krivine i brzina
#1
Posted 24 April 2006 - 09:03 PM
Pravilo: gledajte dovoljno daleko ispred vas kada vozite. Ukoliko to postujete, vec i pre ulaska u krivinu, vi ste izabrali najbolju i najsigurniju putanju u vasoj glavi i mozete istu proci bez usporavanja i kocenja.
Ukoliko treba da povecate brzinu, uradite to pre ulaska u krivinu. Pustite kocnice onda kada ste u krivini, kako bi iz nje izasli noseci brzinu, a ne usporavajuci.
Izuzetno jer vazno da se centralno pozicionirate na biciklu i odrzite nisko teziste, sa podignutom glavom.
Pozicionirajte pedale normalno ukoliko imate dovoljnu snagu u samoj krivini. Ukoliko to nije slucaj, i krivina je nepotpuna, tzv. “off-chamber”neophodno je da se tezina prebaci na spoljnu pedalu da bi ostali “u sedlu”. U ovom slucaju, spoljna pedala treba da je u poziciji “ 6 sati” sa prebacenom solidnom vasom tezinom na istu. Ovo ce pomoci pravilnom rasporedu tezine sa ciljem da se odrzi pravilan pozozaj i rotacija guma
Izbor guma je kljuc brzine u krivinama. Uvek se trudite da izaberete pravi tip guma i pravilan pritisak u njima prema terenu po kom se vozi. Ukoliko je teren rastresit, koristite gume sa izrazenim kramponima i nizi pritisak u gumama. Ukoliko je teren utaban i kompaktan, koristite gume sa sarom koja ce omoguciti postizanje vece brzine, sa sitnijim kramponima i veci pritisak u istim.
Podesite vas amortizer tako da doprinese postizanju maksimalne brzine, ali u isto vreme i da apsorbuje sve udare terena.
Za pravilno podesavanje amortizera je potrebno iskustvo. Ukoliko je amortizer suvise mekan, bicikl ce biti spor pri vozni a pogotovu u krivinama. Ukoliko je amortizer suvise tvrd, lakse cete izgubiti vezu sa terenom i trasom i proklizavati. Eksperimentisite kako bi nasli pravu meru koja ce biti najbolja za vas bicikl, nacin vozne i vasu tezinu.
Vezba cini cuda. Nadjite krivinu koja vam zadaje probleme i vozite je iznova i iznova. Eksperimentisite sa polozajem na biciklu, sa kocenjem, i sa brzinom ulaska u istu bez gubljenja “tla pod nogama”.
Dosta od ovoga moze da se primeni i za XC voznju.
I na kraju, za downhill vozaca vazi nepisano pravilo: sto manje razmislja o posledicama brze i vratolomne voznje – to bolji, brzi i neustrasljiviji vozac postaje!
MTB do groba a i posle...
#6
Posted 25 April 2006 - 08:55 PM
slao sam ti jos ranije neke mailove, ali uvek direktno iz foruma. (Dugme E-mail u poruci). Mislio sam mozda si zaboravio da odgovoris ili slicno...
Jedino ako ti e-mail koji si koristio pri registraciji nije standardni e-mail..
Svi saradnici su izlistani i na stranici Credits..
#7
Posted 25 April 2006 - 09:14 PM
p.s. sad sam probao i poslao sam sebi mail sa foruma i radi, ne znam sta je bio problem.
MTB do groba a i posle...
#9
Posted 26 April 2006 - 08:24 AM
Ja sam na spustu uvek u polozaju da mi je desna noga nazad, a leva napred, znaci, pedale mi budu paralelne sa tlom. Ne znam koliko je to pravilno, ali se tako osecam najstabilnije... bajk vozim vec preko 10 godina i oduvek sam se spustao u tom polozaju.Pozicionirajte pedale normalno ukoliko imate dovoljnu snagu u samoj krivini. Ukoliko to nije slucaj, i krivina je nepotpuna, tzv. “off-chamber”neophodno je da se tezina prebaci na spoljnu pedalu da bi ostali “u sedlu”. U ovom slucaju, spoljna pedala treba da je u poziciji “ 6 sati” sa prebacenom solidnom vasom tezinom na istu. Ovo ce pomoci pravilnom rasporedu tezine sa ciljem da se odrzi pravilan pozozaj i rotacija guma
Moram pohvaliti Ritchey Zmax gume, odlicne su i za zemlju i za beton, ali nisu bas za blato.Izbor guma je kljuc brzine u krivinama.
#10
Posted 26 April 2006 - 08:41 AM
Da, sto se tice spusta i ravnih delova staze to je najoptimalniji polozaj, bilo da je leva napred ili desna, kako je kome zgodnije. Za krivine je ipak prenos tezine jako bitna stvar da ne bi doslo do proklizavanja i izletanja.
MTB do groba a i posle...
#11
Posted 07 May 2006 - 05:32 PM
Danas mi je na jednom spustu (krivini) kako se kaže - proleteo život pred očima...Da, sto se tice spusta i ravnih delova staze to je najoptimalniji polozaj, bilo da je leva napred ili desna, kako je kome zgodnije. Za krivine je ipak prenos tezine jako bitna stvar da ne bi doslo do proklizavanja i izletanja.
malo glupo pisati o ovome: nikada se nisam ovako brzo sjurio niz šljunak pa u blato a da sam u međuvremenu leteo ko zna kako sam ja uopšte ostao na stazi... nisam ni pao, ali mi je adrenalin prskao iz tela
Kako skrenuti misli sa posledica
#17
Posted 17 June 2008 - 08:17 PM
#18
Posted 17 June 2008 - 10:09 PM
#19
Posted 19 June 2008 - 09:00 AM
#20
Posted 19 January 2010 - 01:04 PM
Sto se brzine tice, uvek telo pomeram u nazad sto je veca nizbrdica, a pogotovo ako ima rupa. Ponekad skroz iza sedista i tad sam samo na nogama. Na primer kad se spustam niz Zaplanjsku.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users