plastificiranje
#1
Posted 06 September 2010 - 04:23 PM
prvo mi treba savet. da li da plastificiram cele tockove ili samo prosireni vec ofarbani deo. ne znam kako bi bilo estetsli da se ofarbaju skroz posto su moje felne i za v brake. imaju onaj deo za kocenje.
dugo, interesuje me koliko je plastifikacija elasticna. hteo bih da plastificiram i bozire kocnica i menjaca.
trece me interesuje na kojoj temp. se pece deo.
dalje, vec za malo vece poznavaoce, koji lak se koristi za lakiranje plastificiranog dela? vorda rece da je njegov prijatelj lakirao plast. vrata pa su pocela da se ljuste. verovatno postoji i za to neki lak, ali ne znam koji i gde da ga nadjem i da vidim cenu. za sad toliko
sve bih plarificirao u snezno belu boju
#2
Posted 06 September 2010 - 04:29 PM
Plastifikacija buzira ti je pod twilight zone i na to slobodno zaboravi. Pojasnjenje, plastifikaija se radi tako sto se nanese pasticni prasak na metalnu povrsinu, pa to potom zapece.Povrsina mora biti metalana zbog samog postupka nanosenja koji podrazumeva neku razliku potencijala koja je odgovorna za lepljenje praha.Kako ti na buzirima imas plastiku ona je jelte izolator pa to nece da radi.E sad skines ti nju pa imas sl...
Slucaj br1 buzir menjaca, prilikom skidanja buzir ima da ti se raspadne na niz zica
Slucaj br2 buzir kocnica bice oslabljen a plastika ima da ispuca u vrlo kratkom periodu
#3
Posted 06 September 2010 - 04:39 PM
Plastifikacija buzira ti je pod twilight zone i na to slobodno zaboravi
Ovo stoji, s obzirom da se delovi peku na 200+ C.
Ne razumem, sto bi kasnije lakirao, kad automatski dobijas "glossy" finis?
#6
Posted 06 September 2010 - 04:46 PM
Ako si bas zapeo za visoki sjaj onda radi klasicno lakiranje, dva sloja primera, dva tri sloja boje i jedno 3 sloja providnog laka ...
#7
Posted 06 September 2010 - 04:49 PM
lakirao bih da kada dodje do ostecenja od kamencica, osteti lak, pa bih posle npr. godinu dana skinuo taj lak i stavio nivi sloj, da zastotom plastivikaciju.
bele buzire mozda mogu da nadjem, ali sta je sa buzirima za hidrauliku?
#8
Posted 06 September 2010 - 05:48 PM
To sto zelis je ostavarljivo koliko i plastificiranje buzira, daklem nema leba od toga.lakirao bih da kada dodje do ostecenja od kamencica, osteti lak, pa bih posle npr. godinu dana skinuo taj lak i stavio nivi sloj, da zastotom plastivikaciju.
Pitanje je da li je plastika otpornija na udarce od (kvalitetno uradjene) farbe.Tu postoje podeljena misljenja a nikoga nisam cuo da ima bas neoborive argumente.U svakom slucaju postoje farbe otporone na krzanje koje su skuplje ali rade ono sto tebi treba.
#10
Posted 06 September 2010 - 10:27 PM
#13
Posted 07 September 2010 - 08:35 PM
Pitanje je da li je plastika otpornija na udarce od (kvalitetno uradjene) farbe.Tu postoje podeljena misljenja a nikoga nisam cuo da ima bas neoborive argumente.
I mislim da je tu sasvim u pravu. Koliko para toliko muzike. Ako farbaju (wet paint) karbonske ramove tako dobro da im cev stegnu u stegu a boja i lak ne puknu (ne ulazim u druge detalje) naravno da je takva kombinacija zastite sasvim dovoljna za kamencice. Ali, ko to kod nas radi i koliko to kosta?
I plastifikacija imas i ovakvih i onakvih. Debeo/tanak sloj, mat/high gloss finis, na bazi ovoga ili onoga mateirjala sto se dalje odrazava na (ne)podnosljivost ovog ili onog laka i sto detalja. Poenta plastifikacije je jeftinija priprema: samo dovedes ram u osnovno stanje, go materijal, i to je sve. Majstor elektrostatickim pištoljem nanese prah, stavi u pecnicu i na povisenoj temperaturi (rekli su mi i do 700 C opet zavisi od vrste boje / praha) se postupak zavrsi. Farbanje mokrom bojom (kompresorom) zahteva skuplju pripremu jer boja lose prijanja na aluminijum pa se mora stavljati prrema (prajmer) nakon cega najcesce ide rucno smirglanje, a to je ono najskuplje. Tek na to onda ide boja, u slojevima po zelji. Sledeci korak je lakiranje, ponovo u slojevima.
Najbolje da probas pa onda znas, pa mozes i nama da ispricas.
Po meni je logika ovakva: sa budzeta ide plastifikacija,
ako je "siroko" onda "wet paint" ili cak air-brush ili cak tatoo majstor
Sta kontas, kakva slika,
okreces pedale a listovi istetovirani
u skladu sa air-brushom na kurbli i ramu!
Ne moras da kupujes one kamasne ili nogavice u boji.
Pitanje je koliko si ti spreman da das novca za tako jednu zastitu
i sta ima prioritet design ili funkcija?
#15
Posted 07 September 2010 - 09:28 PM
sija kao i klasično farban auto (sad je izbor boja velik po kvalitetu, sjaju ...),
inače ima i bezbojno plastificiranje(znači može više slojeva da se radi).
1000 din me kostalo pre oko 6 meseci (samo plastificiranje, ram ogulio ja).
#17
Posted 07 September 2010 - 09:36 PM
#18
Posted 07 September 2010 - 09:38 PM
Postoji "bezbojno" plastificiranje. Jedini problem (i to veliki) je sto povrsina mora biti savrseno pripremljena. Vidi se svaka neravnina ili brazda.e tebra, a gde si odsljakao to? a to sto kazes za bezbojno plast. malo mi je cudno, nisam cio da ima transparentno plast. kako se generise cena za rabotu?
#19
Posted 07 September 2010 - 09:39 PM
kakos e skida plastika kada nekad odlucis da neces vise plastiku na ramu
Mislim da je i ovde najjednostavnije vec spominjano peskiranje.
Nisam probao "skid" bojom, za koju provereno znam da radi na "wet-paint"-u.
Moj predlog je da krenes postepeno, plastificiraj ga na zimu i vozi sledece "sezone".
Ako ti se ne svidja, skidaj plastifikaciju i probaj farbu.
Za tri godine ces znati gde si:)
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users