Jump to content


Fotografije

Nameštanje unutrašnje gume - krivljenje ventila.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
42 odgovora na ovu temu

#1 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 23 December 2010 - 09:38 PM

Problem deluje prilično glupo, ali ne umem da mu smislim rešenje. Dakle, standardno stavim unutrašnju gumu, namestim spoljašnju tako da ne uštine unutrašnju oko ventila, centriram ventil tako da viri pravo iz felne i onda naduvam gumu. Posle nekoliko kilometara, ventil izgleda ovako:

Postavljena slika

Nije lepo estetski, a i može da dođe do oštećenja. Jasno mi je šta se dešava, prilikom pedalanja pod opterećenjem guma malo prokliza u felni pa povuče ventil, ali nije mi jasno kako to da sprečim. Do sada sam koristio Dunlop ventile sa maticom koja priteže ventil uz felnu, tako da se sada prvi put susrećem sa ovim problemom. Šta radim pogrešno?
  • 0

#2 Aleksej

Aleksej
  • Members
  • PipPipPip
  • 100 posts
  • LocationTetovo, Makedonija

Postavljeno 23 December 2010 - 11:40 PM

Ja se uopste ne bih sekirao, tako mozes da je vozis godinama. :D
  • 0

#3 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 24 December 2010 - 12:38 AM

A ja bih se sekirao.Da nisi zaboravio da malo napumpas unutrasnju gumu(tek da dobije oblik),pa je onda postavljas?.Ako postavljas skroz izduvanu,onda hoce da se desi da se ventil iskrivi i sl.
  • 0

#4 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 24 December 2010 - 08:10 PM

Da nisi zaboravio da malo napumpas unutrasnju gumu(tek da dobije oblik),pa je onda postavljas?

Nisam, sve školski :)
Na mom biciklu i nije neki problem, stoji tako kao na slici već neko vreme. Problem je kod devojke na MTB-u što su se posle jedne vožnje ventili iskrivili do 45 stepeni i ivica felne se malo urezala u njih.
  • 0

#5 zuba88

zuba88
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 893 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 December 2010 - 08:12 PM

koje gume koristis, neke sa buvljaka ili brendirane?
  • 0
........

#6 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 24 December 2010 - 08:44 PM

Mislim da je problem u obrucu.Treba rupa za ventil da je knap.Ako je malo veca onda se ventil pomera.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#7 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 09:32 PM

Unutrašnje gume su jeftinoća; spoljašnje Rubena na slici, kod devojke Ritchey. Rupe za ventil su onoliko knap koliko je praktično, znači oko 0,2 mm zazora oko celog ventila po mojoj slobodnoj proceni. Nisam imao susreta s felnama koje imaju manje rupe od toga, manje su nego na ovoj slici, na primer.

Ako sam dobro zaključio, niko drugi se nije do sada susreo sa ovako nečim?
  • 0

#8 captain

captain
  • Members
  • 9 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 09:59 PM

Kupi unutrašnje gume sa presta ili dunlop ventilom i rešio si problem.


Postavljena slika
  • 0

#9 Martok

Martok
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 199 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 10:50 PM

Pokusaj da ispumpas gumu tako da ima oblik ali da ipak mozes malo da pomeris spoljnu. Onda, je "izgnjavi" rukama i udaraj ceo tocak malo o zemlju , kao kosarkasku loptu. To sve radis da unutrasnja sigurno legne kao treba. Pomaze ako stavis talka unutra.
  • 0
.

#10 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 December 2010 - 10:53 PM

Do krivljenja ventila dolazi iz razloga sto spoljna guma usled nedovoljnog pritiska vazduha proklizava u odnosu na felnu. U 99% slucajeva problem resavas jacim pumpanjem gume. Probaj da skines spoljnu gumu i prebrisi ivice gume i felne da ne budu masne i montiraj ponovo.
  • 0

#11 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 11:15 PM

Kupi unutrašnje gume sa presta ili dunlop ventilom i rešio si problem.

Sasvim validno rešenje, postoje i Schrader ventili sa navojem celom dužinom tela koji bi isto funkcionisali. Prvo bih ipak hteo da vidim mogu li ikako ovo da nateram da funkcioniše, pošto su ventili bez navrtke za zatezanje prilično česti i vidim da većina ljudi nema problema s njima.

Pokusaj da ispumpas gumu tako da ima oblik ali da ipak mozes malo da pomeris spoljnu. Onda, je "izgnjavi" rukama i udaraj ceo tocak malo o zemlju , kao kosarkasku loptu. To sve radis da unutrasnja sigurno legne kao treba. Pomaze ako stavis talka unutra.

Prilično sam siguran da guma leži kako treba kad je tek namestim, ali se pomeri tokom vožnje. Hvala na predlogu u svakom slučaju, neće nikako škoditi da budem siguran da je sve na mestu.

Do krivljenja ventila dolazi iz razloga sto spoljna guma usled nedovoljnog pritiska vazduha proklizava u odnosu na felnu. U 99% slucajeva problem resavas jacim pumpanjem gume.

Ovo je i meni palo na pamet, ali šta je onda sa širokim MTB gumama u koje generalno ide niži pritisak?
Mislim se da namestim sve iz početka, dobro napumpam i ostavim da stoji koji dan pre prve vožnje, tako da gume dobro nalegnu i donekle se slepe s felnom kao što se i inače desi posle nekog vremena.
  • 0

#12 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 26 December 2010 - 01:39 PM

ali šta je onda sa širokim MTB gumama u koje generalno ide niži pritisak?


Evo mog cisto teretskog razmisljanja: sira guma => veca dodirna povrsina => vece trenje => manje proklizavanja.
  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#13 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 26 December 2010 - 03:38 PM

Proklizavanje je između felne i gume, tu MTB ima manju dodirnu površinu nego drumaš ili hibrid. To se i poklapa sa mojim iskustvom da se ventil na MTBu više iskrivio nego na hibridu.

U svakom slučaju, vidim da ovo nije baš čest problem, tako da ću morati da poradim još na svom nameštanju guma i da isprobam neke od ideja koje su ovde predložene. Znači, dok se ne popravi malo vreme, teško da ću znati ima li napretka.
  • 0

#14 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 26 December 2010 - 08:48 PM

Ovo se meni dešavalo kada sam vozio 2,3 spoljnu gumu na 1,9-2,1 unutrašnju...

Jednom je moglo da me košta glave kada mi se tako otkinuo ventil na dugačkom strmom tehničkom spustu na fruškoj gori, pa sam jedva dohvatio neko drvo pored koga sam padao i ostao zagrljen sa stablom dok mi je bajk (može se reći) visio na sprintericama :mrgreen:
  • 0

#15 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 December 2010 - 11:04 PM

Mislim da su gume odgovarajuće veličine, ali proveriću, hvala.
  • 0

#16 Dukelander

Dukelander
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 March 2011 - 07:53 AM

Super što sam našao ovu temu.

Imam isti problem, u malo radikalnijoj formi.
Do krivljenja ventila dolazi zbog kočionih sila i nedovoljnog trenja između gume i felne. Mislim da je to već kroz prethodne odgovore rekapitulirano.
Kod mene se radi o gumama Continental Race King 2.2 i felnama Alexrims 44 (i još nešto nešto, nebitno).
Od kočenja se zadnja guma toliko okrene da počupa ventil i izduva se za sekund. Kad kreneš nizbrdo a na ravnom imaš blag oblik ovog problema, verovatno ćeš pocepati gumu.
Na ovim felnama su prethodno bile žičane Schwalbe gume i sve je bilo ok, čak i sa manijačkim kočenjima i mojom težinom (980N).
Zatezanje navrtke kod ovakvog problema samo pogoršava situaciju i guma se pre pocepa. Znači, navrtka je no no.
Promenio sam bandaž traku, te je sad neki Schwalbe... ...nikakav pomak.
Poslednje rešenje, koje još nisam sproveo jer sam se razboleo je:
1. Skidanje i detaljno pranje gume i felne.
2. Blago šmirglanje naležuće površine gume najfinijom šmirglom.
3. Posipanje felne i gume Coca-Colom i ostavljanje da se prosuši, pa postavljanje gume

Savet sam dobio od iskusnog bicikliste.
Javiću kako je prošlo... ako nije, biće to peta pokidana unutrašnja zbog istog problema, pa ću razmisliti o novoj kombinaciji felna/guma.
  • 0
Klub Putnika Srbije
http://www.serbiatravelers.org/

#17 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 30 March 2011 - 08:01 AM

Šećer kad se stegne,ima muku da mučiš ako budeš morao da menjaš gumu.Nego koje dimenzije su ti unutrašnje gume?
  • 0

#18 Dukelander

Dukelander
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 March 2011 - 08:11 AM

To ne bi trebalo da je problem, budući da je poslednja dva puta gumu nameštao profesionalac (recimo da smem tako da ga nazovem), jer meni nije bilo jasno šta ne radim kako treba.
Polazna stavka je da unutrašnje odgovaraju spoljašnjim...

Što se šećera tiče, spreman sam na taj rizik, jer me je ovo jako smorilo. Hoću da vozim, ne da gledam izduvanu gumu.
  • 0
Klub Putnika Srbije
http://www.serbiatravelers.org/

#19 Dukelander

Dukelander
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 March 2011 - 08:20 AM

Mda, zaboravio sam da napišem, postojala je još jedna ideja, a to je da umesto bandaž trake zalepim samolepljivu tekstilnu traku, pa da se napravi veće trenje između unutrašnje gume i felne.

Nemam pojma. Da li ovo drugo bolje zvuči od surove Koka Kole?
  • 0
Klub Putnika Srbije
http://www.serbiatravelers.org/

#20 ljuba

ljuba
  • Members
  • 5 posts
  • LocationSabac

Postavljeno 30 March 2011 - 09:54 AM

Pošto sam imao identičan problem da se i ja javim. Znači, krenem ujutru na posao i posle 2-3 km ode unutrasnja guma. Jedanput, dvaput ... ukratko sedam puta za mesec dana. Posle drugog puta više ništa ja nisam dirao nego sam išao kod majstora. U svom tom nerviranju nije mi palo na pamet da zamenim spoljašnju gumu. Kada sam to uradio sve je bilo OK. Vratio sam staru Schwable R.Ralph i problemi su nestali.
Meni, kao laiku, jedino objašnjenje je da spoljašnja i unutrašnja guma nisu odgovarale jedna drugoj bez obzira na dimenzije koje su napisane na njima.
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika