Interesantan amort
Started By
Dukelander
, Aug 23 2010 05:55 AM
13 replies to this topic
#1
Posted 23 August 2010 - 05:55 AM
Nešto sam wilfovao po netu i slučajno naletim na sledeće bajkove:
Osim što imaju Rohloff menjač/ redukcionu glavu, što mi je trebalo dobrih 5 minuta da shvatim, imaju vrlo čudan prednji amort. Da se ne bih dalje mučio i tražio evo pitam vas (jer znam da ima obrazovanijih biciklista), what the hell is that?
Na Endorfinovom sajtu se pominju Reba SL i Magura Laurin, a ovo ovde ne liči ni na jedan od ta dva...
Osim što imaju Rohloff menjač/ redukcionu glavu, što mi je trebalo dobrih 5 minuta da shvatim, imaju vrlo čudan prednji amort. Da se ne bih dalje mučio i tražio evo pitam vas (jer znam da ima obrazovanijih biciklista), what the hell is that?
Na Endorfinovom sajtu se pominju Reba SL i Magura Laurin, a ovo ovde ne liči ni na jedan od ta dva...
#2
Posted 23 August 2010 - 06:56 AM
Ne znam tačno ko je proizvođač, ali koliko ja vidim tu se napred nalazi amort koji bi inače imao nazad na nekom fullašu. Kada se uzme u obzir da kruta karbonska (MTB) vila može da teži oko 300g prosečan amort još toliko i po koji bušing i ležaj nešto sitno, kao i ostali aluminijumski zglobni delovi, takva vila može da teži ispod kilograma.
Svakako se ja ne bih takmičio sa takvom viljuškom...
Svakako se ja ne bih takmičio sa takvom viljuškom...
#3
Posted 23 August 2010 - 08:10 AM
Nesto slicno, iz Crne Vutre:
http://www.cikloberz...hp?img=6017&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=6016&t=n
Bilo je dva takva amorta, ovaj na slici je valjda od nekog stranca, a ne znam ko je vozio drugi.
http://www.cikloberz...hp?img=6017&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=6016&t=n
Bilo je dva takva amorta, ovaj na slici je valjda od nekog stranca, a ne znam ko je vozio drugi.
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!
#4
Posted 23 August 2010 - 09:48 AM
Nije ni blizu. Jeste i taj oko kilograma, ali nije to taj koncept. Ovaj radi na "klimanje" ka nazad. Drugi bajk na kom je bio takav amort je vlasništvo Nevene Davosir iz Fanatic-a.Nesto slicno, iz Crne Vutre:
#7
Posted 23 August 2010 - 07:22 PM
Nema nikakav specijalan naziv, amort ko amort, samo je princip rada drugaciji. Ove amorte je nekada davno ( 1996 god recimo ) pravio AMP research - Americka kompanija, koja se sada bavi sasvim drugim stvarima i ima potpuno drugaciju paletu proizvoda. Ali tih godina su ovi amorti bili popularni...
http://t0.gstatic.co...1QmXmDEVTQGmGM=
http://t0.gstatic.co...iOEJM2k3O5l_24=
Sto se Endorfina tice - i oni sami isporucuju iste sa Fox-om ili Reba-om ili Magura-om, a projekat sa slike je mozda i moguce naruciti...ali ja licno ne bih to uzimao u obzir, ko zna koliko ta "sitnica" kosta...
http://t0.gstatic.co...1QmXmDEVTQGmGM=
http://t0.gstatic.co...iOEJM2k3O5l_24=
Sto se Endorfina tice - i oni sami isporucuju iste sa Fox-om ili Reba-om ili Magura-om, a projekat sa slike je mozda i moguce naruciti...ali ja licno ne bih to uzimao u obzir, ko zna koliko ta "sitnica" kosta...
MTB do groba a i posle...
#9
Posted 24 August 2010 - 06:04 AM
Hvala za razjašnjenje i priču o AMP-u. Našao sam inače da je predmetni amort prilagođena Horst-link 4-bar suspenzija (valjda ga tako zovu Ameri). Kao što je Gammzy napisao, princip po kom rade zadnji amorti kod dosta bicikala, npr. Specialized FSR. Opet nisam baš sve pokapirao o tom principu ali ima vremena
Na bike-radar-u kažu da ovo čudo proizvodi DT-Swiss (ili Endorfin u saradnji sa DT-Swiss-om) i da ima 100mm travel
Na bike-radar-u kažu da ovo čudo proizvodi DT-Swiss (ili Endorfin u saradnji sa DT-Swiss-om) i da ima 100mm travel
#10
Posted 25 August 2010 - 05:35 PM
Gamzzy kaze:
Nije ni blizu. Jeste i taj oko kilograma, ali nije to taj koncept.
Ipak mislim da se varas, jer slike prikazuju ono sto u literaturi nazivaju PARALELOGRAMSKE AMORTIZERSKE (suspenzione) viljuske naspram odomacenih vila TELESKOPSKE konstrukcije. Sad, da li „klima“ na dole, na gore, unazad ili unapred, to nije pitanje koncepta vec više stvar dizajna , filozofije pa cak i „style“-a. U ovom slucaju mislim da je najvise u pitanju epoha ili generacija.
Gamzzy opet kaze:
Svakako se ja ne bih takmičio sa takvom viljuškom...
Pitanje je da li je i dalje ne bi vozio da je dobijes gratis kao sponzorstvo, sa garancijom, obezbedjenim rezervnim delovima, servisom i novcanom nadoknadom za marketing...kao bela lala Vozile su se vile i pre FOXa (tj.1996. god.), vozice se i posle, ubedjen sam. A što se ponasanja u voznji (karakteristike) tice...to je samo stvar navike.
Gamzzy na kraju kaze:
Kada se uzme u obzir da kruta karbonska (MTB) vila može da teži oko 300g
Nešto malo kvalitetnih delova sam vozio, malo više držao u rukama, mnoštvo video i svašta čuo,
ali...ovo bih zaista posebno voleo!
Nije ni blizu. Jeste i taj oko kilograma, ali nije to taj koncept.
Ipak mislim da se varas, jer slike prikazuju ono sto u literaturi nazivaju PARALELOGRAMSKE AMORTIZERSKE (suspenzione) viljuske naspram odomacenih vila TELESKOPSKE konstrukcije. Sad, da li „klima“ na dole, na gore, unazad ili unapred, to nije pitanje koncepta vec više stvar dizajna , filozofije pa cak i „style“-a. U ovom slucaju mislim da je najvise u pitanju epoha ili generacija.
Gamzzy opet kaze:
Svakako se ja ne bih takmičio sa takvom viljuškom...
Pitanje je da li je i dalje ne bi vozio da je dobijes gratis kao sponzorstvo, sa garancijom, obezbedjenim rezervnim delovima, servisom i novcanom nadoknadom za marketing...kao bela lala Vozile su se vile i pre FOXa (tj.1996. god.), vozice se i posle, ubedjen sam. A što se ponasanja u voznji (karakteristike) tice...to je samo stvar navike.
Gamzzy na kraju kaze:
Kada se uzme u obzir da kruta karbonska (MTB) vila može da teži oko 300g
Nešto malo kvalitetnih delova sam vozio, malo više držao u rukama, mnoštvo video i svašta čuo,
ali...ovo bih zaista posebno voleo!
#11
Posted 25 August 2010 - 05:42 PM
Sirius9 kaze:
Interesantno izgleda ali mislim da pre svega služi za promociju proizvođača jer da je efikasnije od standardnog sistema ili pristupačno cenom verovatno bi se moglo kupiti negde, ovako samo reklama...
Voleo bih da cujem sta na ovaj tvoj komentar ima da izjavi izvesni gospodin German Moehren koji duze nego sto mnogi od nas znaju da voze bicikl uvozi brendovane bicikle u Nemacku (tada jos „Zapadnu“) i koji tek koju godinicu manje dizajnira komponente, uglavnom ramove i suspenzije (proslavljeni Merida-in LRS sistem primenjen i na Gamzzy-jevom Specialized-u je zapravo njegov design za Centurion, sto se moze prepoznati po asimetricno postavljenom suspenzionom elementu i malo detaljnijim pogledom na raspored zglobova i poluga, tako je: modifikovani Horst Link!). Iz njegove firme German Answer (iliti German:A) izlaze vrhunske komponente, a vile iz serije KILO su klasican primer paralelogramske konstrukcije koje su znatno lakse od njegovih serija teleskopskih viljusaka, koje takodje ima u ponudi. Sa obzirom na paprene cene ekskluzivnost je zagarantovana, tako da i ne cudi da ih mnogi tesko identifikuju. Ali, sudeci po prikazanim slikama, nema sumnje da i ovaj koncept ima svoje vatrene sledbenike koji ga ne smatraju ni precenjim ni prevazidjenim.
Sa obzirom na poreklo (rama) bicikla i visoku patriotsku svest velikog broja nacija dokazanu cinjenicom da su (skoro) svi delovi (i to kakvi!!! ) na prikazanim modelima nemačke proivodnje (tune, ax-lightness, rohloff, nokon, magura, schwalbe/conti) verujem da je rec o gore spomenutoj suspenziji iz serije KILO. Dalji predstavnici ovog, sada vec skoro napustenog, koncepta su prastari američki LAWWIL LEADER, IRD-ov AD TL3 (InterlockRacingDesign – Anti Dive), legendarni CROSSLINK takodje američkog GIRVIN-a (citaj PROFLEX-a) kao i ovde vec spomenuta F serija AMP RESEARCH koji se iako je (ponovo) američka prodavala i pod brendom Mercedes-Benz (!!!). Njima se pridruzuju (ili mozda ipak suprotstavljaju) i neki evropski proizvodjači od kojih izdvajam francuski STRONGLIGHT VORACE RACE, delimicno i britanska 1-1/8verzija „lefty“-ja USE SUB (UltimateSportsEquipment –StabileUnderBraking) i veoma uslovno TELELEVER dizajni čuvenog bavarskog BMW-a i daleko manje poznatog britanskog WHYTE-a.
Odnos paralelogramske i telekopske konstrukcije viljuske nekima liči na odnos (tadašnjih) savremenika: VHS/BETA standarda video zapisa, gde je „masivnu“ pobedu odneo tehnicki najlošiji sistem (koji verovatno svi jos imamo u kuci) dok je BETA usvojena kao profi standard. Najbolji standard od tri razmatrana je odumro i skoro se niko više ni ne seća njegovog imena (mislim da se zvao VIDEO2000). Toliko o zakonitostima koje vladaju na trzistu.
Interesantno izgleda ali mislim da pre svega služi za promociju proizvođača jer da je efikasnije od standardnog sistema ili pristupačno cenom verovatno bi se moglo kupiti negde, ovako samo reklama...
Voleo bih da cujem sta na ovaj tvoj komentar ima da izjavi izvesni gospodin German Moehren koji duze nego sto mnogi od nas znaju da voze bicikl uvozi brendovane bicikle u Nemacku (tada jos „Zapadnu“) i koji tek koju godinicu manje dizajnira komponente, uglavnom ramove i suspenzije (proslavljeni Merida-in LRS sistem primenjen i na Gamzzy-jevom Specialized-u je zapravo njegov design za Centurion, sto se moze prepoznati po asimetricno postavljenom suspenzionom elementu i malo detaljnijim pogledom na raspored zglobova i poluga, tako je: modifikovani Horst Link!). Iz njegove firme German Answer (iliti German:A) izlaze vrhunske komponente, a vile iz serije KILO su klasican primer paralelogramske konstrukcije koje su znatno lakse od njegovih serija teleskopskih viljusaka, koje takodje ima u ponudi. Sa obzirom na paprene cene ekskluzivnost je zagarantovana, tako da i ne cudi da ih mnogi tesko identifikuju. Ali, sudeci po prikazanim slikama, nema sumnje da i ovaj koncept ima svoje vatrene sledbenike koji ga ne smatraju ni precenjim ni prevazidjenim.
Sa obzirom na poreklo (rama) bicikla i visoku patriotsku svest velikog broja nacija dokazanu cinjenicom da su (skoro) svi delovi (i to kakvi!!! ) na prikazanim modelima nemačke proivodnje (tune, ax-lightness, rohloff, nokon, magura, schwalbe/conti) verujem da je rec o gore spomenutoj suspenziji iz serije KILO. Dalji predstavnici ovog, sada vec skoro napustenog, koncepta su prastari američki LAWWIL LEADER, IRD-ov AD TL3 (InterlockRacingDesign – Anti Dive), legendarni CROSSLINK takodje američkog GIRVIN-a (citaj PROFLEX-a) kao i ovde vec spomenuta F serija AMP RESEARCH koji se iako je (ponovo) američka prodavala i pod brendom Mercedes-Benz (!!!). Njima se pridruzuju (ili mozda ipak suprotstavljaju) i neki evropski proizvodjači od kojih izdvajam francuski STRONGLIGHT VORACE RACE, delimicno i britanska 1-1/8verzija „lefty“-ja USE SUB (UltimateSportsEquipment –StabileUnderBraking) i veoma uslovno TELELEVER dizajni čuvenog bavarskog BMW-a i daleko manje poznatog britanskog WHYTE-a.
Odnos paralelogramske i telekopske konstrukcije viljuske nekima liči na odnos (tadašnjih) savremenika: VHS/BETA standarda video zapisa, gde je „masivnu“ pobedu odneo tehnicki najlošiji sistem (koji verovatno svi jos imamo u kuci) dok je BETA usvojena kao profi standard. Najbolji standard od tri razmatrana je odumro i skoro se niko više ni ne seća njegovog imena (mislim da se zvao VIDEO2000). Toliko o zakonitostima koje vladaju na trzistu.
#12
Posted 25 August 2010 - 05:58 PM
Video2000
Video 2000 ist ein System für die analoge Aufzeichnung von Farb-Video in PAL und SECAM auf Magnetband. Es wurde von den Firmen Grundig und Philips entwickelt und 1979 als Nachfolger des von beiden Firmen bereits 1971 eingeführten VCR-Systems auf den Markt gebracht.
Video 2000 war als europäische Antwort auf das VHS des japanischen Matsushita-Konzerns (Markenname JVC, später auch Panasonic) und Sonys Betamax gedacht, konnte sich auf dem Markt gegen die Konkurrenten allerdings nicht behaupten. Obwohl es hinsichtlich der technischen Ausstattungsoptionen überlegen war, stand das System bald in keinem besonders guten Ruf, denn die Geräte hatten wegen einer übereilten Markteinführung Konstruktionsmängel. Zudem erwies sich die Marktpolitik des VHS-Entwicklers JVC, Lizenzen zur Produktion zu vergeben, als durchsetzungsfähiger. Ein weiterer Grund war das Verbot des Philips-Konzerns, Pornographie über Video 2000 anzubieten, ähnlich wie bei Laserdisc. Bei VHS gab es dagegen reichlich pornographische Angebote, welche neben anderen Gründen VHS angeblich zum Durchbruch verhalfen. Die Produktion von Video-2000-Geräten musste bereits 1986 wieder aufgegeben werden.
Video 2000 ist ein System für die analoge Aufzeichnung von Farb-Video in PAL und SECAM auf Magnetband. Es wurde von den Firmen Grundig und Philips entwickelt und 1979 als Nachfolger des von beiden Firmen bereits 1971 eingeführten VCR-Systems auf den Markt gebracht.
Video 2000 war als europäische Antwort auf das VHS des japanischen Matsushita-Konzerns (Markenname JVC, später auch Panasonic) und Sonys Betamax gedacht, konnte sich auf dem Markt gegen die Konkurrenten allerdings nicht behaupten. Obwohl es hinsichtlich der technischen Ausstattungsoptionen überlegen war, stand das System bald in keinem besonders guten Ruf, denn die Geräte hatten wegen einer übereilten Markteinführung Konstruktionsmängel. Zudem erwies sich die Marktpolitik des VHS-Entwicklers JVC, Lizenzen zur Produktion zu vergeben, als durchsetzungsfähiger. Ein weiterer Grund war das Verbot des Philips-Konzerns, Pornographie über Video 2000 anzubieten, ähnlich wie bei Laserdisc. Bei VHS gab es dagegen reichlich pornographische Angebote, welche neben anderen Gründen VHS angeblich zum Durchbruch verhalfen. Die Produktion von Video-2000-Geräten musste bereits 1986 wieder aufgegeben werden.
#13
Posted 25 August 2010 - 07:35 PM
@mixitron
toll hast du das gemacht =D>
toll hast du das gemacht =D>
#14
Posted 26 August 2010 - 06:12 AM
Igore, proklet bio, dao si mi materijal da gledam i čitam o ovome još mesec dana Hvala!
Evo, sad znam da ih i DAHON ugrađuje i iskreno se nadam da neće nestati sa tržišta, kao što ne bih voleo da nestanu ni Cannondale-ovi Lefty i Fatty.
E, ako budem imao neki višak para, ima da kupim ovo samo da bih mogao da ga gledam u čudu.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users