Sve je jadno, ne samo kočnice. Kada su performanse i upotrebna vrednost u pitanju
Vintage bikes and parts
#42
Postavljeno 10 October 2021 - 07:46 PM
Ono što kažu za karbonske bicikle i disk kočnice, kako ih najviše kude oni što ih ne koriste, moglo bi takođe da se primeni i u ovom slučaju vezano za vintage bajkove...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#43
Postavljeno 10 October 2021 - 08:50 PM
Ma jeste, ne znam ja šta je vintage bajk. Ne razumeš ti, niti znaš da ja takođe volim te retro čelične bicikle, zbog nekih stvari koje je i taj lik na videu pomenuo, izgled, i retro stylish lepota, čuvam i ceo folder sa fotografijama čeličana. I ništa ne kudim i ne mračim, meni svejedno, ni iz džepa ni u džep, nego samo kažem realno, imam suprotstavljeni stav jer mi je smešno kad se odluta van realnosti u svet mašte i kad vidim hvalospeve i dizanje u nebesa nečeg što je realno toliko tehnički prevaziđeno u svakom segmentu da je malte ne za muzej. Smešno je uopšte porediti performanse i upotrebnu vrednost sa modernim biciklima, mnogo se nalupetao u tom videu. Lepo je to za lepe sunčane dane, viđam takve bicikle na kritičnoj masi. Odlično je i za hipstere koji vole da budu drugačiji. Ali treba ih glancati i čuvati od kiše, jer rđaju xD i voziti u specijalnim prilikama.
#44
Postavljeno 10 October 2021 - 09:17 PM
Uostalom na nekim mojim biciklama jesu vozene profesionalne trke, sto je pitanje za moderne, da li se bas na tim civilnim voze trke. Ili se rade posebna profi grla za trke.
Vi koji vozite moderne bicikle ste vlasnici, mi koji vozimo retro dragulje smo vise kustosi nase muzejske postavke.
Trece ako imas skupocen celicni bicikl, to ti je kao da si investirao novac, cena ce samo rasti.
E sad ko zeli da bude rekorder etape, za njega ovo nije opcija.
Ja obucem svoj vuneni dres, stare kozne cipele, odaberem nekog sredjenog lepotana, i uzivam u svakoj minuti suncanog dana.
Odrzavanje je isto jeftino, kaseta sestofaz i propadajuci lanac su oko 1500 rsd.
Ja ne vozim trke,i vise sam rekreativac, vozim zs svoju dusu, te stoga moja prica nije relevantna za nekog kome je stoperica bitna.
Sto se tice neke nepouzdanosti, ja apsolutno nemam probleme sa svojim biciklama, velika vecina je u odlicnom tehnickom stanju.
Imam i modernije grupe sa samaraljkama i slicno, ali nije mi to toliko bitno..
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
#45
Postavljeno 10 October 2021 - 10:26 PM
Ja volim retro trkace. Valjda zato sto sam i ja iz tog vremena, i za moj stil voznje odlicno mi odgovaraju. Kvalitet je svakako vanvremenski.
Uostalom na nekim mojim biciklama jesu vozene profesionalne trke, sto je pitanje za moderne, da li se bas na tim civilnim voze trke. Ili se rade posebna profi grla za trke.
Vi koji vozite moderne bicikle ste vlasnici, mi koji vozimo retro dragulje smo vise kustosi nase muzejske postavke.
Trece ako imas skupocen celicni bicikl, to ti je kao da si investirao novac, cena ce samo rasti.
E sad ko zeli da bude rekorder etape, za njega ovo nije opcija.
Ja obucem svoj vuneni dres, stare kozne cipele, odaberem nekog sredjenog lepotana, i uzivam u svakoj minuti suncanog dana.
Odrzavanje je isto jeftino, kaseta sestofaz i propadajuci lanac su oko 1500 rsd.
Ja ne vozim trke,i vise sam rekreativac, vozim zs svoju dusu, te stoga moja prica nije relevantna za nekog kome je stoperica bitna.
Sto se tice neke nepouzdanosti, ja apsolutno nemam probleme sa svojim biciklama, velika vecina je u odlicnom tehnickom stanju.
Imam i modernije grupe sa samaraljkama i slicno, ali nije mi to toliko bitno..
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Slusaj, ja sam iz tog vremena, verovatno sam i stariji od tebe. O kakvom vanvremenskom kvalitetu govoris?
Evo da pricamo o najboljim biciklima tada.
Da krenemo od ramova. Pisao sam da imam iza kuce i sada par vrhunskih tadasnjih takmicarskih ramova, polomljenih. Nisu bili ni za sta. Tanki, kilavi, korodirali iznutra. Svaki koji je i malo ozbiljnije je vozen menjana je neka cev. Ako si vozio ko seka persa onda moguce da je po neki ostao ziv.
Felne tog vremena pucale na niplima samo tako, nema koju firmu nisam video da se nije rascvetala kod nipla.
Mehanika. Imam jos par vrhunskih Campagnolo osovina sr, glave. To su one osovine gde nisu izlivene iz jednog dela, nego gde su konusi navuceni na osovine, Sve koje imam pojedene. Ni za k... nisu.
Kurble na Campagnolo pogonima pucale ko da su od stakla.
Menjaci. Da li postoji nesto prostije za napraviti od tadasnjih menjaca i saltera? 5 ili 6 brzina i to frikcioni. Pa to mora da radi kada ti trazis brzinu. To ce danas da odradi najjefitiniji Kineski menjac. Cak i kada su izmislili saltere na klik koliko su bese imali brzina? Pa to je smejurija. Uporesi danasnje samaraljke i npr 11-12 brzina.
Pa cak i volani nisu bili nesto, lomili se i oni. Pedale isto skupe, pricam isto o top klasi Campagnolo dobijale luft i trosili se konusi.
Jedino za sta si donekle u pravu je da je to neka vrsta investicije. Ali samo za retke i vrhunske primerke . A i to se proda u smesnim kolicinam. Na kraju ce i ove danasnji bicikli za 40 godina vredeti dosta.
Tako da , treba biti realan. Ja imam ta 2 stara drumasa i cuvam ih i volim. Ali to nema veze da se uporedjuje ni u jednoj stavci sa modernim biciklima.
#46
Postavljeno 11 October 2021 - 06:55 AM
Ali, za moje potrebe, ram se ne raspada.
Bicikli se voze i odrzavaju uz minimalne troskove i to je to. Ja ih cuvam u zatvorenom.
Pruzaju to sto pruzaju, neko to moze da prepozna kao kvalitet, neko ne.
Ni u klipu njih niko ne uporedjuje sa modernim biciklama po performansama,vec po odnosu cena/ kvalitet.
Ja sam recimo poslednjeg crmo Ginata Peleton uzeo za 45e, ulozio lanac 4e i polovne NOS gume za 10e, konuse i sajle za 3e, polovna patrona 1.5e, sediste plus sticna jos 5e.
Sve zajedno da ga izvezem na put u tip tip stanju do 70e.
Naravno, nisam placao usluge mehanicara.
Uz redovno odrzavanje stanja na dalje, iz mog iskustva, cekaju ga jos godine normalne sluzbe. Za mene je normalna sluzba da mogu sa uzivanjem da izvozam mojih 50-60ak km.
Dalje,uzeo sam novu deciju biciklicu sa pomocnim tockicima kinesku, za nekih 120e, to je najeftinije sto moze da se kupi u radnji bocikli, kao nov bicikl.
Eto to ti je red velicina, i moja referenca.
#49
Postavljeno 11 October 2021 - 07:48 AM
Ja izuzetno postujem tvoju posvecenost i ljubav prerma tim biciklima. I prati sam sve tvoje projekte, koje si ovde pokazivao. I uvek je tu bila gomila delova za menjanje, sto je i razumljivo, ali se ne moze pricati o nekom, "vanvremenskom kvalitetu". Sta je za mene kvalitet? Pa pisao sam . Osim rama kupio sam sve polovne delove. Xtr mehaniku, Cross max tockove, Sid viljusku, itd. Ja sam presao ptrko 80 000 km, kolko je pre mene , ne znam ali min. 50 000. Znaci to je preslo nekih 130 000 km. I sta mislis da li sam zamenio neki lezaj na tocku ili sl? Ne. samo lance i kasete. E o tome mogu da sanjaju bicikli tog vremena. A pricamo o daleko slozenijem biciklu od tog tada.
Ako cemo o biciklama s kraja sedamdesetih i pocetkom osamdesetih i sta se vozilo ovde tada a sta sada, mozemo i o tome.
Mladji ne znaju. Nisu postojali MTB bicikli. Imao si da biras da kupis Pony, ili neku kako smo zvali tada "trkacki" bicikl. I to je bilo sve. Mogao si da biras izmedju Unisa, Roga. FBP I TOMOSA.
Kakve su bile te trkacke koje je vozilo 95% Jugoslovena. Pa ovako. Tada su dobre takmicarske mogle samo da se vide u klubovima. A mi smo vozili gvozdjurije da je to bilo strasno. Ramovi od cevi deblje nego sto se prave sada ograde. Izmedju zadnjeg tockai rama , pesnicu si mogao da uvuces. Znaci dno, dna
Mehanika. Kocnice od nekog presovanog lima koje su mrdale napred nazad. Cak i one sa al. nisu kocile jer su kljesta bila tanka a izuzetno duboka. Rucice kocnca zavarena za volan. Ako su slucajno bile al. sa selnom, isto tanke, klimave i nikakve. Glave su bile kao na Pony biciklama, kajla na sr. glavi ostala sranja. Kvalitet nula.. I da ne nabrajam, Nizasta to nije bilo.
Ali glavna stvar je cena koju ti poredis. !979 meni kupe tu "desetobrzinku" Unisovu. Radili su mi roditelji, imali solidne plate, a jedva mi kupili taj bicikl. Kostao je kao otrov. Znam da smo kao deca se okupljali i gledali, kao u neko cudo. Toliko je bila skupa i retka.
E to trebas da glledas kao odnos cena, a ne ovo sto ti poredis. Danas ces za slican odnos u novcu da vozis neuporedivo kvalitetniji bicikl nego tada.
#50
Postavljeno 11 October 2021 - 08:30 AM
Eto to je ono sto moze, da se izveze na put, uz odredjeni trud da se to nadje, potom trud da se to remontuje.
I za mene je krajnji rezultat nesto sto me cini srecnim, i ja to vozim sa uzivanjem.
Moj tekst je ilustracija klipa gore.
Jel jeftino? Jeftinije je od novog bebi bicikla sa tockicima.
Jel kvalitetno, pa ako traje 35 godina, i jos ce ko zna koliko, onda za mene jeste
Jel jeftino odrzavati? lanac je 500rsd, freewheel 900rsd, konusi 30 rsd.
Jel moze da se koristi? Ja ga vozim 50ak km, kad pozelim, nemam nikakvih problema, uzivam u tome.
Jel moze 1000km u cugu? mozda i moze, nisam probao.
Jel trazi posebnu brigu? Trazi, cuvam ih u kuci.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
#51
Postavljeno 11 October 2021 - 09:09 AM
Ti ne razumes. Ne porede se babe i zabe. Ne poredi se neka polovna sa novom, nego novo sa novim, ili polovno sa polovnim.
Nije vazno sto si ti platio 45 e. Mogao si da ukrades ili da dobijes na poklon pa da kazes kostala 0 evra, a vidi kakav bicikl.
Treba da gledas ovako. Koliko je kostao taj Giant nov? Uzasno mnogo. A kvalitet. Pa menjas na svakome hrpu delova. Da je kvalitetna ne bi nista menjao kao sto ja ne menjam. Tolko tesko za shvatiti.
Pretpostavljam da je taj Unis tada kostao verovtno nekih 3-4 plata, cim ih je tako malo bilo i bili su nam ekstra skupi. Taj tvoj Giant je kostao daleko vise. Verovatno 5-7 plata prosecnih. E zamisli sada sta mozes da kupis za 7 prosecnih plata . 7x 500 je 3500 eura. Babaroga za sve tadasnej krseve.
Poenta je da se tada za velike pare dobijao krs. daleko od bilo kakvog kvaliteta.
#52
Postavljeno 11 October 2021 - 09:41 AM
To sto ti pominjes je druga tema, pogledaj klip ponovo, niko ne spomenje cene tih bicikli nekada, vec sada koliko kosta odrzavanje i nabavka stare specijalke, i sta mozes da ocekujes sa njim.
Znaci imam sada u svom dzepu neku svotu, procamo o sadasnjem trunutku, preneseno u novac, on nam je omogucio da poredimo babe i zabe kolko god hocemo.
Uzeo sam recimo za drugara MBK cr-mo trkacki, za 120 evra, i ulozio jos 40 evra u nove Kontiental gume naredne sezone, ostalo oprema 105, nema znakove koriscenja, nisam pipnuo nista, seo je i vozio. Znaci mozes kupiti i bicikl, koji nije vozen, za male pare.
NE zahteva par dana remonta.
#53
Postavljeno 11 October 2021 - 10:50 AM
Nisam gledao taj yt snimak. Ne treba mi to. 20 godina sam vozio te drumaše, jer drugog nije bilo. Onda sam sledećih 10 godina vozio drumase, nove generacije, i karbonske i sa Dura Ace mehanikom, tako da mi ne treba nista da čitam. A na yt svako iznosi svoje misljenje, a misljenje je kao dupe, svako ga ima. Da si ti ytuber, ti bi pričao, kako je to nekvarljivo, pouzdano, da samo ide, leri itd. A opasno bi doveo u zabludu ljude.
Samo ovo da te pitam i neću vise nista. Ako je to sve kako ti kažeš, bajno i sjajno, zašto mozda samo 0.5% ljudi to vozi. Zar je moguce da su svi tako glupi osim tebe? Što ne daju 50 evra i da uzivaju, nego daju na hiljade evra? Ja mislim da se odgovor sam namece.
#55
Postavljeno 11 October 2021 - 12:15 PM
ALi inteligencija jeste tako rasporedjena, tek par procenata jeste vrlo inteligentno, a svi mi ostali jesmo u nekoj velikoj zoni ostalih.
Tako da ako radis nesto sto radi velika vecina, ne znaci nuzno da radis nesto pametno.
E, ok, ako si mi rekao. Ja cu ipak da se pridruzim ovoj velikoj gomili glupka.
Ti si jednostavno to napravio u svojoj glavi, da je to "vanvremenski kvalitet", da to je povozno, da samo ide, itd. Cim si mogao da napises nesto kao "vanvremenski kvalitet" to je dokaz da si daleko od realnosti. Glupo je da ti ja rusim te iluzije. Kao kada se neki covek zaljubi u ruznu zenu, njemu je lepa i treba ga pustiti da sanja, svoj san.
#58
Postavljeno 11 October 2021 - 06:20 PM
Nemoj pogresno da budem shvacen, nisam tebe kvalifikovao ni na jedan nacin, niti zelim da te uvredim, samo ti kazem da argument vecine, ne mora da bude dokaz da je to pravi izbor za nesto.E, ok, ako si mi rekao. Ja cu ipak da se pridruzim ovoj velikoj gomili glupka.
Ti si jednostavno to napravio u svojoj glavi, da je to "vanvremenski kvalitet", da to je povozno, da samo ide, itd. Cim si mogao da napises nesto kao "vanvremenski kvalitet" to je dokaz da si daleko od realnosti. Glupo je da ti ja rusim te iluzije. Kao kada se neki covek zaljubi u ruznu zenu, njemu je lepa i treba ga pustiti da sanja, svoj san.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
#59
Postavljeno 11 October 2021 - 06:48 PM
Nemoj pogresno da budem shvacen, nisam tebe kvalifikovao ni na jedan nacin, niti zelim da te uvredim, samo ti kazem da argument vecine, ne mora da bude dokaz da je to pravi izbor za nesto.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Ma sta ti je, ne ljutim se, diskutujemo. Ponavljam cenim to sto radis, stvarno su neki od tih bicikla zasluzila da budu spasena i da im se vrati stari sjaj. Da je sreca da je vise takvih kao ti.
#60
Postavljeno 11 October 2021 - 07:15 PM
Nisu vintage bicikli za neke ozbiljne kilometraže, velika brda i treninge, ali mogu da odlično posluže kao lepa rekreacija nekome ko tek ulazi u svet biciklizma, želi neku vrstu rekreacije koja će malo da mu drži povišen puls, da se oznoji a da ne optereti zglobove. U svakom slučaju mislim da je vintage bajk krštenog proizvođača u dobrom stanju daleko bolji izbor i za rekreaciju i za prevoz od nekog po ceni ekvivalentnog kineskog no name, teškog kao tuč treking bicikla sa mehanikom upitnog kvaliteta.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika