XTR M970 3x9 transformacija u 2x9 ? POMOC!!!
#1
Posted 02 November 2010 - 05:17 PM
Trenutno stanje na bajku je: zadnji menjac XTR shadow, kaseta XTR 34T, pogon XTR M970, pogledajte slike.
Potrebni su mi saveti, koje sajbne, koji odnos zupcanika je najpozeljniji i gde mogu naci takve sajbne.
Prvenstveno meni je potreban odnos 26-40T ali ne znam da li moze taj odnos sa ovakvim stanjem opreme zbog samog rada menjaca.
Ja sam gledao nesto ali ne znam da li to moze... u svakom slucaju linkovi i slike su tu pa vi pogledajte i recite svoje misljenje kako i sta dalje.
http://www.chainreac... ... elID=40426
http://www.chainreac... ... elID=54369
Unapred veliko hvala...
#2
Posted 02 November 2010 - 05:57 PM
#3
Posted 02 November 2010 - 06:44 PM
@ Vorda - Okidanje nije problem, ogranicis hod menjaca i problem resen. Cini mi se da trebaju kraci srafovi za sajbne. I mozda spejser manje/vise, kod patrone. Ajde, ko je od vas pravio double, neka isprica sve lepo. A ima takvih.
#4
Posted 02 November 2010 - 07:18 PM
#5
Posted 02 November 2010 - 08:01 PM
Evo pogledajte o cemu se zapravo radi pa mi recite sta mislite...
http://forums.mtbr.c...ad.php?t=615985
#6
Posted 02 November 2010 - 08:08 PM
cini mi se da ces da se napatis
dok sve ne dovedes u sklad.
Al na muci se poznaju junaci:)
Pitanje koliko hoces da PLATIS a koliko da PATIS?
Sa obzirom na prikazane komponente predlazem da platis,
ali...
evo malo da PATIS:
Ono sto mene u ovakvoj postavci ponajvise brine je
CHAINLINE tj odnos izmedju
sredine prednjih lancanika i
sredine zadnjih lancanika.
Izbacivanjem VELIKE prednje ("desne") sajbne iz upotrebe
pomera se ta zamisljena "prednja" sredina
a koriscenjem malih ("desnih") lancanika nazad
dolazi do uvecanog krivljenja lanca na tu stranu.
Samim tim mozes ocekivati vecu "potrosnju" lanaca:(
Prebacivanjem vise spejsera ispod desne "HT-2" soljice srednjeg pogona
dolazi do pomeranja "sredine" prednjih lancanika u zeljenom pravcu
ali, nazalost, i celog pogona, tj i polozaja pedala u odnosu na zamisljenu sredinu rama.
To se pak moze kompenzovati podmetanjem podloske na osovinu levu pedale.
Time se opet povecava Q-faktor, koji je na "HT-2" modelima
iovako vec dostigao granicne vrednosti.
Tanjim podloskama ispod leve pedale i skidanjem mesa same poluge kurble
sa desne strane, oko navoja za pedalu, doslo bi do ravnoteze, ali..ko jos turpija XTR?
Cak ni moja malenkost se to jos nije drznula:)
Resenje za PLATIS je lako:
Talijanski Carbon-TI ti za samo 50EUR + AKS nudi adapter
http://www.carbon-ti... ... od=XLINETI
kojim veliku sajbnu izmestas na poziciju izmedju srednje i velike.
Po potrebi, uz zaista minimalne modifikacije, malu sajbnu izmestas
na poziciju izmedju male i srednje (doduse malo smaknuto, ali..)
i tom kompozicijom zadrzavas originalnu vrednost "sredine"
prednjih sajbni tkzv chainline koji,
ako me secanje ne vara kod MTB 3x9 iznosi 47,5mm.
I to je to, LAKO:)
#7
Posted 02 November 2010 - 08:12 PM
Od mogucih problema jos ti preostaje resenje prebacivanje lanca napred
jer nazad ne bi trebalo da bude problematicno.
Isti Carbon-TI ti nudi adaptere sa DOWN-PULL na TOP-PULL
za vecinu aktuelnih TOP modela prednjih ROAD menjaca!
http://www.carbon-ti... ... PULLDA7900
Cini mi se da ti GIANTa sa slike treba
prednji drumski menjac sa 34,9mm selnom i malo strpljenja.
[attachment=1]carbon ti X-Line ti on XTR.jpg[/attachment]
Inace, ne bih zamerio da mi na proleće das da probam
tvoje resenje ma koliko paćeničko ili plaćeničko bilo:)
sa srećom i postuj rezultate, pliz
#11
Posted 02 November 2010 - 08:51 PM
Ja sam krenuo drugim putem:
nabavio sam FRM kurble koje imaju nosac lancanika
(spider) koji se skida (ima lock ring)
pa sad pokusavam originalni spider 3x9 na 4 srafa
da zamenim ali ne sa ovim novim sranjem
2x9 sa 4 srafa sa velikom sajbnom koja je ujedno i "spajder"
pa se na nju srafi mali lancanik
vec sa spiderom sa 5 srafova MICRODRIVE 95mm sa CODA TARANTULA DH
koji je "veoma ali ne u potpunosti" lici na 2x9 spajder jer prima lancanike do 28 zuba.
Na ovaj nacin lezaj, vratilo (sto bi rekli osovina), kurble i pedale ne menjaju polozaj
vec samo prednji lancanici usled zamene svog nosaca (spajdera)!
Javljam ti kad uspem.
Inace, paralelno sa time, započeo sam
i adaptaciju XT batkica M760
(al ima da radi turpijica:))
ali jos nisam odmakao daleko,
jer nemam dovoljno vremena!
Nego, zamislio si me sa ovim tvojim SKUPO?
Jeste gomila para, ali...
pogledaj svoju machinu!
Wow!
Sad, kad se lomi, nasao si da stedis?!
Predlog:
ganjaj 3x9, do proleca ce se stvari iskristalisati
verovatno i malo pasti cene
i eto resenja!
Inace, i Talijanski TISO pravi prednje menjace 2x
za drum tj ciklokros u TOP PULL verziji za oko 250EUR
FYI only, ako mislis da je ovo skupo!!!
#12
Posted 02 November 2010 - 09:09 PM
#13
Posted 02 November 2010 - 09:36 PM
MTB do groba a i posle...
#14
Posted 02 November 2010 - 09:40 PM
Ljudi su resili probleme i bez ovih skupih dodataka,
koji se mogu napraviti kod strugara za visestruko manje para.
Podrzavam!
Nije tesko skinuti/smisliti dimenzije
(been there, done that)
i odraditi u masinskoj radionici.
Ali, to smatram primereno mojoj sklopociji.
Pobogu, ljudi, pogledajte taj bajs!
Kako mu nije zao da ga uopste vozi:)
Ipak kontam da bi maximalno trebalo da se uklopi.
Znaci i funkcija, i izgled, i tezina, i miris i ukus!
Na skoro svim forumima koje sam posetio
povodom ovog problema se koriste
neke skracenice XX, XO, XTR i slicne "bolestine"!
Najjeftija skracenica na koju sam naisao je SLX.
Ljudi, ovo je sada HIT! Sad ce kompanije da zarade na nama!
Ko nije svestan da ce sada da bude brzo i ludo,
neka se u kolo ne hvata.
Iskreno, sta fali 3x9? Ali to bolje na drugoj temi:)
Covek hoce, daj da mu pomognemo!
Moje skromno misljenje je da je
bespredmetno ulagati gomilu novca
u onakav bajs (mljac, mljac) i onda na njega staviti
nesto od majstor Djoke izglodano od smederevca
i ostrugano od armature, pa makar bila rebrasta.
Takodje: bojim se da je kod nas do durala
koji bi izdrzao ova optrecenja tesko doci
a titanium..nek sa javi neko ko ima bilo kakav izvor.
Treba mi u svim oblicima, ploce,
limovi, cevi, sipke..samo daj!
Znaci ostaje gvozdjurija.
Ja gozdjuriju na taj bajs ne bih stavljao
iz cistog respekta pa makar vozio
ABSALONA cele sezone!
Je*ote, jos sam ga olaksao,
nehotice izbacih J iz titanijum:)
#15
Posted 02 November 2010 - 10:37 PM
pogledajte primer, kako je gamzzy to sredio na njegovom bajsu http://www.cikloberz...amzzy&start=135
#16
Posted 02 November 2010 - 10:45 PM
#17
Posted 02 November 2010 - 11:19 PM
ja mislim da tu nema ničeg komplikovanog....
pogledajte primer, kako je gamzzy to sredio na njegovom bajsu viewtopic.php?f=35&t=1375&st=0&sk=t&sd=a&hilit=gamzzy&start=135
Jes sredio, i samo on moze da prizna kako, ali...
Scott, Specialized i jos neki proizvodjaci
(a mozda i svi proizvojaci na slovo S...)
vode sajle menjaca "od dole" tj niz kosu cev rama.
Giant, Genesis, Gunnar i jos drugi poneki proizvodjaci
(mozda su svi na slovo G?)
vuku sajlu od gore, tj uz vodoravnu cev rama
te stoga Gamzzyjevo veoma elegantno resenje prednjeg menjaca
(34,9 SRAM FORCE) nije moguce, u ovom osnovnom obliku,
primeniti na prikazanom GIANTu. Na Prodzo-ovu zalost:(
Kao sto rece neko, nije mnogo komplikovano,
ali nije ni jednostavno. Samo malo..zahtevno!
Ali tu smo, jos malo pa smo resili:)
#18
Posted 02 November 2010 - 11:23 PM
#19
Posted 03 November 2010 - 09:12 AM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users