U principu to je sve za djubre,
Nije to djubre, ti bicikli su za ljude koji znaju sta traze i sto je jos vaznije zasto to traze.
Postavljeno 25 October 2021 - 08:31 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 25 October 2021 - 09:15 PM
A kad je zavrsio snimanje videa ostavio je taj starinski bicikl u garazu i nece ga voziti do neke ponovne specijalne prilike... Lepo je kad @Bax pokaze neki stari bicikl koga je nasao i popravio, sredio... kada obavesti druge da mogu da se nadju upotrebljivi bicikli za male pare ali ako ova tema krene u pravcu stari bicikli su bolji onda mrka kapa...
Postavljeno 25 October 2021 - 11:00 PM
Postavljeno 26 October 2021 - 04:47 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 26 October 2021 - 05:41 AM
Postavljeno 26 October 2021 - 08:11 AM
Pored ovih gore pobrojanih mana starih drumasa, jos jedna a za mene mozda i najveca je polozaj rucica menjaca koje su na ramu.
Kada se vozi moras rukom dole da trazis gde su salteri, ako se ustane sa sedista tek je to skroz nezgodno za menjanje, dok kod novih samaraljki je to skroz lako uraditi.
I jos ima dosta slucajeva. Jedan je kada se istovremeno dize napred na veliku sajbnu, a nazad spusta na neki mali lancanik. To je sa klasicnim salterima nemoguce, osim da sklonis obe ruke sa volana i padnes na nos.
Jednostavno ko je navikao na nove tesko moze da vozi stare drumase.
Postavljeno 26 October 2021 - 09:02 AM
Learn to "double shift". This is where you are in a big-bigger kind of gear (like a 52x21) and you want to get into the small ring to set up for a hill. You'll want to get into a gear like a 39x17. This means you need to go from the 53->39 AND go from the 21->17. WIth downtube shifters you can move both shifters forward, the left more than the right, and you'll get into the correct gear almost automatically
Postavljeno 26 October 2021 - 10:46 AM
Pa stari drumas moze da ima i samaraljke, ne vidim to kao manu...Pored ovih gore pobrojanih mana starih drumasa, jos jedna a za mene mozda i najveca je polozaj rucica menjaca koje su na ramu.
Kada se vozi moras rukom dole da trazis gde su salteri, ako se ustane sa sedista tek je to skroz nezgodno za menjanje, dok kod novih samaraljki je to skroz lako uraditi.
I jos ima dosta slucajeva. Jedan je kada se istovremeno dize napred na veliku sajbnu, a nazad spusta na neki mali lancanik. To je sa klasicnim salterima nemoguce, osim da sklonis obe ruke sa volana i padnes na nos.
Jednostavno ko je navikao na nove tesko moze da vozi stare drumase.
Postavljeno 26 October 2021 - 01:00 PM
Pa stari drumas moze da ima i samaraljke, ne vidim to kao manu...
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
Pa naravno da moze. I stavljaju na stare drumase samaraljke. A onda kada su vec stavili, daj da stave i pozadi vecu kasetu sa 7 ili 8 brzina da se ne pate sa onim petofazima. Ali onda kada stave veliku kasetu, mora i menjac sa vecim kavezom. Kada su vec promenili zadnji, daj da upare i prednji novi menjac. A onda bi mogao i neki pogon 53-39 da se ne muce sa onim starim pogonima. Pa ajd jos i neke malo modernije tockove. I naravno kocnice koje lose koce. I sta je ostalo od "vintage" bicikla? Ram.
A zasto su sve to menjali, kad je dobro? PA zato sto nije dobro.
I sta su dobili Frankestajna. Bicikl "vintage" da bi bio to sto jeste treba da bude kao kada je proizvedne. Kao kada bi na Forda T iz tridesetih godina, koji je imao tockove sa drvenim paucima, stavili nove moderne aluminijumske MOMO felne. Stoji mu ko piletu sise.
Postavljeno 26 October 2021 - 01:03 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 26 October 2021 - 01:25 PM
Evo idemo opet.
Ne kapiram što te to toliko pogađa i zašto je teško shvatiti da postoje i ljudi kojima se manje sviđa ono što je opšte narodnim masama prihvaćeno kao standard, a više im se sviđa ono što je malo drugačije?
Ne pogadja mene nista. Nego vozite stare drumase, a menjate delove da bi imitirali "nove" . Ne razumem svrhu. Plus sto mislim i po meni je greh stare lepe drumase :unakaziti" sa novom mehanikom. Oni trebaju kao i svi old timers, da se po nekad isteraju, da se druze ljubitelji tih bicikala i da uzivaju u svojim godinama. A ne da se sa njima nesto kao trenira i menjaju delovi , da bi to bilo uipste kolko tolko prihvatljivo za danasnje vreme. U redu kad se nije znalo za bolje, onda se to vozilo, sada je to kao da neki starinski auto, ubacite u svakodnevni saobracaj. Za mene je to krajnje glupo, ali se slazem da ima ko to voli.
Postavljeno 26 October 2021 - 01:41 PM
Staro je sirok pojam, staro je i 30 godina, staro je i 100 godina.
Samaraljke su bile aktuelne, dok se celik jos uvek vozio na profi trkama.
Iz te "retro" ere, ima cela dekada 90tih, dok su jos uvek bili relativno aktuelni klasicni drumasi, ali sa modernijom opremom, samaraljkama, kompakt pogonima, kao i vecim brojem lancanika pozadi.
Postavljeno 26 October 2021 - 02:04 PM
Evo nevezano za drumase, ja sam sada nasao jednu staru Rog Pony, u onako dobrom stanju. I resio sam da je "restauriram", da bude kao sto je bila kada je izasla iz fabrike. Nedostaje mi ono sediste sto su Pony imale sa dve one velike opruge. Mogu da stavim slicno ali necu. Nedostaje mi isto ona stara aluminijumska dinama i sl. Zasto ovo pisem. Pa to je ono kako treba nesto da bude
.
Kada pogledam one stare prelepe, Pinarello ili Colnago bicikle, a oni im stave samaraljke i neke moderne tockove, meni dobro nije.
Postavljeno 26 October 2021 - 02:19 PM
Ima tu vise pristupa koji se raznim ljudima svidjaju.
Neko radi da bude full kao pre kad je izasao iz radnje, neko radi da ostane patina godina...
Neko je shvatio da mu je celik npr. najudobnji materijal za ram, ili mu je najlepsi, ili nema pare za nesto skuplje, a ostalo zeli sve moderno, to je onda neo retro.
Neko posece sve sa rama i pravi fixi.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika