Jump to content


Fotografije

Krckanje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
55 odgovora na ovu temu

#21 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 08 May 2011 - 12:25 AM

dzaba kljuc za pritezanje bez stalka za centriranje
  • 0
puno znoja,malo krvi

#22 Dukelander

Dukelander
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 May 2011 - 07:51 AM

Ja sam centrirao točak prema V-brake-u. Može i tako ali nije lako ni preporučljivo.
Što se krckanja tiče, niko nije pomenuo pedalu, a i ona može da krcka. Meni je pedala baš jako krckala dok je nisam pošteno nahranio toat mašću.
  • 0
Klub Putnika Srbije
http://www.serbiatravelers.org/

#23 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 May 2011 - 11:46 AM

kod mene u dva navrata, na dva različita bicikla, uzrok misterioznog krckanja koje se ritmično ponavljalo sa okretanjem pedale bio je prljav zatvarač zadnjeg točka. njegovo pranje i podmazivanje zgloba ručice sa par kapi ulja je rešilo problem...
  • 0
--

#24 chunga

chunga
  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Postavljeno 08 July 2011 - 09:33 PM

Imam problem sa krckanjem. Desava mi se da pri usponu i malo jace kad zapnem da krene nesto da krcka. E sad ne znam da li je do pogona tj. patrone ili zadnjeg amortizera ili sta vec moze da bude? Probao sam i kada stojim u mestu da stisnem jako sediste i desi se nekad da krcne. Ne znam da li to mozda krcka nekad zadnji amortizer. Sta vi mislite do cega to moze da bude i kako mogu da otklonim to misteriozno krckanje?
  • 0

#25 lensovrodjak

lensovrodjak
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationFruska gora

Postavljeno 09 July 2011 - 08:47 AM

Pedala,pogon,šticna,glava točka.....
Proveri prvo da vitalni delovi nisu oštećeni i da ne postoji zazor na točkovima,amortizeru,pedalama,pogonu.Ako je sve u redu onda je u redu...ne treba lečiti ono što nije bolesno,a krckanja će uvek biti,pogotovo na MTB-u :D
  • 0
..

#26 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 09 July 2011 - 10:23 AM

Kod tebe su u pitanju labave zice ali sigurno to se trenutno desava i kod mene kad jace nagazim zice "plivaju"i stvaraju krckanje!
Sto se tice krckanja kod mtb-a da mora uvek da postoji ne bih se slozio!Dobro narihtan mtb i cuju se samo gume na njemu!!!
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#27 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 09 July 2011 - 10:33 AM

Patrona i freewheel su najčešći razlozi krckanja pri opterećenju.
  • 0

#28 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 09 July 2011 - 10:39 AM

I mi krckamo kad se opteretimo :D .kad se gazi posteno bajs,a pogotovo usponi delim Svetino misljenje.Eto i meni krcka freehub na ovom novom bajsu ,pogotovo kad zastanem pa krenem da verglam tako da ce da padne zamena nable.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#29 DULEmajstore

DULEmajstore
  • Members
  • 9 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 12:10 PM

Meni se cuje ponekad da nesto lupa kada jace nagazim , iskljucivo u 18 i 21 brzini . Tocak je nov , zice zategnute , zadnji amortizer nema ,pedale ne klecaju i trebalo bi da su ok .
Sve me upucuje da je rec u patroni srednjeg pogona.

Kada krene da puca to se solidno jako cuje , i ne desava se uvek vec samo ponekad na izrazito jakim opterecenima.
Ovo pocinje polako sve cesce i cesce da se javlja .

Inace bicikl vozim mnogo . Redak je dan da ne predjem makar 20km .
Zivim u Josanickoj Banji u podnozju Kopaonika . Do Kopaonika idem biciklom bez vecih problema a udeljen je 24 km .
Ima 13km izrazito jakog uspona sa prosekom od 9% .
Vozim bicikl Alpina Apache 2008 godiste sa celicnim ramom , no tezina mi ne pretstavlja problem jer sam poprilicno jak.
Ne koristim lake prenose vec uve 21 , 18 , a u najtezim delovima 10 brzinu .

Inace sam majstor , popravljam aute i elektricne masine , bicikl sam specijalizirao , sve od alata sam kupio , sada cu kupiti stalak za balansiranje tocka i jos mi ostaje samo da kupim alat za monoblok , mada sam cuo da je zamena patrona najtezi posao oko bicikle .

Nisam mogao ranije da se prikljucim sajtu zbog spore konekcije .

Pozdrav svim clanovima.
  • 0

#30 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 12:20 PM

Dobro ti nama dosao n:anim_32 .

mada sam cuo da je zamena patrona najtezi posao oko bicikle .

Jeste najtezi. Mora najvise da se zapne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Odvijes i zavijes. Cela nauka ;).
  • 0
.

#31 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 01:23 PM

Dragi kolega, nije baš tako svejedno. Ako je patrona HT2, definitivno je važno da postoji sloj fiksatora navoja na šoljicama, inače dolazi do trenja navoja šoljice sa navojem u ramu i do krckanja, a bogami i odvijanja šoljice. Ovaj namaz je polupermanentan i steže se u nedostatku vazduha, a ako se patrona više puta odvija i zavija, morao bi da se obnovi.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#32 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 02:21 PM

Dragi kolega, nije baš tako svejedno. Ako je patrona HT2, definitivno je važno da postoji sloj fiksatora navoja na šoljicama...Ovaj namaz je polupermanentan i steže se u nedostatku vazduha, a ako se patrona više puta odvija i zavija, morao bi da se obnovi.


Moze i bez "fiksatora" uz jedno veliko ALI...
tada mora JAAAAKO da se zategne
sto cesto dovodi do pretezanja i ostecenja/deformacije.

Zato je MNOGO BOLJE (3 razloga odmah iz glave)
uz "fiksator" (tkzv.: lepak za navoj, loktajt i sl.).

"Fiksator" ne samo da obezbedjuje sigurnu navojnu vezu
(nema samoodvrtanja usled vibracije ili rotacije delova)
sa manjim opterecenjem po navoje (1) vec on
ravnomernije rasporedjuje opterecenje po navojima (2)
tako da je manja verovatnoca da "oblajznu"
oni prvi navoji koji drze cak 75% opterecenja.
Narocito vazno kod alu soljica i kucista pogona.
Jos jedna stvar u korist "fiksatora" je to sto je on
ujedno i zaptivna masa (3) koja ne dozvolajava ulaz
stranih elemanata kao sto su voda i prasina koji
su najcesci uzroci krckanja, korozije i hladnog zavarivanja
i smaim tim olaksava kasnije rastavljenje navojne veze.

Posto zaista steze usled nedostatka vazduha
trebalo bi ga obnavljati nakon SVAKOG odvrtanja.
Moze dugo da stoji nacet i postoje mala komercijalna
pokovanja pogodna cak i za male kucne radionice.

Jos jedno veliko ALI, postoje RAZNE JACINE "fiksatora"
te sa paznjom prouciti uputstvo. Za pogon koristiti
iskljucivo "fiksatore" sa oznakom MALE i/ili SREDNJE JACINE.
Nikako VELIKE JACINE jer se za njihovo odvijanje MORA koristiti ili
udarni alat (vulkanizerski pistolj) ili grejanje navojne veze (+200C)
sto moze da proizvede razna jasno i manje vidljiva ostecenja.
  • 0

#33 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 04:11 PM

I sad to mora na HT2 a nije moralo na obicnom Octalink? Zivo me interesuje zbog cega?
  • 0
.

#34 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 05:19 PM

I sad to mora na HT2 a nije moralo na obicnom Octalink? Zivo me interesuje zbog cega?


mislim da sam sa onim
"alu soljice i kucista pogona"
bio dovoljno jasan
znaci podrazumeva SVE pogone tih karateristika.

Ne mora ali sam naveo bar 3 prednosti.

Kod HT2 pogona je mnogo vaznije
obraditi stranice kucista pogona
da budu apsolutno paralelne jer
lezaji NALEZU NA NJIH a ne kao kod
predhodnih sistema unutar kucista pogona.

U suprotnom, ako lezaji nisu pozicionirani kako treba
moze se dogoditi (skoro 100%) da lezaji prebrzo stradaju
i da se pogon ne okrece optimalno, tj da zapinje.
  • 0

#35 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 05:48 PM

mislim da sam sa onim
"alu soljice i kucista pogona"
bio dovoljno jasan
znaci podrazumeva SVE pogone tih karateristika.

Bem ti tog inzenjera ako je u proracunu predvideo Loctite da bi mu navojni sklop radio ono sto treba da radi ;).

Ne mora ali sam naveo bar 3 prednosti.

I slazem se sa sve 3. Ali opet stojim iza recenice u gornjem redu. Plus sto ni sam Shimano nigde ne navodi da je potrebno sredstvo za osiguranje navoja. Samo mast.

Kod HT2 pogona je mnogo vaznije
obraditi stranice kucista pogona
da budu apsolutno paralelne jer
lezaji NALEZU NA NJIH a ne kao kod
predhodnih sistema unutar kucista pogona.

A mi tu ne mozemo bas nista ;). Mada sa sadasnjom tehnologijom nije nikakav problem uraditi to kako treba.
  • 0
.

#36 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 06:30 PM


Zare kaze:
Bem ti tog inzenjera ako je u proracunu predvideo Loctite da bi mu navojni sklop radio ono sto treba da radi .


"Nemoj tako Djuro!" (Bata Stojkovic svom bratu Zvonku Lepeticu u Balkanskom Spijunu)

Da li bi mislio isto tako kada bi znao
da sa "loctite"-om M6 vijak moze da drzi
isto tako jako kao M8 bez "loctite"-a?

+ jos bi manje bio podlozan samoodvrtanju i koroziji?

E sad uporedi tezinu vijka M6 i M8 u iste konstrukcije i duzine
(pa idemo korak dalje:) odgovarajuce navrtke i ostale delove sklopa
i dobices primetnu ustedu i u tezini (weightweenies)
i u ceni materijala i gotovog proizvoda.

Bolje tj ravnomernije rasporedjivanje opterecenja
po svim navojima omogucuje koriscenje ALU vijaka
umesto celicnih, sto je jos jedna prednost u tom pravcu,
i to bez smanjenja bezbednosti.

Koliko mogu da se setim, shimano lezaji pogona sa ALU soljama stizu namazane.
Opet ona stara pedagoska NE GLEDAJ STA JA RADIM VEC SLUSAJ STA TI PRICAM.
bb-un72 ITA 113.jpg
xt HT2 solja.JPG
  • 0

#37 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 06:52 PM

Ma ti nikako ne kapiras da se ja slazem sa tobom i da sve to vec znam ;). Samo sto Shimano nema predvidjeno sredstvo za ucvrscivanje navoja pri montazi. Niti se igde pominje u fabrickom uputstvu. Navoj se podmazuje samo mascu, bar tako pise. Na stranu sto navoj koji je predvidjen za patronu to opterecenje (a i dosta vece) moze da izdrzi i takav kakav je, bez ikakvih dodataka.

Sad sto je bolje sa necim drugim je druga prica ali takav kakav je MORA da istrpi ono za sta je konstruisan. I koliko ima svrhe sa necim drugim je opet druga prica.

Potrebe za smanjenjem tezine nema plus sto bicikle popravlja ko stigne (i u svetu a ne samo kod nas) i sta bi se desilo da neko montira neki deo bez Loctite a da je predvidjeno da mora? Pa jos bude neki kritican deo, kao npr. M3 na luli umesto M4 jer ce ustedeti 0,89 grama ;). Pustite profesionalne timove koji ne smeju nista da prepuste slucaju i bicikle koje trpe opterecenja koje nase nikada nece osetiti.

Nije bas sve kao sto izgleda na prvi pogled.
  • 0
.

#38 chunga

chunga
  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 07:08 PM

Pedala,pogon,šticna,glava točka.....
Proveri prvo da vitalni delovi nisu oštećeni i da ne postoji zazor na točkovima,amortizeru,pedalama,pogonu.Ako je sve u redu onda je u redu...ne treba lečiti ono što nije bolesno,a krckanja će uvek biti,pogotovo na MTB-u :D



Proverio sam ja sve te vitalne delove i svi su ok, zategao sam i sve srafove, kod zadnjeg amortizera, kod sedista itd. E sad samo ne znam da li da otpustim malo amortizer zadnji? Nije bas pretegnut, ali nije ni opusten. Malo sam ga zategao bio pre, da se ne bih mnogo kackao dok vozim. :mrgreen:

To mi se samo desava da krcka kada ga malo opteretim, tj. uglavnom pri usponu.

Sve u svemu jel to nije nista kriticno i opasno? I ako je mozda do patrone kako to da znam i kako da znam kada treba se menja patrona?

I hvala tebi, Borku, Sveti, Vordi na brzim odgovorima. :)
  • 0

#39 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 07:22 PM

@ zare
kapiram da se slazes kad kazes da se slazes
al ne kapiram da se slazes kad kazes
"bem ti izenjera..." itd.
Tad pomislim da se ne slazemo.
Sto je odlican izgovor za ovakvu prepisku :mrgreen:

Zaista ne znam sta pise u
Shimano fabrickim uputstvima
(verujem ti to sto kazes, iako mi
oni nisu najveci autoritet za bicikle)
ali vidim da stavljaju "Loctite".
Sto ga ondak kog vraga stavljaju?
Sta sad, da slusam uputstvo koje citam
ili uradim ono sto vidim i drzim u rukama?
Papir trpi svasta a navoj...? Koji je tvoj izbor?
Moj izbor je da stavljam "Loctite" kad god mogu/imam/moram!

Kontam da ako je npr M3 predvidjen da ide sa "Loctite"om
(pa jos moment kljucem na 4,28625Nm ili vec koliko)
a "majstor" ga stavi BEZ, oanko ga pripusi, odokativno, to je to!
Niko ne zna kako i koliko ce da drzi osim da ce sigurno da drzi slabije.

Nas narod je nekad govorio: "Nije zvaka za seljaka"
Ako vec dam novac za takve delove koji su toliko delikatni
onda cu da ih dam u ruke pravom majstoru
a ne nekom tamo "ko stigne". To je moj stav/izbor.
Naravno, tog majstora bi trebalo i da platim odgovarajuce
jer sem potrebnog alata i ma i potebno znanje
pa i to treba ubaciti u racunicu pri kupovini!
  • 0

#40 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 10 July 2011 - 07:54 PM

@ zare
kapiram da se slazes kad kazes da se slazes
al ne kapiram da se slazes kad kazes
"bem ti izenjera..." itd.
Tad pomislim da se ne slazemo.
Sto je odlican izgovor za ovakvu prepisku :mrgreen:

Opet me ne razumes. Pricamo o biciklima ne o nekim drugim sklopovima. Nije bicikl svemirski brod pa da trpi ne znam kakva opterecenja pa je sad potreban lepak za navoje i neka svemirska tehnologija.
Naravno da postoje oblasti gde je to pozeljno cak i obavezno ali kod bicikala to bas ne bi moglo da se kaze.

A to sto neki stavljaju lepak jer su videli od nekog drugog, to je njihov izbor. Opet kazem, treba napraviti razliku izmedju normalnih korisnika i ekstremnih uslova (kao na trkama) gde je sve bitno pa se za svaki slucaj radi i ono za sta nema uvek zdrave logike. Imao sam ranije posla sa nekim drugim trkama pa znam sta pricam.
Zasto bi stavljao Loctite na nesto sto mi se nikada nije odvilo? Ili jednom i nikada vise. Druga je prica ako se to stalno desava. Ni fabrika nije predvidela Loctite, zato bih ja bez razloga stavljao tako nesto. Preventivno da se ne odvije? Onda treba namazati svaki sraf na bicikli ;).

Papir trpi svasta a navoj...? Koji je tvoj izbor?

Dobro proracunat navoj trpi sve sto treba da istrpi ;).

Majstori su posebna prica. Uglavnom poluskolovani za posao koji rade i uglavnom prepametni po svom misljenju :). Bilo je price o tome na forumu a i svi smo imali iskustva sa njima i nemaju svi srece da imaju odlicnog majstora.

Attached Thumbnails

  • Capture-.jpg

  • 0
.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika