Nameštanje unutrašnje gume - krivljenje ventila.
#1
Postavljeno 23 December 2010 - 09:38 PM
Nije lepo estetski, a i može da dođe do oštećenja. Jasno mi je šta se dešava, prilikom pedalanja pod opterećenjem guma malo prokliza u felni pa povuče ventil, ali nije mi jasno kako to da sprečim. Do sada sam koristio Dunlop ventile sa maticom koja priteže ventil uz felnu, tako da se sada prvi put susrećem sa ovim problemom. Šta radim pogrešno?
#2
Postavljeno 23 December 2010 - 11:40 PM
#3
Postavljeno 24 December 2010 - 12:38 AM
#4
Postavljeno 24 December 2010 - 08:10 PM
Nisam, sve školskiDa nisi zaboravio da malo napumpas unutrasnju gumu(tek da dobije oblik),pa je onda postavljas?
Na mom biciklu i nije neki problem, stoji tako kao na slici već neko vreme. Problem je kod devojke na MTB-u što su se posle jedne vožnje ventili iskrivili do 45 stepeni i ivica felne se malo urezala u njih.
#7
Postavljeno 25 December 2010 - 09:32 PM
Ako sam dobro zaključio, niko drugi se nije do sada susreo sa ovako nečim?
#9
Postavljeno 25 December 2010 - 10:50 PM
#10
Postavljeno 25 December 2010 - 10:53 PM
#11
Postavljeno 25 December 2010 - 11:15 PM
Sasvim validno rešenje, postoje i Schrader ventili sa navojem celom dužinom tela koji bi isto funkcionisali. Prvo bih ipak hteo da vidim mogu li ikako ovo da nateram da funkcioniše, pošto su ventili bez navrtke za zatezanje prilično česti i vidim da većina ljudi nema problema s njima.Kupi unutrašnje gume sa presta ili dunlop ventilom i rešio si problem.
Prilično sam siguran da guma leži kako treba kad je tek namestim, ali se pomeri tokom vožnje. Hvala na predlogu u svakom slučaju, neće nikako škoditi da budem siguran da je sve na mestu.Pokusaj da ispumpas gumu tako da ima oblik ali da ipak mozes malo da pomeris spoljnu. Onda, je "izgnjavi" rukama i udaraj ceo tocak malo o zemlju , kao kosarkasku loptu. To sve radis da unutrasnja sigurno legne kao treba. Pomaze ako stavis talka unutra.
Ovo je i meni palo na pamet, ali šta je onda sa širokim MTB gumama u koje generalno ide niži pritisak?Do krivljenja ventila dolazi iz razloga sto spoljna guma usled nedovoljnog pritiska vazduha proklizava u odnosu na felnu. U 99% slucajeva problem resavas jacim pumpanjem gume.
Mislim se da namestim sve iz početka, dobro napumpam i ostavim da stoji koji dan pre prve vožnje, tako da gume dobro nalegnu i donekle se slepe s felnom kao što se i inače desi posle nekog vremena.
#12
Postavljeno 26 December 2010 - 01:39 PM
ali šta je onda sa širokim MTB gumama u koje generalno ide niži pritisak?
Evo mog cisto teretskog razmisljanja: sira guma => veca dodirna povrsina => vece trenje => manje proklizavanja.
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...
#13
Postavljeno 26 December 2010 - 03:38 PM
U svakom slučaju, vidim da ovo nije baš čest problem, tako da ću morati da poradim još na svom nameštanju guma i da isprobam neke od ideja koje su ovde predložene. Znači, dok se ne popravi malo vreme, teško da ću znati ima li napretka.
#14
Postavljeno 26 December 2010 - 08:48 PM
Jednom je moglo da me košta glave kada mi se tako otkinuo ventil na dugačkom strmom tehničkom spustu na fruškoj gori, pa sam jedva dohvatio neko drvo pored koga sam padao i ostao zagrljen sa stablom dok mi je bajk (može se reći) visio na sprintericama
#16
Postavljeno 30 March 2011 - 07:53 AM
Imam isti problem, u malo radikalnijoj formi.
Do krivljenja ventila dolazi zbog kočionih sila i nedovoljnog trenja između gume i felne. Mislim da je to već kroz prethodne odgovore rekapitulirano.
Kod mene se radi o gumama Continental Race King 2.2 i felnama Alexrims 44 (i još nešto nešto, nebitno).
Od kočenja se zadnja guma toliko okrene da počupa ventil i izduva se za sekund. Kad kreneš nizbrdo a na ravnom imaš blag oblik ovog problema, verovatno ćeš pocepati gumu.
Na ovim felnama su prethodno bile žičane Schwalbe gume i sve je bilo ok, čak i sa manijačkim kočenjima i mojom težinom (980N).
Zatezanje navrtke kod ovakvog problema samo pogoršava situaciju i guma se pre pocepa. Znači, navrtka je no no.
Promenio sam bandaž traku, te je sad neki Schwalbe... ...nikakav pomak.
Poslednje rešenje, koje još nisam sproveo jer sam se razboleo je:
1. Skidanje i detaljno pranje gume i felne.
2. Blago šmirglanje naležuće površine gume najfinijom šmirglom.
3. Posipanje felne i gume Coca-Colom i ostavljanje da se prosuši, pa postavljanje gume
Savet sam dobio od iskusnog bicikliste.
Javiću kako je prošlo... ako nije, biće to peta pokidana unutrašnja zbog istog problema, pa ću razmisliti o novoj kombinaciji felna/guma.
#17
Postavljeno 30 March 2011 - 08:01 AM
#18
Postavljeno 30 March 2011 - 08:11 AM
Polazna stavka je da unutrašnje odgovaraju spoljašnjim...
Što se šećera tiče, spreman sam na taj rizik, jer me je ovo jako smorilo. Hoću da vozim, ne da gledam izduvanu gumu.
#19
Postavljeno 30 March 2011 - 08:20 AM
Nemam pojma. Da li ovo drugo bolje zvuči od surove Koka Kole?
#20
Postavljeno 30 March 2011 - 09:54 AM
Meni, kao laiku, jedino objašnjenje je da spoljašnja i unutrašnja guma nisu odgovarale jedna drugoj bez obzira na dimenzije koje su napisane na njima.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika