Виљушка (трекинг): Suntour CR-8V, подесива
#1
Postavljeno 05 November 2010 - 01:30 AM
На ЦиклоБерзи сам неколико месеци, што на сајту (понајвише на огласима), што на форуму али ево први пут да пишем.
Разлог је тај што имам пар питања на која нисам могао да нађем одговор у већ постојећим темема па бих молио све оне који мисле да могу помогну и који то желе, да узму учешће и у овој теми.
Возим трекинг бицикл који ради, па може се рећи савршено. На њему се налази виљушка (предњи мортизер) Suntour CR-8V (подесива).
И виљушка, у техничком смислу, функционише добро али приликом притиска на волан (па тако и на њу саму) опруга (претпостављам да је опруга тј. федер) која је у њој производи гласан звук шкрипања и то је оно што ми смета односно што бих да отклоним (тај звук). Покушао сам тако што сам пробао и са подешавањем на мекши односно тврђи режим рада али није дало жељеног резултата.
Имао сам прилике да возим МТБ бицикл који има виљушку Marzocchi 66VF и која у себи нема опругу већ има уље и која због тога приликом рада не производи звук шкрипања метала. Желео бих и на свом бициклу такав једва чујан предњи мортизер
Моје је питање, да ли је ова виљушка (Suntour CR-8V) таква да мора да прозводи звук шкрипања опруге приликом рада или јој је потребна каква поправка то јест сервис или нешто друго
Уколико није могуће оспособити ову Suntour CR-8V за такав рад (једва чујан) онда можемо продискутовати и која би се друга могла поставити уместо ње (наравно имајући у виду и све друге карактеристике као на пример цена што је итд.)
Присутан сам на ЦБ сваки дан.
#2
Postavljeno 05 November 2010 - 05:33 AM
#3
Postavljeno 06 November 2010 - 05:57 AM
Прочитао сам доста тема (нарочито оних које се тичу ове теме) али нисам запамтио о којим се сервисима ради (Београд).
Јел могуће ондети код сервисера само виљушку или је неопходно одвести цео бицикл
Које уље користити у "домаћој варијанти"
Она у принципу ради без проблема, нисам приметио да има ни најмањег луфта. Једино што производи ту шкрипу.
#4
Postavljeno 06 November 2010 - 07:43 AM
Није нормално да се било који амортизер чује док ради.
Ne bih se složio sa time! Primer, kod Marzocchi-ja se baš čuje kako ulje radi svoj posao u rebound ketridžu, zvukovi su različiti kod raznih modela, ali kod svakog se čuje.
Mada kod gore pomenutog Suntour-a, sigurno nije normalno da se čuje taj škripeći zvuk...
#5
Postavljeno 06 November 2010 - 03:15 PM
Није нормално да се било који амортизер чује док ради.
Ne bih se složio sa time! Primer, kod Marzocchi-ja se baš čuje kako ulje radi svoj posao u rebound ketridžu, zvukovi su različiti kod raznih modela, ali kod svakog se čuje.
Mada kod gore pomenutog Suntour-a, sigurno nije normalno da se čuje taj škripeći zvuk...
Поздрав Нблексел, Микситрон,
Тачна је или барем делимично тачна, тврдња за звук који праве Marzocchi-јеви амортизери. У то сам се уверио возивши МТБ са Marzocchi 66VF. Чудо једно од мортизера, без претеривања
Но, није то тема.
1. Који су препоручени сервиси у Београду
2. Јел могуће ондети код сервисера само виљушку или је неопходно одвести цео бицикл
3. Које уље користити у "домаћој варијанти"
Ако уз одговоре на ова три питања неко сматра да би било корисно још нешто рећи на ту тему, био бих му захвалан да то подели са нама.
#6
Postavljeno 06 November 2010 - 03:40 PM
Naravno da jeste,ali ja bih preporucio teranje celog bajsa,sto neko rece moguce da su se osusili lezajevi izmedju rama bajsa i amortizera,a mozda je nesto trece,nije na odmet oterati ceo bajk..2. Јел могуће ондети код сервисера само виљушку или је неопходно одвести цео бицикл
Sto se toga tice,sta znam,video sam ovde na forumu da je dosta preporucivano ulje za sivace masine,mada ja nisam ni jednom koristio do sad,ali verujem da je dobro,cim je preporuceno....3. Које уље користити у "домаћој варијанти"
za to sacekaj postove iskusnijih i upucenijih forumasa...Који су препоручени сервиси у Београду
nadam se da sam pomogao,pozdrav...
#7
Postavljeno 06 November 2010 - 04:19 PM
Сервис на Партизановом стадиону, код Профе у Таковској, код (беше) Зокија на Гардошу...
Ако су они чеоић ина вр'штапова пластични (а требало би да јесу) и немају никакву другу функцију сем да су чепићи, могао би и сам да их скинеш и да улијеш уље одозго Машинско уље је ок али за твоју класу аморта може и 10-ве-40
#8
Postavljeno 06 November 2010 - 04:20 PM
Ulje za menjace automobila, ili ulje za hidraulicne masine ili ulje za viljuske motora.3. Које уље користити у "домаћој варијанти"
Ulje za sivace masine je OK za podmazivanje raznih pokretnih delova bicikle, cak mozes da podmazes njime i stapove amortizera, ali nije da se sipa u sam amortizer. Ako ima oprugu, verovatno je potrebno rasturiti viljusku, sve lepo ocistiti, utopiti oprugu u tovatnu mast i sve lepo ponovo sastaviti. A bilo kojim uljem (najbolje extra virgine olive oil ) malo podmazati stapove.
#9
Postavljeno 06 November 2010 - 06:26 PM
Pozdrav,i dobrodosao na CB
Naravno da jeste,ali ja bih preporucio teranje celog bajsa,sto neko rece moguce da su se osusili lezajevi izmedju rama bajsa i amortizera,a mozda je nesto trece,nije na odmet oterati ceo bajk..2. Јел могуће ондети код сервисера само виљушку или је неопходно одвести цео бицикл
Захваљујем се на добродошлици Алекс.
Уколико будем био у могућности, свакако ћу однети цео бицикл на сервис.
Захваљујем се за информације о сервисерима.Сервис на Партизановом стадиону, код Профе у Таковској, код (беше) Зокија на Гардошу...
Ако су они чеоић ина вр'штапова пластични (а требало би да јесу) и немају никакву другу функцију сем да су чепићи, могао би и сам да их скинеш и да улијеш уље одозго Машинско уље је ок али за твоју класу аморта може и 10-ве-40
Чепићи на врху јесу пластични али осим што имају улогу затварача такође функционишу као подешивачи тврдоће односно мекоће мортизера јер је виљушка Suntour CR-8V подесива.
То пише у наслову.
Чини ми се да је реална могућност да се опруга налази само у десној цеви мортизера (из перспективе возача) јер чепић на левој се једноставно без отпора врти док десни неколико пута за 360° наилази на препреку и чује се "кврц, кврц, кврц".
Ulje za sivace masine je OK za podmazivanje raznih pokretnih delova bicikle, cak mozes da podmazes njime i stapove amortizera, ali nije da se sipa u sam amortizer. Ako ima oprugu, verovatno je potrebno rasturiti viljusku, sve lepo ocistiti, utopiti oprugu u tovatnu mast i sve lepo ponovo sastaviti. A bilo kojim uljem (najbolje extra virgine olive oil ) malo podmazati stapove.3. Које уље користити у "домаћој варијанти"
Подебљано код Микситрона и Ћирића
Прво ћу по савету Микситрона да улијем уље у виљушку а затим га избацим из исте, а уколико то не отклони шкрипу онда ћу је целу раставити по савету Ћирића (на, чини ми се, званичном сајту сам видео страну на којој је представљена ова виљушка али није било шеме. Ако постоји шема виљушке то би ми могло бити од користи: да знам шта да очекујем приликом растављања а још више да се не изгубим приликом састављања ) Уље ћу већ наћи неко од препоручених.
Ако имати коментар на ово последње, будите слободни. Намеравам колико сутра да се тиме позабавим.
Захваљујем се на одговорима свој тројици.
#10
Postavljeno 06 November 2010 - 09:33 PM
http://www.cikloberz...hp?img=7712&t=n
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika