Vintage bikes and parts
#22
Postavljeno 04 August 2011 - 07:47 PM
Težina bicikle je najprecenjeniji faktor kad se sagledava koliko je neka bicikla dobra, osim naravno, ako niste trkač, što naravno, ogromna većina nas nije.
I ne mora da bude vintedž, postoji celo tržište čeličnih bicikala. Nekome je važnije da nabavi dugotrajnu i pouzdanu biciklu, nego da uštedi koji gram ili kilogram, što da ne. Postoje i nove legure čelika koje nisu ni tolko teške u odnosu na aluminijum, a uostalom nisu ni stare columbus cevke (ja sam kupio starog drumaša sa columbus aelle r cevkama, što je neki rekreativni nivo iz tog vremena), bog zna koliko teške. Taj stari drumaš kog sam kupio, u odnosu na njega je ova moja hardtail merida ko tenk za upravljati.
U pogledu dugotrajnosti, nije isto nešto što je osamdesetih napravljeno u Japanu i nešto što se danas pravi na Tajvanu, na primer. Današnje komponente, koliko god kvalitetne bile, ipak nisu pravljene sa idejom da dugo traju.
I što se tiče estetike, mufovani čelik sa tankim cevkama ima eleganciju. Ove nove aluminijumske i karbonske trkačice se uglavnom farbaju i izgledaju ko bolidi za formulu jedan.
Što se tiče odnosa cena/kvalitet, ne postoji bolji dil nego da se nađe kvalitetan (ne mora vrhunski) čelični drumaš od nekog ko misli da prodaje otpad. Koliko bolja može da bude vožnja na modernom drumašu koji košta dvadeset puta više? jel tri put bolja vožnja? jel ide 3km/h brže na usponima? Jel brže ubrzaš iz mesta? Tričarije.
Šamaraljke su sigurno sto puta praktičnije od down tube šiftera koji nisu ni index, pa kad promeniš brzinu nazad moraš malo da doteraš i prednji menjač, ali to stvarno nije razlog da bicikla bude za otpad.
#23
Postavljeno 04 August 2011 - 11:05 PM
Da bi utvrdili koliko oprema stvarno ima udela, organizovano je takmičenje u ribolovu između dva vrhunska ribolovca, pri čemu je jedan pecao vrhunskim takmičarskim štapom, a drugi najobičnijom drvenom granom odeljanom da liči na štap. Pecali su u istim uslovima i na istom mestu. Interesantno je da je onaj bolje opremljeni imao bolji rezultat, ali ni izdaleka razlika nije bila kao što bi se očekivalo.
Dakle, ni kod ovih gvozdenjaka, nije to toliko uočljivo da su lošiji od savremenijih bicikala, koliko je uočljiv kvalitet vozača.
#24
Postavljeno 04 August 2011 - 11:10 PM
Ovo je vazda bilo istina, ali i dalje ce ljudi radije da plate 2kg manje na biciklu nego 2kg manje na sebi.Dakle, ni kod ovih gvozdenjaka, nije to toliko uočljivo da su lošiji od savremenijih bicikala, koliko je uočljiv kvalitet vozača.
BTW kad bih se resio da nabavim si drumasa radije bi uzeo renomiranog gvozdenka nego modernu masinu.Drumase narocito ne njusim da vozim pa mi tehnika tu ne bi bila narocito bitna, dok sa druge strane ovi drumski gvozdenjaci imaju smeka kakvog nijedna druga ciklo masina nema
#30
Postavljeno 27 December 2019 - 01:55 PM
Jedno pitanje za kolege bicikliste....
Tražim lulu koje se navrće na vrat viljuške, sa prihvatom za korman 26mm a da je dužine 110 ili 120mm. Bazirao sam se i na ebay e ne samo na cikloberzu, ali nažalost pronaći delove koji više nisu standard u industriji je dosta teško.
Zbog toga me zanima da li bi tehnički gledano bio problem na lulu sa prihvatom 25.8 mm staviti korman 26mm? U pitanju je dakle 2 milimetra, može li se otvor na luli toliko otvoriti da se ubaci korman? Ili je ovo nepraktično i nebezbedno rešenje?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#31
Postavljeno 27 December 2019 - 02:57 PM
...Tražim lulu koje se navrće na vrat viljuške, sa prihvatom za korman 26mm a da je dužine 110 ili 120mm...
Zbog toga me zanima da li bi tehnički gledano bio problem na lulu sa prihvatom 25.8 mm staviti korman 26mm? U pitanju je dakle 2 milimetra, može li se otvor na luli toliko otvoriti da se ubaci korman? Ili je ovo nepraktično i nebezbedno rešenje?
kako se lula navrce na vrat? Predlazem da pustis fotku.
ukratko...26.0mm je standardni prihvat za drumske upravljace a 25.8mm za MTB upravljace.
Znaci razlika je zapravo 0.2mm u precniku ali
posto lula hvata sipku upravljaca po obimu razlika bude primetna
(isto princip kao kod sticni 27.0mm i 27.2mm).
Narocito kod kvalitetnijih delova finije izrade sa manjim tolerancijama
moze da dodje do malog ostecenja (iskrivi se prihvat na lulici ili se nagnjeci prihvat na upravljacu)
koje ce tokom upotrebe (konstantne vibracije) neprimetno da preraste u vece ostecenje
pa cak i da dovede do otkaza tako bitne komponente kao sto je upravljac
(npr drugar je tek posle naizgled bezazlenog i beznacajnog pada otkrio
nagnjecenje na ostatku upravljacu za koje veruje da je dovelo do loma upravljaca a mozda i do pada)!
#32
Postavljeno 27 December 2019 - 03:52 PM
Definitivno si me ubedio da se ni sa 0,2mm ne treba igrati i da treba ispostovati standard da ne bi vremenom doslo do katastrofe. Malo strpljenja i naci ce se ibodgovarajuca lula.... Tnx na misljenju...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#33
Postavljeno 27 December 2019 - 05:47 PM
#37
Postavljeno 16 January 2020 - 06:08 PM
Jeste, to je to. Imas li predlog za takvu lulu, 110 ili 120mm, za gore pomenuti prihvat kormana, da je polirano srebrne boje, da se na njoj ne vide varovi i da ne kosta 60+eura?
https://www.2bike.rs...le#.XiCmN39KiUk
ja bih ovo proverio da li su za 26,0mm
jbg..nisam odma video da ne treba da se vide varovi!!!
#38
Postavljeno 17 January 2020 - 11:09 AM
Nabavio sam jos ranije istu ovakvu lulu:
http://sscycleworks....olo-q-even.html
Medjutim ona je isto 100mm, ali za moj ukus mnogo lepsa od one koju sad imam na bajsu. Ono sto sam zaboravio jeste da cu takodje menjati standardnu sticnu za sticnu sa offsetom a taj offset ce takodje nekoliko mm produziti dohvat. Znam da ne treba duzinu na bajsu regulisati pomeranjem sedla ali mi jednostavno mnogo bolje lezi sticna sa offsetom a de facto je da ona vozaca nekih mozda i centimetar ili cak jos vise pomera ka nazad.
Tako da... problem bi trebalo biti resen, bar za sada.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#39
Postavljeno 10 October 2021 - 01:22 PM
Jedan možda malo drugačiji pogled na bicikle i njihovu evoluciju, pogotovo na upotrebnu vrednost starih bicikala...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#40
Postavljeno 10 October 2021 - 02:06 PM
Nope, ergonomija je najvaznija na biciklu, a lule i volani se tesko nalaze za stare bicikle. I kocnice su uglavnom jadne. Ako stavite nove komponente na stari ram to vise nije stari bicikl i uglavnom ruznije izgleda stari ram sa novim delovima. U Srbiji. Ako zivis u nato zemljama onda mozda ima smisla baviti se time, lako se nadju stari delovi, mozes da ih gledas meris...
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika