Jump to content


Fotografije

Aluminijum vs Titanium vs Celik


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
27 odgovora na ovu temu

#21 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 09 June 2010 - 09:19 PM

Ipak glasam za Ti. Malo je jeftiniji od karbona, malo tezi, ali je zato vecan. Materijal nema zamora i nemoguce je ostetiti ram.
  • 0

#22 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 09 June 2010 - 09:26 PM

Ipak glasam za Ti. Malo je jeftiniji od karbona, malo tezi, ali je zato vecan. Materijal nema zamora i nemoguce je ostetiti ram.

potpisujem. što tanje cevi (ceo prečnik) to manja mogućnost za oštećenje, čak i pri padu direktno na neku (oštru) ivicu...
  • 0

#23 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 03 September 2010 - 05:39 PM

Ipak glasam za Ti. Malo je jeftiniji od karbona, malo tezi, ali je zato vecan. Materijal nema zamora i nemoguce je ostetiti ram.


al ni ovo ne mora da bude strumfsolutno tacno.
Koliko se secam serijski Litespeed Ghisalo ram
je laksi od serijskog Scott Addict u istoj velicini.
A i sto se cene tice ima tu svakakvih desavanja.
Sve je moguce ostetiti. Al ipak TI RULES!
  • 0

#24 djorzgul

djorzgul
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • Locationplaneta Zemlja

Postavljeno 04 September 2010 - 11:53 PM

Nije bas da je nemoguce ostetiti ram.
Titanijumski ramovi su legura aluminijuma i titanijuma i jedino po cemu su "bolji" je sto su izdrzljiviji od ostalih materijala. Daleko od toga da ih je nemoguce ostetiti. Titanijum ( tj. AlTi legura) ima fiksan prag izdrzljivosti, tj. ne postoji zamor materijala nego samo prag koji ne sme da se predje ( kao i celik) Takodje puno toga zavisi od kvaliteta varova. Reynolds npr. izdaje posebne sertifikate fabrikama koje rade sa njihovim cevima, i garantuje za kvalitet ( 853 od kog se prave najkvalitetniji bicikli)

Izmedju ostalog, zavisi ko kako i zasto vozi bicikl... Npr. ako se ide na duze putovanje najpametnije je spakovati bicikl sa dobrim celicnim ramom koji ce, u slucaju da pukne, lako moci da se zavari. Titanijum i aluminijum biste u takvoj situaciji morali da bacite i kupite novi ram.

Ja bih izabrao celicni ram, pogotovo sad kad su izmislili 953 - super celik :)

Reynold' latest innovation takes steel alloys into a new league. By utilising a specially developed martensitic-aging stainless steel alloy that can achieve tensile strength in excess of 2000 MPa, with a strength-to-weight ratio that can take on the best in the world. The resilient ride of steel, very high impact strength (similar to armour plating) and fatigue resistance combine to provide an extraordinary material that can now be used for tubing.
Reynolds work with directly with fabricators to provide recommended production techniques, so that the challenges inherent in using an extremely hard metal can be overcome.


I tako... 8)
  • 0

#25 MojoJojo

MojoJojo
  • Members
  • PipPipPip
  • 87 posts

Postavljeno 05 September 2010 - 08:53 AM

Da li zaista imate neko iskustvo sa ramovima razlicitog materijala ,razlicitih proizvodjaca ...?
Vozio sam razne ramove :slabije Cr Mo ,vrhunske Cr Mo,alu 6xxx,7xxx,scandium,carbon starije generacije,savremeni carbon...Moderni carbonski ramovi (npr Scott scale ltd, scott addict,cr1,giant advanced sl,cervelo r3...) su toliko drugaciji (bolji) od svega sto sam vozio da je smesno svako poredjenje.Pricam o voznim karakteristikama a mislim i na uslove normalne upotrebe,naravno i na trke.Nista nije neunistivo ali kod aluminijuma postoji zamor materijala koji aluminijumske ramove cini veoma vremenski ogranicenim za upotrebu (nezgrapno sam se izrazio ali hocu reci da zaista imaju rok upotrebe ne racunajuci eventualne nezgode)a celik i carbon rade dok im se ne desi fatalno naprezanje.Carbon ima problema i sa kontrolom kvaliteta izrade i sa jos nekim stvarima i svakako je preskup za nas ali ja glasam za carbon.


Word!

I ja vozim Al, ali samo zbog toga što nemam para za karbon. Zapravo, mogao bi da kupim jedan karbonski ram, ali ako bi pukao, pitanje bi bilo da li bi mi se kupovao drugi.

Weekend Warrior
  • 0

#26 ScarSholder

ScarSholder
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 30 June 2012 - 07:19 PM

Imam jedan problem, da li Titanijum moze da naprsne, posto ja imam jednu kao liniju ali ne mogu da odredim da li je to samo ogrebotina ili je ram naprsao, da li je moguce da ako titanijum naprsne sa spoljaslje strane da ne pokaze nikakve znake sa unutrasnje, malo mi je nelogicno da sa spoljasnje strane pokaze ostecenje a sa unutrasnje ne? samo hocu da se uverim da li je to ogrebotina ili ne, zanima me kako titanijum puca ako je to moguce uopste...?
  • 0

#27 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 16 July 2012 - 08:53 PM

Sve je to lepo i krasno, ali sve se to svodi sta daje najbolji odnos performansi za pare.
Iako su karbonski ramovi sve popularniji, jos uvek aluminijum vodi i odnosu na karbon.
Aluminijum je izbor broj 1 za nas "smrtnike" (cak i dobrostojece).
A ko ima sponzora - karbon mu je logicni izbor, jer daje najbolje performanse u neogranicenom budzetu. Zbog toga mi nisu jasni ljudi koji kupe karbonski ram i na njega ne stave full XTR/XX, nego neku nizu klasu, ali dobro, svako radi sta mu je volja...
Ti i celik su danas vise emotivna, nostalgicna resenja... bez jaceg objektivnog opravdanja.

PS: ovo sam pisao za MTB
  • 0

#28 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 17 July 2012 - 06:57 AM

Zbog toga mi nisu jasni ljudi koji kupe karbonski ram i na njega ne stave full XTR/XX, nego neku nizu klasu, ali dobro, svako radi sta mu je volja...

Pozeri, koji nemaju dovoljno para za XTR/XX.... :mrgreen:

Ti i celik su danas vise emotivna, nostalgicna resenja... bez jaceg objektivnog opravdanja.

Ja lično bih baš voleo da vozim neki Cr-Mo hardtail sa malo većom vilom napred, tipa Ragley Bagger 288:
Postavljena slika
Cr-Mo jako dobar materijal za extremnu vožnju, posebno ako je hardtail u pitanju (svi street i bmx bajkovi su od CrMo). Ima nekoliko prednosti preko aluminijuma - elastičniji je, ne zamara se materijal i generalno jači je. Samo je MALO teži. A i što se estetike tiče.... te tanke cevi tako dobro izgledaju! :mrgreen:
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika