Da li menjati lanac ili sve ?
#1
Postavljeno 22 August 2010 - 03:22 PM
http://www.venerabik..._big/240053.jpg
Kod menjanja brzina na dole lepo pada ali na menjanje na gore (ka vecem zupcaniku) mora se malo dodati. Ako podesim da se na gore lepo prebacuje onda nece da pada na dole?
U cemu je greska?
Jos nesto, kod voznje na srednjem prednejm zupcaniku, ako nategnem uzbrdo, desi se da preskoci tj. spadne na nizi pa se vrati. Veoma opasna situacija. Da li je do izlizanosti zupcanika ili je lanac los?
#3
Postavljeno 22 August 2010 - 03:50 PM
Kako proveriti da li je lanac mozda predugacak? kako treba da stoji menjac u odnosu na najvisu i najnizu brzinu?
#8
Postavljeno 22 August 2010 - 07:28 PM
upravo tako na tim šamaraljkama ima odvijač koji šteluje hod menjača tako da bi bilo dobro to prvo pokušaš to da našteluješ to moze da bude jedan od problema ,druga stvar koliko dugo vozas taj bajs more biti i "istegljen lanac" ,dalje da nisi poravno zubčanike tako da moze da bude sto problema itdda ne treba mozda da nastelujes menjace?
#9
Postavljeno 22 August 2010 - 07:43 PM
Hod menjace se ne steluje vec polozaj zadnjeg menjaca.A to sto ima na rucicama menjaca sluzi za fino podesavanje,ili ti da dotegne ili popusti sajlu,kako bi savrseno podesio polozaj zadnjeg menjaca.A kako je on objasnio njemu u jednom smeru radi dobro.To je cudno,a uz sve to ima i krivu sajbu napred pa mu zato spada lanac sa srednjeg pogona.upravo tako na tim šamaraljkama ima odvijač koji šteluje hod menjača tako da bi bilo dobro to prvo pokušaš to da našteluješ to moze da bude jedan od problema ,druga stvar koliko dugo vozas taj bajs more biti i "istegljen lanac" ,dalje da nisi poravno zubčanike tako da moze da bude sto problema itdda ne treba mozda da nastelujes menjace?
#10
Postavljeno 22 August 2010 - 08:24 PM
Ako je kriva šajba, eto i rešenja za problem, menja samo šajbu ili čekić pa malko peglanja nije na odmetHod menjace se ne steluje vec polozaj zadnjeg menjaca.A to sto ima na rucicama menjaca sluzi za fino podesavanje,ili ti da dotegne ili popusti sajlu,kako bi savrseno podesio polozaj zadnjeg menjaca.A kako je on objasnio njemu u jednom smeru radi dobro.To je cudno,a uz sve to ima i krivu sajbu napred pa mu zato spada lanac sa srednjeg pogona.upravo tako na tim šamaraljkama ima odvijač koji šteluje hod menjača tako da bi bilo dobro to prvo pokušaš to da našteluješ to moze da bude jedan od problema ,druga stvar koliko dugo vozas taj bajs more biti i "istegljen lanac" ,dalje da nisi poravno zubčanike tako da moze da bude sto problema itdda ne treba mozda da nastelujes menjace?
#11
Postavljeno 22 August 2010 - 08:28 PM
1. Zupcanici, prilicno istroseni
2. lanac verovatno istegnut
3. posto je prednji menjac postavljen na osovinu (na Altus zupcanicima 38 kom najveci )- on odaljava prednje zupcanije za dodatnih 2-3 mm pa lanac ide jos vise pod uglom ka zadnjem menjacu.
4. moguce je da je i osovina malo kriva jer pri okretanju u odnosu na menjac ide sa jedne na drugu stranu po nekih 1mm
Izgleda da mi ne gine kompletan remont.
- Najgore je sto pro promeni prednjih zupcanika
- ovo je tip pogona, ima 38 zupcanika i to se vise ne moze naci a ako menjam zupcanike i uzmem sa vecim brojem moram menjati i predni menjac jer se ovaj koji ide na osovinu ne moze podizati po visini
- sam menjac bar neki jeftiniji je tesko naci jer je osovina sipke 31.8mm i sajla ide odozdo
Kada sakupm sta sve treba promeniti muka me hvata
- lanac (300 - 1000 din)
- prednji zupcanik (1200-...
- menjac (700 - ...
- zadnji zupcanik (700-...)
- komplet prednja osovina (kaseta ili kako se vec zove) (700-...)
==========
najmanje 4000 din. za nesto tek da moze da se vozi
Vec sam ulozio u nove kocnice, rucice menjaca, ispravljanje toskova, sediste i izaslo me blizu 4000 din. Bolje da sam kupio novu biciklu
Pitam se kada bih zamenio samo lanac da li bih nesto dobio?
#14
Postavljeno 22 August 2010 - 08:49 PM
Kaseta ti je komplet zadnjih zupčanika, ali ne varijanta sa navojem; već varijanta koju samo "natakneš" (kako lepa, kulturna domaća reč ) na freehub...- komplet prednja osovina (kaseta ili kako se vec zove) (700-...)
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#15
Postavljeno 22 August 2010 - 11:53 PM
Kaseta ti je komplet zadnjih zupčanika, ali ne varijanta sa navojem; već varijanta koju samo "natakneš" (kako lepa, kulturna domaća reč ) na freehub...
Mislio sam na ovo:
sada vidim da se zove monoblok ili patrona
Ja iz Nisa, hvala na ponudi, ma kada bih znao da ce lanac resiti problem kupio bih ga nego da ne ispadne sve navedeno sto je izgleda bliza varijanta. Poslacu slike sutra da bacite pogled na istrosenost.odakle si,poslacu ti lanac,za 7 i 8 brzina.
#16
Postavljeno 23 August 2010 - 07:24 AM
Za pogon sa ove distance nemam pojma šta da ti kažem. Ili je pogon kriv, ili je oslabio i giba se prilikom opterećenja. Proveri i kuku II mjenjača u slučaju da ti je ram aluminijumski. Jer i ako je ona deformisana ume dmrsi brzine, taman toliko da nemože da se nađe pozicija za idealan rad menjača
#17
Postavljeno 23 August 2010 - 08:09 PM
Ovo ostalo je staro, bicikla je bila ukradena i godinu ipo su joj ko zna sta radili, toliko je unistena da je to cudo. Ceo pogon je tako zamascen necim da se ne moze skinuti, rao sam kompresorom, razredjivacem, WD40 ali jedino guljenje pomaze a tu izmedju zupcanika gotovo je nemoguce prici. Videcu za vikend da nekako ocistim nekim jacim sredstvom za odmascivanje.
Nekako lanac ne naleze do kraja ili mi se cini?
#19
Postavljeno 23 August 2010 - 11:11 PM
Tzv STEF... integrisane ručice menjača sa ručicama kočnice, sve jedno i na njima se menja sajla menjača tako što odviješ dva krsasta vijka na vrhu i skineš poklopac. Prebaciš desnu da pokazuje 7, a levu otpust is na 1, gurneš sajlu i izvučeš iz plastične dođice sajle (točkić preko kog klizi sajla).Sajle i rucice menjaca su u kompletu (Simano sa 7 brzina) potpuno nove.
Ovo ostalo je staro...
Poskidaš i bužire i pobacaš jer oni su stari i sigurno u sebi imaju poprilično prljvštine i staviš nove bužire menjača (uzgred budi rečeno nemoj da ti neko uvali bužire kočnice jer su oni širi od bužira za menjač). kada to uradiš sve bi trebalo da šljaka kao podmazamo. Naravno sve očisti i podmaži kako treba jer ćeš na kraju krajeva ti da voziš taj bicikl.
POZZZ
#20
Postavljeno 23 August 2010 - 11:44 PM
PA SAJBNE NISU TOLIKO CELAVE DA BI LANAC SPADAO,ALI DELUJE KAO DA JE ISTEGLJEN..Ali ako lanac spada pa se vrati onda je kriva sajbna,ako se to desava samo na jednoj.A ako se desava i na druge dve onda je kriva osovina pogona.
Desava se samo na srednjem, zamalo da se polomim par puta, startujem sa semafora i on prokliza, spadne na najmanji i onda se vrati. Na druga dva se ne desava.
Tzv STEF... integrisane ručice menjača sa ručicama kočnice, sve jedno i na njima se menja sajla menjača tako što odviješ dva krsasta vijka na vrhu i skineš poklopac. Prebaciš desnu da pokazuje 7, a levu otpust is na 1, gurneš sajlu i izvučeš iz plastične dođice sajle (točkić preko kog klizi sajla).Sajle i rucice menjaca su u kompletu (Simano sa 7 brzina) potpuno nove.
Ovo ostalo je staro...
Poskidaš i bužire i pobacaš jer oni su stari i sigurno u sebi imaju poprilično prljvštine i staviš nove bužire menjača (uzgred budi rečeno nemoj da ti neko uvali bužire kočnice jer su oni širi od bužira za menjač). kada to uradiš sve bi trebalo da šljaka kao podmazamo. Naravno sve očisti i podmaži kako treba jer ćeš na kraju krajeva ti da voziš taj bicikl.
POZZZ
STEF, je potpuno nov i ide u kompletu sa sajlama, tako da bih to iskljucio.
Hvala u svakom slucaju, videcu prvo za vikend da promenim lanac pa cu videti sta dalje.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika