu :(

To je klasika, tako sam i ja nakon prvog breveta...
A i prošle god. na PBP sam treće noći razmišljao u fazonu, kao "ok, eto probao sam, ali dovoljno je jednom, ne moram nekad ponovo". Da bih kasnije bio ljut na sebe kako sam se samo usudio da pomislim tako nešto, pošto jedva čekam sledeći PBP.


Za sada sam probao brevet 200 a sigurno cu jos i 300 i mozda 400. Za 600 nisam bas siguran...

Ako izvoziš 300 i 400, znaj da ti đavo neće dati mira i probaćeš sigurno i 600.

Sve u svemu.. uz 2 spavanja sat-dva 600K mogu da vozim bez problema u zadatom roku.
Ovo je bio test i proba, tj imao sam priliku da vidim gde grešim i šta treba da ispravim.

Ja sam 2 puta vozio 600 i nisam uopšte spavao. Prvi je bio strašno težak brevet i bio sam na granici odustajanja kada sam pokisao (verovao prognozama i krenuo neopremljen). Bilo je oko 7000 m uspona, završio sam sat i po pre limita. Start je bio u 03:30, tako da nije bilo spavanja 2 noći.
Drugi je bio mnogo lakši, start u 22:00, završio sam za 27:30, prvi od 55 učesnika (prethodni sam završio drugi, od samo 12 startera).
600 mi je možda i omiljeni brevet, nakon njega 400.
  • 0

#364 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 09 July 2020 - 07:09 AM

Ja sam ranije mislio da svaki brevet određene dužine mora imati tačno propisanu, makar približnu razliku u visini nadmorske visine koja se vozi. Pa je tako za brevet 200 to valjda oko 2000m visinca, za 300 3000, itd. Međutim, upoređujući trase breveta shvatio sam da nije tako. Sad kad je vožen ovaj poslednji brevet 200 sa startom iz valjda Novog Sada (ono preko Titela za Bg i nazad) video sam da je bilo svega 1500, 1600 metara visinca. Jesenas smo Igor i ja vozili Svilajnačku renesansu i ispostavilo se da je u 200 km bilo nešto malo ispod 3000m. Vidim Igor i ovo troje su vozili brevet 600 na kojem je bilo svega nešto ispod 4000 visinca, a MIća je vozio brevete 600 sa po 7000.

 

Jel to znači da pravila definitivno nisu striktna ili ih se organizatori ne drže tako slepo?


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#365 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1446 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 July 2020 - 07:51 AM

Mislim da, za svaku dužinu breveta, postoji propisani minimum visinskih metara koje trasa mora da pređe da bi zadovoljila uslov breveta. Maksimum ne postoji, pa se organizuju lakši i teži breveti.
  • 0

#366 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 09 July 2020 - 07:59 AM

Sve preko 20h da sam budan mi je licno mucenje za organizam, primarno psihicki, fizicki mogu da teram dosta duze. Tako da cu morati da se naucim na dugim brevetima da spavam konkretnije, za 15-30min ne mogu ni da zaspim kako treba, kamoli da se odmorim. Nekoliko sati tj do 3-4h, mislim da je korektno u smislu ulozeno/dobijeno.

 

Dinama je korisna i za druge stvari, ne samo za svetlo, kad vozim pored svetala koristim jos barem 3 uredjaja na baterije, stalno razmisljanje sta ce prvo da crkne, nosenje rezervne eksterne baterije... Komplikacija, svaki put razmisljam da li sam sve napunio itd. Tocak sa dinamom nije preterano tesko zameniti za obican, ostale stvari na bajsu verovatno jeste malo dosadno skidati svaki put kad ne trebaju :)

 

@Smasher

Postoji i super randonee varijanta, to je za ovu godinu 600km i 10k+ visinaca. Medjutim kako se koji klasifikuje, ne znam.


  • 0

#367 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 July 2020 - 09:43 AM

Za brevete mislim da postoji minimum visinaca kao i maksimum prekoračenja u dužini ako nije moguće uklopiti tačnu kilometražu.

Što se tiče diname.. točak sa njom je teži svega 400 grama. Ja sam demontirao prethodnu Ultegra nablu i umesto nje ubacio XT8000 dinamu. Otpor je minimalan kad se zavrti u vazduhu. Kad vozač sedne i potera bic to se i ne oseti jer težina vozača je nadaleko veća i efekat usporavanja se i ne oseti.
Prednost je neuporediva. Svetlo je uvek prisutno i samo ga treba uključiti. Nema razmišljanja o lampama i baterijama niti nošenja pola kilograma baterija. Jednostavno vozim i ne mislim.
Ja koristim Supernovu kupljenu kod Omege i mogu reći da je "par ekselans". Već sa 10km/h svetli dobro, sa 15+ odlično. Nakon zaustavljanja svetli više od 5 minuta. Alu kućište, skladan dizajn.. jednom rečju, vredi svaku paru. Jeste u samom startu iznos za dinamu i svetlo pozamašan ali je to ulog na duge staze. Kad se prvi put sa tim uleti u mrak zaborave se pare.
Što se mene tiče, na običnu nablu više se ne vraćam.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#368 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Posted 09 July 2020 - 09:58 AM

Za brevete mislim da postoji minimum visinaca kao i maksimum prekoračenja u dužini ako nije moguće uklopiti tačnu kilometražu.
Što se tiče diname.. točak sa njom je teži svega 400 grama. Ja sam demontirao prethodnu Ultegra nablu i umesto nje ubacio XT8000 dinamu. Otpor je minimalan kad se zavrti u vazduhu. Kad vozač sedne i potera bic to se i ne oseti jer težina vozača je nadaleko veća i efekat usporavanja se i ne oseti.
Prednost je neuporediva. Svetlo je uvek prisutno i samo ga treba uključiti. Nema razmišljanja o lampama i baterijama niti nošenja pola kilograma baterija. Jednostavno vozim i ne mislim.
Ja koristim Supernovu kupljenu kod Omege i mogu reći da je "par ekselans". Već sa 10km/h svetli dobro, sa 15+ odlično. Nakon zaustavljanja svetli više od 5 minuta. Alu kućište, skladan dizajn.. jednom rečju, vredi svaku paru. Jeste u samom startu iznos za dinamu i svetlo pozamašan ali je to ulog na duge staze. Kad se prvi put sa tim uleti u mrak zaborave se pare.
Što se mene tiče, na običnu nablu više se ne vraćam.

Ја често ни по дану не гасим. У сутону и предвече, али и касно поподне је такође драгоцена јер такво светло скреће пажњу аутомобилистима. Пошто нисам возач на време, отпор ми не значи превише
  • 0

#369 rstk

rstk
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 09 July 2020 - 11:46 AM

Ja sam ranije mislio da svaki brevet određene dužine mora imati tačno propisanu, makar približnu razliku u visini nadmorske visine koja se vozi. Pa je tako za brevet 200 to valjda oko 2000m visinca, za 300 3000, itd. Međutim, upoređujući trase breveta shvatio sam da nije tako. Sad kad je vožen ovaj poslednji brevet 200 sa startom iz valjda Novog Sada (ono preko Titela za Bg i nazad) video sam da je bilo svega 1500, 1600 metara visinca. Jesenas smo Igor i ja vozili Svilajnačku renesansu i ispostavilo se da je u 200 km bilo nešto malo ispod 3000m. Vidim Igor i ovo troje su vozili brevet 600 na kojem je bilo svega nešto ispod 4000 visinca, a MIća je vozio brevete 600 sa po 7000.

 

Jel to znači da pravila definitivno nisu striktna ili ih se organizatori ne drže tako slepo?

 

Ne postoje ograničenja u razlici nadmorske visine. Jednostavno postoje lakši i teži breveti na istoj distanci. Na primer, u Mađarskoj se jedan 200k vozi oko Balatona, praktično je sve ravno, nekih 600m se nakupi po rwgps. A sa druge strane postoje i 200k sa preko 4000 visinaca. 


  • 3

#370 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 10 July 2020 - 12:10 AM

Tako je, nema ograničenja, inače kako bi u Holandiji vozili brevete kad je sve ravno.

*

@Igor
Da, to je onaj fazon da može i bez toga, ali kad se proba, ne vraća se više na staro... :)
Tako ja sa kočnicama, nakon 2 god. sa hidraulikom na trekingu, hteo sam laganiji bicikl i na drumašu kog su mi kasnije ukrali imao sam rim kočnice, ali kad je trebalo ponovo uzimati novi bicikl, ipak sam morao da se vratim na diskove, prevelika je razlika u kvalitetu kočenja.
Što se tiče dinama, kažem, eventualno bi mi bio potreban na 1000+ brevetima ili ako bih išao na neko putovanje. Ovako kako je sad, idem na vožnje od nekoliko sati i Solar Storm mi završava posao sa jednim parom baterija. Isto i na brevetima na kojima vozim jednu noć: 2 para baterija i ok.
Ako je 400 gr teži točak, to nije malo, ipak je to rotirajući deo...
Dragan Mladenović je 2 puta vozio i TCR bez dinama, btw...

Kojim ti biciklom voziš brevete?
I da li si očistio/podmazao lanac tokom ovog poslednjeg breveta?

*

Sve preko 20h da sam budan mi je licno mucenje za organizam, primarno psihicki, fizicki mogu da teram dosta duze.

@Smasher
Postoji i super randonee varijanta, to je za ovu godinu 600km i 10k+ visinaca. Medjutim kako se koji klasifikuje, ne znam.

Ma kad se mota, sve je drugačije, lakše se podnese nespavanje. Teže bi bilo da moraš da ostaneš budan, sediš ili ležiš i gledaš filmove... :)
Nisam razumeo šta to ne znaš oko Super Randonea?
  • 0

#371 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 10 July 2020 - 07:01 AM

Kojim ti biciklom voziš brevete?
I da li si očistio/podmazao lanac tokom ovog poslednjeg breveta?
*


IMG_20200705_133025~2.jpg
Sličan je tom tvom što si pazario.

Lanac nisam pipao. Krenuo sa očišćenim i podmazanim. Možda bi trebalo blago podmazivanje sprejem poslf 350-400 km ali neće mu biti ništa ni sa 600km. Može se poneti mala bočica ulja za šivaće mašine u slučaju da bude kiše jer se sprej spira sa vodom ali je bio suv vikend.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#372 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 10 July 2020 - 08:15 AM

@MI1966
Za 20h sam upravo i napisao u kontekstu bajsa jer sam na 400k brevetu upravo tada imao pad sistema. Jednostavno, ne prija mi nikako.
Za super randone nisam nista specificno mislio, vec rekoh da ne znam da li generalno postoji pravilo po pitanju visinaca na brevetima.
  • 0

#373 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Posted 10 July 2020 - 12:06 PM

Ako je 400 gr teži točak, to nije malo, ipak je to rotirajući deo...

Није тежи за толико, толико су тешке, па и мање, динаме новије генерације
  • 0

#374 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 10 July 2020 - 12:48 PM

attachicon.gifIMG_20200705_133025~2.jpg
Sličan je tom tvom što si pazario.
Lanac nisam pipao. Krenuo sa očišćenim i podmazanim. Možda bi trebalo blago podmazivanje sprejem poslf 350-400 km ali neće mu biti ništa ni sa 600km. Može se poneti mala bočica ulja za šivaće mašine u slučaju da bude kiše jer se sprej spira sa vodom ali je bio suv vikend.

Pa jeste sličan... gume su ti 28mm?
Ja sam čistio i podmazivao po jednom (na pola puta) na 600 (samo drugi put), na hiljadarkama i na PBP, ali sad na novom bajsu počeo sam mnogo češće da čistim lanac, nakon svake vožnje, tako da ću sad na ovom brevetu da ponesem bočicu sa alkoholom i uljem i očistiću na polovini puta na brzaka.


@MI1966
Za 20h sam upravo i napisao u kontekstu bajsa jer sam na 400k brevetu upravo tada imao pad sistema. Jednostavno, ne prija mi nikako.
Za super randone nisam nista specificno mislio, vec rekoh da ne znam da li generalno postoji pravilo po pitanju visinaca na brevetima.

E, to nije dobro... Meni jedna neprospavana noć ništa ne znači, tek druga je problematična. :)

Za Super Randonee postoji donji limit što se tiče visinaca, mislim da je 10.000 metara, ali i limit nije 40 sati već... 60, ako se ne varam...

•••••••••••••••••••

Kad smo već kod limita, mislim da kod 600 postoji greška, trebalo bi da je 42 ili 43 sata.
Zato što obavezno hvata i jedna noć.
Glupo je da je limit kao 2X300 km, znači 2X20 h, ili samo 13 h više nego na 400 (40 : 27 h), a ima 200 km više. Znači za brevet 200 dobiješ 13,5 sati, a za taj višsk od 200 km, u odnosu na 400, dobiješ samo 13 dodatnih sati. :)
A onda za 1000 dobiješ 35 sati za 400 km viška u odnosu na 600 (75 : 40 h), a za normalnih 400 dobija se 27. 35-27=8 sati.
Dobro, ako se zbog spavanja na 1000 dobija tih dodatnih 8 sati, trebalo bi i da se za 600 dobije bar 3, pa da limit bude 43h.
  • 0

#375 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 10 July 2020 - 02:37 PM

Da, gume su 28. Probao sam i 25 ali malo smešno izgleda sa njima :D
Mislim da je razlika u vožnji zanemarljiva jer ih duvam na 7 bara isto kao i 25icu.

Što se lanca tiče tu se slažem, ne bi mu škodilo malo podmazivanja.
Kad je limit u pitanju bilo bi korisno imati dodatna 3 sata za spavanje jer ne može svako da ostane skoncentrisan nakon neprospavane noći pa taj drugi dan postane jako dugačak.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#376 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 10 July 2020 - 02:55 PM

I moj stari treking sa amortizerima bio je smešan sa 25mm gumama, mada su ih blatobrani malo sakrivali... :D

I ja sam 2018. 28-ice pumpao na 7 bara, ali kad sam prešao na 25, pumpao sam na 8,2 (zadnju) i 7,8 (prednju). Sad trenutno pumpam na 8 i 7,5 bara. Dozvoljeni max je 8,5.

Da, zato se i smatra da je 600 najzeznutiji brevet. Ako ima uspona ili ako je večernji start onda može malo tesan da bude taj limit od 40 sati.
  • 0

#377 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 17 July 2020 - 08:58 PM

Planira li neko ovo da vozi?

https://randonneurs-...-randonnee.html
  • 0

#378 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 17 July 2020 - 09:52 PM

Uf, bas ultra hard core. Ja da imam jedno 15 do 20 kila manje razmisljao bih da vozim ovu trasu jedno 5 minuta pa odustao. Ovako ne vredi ni da razmisljam.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#379 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 18 July 2020 - 05:03 AM

Planira li neko ovo da vozi?
https://randonneurs-...-randonnee.html



Video juče. Velike su šanse da vozim ovo. Najveći problem mi je da uglavim negde 3 ili 4 slobodna dana za SSR.
Realno, teško je ali i totalno atraktivno. Ovo su inače i jedni od najlepših delova Srbije.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#380 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Posted 18 July 2020 - 02:35 PM

Video san na fb da si napisao kako si sve delove rute već prošao.
Ja nisam skoro ništa, a biciklom i bukvalno ništa.

Ovako nešto, i Superrandone generalno, vozio bih jedino u društvu, sam ne bih nikada.
Tako da su ogromne šanse da nikad u životu i ne vozim SR. :)
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users