Jump to content


Fotografije

Vintage bikes and parts


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
182 odgovora na ovu temu

#81 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 14 October 2021 - 09:33 PM

U principu to je sve za djubre,

 

Nije to djubre, ti bicikli su za ljude koji znaju sta traze i sto je jos vaznije zasto to traze.


  • 0

#82 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3314 posts

Postavljeno 25 October 2021 - 08:31 PM

Zanimljiv članak jednog lika što spada u onih, kako beše, 0,1% ljudi koji voze vintage bicikle. I ne samo to, nego odvozao čovek 87 milja na vintage bajku sa oko 2500m elevacije... I živ je, umro nije. :)


Meni se sviđa detalj u klipu kada kaže da je lep osećaj pogledati na korman i ne videti nikakav ekran na njemu. Mi elektronski biciklisti valjda to ne možemo da razumemo...


https://www.theprosc...n-80s-road-bike
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#83 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 25 October 2021 - 09:15 PM

A kad je zavrsio snimanje videa ostavio je taj starinski bicikl u garazu i nece ga voziti do neke ponovne specijalne prilike... Lepo je kad @Bax pokaze neki stari bicikl koga je nasao i popravio, sredio... kada obavesti druge da mogu da se nadju upotrebljivi bicikli za male pare ali ako ova tema krene u pravcu stari bicikli su bolji onda mrka kapa...


  • 2

#84 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Postavljeno 25 October 2021 - 11:00 PM

Ja ne razumem samo zasto ne mogu da se voze stariji drumasi kao i bilo koji novi? Koja je to razlika koja cini da stari drumas, makar srednje klase, ne vredi voziti, da je isti neupotrebljiv na brdu, na duze staze, pri vecim brzinama i td. Da se nece raspasti mozda?? Sta ce cesto saltanje brzina uciniti biciklu??

Ja vozim Kogu miyatu, sredio je sa shimano RX100, i vozim otprilike od 35 do 60km po voznji, kako kada i to uglavnom zbog nedostatka vremena zbog posla i drugih obaveza, i svaki put uzivam kao da vozim bajs od 2000evra. Da vozim vise imao bih bolji brzinu, vise kilometara, ali ne stizem, a opet gledam ljude koji voze istu kilometrazu sa mnogo skupljim biciklama za isto vreme i brzinu, pa mi je nejasno u cemu je poenta blacenja bilo kog bicikla.

Verovatno mogu da kupim bilo koji bicikl na berzi, pa ne uzivam u tome, vise uzivam da sednem na svoju Kogu i izvozam voznju, a isto to uradi i 80% drugih ljudi na forumu ili koji voze, pa cemu polemika oko toga da nesto ne vredi ili vredi, i zasto ubedjujete druge da ste bas vi upravu?

Nije sve u vrednosti bicikla, postoji i neka afekciona vrednost ali to je druga prica jer to retko ko razume.

Smatram da je bitno da se vozi, a to sta ce ko da vozi, ko ce sta da kupi, to je njegov problem, zelja, uzivanje i sve ostalo.

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 2

#85 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 12:02 AM

Jel' ovaj vintage? Ako jeste kupujem ga.

 


  • 0

#86 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3314 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 04:47 AM

@Doutdes

Ja te razumem i apsolutno podržavam tvoju filozofiju da svako treba da radi šta želi i kako mu paše. Naravno (i Bogu hvala na tome) da nismo svi isti, ne volimo iste stvari i pojam estetike ne shvatamo na isti način. Poenta vožnje bilo kog tipa bicikla jeste da zapravo bezuslovno uživamo na njemu, i dok god je tako vožnja svakog bicikla, bez obzira od kog je materijala, koja je mehanika na njemu i koliko je star, itekako ima smisla.
Jedino šta ja lično smatram da je kod retro trkačkih bicikala problem jesu njihovi prenosni odnosi, koji su poprilično veliki (krupni pogoni, sitne kasete) i koji uz mali broj brzina daju ograničene mogućnosti za pronalaženje prave kadence na brdu, osobito za teže vozače kao što sam ja. I druga stvar koju bih spomenuo jesu nešto lošije kočnice koje daleko od toga da su neupotrebljive, ali svakako dual pivot čeljusti novijih generacija koče daleko bolje od onih starijih, single pivot. Ko može sa ta dva "problema" da živi, ili da ih nekako reši i premosti, po meni nikakve druge ozbiljnije prepreke za vožnju retro bicikla nema.


@Dušan

Baš zato Sto sam pisao da je meni problem da vozim te krupne retro prenose na brdu, ja sam stari ram svog bicikla opremio novijom opremom i točkovima, i u takvom setapu mogu ti reći da mi se ta kombinacija toliko sviđa da mi je trenutno taj bicikl sa ramom starim skoro 26 godina zapravo omiljeni bicikl. No ja kad sam pisao o tome, meni napisaše da je to glupost, ružno i da to niko ne radi. Lepota je ipak u oku posmatrača. :)


Bilo bi lepo i korisno da ljudi koji ne vole vintage bicikle otvore jednu zasebnu temu koju mogu i da nazovu "klub mrzitelja starih bicikala" pa da u njoj do mile volje pišu o tome kako su vintage bicikli bez veze, a ovu temu ostave ipak za one kojima to bar malo ima smisla.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#87 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5517 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 05:14 AM

Jel' ovaj vintage? Ako jeste kupujem ga.

 

sto bi Kesić rekao: odakle ti lova, frajeru?


  • 0

#88 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 05:41 AM

@Smasher

Ta dva problema i jos par sitnih su lako resivi, zahtevaju doduse investiciju ali to je investicija kao i kod novijih bajseva.

I sam planiram da uzmem neke modernije i lakse tockove i da zamenim ove Mavic, ali mozda i ovu grupu za neku 2x10....ali to se reeava sve u hodu..

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 0

#89 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 08:11 AM

Pored ovih gore pobrojanih mana starih drumasa, jos jedna a za mene mozda i najveca je polozaj rucica menjaca koje su na ramu.

 

Kada se vozi moras rukom dole da trazis gde su salteri, ako se ustane sa sedista tek je to skroz nezgodno za menjanje, dok kod novih samaraljki je to skroz lako uraditi.

I jos ima dosta slucajeva. Jedan je kada se istovremeno dize napred na veliku sajbnu, a nazad spusta na neki mali lancanik. To je sa klasicnim salterima nemoguce, osim da sklonis obe ruke sa volana i padnes na nos.

 

Jednostavno ko je navikao na nove tesko moze da vozi stare drumase. 


  • 0

#90 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 09:02 AM

Learn to "double shift". This is where you are in a big-bigger kind of gear (like a 52x21) and you want to get into the small ring to set up for a hill. You'll want to get into a gear like a 39x17. This means you need to go from the 53->39 AND go from the 21->17. WIth downtube shifters you can move both shifters forward, the left more than the right, and you'll get into the correct gear almost automatically


  • 3

#91 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 10:46 AM

Pored ovih gore pobrojanih mana starih drumasa, jos jedna a za mene mozda i najveca je polozaj rucica menjaca koje su na ramu.

Kada se vozi moras rukom dole da trazis gde su salteri, ako se ustane sa sedista tek je to skroz nezgodno za menjanje, dok kod novih samaraljki je to skroz lako uraditi.
I jos ima dosta slucajeva. Jedan je kada se istovremeno dize napred na veliku sajbnu, a nazad spusta na neki mali lancanik. To je sa klasicnim salterima nemoguce, osim da sklonis obe ruke sa volana i padnes na nos.

Jednostavno ko je navikao na nove tesko moze da vozi stare drumase.

Pa stari drumas moze da ima i samaraljke, ne vidim to kao manu...

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 0

#92 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:00 PM

Pa stari drumas moze da ima i samaraljke, ne vidim to kao manu...

Sent from my SM-N985F using Tapatalk

 

Pa naravno da moze. I stavljaju na stare drumase samaraljke. A onda kada su vec stavili, daj da stave i pozadi vecu kasetu sa 7 ili 8 brzina da se ne pate sa onim petofazima. Ali onda kada stave veliku kasetu, mora i menjac sa vecim kavezom. Kada su vec promenili zadnji, daj da upare i prednji novi menjac. A onda bi mogao  i neki pogon 53-39 da se ne muce sa onim starim pogonima. Pa ajd jos i neke malo modernije tockove. I naravno kocnice koje lose koce. I sta je ostalo od "vintage" bicikla? Ram.

 

A zasto su sve to menjali, kad je dobro? PA zato sto nije dobro.

I sta su dobili Frankestajna. Bicikl "vintage" da bi bio to sto jeste treba da bude kao kada je proizvedne. Kao kada bi na Forda T iz tridesetih godina, koji je imao tockove sa drvenim paucima, stavili nove moderne aluminijumske MOMO felne. Stoji mu ko piletu sise. 


  • 2

#93 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3314 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:03 PM

Evo idemo opet. :)

Ne kapiram što te to toliko pogađa i zašto je teško shvatiti da postoje i ljudi kojima se manje sviđa ono što je opšte narodnim masama prihvaćeno kao standard, a više im se sviđa ono što je malo drugačije?
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#94 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:14 PM

A onda postoje i drumasi koji imaju sve sto je naveo u postu, i padne sva prica u vodu. Ali da ne polemisemo oko ukusa i ko sta zeli i voli.

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 1

#95 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:25 PM

Evo idemo opet. :)

Ne kapiram što te to toliko pogađa i zašto je teško shvatiti da postoje i ljudi kojima se manje sviđa ono što je opšte narodnim masama prihvaćeno kao standard, a više im se sviđa ono što je malo drugačije?

 

Ne pogadja mene nista. Nego vozite stare drumase, a menjate delove da bi imitirali "nove" . Ne razumem svrhu. Plus sto mislim i po meni je greh stare lepe drumase :unakaziti" sa novom mehanikom. Oni trebaju kao i svi old timers, da se po nekad isteraju, da se druze ljubitelji tih bicikala i da uzivaju u svojim godinama. A ne da se sa njima nesto kao trenira i menjaju delovi , da bi to bilo uipste kolko tolko prihvatljivo za danasnje vreme. U redu kad se nije znalo za bolje, onda se to vozilo, sada je to kao  da neki starinski auto, ubacite  u svakodnevni saobracaj. Za mene je to krajnje glupo, ali se slazem da ima ko to voli.


  • 0

#96 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:41 PM

Staro je sirok pojam, staro je i 30 godina, staro je i 100 godina.

 

Samaraljke su bile aktuelne, dok se celik jos uvek vozio na profi trkama. 

 

 

Iz te "retro" ere, ima cela dekada 90tih, dok su jos uvek bili relativno aktuelni klasicni drumasi, ali sa modernijom opremom, samaraljkama, kompakt pogonima, kao i vecim brojem lancanika pozadi.


  • 0

#97 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 01:48 PM

 Ovo se odnosi na onaj gore video sto je postavio Smasher i to su za mene oni pravi stari bicikli. Ovo kada je pocelo sa samaraljkama je vec nesto izmedju i to ne racunam.


  • 0

#98 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 02:04 PM

Evo  nevezano za drumase, ja sam sada nasao jednu staru Rog Pony, u onako dobrom stanju. I resio sam da je "restauriram", da bude kao sto je bila kada je izasla iz fabrike. Nedostaje mi ono sediste sto su Pony imale sa dve one velike opruge. Mogu da stavim slicno ali necu. Nedostaje mi isto ona stara aluminijumska dinama i sl. Zasto ovo pisem. Pa to je ono kako treba nesto da bude

.

Kada pogledam one stare prelepe, Pinarello ili Colnago bicikle, a oni im stave samaraljke i neke moderne tockove, meni dobro nije. 


  • 0

#99 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 02:19 PM

Ima tu vise pristupa koji se raznim ljudima svidjaju.

 

Neko radi da bude full kao pre kad je izasao iz radnje, neko radi da ostane patina godina...

 

Neko je shvatio da mu je celik npr. najudobnji materijal za ram, ili mu je najlepsi, ili nema pare za nesto skuplje, a ostalo zeli sve moderno, to je onda neo retro.

 

Neko posece sve sa rama i pravi fixi.


  • 0

#100 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Postavljeno 26 October 2021 - 02:31 PM

Zar nije bolje srediti i voziti nego da stoji i da propada ako se ne cuva kao kolekcionarski primerak...FB_IMG_1635258606467.jpg

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika