Jump to content


Fotografije

plastificiranje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
47 odgovora na ovu temu

#1 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 06 September 2010 - 04:23 PM

ajde da otvorim novu temu da se ne slepam na onu za eloksiranje. pored toga sto bih hteo da plastificiram ram, za pocetak bih hteo prvo tockove i mozda zbice.
prvo mi treba savet. da li da plastificiram cele tockove ili samo prosireni vec ofarbani deo. ne znam kako bi bilo estetsli da se ofarbaju skroz posto su moje felne i za v brake. imaju onaj deo za kocenje.

dugo, interesuje me koliko je plastifikacija elasticna. hteo bih da plastificiram i bozire kocnica i menjaca.
trece me interesuje na kojoj temp. se pece deo.

dalje, vec za malo vece poznavaoce, koji lak se koristi za lakiranje plastificiranog dela? vorda rece da je njegov prijatelj lakirao plast. vrata pa su pocela da se ljuste. verovatno postoji i za to neki lak, ali ne znam koji i gde da ga nadjem i da vidim cenu. za sad toliko :mrgreen:

sve bih plarificirao u snezno belu boju
  • 0
Postavljena slika

#2 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 September 2010 - 04:29 PM

Priznajem da nisam posebno strucan za plastificiranje, al opet neko moje misljenje je ta ti je od svega smisleno samo plastificiranje rama.Zice ne znam ni da li bi ti iko prihvatio da radi, a felne bas ne bih voleo da dam nekom da peskira ili kako drugacije struze.

Plastifikacija buzira ti je pod twilight zone i na to slobodno zaboravi. Pojasnjenje, plastifikaija se radi tako sto se nanese pasticni prasak na metalnu povrsinu, pa to potom zapece.Povrsina mora biti metalana zbog samog postupka nanosenja koji podrazumeva neku razliku potencijala koja je odgovorna za lepljenje praha.Kako ti na buzirima imas plastiku ona je jelte izolator pa to nece da radi.E sad skines ti nju pa imas sl...

Slucaj br1 buzir menjaca, prilikom skidanja buzir ima da ti se raspadne na niz zica
Slucaj br2 buzir kocnica bice oslabljen a plastika ima da ispuca u vrlo kratkom periodu
  • 0
Postavljena slika

#3 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 06 September 2010 - 04:39 PM

Plastifikacija buzira ti je pod twilight zone i na to slobodno zaboravi n:happy0192


Ovo stoji, s obzirom da se delovi peku na 200+ C.

Ne razumem, sto bi kasnije lakirao, kad automatski dobijas "glossy" finis? 8)
  • 0

#4 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 06 September 2010 - 04:40 PM

vorovatno vi posle od njih ne bi ostlao nista... #-o
  • 0
Postavljena slika

#5 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 06 September 2010 - 04:44 PM

a zašto jednostavno ne uzmeš bužire u boji? :?:
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#6 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 September 2010 - 04:46 PM

Ti imas elegantno resenje.! ako ces sve ovo raditi sa platikom.Ogranici se na ram i zaboravi visoki sjaj.Kupi bele felne, bele zice i buzire.Ovo bi verovatno mogao da nadjes kod ser Trbe von Pancevo.

Ako si bas zapeo za visoki sjaj onda radi klasicno lakiranje, dva sloja primera, dva tri sloja boje i jedno 3 sloja providnog laka ...
  • 0
Postavljena slika

#7 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 06 September 2010 - 04:49 PM

pa mislio sam da radim tako da farbom, ali mi rekose da je plstificiranje kvalitetnije i dugovecnije.
lakirao bih da kada dodje do ostecenja od kamencica, osteti lak, pa bih posle npr. godinu dana skinuo taj lak i stavio nivi sloj, da zastotom plastivikaciju.
bele buzire mozda mogu da nadjem, ali sta je sa buzirima za hidrauliku?
  • 0
Postavljena slika

#8 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 September 2010 - 05:48 PM

lakirao bih da kada dodje do ostecenja od kamencica, osteti lak, pa bih posle npr. godinu dana skinuo taj lak i stavio nivi sloj, da zastotom plastivikaciju.

To sto zelis je ostavarljivo koliko i plastificiranje buzira, daklem nema leba od toga.

Pitanje je da li je plastika otpornija na udarce od (kvalitetno uradjene) farbe.Tu postoje podeljena misljenja a nikoga nisam cuo da ima bas neoborive argumente.U svakom slucaju postoje farbe otporone na krzanje koje su skuplje ali rade ono sto tebi treba.
  • 0
Postavljena slika

#9 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 06 September 2010 - 06:54 PM

Ne razumem, sto bi kasnije lakirao, kad automatski dobijas "glossy" finis? 8)

Videh negde da kažu da se dobija dublji gloss ako se lakira preko plastifikacije :).
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#10 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 06 September 2010 - 10:27 PM

otiso sam kod jednog autolakirera da pitam sta i kako za bajk. inace kod njega najjeftinije vozilo koje dolazi, nije ispod 10k evra. tip je profesionalac i dere sa cenom, ali kad ga radi... on mi je dao savet da ne radim metalik posto je skup, a sa njim necu dobiti duboki sjaj koji hocu. treba uraditi najmanje 3 sloja mat bele akrilne, pa onda oko 4 sloja laka, onda se dobija duboki sjaj. potom me je pitao zasto mi treba toliko jaka boja, rekao sam mu da mi se ne bi gulila od kamencica i padova. tad mi je rekao da samo plastifikacija resava to i preko nje nekoliko sloja bezbojni lak. u tom slucaju se dobija mnogo jaca zastita nego sa bojama. jal ce da mu da dodatni sjaj, a i zastitu. posto covek ne zna nista o tome ko radi, gde i koja je cena, pitam ovde, inace nemam pojma sta da radim. kad vec placam, hocu da bude konza. da se ne sedi da me iskeca negde da pocne da se ljusti ili da ako se osteti plastika, da se skine kao ljuska od jajeta...
  • 0
Postavljena slika

#11 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 07 September 2010 - 07:14 PM

Samo da znas da se plastika nije pokazala najbolje za lakiranje.Dali si nekad video lakiranog trabanta :mrgreen: .Salim se,ali pogledaj automobile kojima su farbani kod nas plasticni branici.Jako pocne da se ljusti farba i lak.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#12 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 07 September 2010 - 07:33 PM

da da, zarumem. videcu vec nesto. javljam kad i ako uradim vredi li.
  • 0
Postavljena slika

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 07 September 2010 - 08:35 PM

pri3rak kaze:
Pitanje je da li je plastika otpornija na udarce od (kvalitetno uradjene) farbe.Tu postoje podeljena misljenja a nikoga nisam cuo da ima bas neoborive argumente.


I mislim da je tu sasvim u pravu. Koliko para toliko muzike. Ako farbaju (wet paint) karbonske ramove tako dobro da im cev stegnu u stegu a boja i lak ne puknu (ne ulazim u druge detalje) naravno da je takva kombinacija zastite sasvim dovoljna za kamencice. Ali, ko to kod nas radi i koliko to kosta?
I plastifikacija imas i ovakvih i onakvih. Debeo/tanak sloj, mat/high gloss finis, na bazi ovoga ili onoga mateirjala sto se dalje odrazava na (ne)podnosljivost ovog ili onog laka i sto detalja. Poenta plastifikacije je jeftinija priprema: samo dovedes ram u osnovno stanje, go materijal, i to je sve. Majstor elektrostatickim pištoljem nanese prah, stavi u pecnicu i na povisenoj temperaturi (rekli su mi i do 700 C opet zavisi od vrste boje / praha) se postupak zavrsi. Farbanje mokrom bojom (kompresorom) zahteva skuplju pripremu jer boja lose prijanja na aluminijum pa se mora stavljati prrema (prajmer) nakon cega najcesce ide rucno smirglanje, a to je ono najskuplje. Tek na to onda ide boja, u slojevima po zelji. Sledeci korak je lakiranje, ponovo u slojevima.

Najbolje da probas pa onda znas, pa mozes i nama da ispricas.

Po meni je logika ovakva: sa budzeta ide plastifikacija,
ako je "siroko" onda "wet paint" ili cak air-brush ili cak tatoo majstor :)
Sta kontas, kakva slika,
okreces pedale a listovi istetovirani
u skladu sa air-brushom na kurbli i ramu!
Ne moras da kupujes one kamasne ili nogavice u boji.

Pitanje je koliko si ti spreman da das novca za tako jednu zastitu
i sta ima prioritet design ili funkcija?
  • 0

#14 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 07 September 2010 - 09:08 PM

hm, sad bas razmisljam. u pravu si sto se toga tice. nisam razmisljao tako za karbonske ramove. finansije su mi male , pa me i to ogranicava. kazi mi, kakos e skida plastika kada nekad odlucis da neces vise plastiku na ramu
  • 0
Postavljena slika

#15 milanbike

milanbike
  • Members
  • PipPipPip
  • 136 posts

Postavljeno 07 September 2010 - 09:28 PM

ja sam plastificirao bike u belo,
sija kao i klasično farban auto (sad je izbor boja velik po kvalitetu, sjaju ...),
inače ima i bezbojno plastificiranje(znači može više slojeva da se radi).
1000 din me kostalo pre oko 6 meseci (samo plastificiranje, ram ogulio ja).
  • 0

#16 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 07 September 2010 - 09:34 PM

e tebra, a gde si odsljakao to? a to sto kazes za bezbojno plast. malo mi je cudno, nisam cio da ima transparentno plast. kako se generise cena za rabotu?
  • 0
Postavljena slika

#17 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4290 posts

Postavljeno 07 September 2010 - 09:36 PM

Postoji jedna "operacija" pri plasiticiranju koju kod nas radi vrlo malo firmi. A to je ako se dobro secam fosfatizacija (moguce da sam pogresio naziv). U svakom slucaju to skoro svi preskacu a to je zapravo najbitnije za crvstinu i postojanost "plastike". Propisno plastificirana povrsina je kazu cak i otpornija nego farbana.
  • 0
.

#18 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4290 posts

Postavljeno 07 September 2010 - 09:38 PM

e tebra, a gde si odsljakao to? a to sto kazes za bezbojno plast. malo mi je cudno, nisam cio da ima transparentno plast. kako se generise cena za rabotu?

Postoji "bezbojno" plastificiranje. Jedini problem (i to veliki) je sto povrsina mora biti savrseno pripremljena. Vidi se svaka neravnina ili brazda.
  • 0
.

#19 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 07 September 2010 - 09:39 PM

betelgez pita:
kakos e skida plastika kada nekad odlucis da neces vise plastiku na ramu

Mislim da je i ovde najjednostavnije vec spominjano peskiranje.
Nisam probao "skid" bojom, za koju provereno znam da radi na "wet-paint"-u.

Moj predlog je da krenes postepeno, plastificiraj ga na zimu i vozi sledece "sezone".
Ako ti se ne svidja, skidaj plastifikaciju i probaj farbu.
Za tri godine ces znati gde si:)
  • 0

#20 milanbike

milanbike
  • Members
  • PipPipPip
  • 136 posts

Postavljeno 08 September 2010 - 06:24 PM

e tebra, a gde si odsljakao to? a to sto kazes za bezbojno plast. malo mi je cudno, nisam cio da ima transparentno plast. kako se generise cena za rabotu?


u BG Dragoslava Srejovića, preko puta OMV pumpe.
1000 din ti je plastificiranje po biciklu
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika