Pobrkao sam vreme registracije sa vremenom posta.
Što se tiče 48/14, takav prenos pri 40km/h zahteva 1.57 obrta pedala u sekundi. Meni nije prijatno za vožnju ništa što zahteva više od otprilike 1 obrta pedala u sekundi, odnosno više se zamaram ako brzo okrećem pedale nego ako sporije okrećem a jače pritiskam. Ako računamo da duže vreme vozim sa maksimalno 50 obrta pedala u minuti (0.83 obrta pedala u sekundi), to znači da bi sa takvim prenosom 48/14 mogao da vozim do 21.3 km/h. Kada bi prenos bio 48/11, onda bih mogao da vozim do 27km/h. Sa 52/11 do 29.4km/h.
Za kratkotrajne jurnjave na ravnom (recimo na 2 o/sec) bih sa 48/14 mogao da dostignem 51km/h, a sa 48/11 -> 65kmh. (zanemarimo sada otpor vetra)
Razlika je očigledna.
Trenutno inače sa 42/11 (što je bolje od 48/14) redovno ostajem bez brzina u najobičnijoj gradskoj vožnji na ravnom.
Šta kupiti za do 300km dnevno: Asfalt(90%)+XC/DH(10%)
Started By
Pisac
, Aug 06 2010 11:14 AM
25 odgovora na ovu temu
#22
Postavljeno 08 August 2010 - 11:21 PM
http://www.ciklonaut...rangeFrange.htm Oglas 967 Stevens X8 Lite. Lično sam ga vozio ide kao metak, bajs nema više od 10 kg, za asafalt dušu dao, e sad koliko je spreman za malo jači off road nisam siguran, možda kada bi se stavile šire gume ili jači obručevi. http://www.stevensbi... ... ent#inhalt
#23
Postavljeno 09 August 2010 - 05:35 AM
E, na ovome bi trebalo da poradiš. Broj obrtaja u minuti (iliti kadenca) bi trebalo da ti bude 80-90, 60 je premalo. Razloga ima više, od "kidanja" ligamenata pri jačim prenosima do efikasnosti, a ako te ne mrzi pročitaj sjajan tekst o tome ovde. Barem informativno, a ti vozi kako tebi odgovaraMeni nije prijatno za vožnju ništa što zahteva više od otprilike 1 obrta pedala u sekundi, odnosno više se zamaram ako brzo okrećem pedale nego ako sporije okrećem a jače pritiskam.
22km u 2012 Cilj: diploma Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#25
Postavljeno 09 August 2010 - 08:42 AM
Pa ne znam što se tiče te "kadence", ja se jednostavno manje zamaram kada sporije okrećem pedale, i to je to. Bemliga da li je to loše ili dobro, ali ja sam tako navikao i kolena me ne bole dok vozim biciklu. Kolena me nekad bole kada se penjem često uz stepenice, ali to je potpuno nezavisno od toga da li sam tih dana/nedelja/meseci vozio uopšte biciklu.
A sem toga, kada ustanem sa sedišta radi efikasnog ubrzanja (nrp. preticanja), kadenca od 50 o/min (a možda i manja) je u odnosu na potrošenu energiju idealna po efikasnosti. Znači, samo ustanem i postignem ubrzanje, a onda lepo sednem, prebacim u veću brzinu, i nastavim da vozim.
Inače, "kadenca" mi se povećava sama kada se posle višesatne vožnje totalno izmorim i izgubim snagu, i tada sama ode baš negde oko 80 o/min, ali mi se i brzina drastično smanjuje jer i prenos ide višestruko dole, tako da sa većom kadencom idem sporije. Tada valjda prelazim u "maratonski" režim vožnje (koji služi da preživim i stignem do kuće), a to mi definitivno ne prija i ne ostaje u lepom sećanju.
Baš ću jednom da probam da vozim od početka sa 80 o/min, pa da vidim koliko brže ću da se zamorim i izgubim snagu. Možda sam ja sve ove godine grešio, možda od početka treba da vozim u "maratonskom" režimu, pa ću prelaziti veće daljine. Ali, pitanje je da li ću onda uživati u vožnji
(nego, vidim da će mi izgleda trebati ciklometar sa kadencom. Kojii najjeftiniji mi preporučujete?)
A sem toga, kada ustanem sa sedišta radi efikasnog ubrzanja (nrp. preticanja), kadenca od 50 o/min (a možda i manja) je u odnosu na potrošenu energiju idealna po efikasnosti. Znači, samo ustanem i postignem ubrzanje, a onda lepo sednem, prebacim u veću brzinu, i nastavim da vozim.
Inače, "kadenca" mi se povećava sama kada se posle višesatne vožnje totalno izmorim i izgubim snagu, i tada sama ode baš negde oko 80 o/min, ali mi se i brzina drastično smanjuje jer i prenos ide višestruko dole, tako da sa većom kadencom idem sporije. Tada valjda prelazim u "maratonski" režim vožnje (koji služi da preživim i stignem do kuće), a to mi definitivno ne prija i ne ostaje u lepom sećanju.
Baš ću jednom da probam da vozim od početka sa 80 o/min, pa da vidim koliko brže ću da se zamorim i izgubim snagu. Možda sam ja sve ove godine grešio, možda od početka treba da vozim u "maratonskom" režimu, pa ću prelaziti veće daljine. Ali, pitanje je da li ću onda uživati u vožnji
(nego, vidim da će mi izgleda trebati ciklometar sa kadencom. Kojii najjeftiniji mi preporučujete?)
#26
Postavljeno 09 August 2010 - 09:10 AM
Znaš kako, i za to je potrebno vreme da se privikneš. Ja sam vozio kao i ti do prošle godine - što veći prenos i udri po pedalama . Onda sam dobio par saveta, pročitao tekst, i počeo da se prebacujem na malo veći broj obrtaja (pojma nemam koliki, ni moj brzinomer nema merenje kadence, a nikako da ga izmerim "ručno" (štopericom)). I rečenica koja me uvek nasmeje, a potpuno je tačna:
Ako gore pluća - menjaj naviše, ako gore noge - menjaj naniže. (Ako gori i jedno i drugo: treniraj više )
22km u 2012 Cilj: diploma Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika