Vožnja u Novom Sadu 28. maja
#182
Postavljeno 22 June 2010 - 11:15 PM
1. "gaziće decu"
2. "divljaju"
3. "to je mesto samo za pešake"
i svi imaju svoje protivargumente
1. pešačka zona NIJE dečije igralište i roditelji koji misle da dovedu decu u pešačku zonu i da ih puste da nekontrolisano trčkaraju unaokolo su neodgovorni i ne ugrožavaju samo svoju decu već i druge - od kelnera koji ne vidi dete dok izlazi iz kafića i nosi tacnu sa 5 krigli piva do dostavljača kome istrči dete iz bašte pod točkove, baš kao iz parka što može da istrči na put za loptom. zabraniti zbog ovoga bicikl u zoni, radi umanjenja opasnosti za decu je selektivno pravljenje dečijeg igrališta i aboliranje (ne)odgovornosti roditelja, kao i ignorisanje odgovornosti vozača.
2. SVI koji divljaju u saobraćaju i ponašaju se nekontrolisano i tako da ugrožavaju druge treba da budu kažnjeni. isto pravilo važi i za pešake i preprodavce na biciklističkoj stazi kod futoške, isto važi za cigane sa temerinske čiji konji tumaraju po putu u 4 ujutru (kada ima pospanih vozača), isto važi za pijane i nasilne vozače. zakon o bezbednosti u saobraćaju je vrlo jasan oko toga kako se ugrožava bezbednost drugih nebezbednom vožnjom. ove odredbe pružaju sasvim dovoljno mogućnosti za kažanjavanje neodgovornih biciklista bilo gde, pa i u pešačkoj zoni. veću opasnost predstavljaju roleraši i skejteri koji imaju znatno manje kontrole pri istoj brzini kao i biciklisti.
3. pešačka zona je za pešake ako tumačimo bukvalno, tj. jezički. suština pešačke zone je da je u pitanju zona bez motornih vozila i da pešaci imaju primat, pa se nazivaju još i "auto-free zones" i "car-free zones". ne postoji univerzalni standard pešačke zone i one se razlikuju u čitavom svetu. činjenica je da je kod nas deci dopušteno da voze po pešačkoj zoni uz nadzor roditelja, te izuzeci i u kretanju drugih vozila, što opet obesmišljava priču o nekakvoj apsolutnoj zabrani vožnje u pešačkoj zoni. jedina stvar koja razdvaja pešačku od zone sporog saobraćaja je opšta zabrana motornog saobraćaja.
ps. kada bi zona kod nas bila ovako obeležena...
I chill harder than you party.
#183
Postavljeno 22 June 2010 - 11:27 PM
Drugari,
Voziti bicikl, ne znaci biti siromasan...bicikl se vozi iz licnih ubedjenja, voznjom bicikla neko izrazava licni stil, za nekoga je bicikl najbrze sredstvo prevoza za kratke relacije u gradu, za nekog je samo rekreacija, a za nekoga je kako i kazete i jedino prevozno sredstvo....Novi Sad je grad koji ima tradiciju koriscenja bicikla kao prevoznog sredstva i do nedavno bicikl se nije povezivao sa materijalnim bogatstvom. I nema razloga da ga sada pocnemo povezivati sa tim.
Ukoliko je mlad covek zdrav, i fizicki i svojim razumom, ne treba mu mnogo da shvati da je bicikl za Novi Sad idealno prevozno sredstvo. Takodje, treba da se shvati da ne postoji uvek neko, ko 'iza zavese' smislja neki opasan plan iz nekih specijalnih pobuda...Licno ne znam ko je organizovao ovaj protest u subotu, ali sto da ne...i to je demokratija (bezvredna i isprazna rec ...pa ko smatra da je ugrozen neka izrazi svoj protest...slazem se sa prethodnim komentarima da treba da postoji neki red, i da centar grada (tj. pesacka zona - Zmaj Jovina i Dunavska) nije idealno mesto za voznju bicikla - i to zdrav i razuman covek moze da shvati gledajuci sve te ljude koji setaju i decu koja trce na sve strane. Ali takodje, nije u redu da policija krece u tako intezivnu akciju kaznjavanja biciklista bez ikakvih javnih upozorenja, i to pogotovo u ovom periodu kada se biciklizam ponovo 'radja' u Novom Sadu i to ne sam od sebe vec kako organizovanim akcijama tako i zalaganjem par pojedinaca. Jedno znam za sigurno, nije slucajno da vidjate vise biciklista na ulicama, a verujte bice ih jos vise.
Tako da apelujem na sve, kakva god misljenja imali, da ipak napravimo koncenzus oko jedne stvari, a to je da nam je svima u cilju da se biciklizam i dalje popularizuje i da zauzme mesto koje mu i pripada, i da vidjamo vise nasih sugradjana na biciklima kako idu u skolu, na fakultet, na posao, do grada, na pijacu, ili gde vec. Po meni je doboro da se nesto desava po pitanju biciklizma...ali treba biti oprezan da se biciklizam ne razvija na konfliktima sa ostalim ucesnicima u saobracaju (tj. 'ocrnjavanjem' vozaca, konfliktima sa pesacima i sl) sto moze biti jako opasno, posto ce se 'pojaviti' jedan deo gradjana (i to ne mali) sa veoma negativnim stavovima o biciklistima i biciklizmu uopste. Ovo nisu nikava nagadjanja, vec iskusta zemalja u kojima je biciklizam veoma razvijem...
....
Nisam citirao ceo tekst ali sam boldovao ono sto je po meni najbitnije
#184
Postavljeno 23 June 2010 - 07:12 AM
Napisao je taj tekst tačno onako kako treba.
Šta mislite, da li je ovaj protest stvara konflikt sa pešacima?
#185
Postavljeno 23 June 2010 - 08:04 AM
I šta je tu sporno ?
2. Ali takodje, nije u redu da policija krece u tako intezivnu akciju kaznjavanja biciklista bez ikakvih javnih upozorenja, i to pogotovo u ovom periodu kada se biciklizam ponovo 'radja' u Novom Sadu
Do juče kroz Novi Sad prošlo je milijoni i milijoni biciklista kome su oni napravili neki belaj, koga ugrozavaju? daj mi jedan podatak gde je biciklista ubio ili povredio pešaka.
#186
Postavljeno 23 June 2010 - 09:17 AM
Iz Saobraćajne policije u Šajkaškoj rekoše da se obratimo Upravi za Saobraćaj i Puteve Novi Sad.
Ajde, nije to neka gnjavaža...
Javimo se tamo, popričamo sa opet vrlo finim ljudima (i policijske starešine su bile fine) i saznamo sledeće:
1. Ne treba nam dozvola od njih za okupljanje kao što rekoše u Šajkaškoj. Trebalo bi da imamo motorna vozila da bi tražili dozvolu.
2. Oni bicikl ne tretiraju kao prevozno sredstvo, i ne znaju da je bicikl zabranjen u centru. Po njima, na teritoriji celog grada je dozvoljeno voziti bicikl.
3. Spremni su da prime zahtev za izmenu režima saobraćaja i razmotre ga iako ne znaju šta bi menjali kad je sve dozvoljeno jer se bicikl ne tretira kao vozilo.
4. Najverovatnije se ovo kažnjavanje desilo zbog primene novog ZOBS-a u kome je neko definisao pravila za pešačke zone i bicikliste koja ranije nisu bila definisana.
5. U upravi, oni koji su nadležni nisu znali da da se ovo događa (bacio sam "sense motive" na njih i zvučali su iskreno).
#187
Postavljeno 23 June 2010 - 10:14 AM
Javimo se tamo, popričamo sa opet vrlo finim ljudima (i policijske starešine su bile fine) i saznamo sledeće:
1. Ne treba nam dozvola od njih za okupljanje kao što rekoše u Šajkaškoj. Trebalo bi da imamo motorna vozila da bi tražili dozvolu.
2. Oni bicikl ne tretiraju kao prevozno sredstvo, i ne znaju da je bicikl zabranjen u centru. Po njima, na teritoriji celog grada je dozvoljeno voziti bicikl.
3. Spremni su da prime zahtev za izmenu režima saobraćaja i razmotre ga iako ne znaju šta bi menjali kad je sve dozvoljeno jer se bicikl ne tretira kao vozilo.
4. Najverovatnije se ovo kažnjavanje desilo zbog primene novog ZOBS-a u kome je neko definisao pravila za pešačke zone i bicikliste koja ranije nisu bila definisana.
5. U upravi, oni koji su nadležni nisu znali da da se ovo događa (bacio sam "sense motive" na njih i zvučali su iskreno).
Objasnićemo im detaljno sve nejasnoće u inicijativi, kao i šta je bicikl.
Ne razumem šta su tačno u Šajkaškoj rekli, iz kog razloga da se obraćamo Upravi za saobraćaj i puteve? Zbog prijave skupa ili zbog inicijative?
Inicijativu prima Uprava, a MUP prima prijavu o skupu (i tu ne treba nikakva dozvola, nije sistem dozvole, već prijave, dovoljno je da im se skup prijavi na predviđen način), to su dve odvojene radnje.
Skup se oddržava u sektoru policijske stanice Stari grad (radnička), pa mislim da je najbolje njima predati prijavu o skupu. Pošto nemamo nameru da ometamo saobraćaj (nije predviđena masovna vožnja putem) ne vidim potrebu da se obraćamo Šajkaškoj
I chill harder than you party.
#188
Postavljeno 23 June 2010 - 10:22 AM
U Šajkaškoj je objašnjeno da za određenu vrstu okupljanja, kao što bi bila vožnja treba i dozvola uprave za saobraćaj.
Sad ko tu koga ******* nemam pojma.
#189
Postavljeno 23 June 2010 - 10:41 AM
Mogao bi, ako lepo ne kazemo sta zelimo i sl. nego se samo bude "derali" da hocemo da vozimo kroz centar po svaku cenu
Evo ostatak teksta Vladimira Mrkajica
Odoh da strebamI ne radimo mi (koji to radimo celu ovu pricu oko razvoja biciklizma u Novom Sadu da bi 'bili Evropa' i sl, da bi 'uvezli' neke evropske norme ponasanja i sl. u nas grad, vec jednostavno mi zivimo u ovom gradu i jednostavno se borimo za humaniji grad i posto vozimo bicikla iz kojekakvih razloga imamo svi licni interes da se borimo za svoja prava i to licno, organizovano, na ovaj ili onaj nacin....
ljudi, samo bez generalizacija, radikalizacija i sl...i budite svesni da je krenula prica o biciklizmu - prvo od kampusa na UNSu - izgradnjom prvog bezbednog parkinga u gradu (studentska akcija), zatim instalacijom jos tri bezbedna parkinga u gradu (Strand, kod Uspenske crkve, Trg Galerija)....pa prvi bike semafor (kod kasarne na futoskoj), pa na kraju i gradonacelnik vrti pedale...
Vec par godina sam u prici vezanoj za razvoj urbanog biciklizma i na veliku moju radost, nisam osetio neke lose namere kod ljudi koej sam sretao a koji se bave biciklizmom na bilo kom nivou...zato, licno apelujem na sve da ipak budemo dobronamerni prema akcijama koje imaju za cilj promovisanje biciklizma
p.s. Jos za kraj...Ekipa iz Banja Luke je nedavno, kada su im zabranili da voze bicikl u jednom delu grada, napravila sahranu biciklu i na jedan vrlo kreativan nacin izrazila svoj protest. Ne trebam posebno naglasavati da su skrenuli veliku paznju javnosti...
Mirne ulice svim biciklistima zelim
poz
#190
Postavljeno 23 June 2010 - 03:49 PM
U Šajkaškoj je objašnjeno da za određenu vrstu okupljanja, kao što bi bila vožnja treba i dozvola uprave za saobraćaj.
Rečeno je da nije u pitanju VOŽNJA već guranje bajkova kroz centar. U pravnom smislu, mi smo pešaci koji prolaze kroz pešačku zonu i tu ne treba nikakva dozvola nikakve uprave za saobraćaj. Bajkeristo javi mi sledeći put kada budeš išao, a ići ću i kao redar ako treba i pisaću inicijativu.
Da čovek ne poveruje šta sve ljudi pričaju samo da te skinu s dnevnog reda, ne moš organizovat jednu kolonu na trasi od 300 metara...
I chill harder than you party.
#191
Postavljeno 23 June 2010 - 04:17 PM
Slalom dvotočkaša kroz centar
Dnevnik ponedeljak, 20. oktobar 2008.
Centar Novog Sada kako je prolazilo vreme tako je menjao svoju namenu
Ispred Gradske kuće jedno vreme je bila taksi stanica, a tramvaji su prolazili ulicom Kralja Aleksandra i Dunavskom. Kako se stanovništvo grada uvećavalo uži centar grada postao je pešačka zona. Danas kroz pešačku zonu izričito je zabranjen saobraćaj, osim, kako na znakovima piše, za vozila sa odobrenjem. Bez obzira na propise i postavljene znakove slalom motora i biciklista između kolica sa bebama i pešaka može se videti svakog dana. Svako ko ima dvotočkaša ne breca se da trubi ili viče na prolaznike da se sklone sa puta, iako se kreću pešačkom zonom. Postala je normalna pojava da tačno do stola u kafiću u pešačkoj zoni dođe motorom, nebitno koje kubikaže.
- Pešačka zona je potpuno mrtva zona, ona je samo za pešake i za automobile sa dozvolom, a vožnja bicikla i motora u pešačkoj zoni je zabranjena. Mi nemamo načina da naredimo policiji da kažnjava one koji se kreću biciklima i motorima kroz pešačku, samo povremeno zamolimo policiju da interveniše. Meni isto strašno nervira, ali bezobrazluk se rešava kaznama - kaže Siniša Bubnjević član gradskog veća nadležan za saobraćaj. Prema podacima Gradske uprave za saobraćaj u gradu postoji oko 500 vozila sa odobrenjem za ulazak u pešačku oznu, a tu se ubrajaju i Javna komunalna preduzeća, policija, kola hitne pomoći i vatrogasci.
- Postoje nekoliko kategorija vozila koja imaju odobrenje za ulazak u pešačku zonu. Dve su kategorije stanara, koji žive u ulicama u pešačkoj zoni. Prva kategorija su oni koji mogu da tokom celog dana, a druga kategorija od 6 do 12 sati, zavisno od toga da li poseduju vozilo. Odobrenje za ulazak tokom celog dana imaju od 00 do 24, banke i kompanije za prenos hartija centrom mogu da ulaze od 7 do 20 sati, a snabdevači trgovina od 5 do 9 sati. Takođe, svi gosti hotela Vojvodina i sva vozila koja se koriste za Gradsku kuću imaju pravo ulaska. Najveći problem imamo sa onima koji kidaju stibiće na ulasku u pešačku zonu i tako ulaze kolima, a da ne pričamo o sve učestalijoj zloupotreba kartica - navodi pomoćnik načelnika gradske uprave za saobraćaj Rade Pavlov. On dodaje da je za kažnjavanje zadužena saobraćajna inspekcija i saobraćajna policija, a svima vozilima koji imaju odobrenje za ulazak u pešačku zonu zabranjeno je parkiranje, sa tim što imaju pravo na zadržavanje od 15 minuta, a nakon isteka pauk ima pravo da ih odnese. Brzina vozila ograničena je na 20 kilometara na sat, a po pravilu saobraćaj diktiraju pešaci, oni su na prvom mestu u pešačkoj zoni, tako da niko nema prava da trubi ili čini nešto drugo što bi ometalo pešake u kretanju.
Sa strahom u pešačku zonu
- Strašno se bojim za dete, nekad mi se otrgene iz ruku a ovde ima više kola i motora nego pešaka. Mislim da oni koji voze pešačkom zonom ne vode dovoljno računa, a da ne pričam o džipovima koji jure kao da je auto put - kaže sugrađanka Milica Mičić dok posmatra unuka Mišu koji hrani golubove.
Uz osmeh, ili 50 dinar za ulazak
Ulaz automobilima moguć je u ulicama Modene i Gimnazijskoj. Ulaz funkcioniše tako što vlasnik kartice provuče karticu pored senzora koji spušta stubiće koji omogućuju ulazak vozila u pešačku zonu. Pre nego što su postavljeni stubići na ulasku je stajalo obezbeđenje, koje je prema rečima vozača za 50 dinara ili uz malo veći osmeh puštalo u pešačku zonu. Bicilisti i motoristi imaju oko dvadeset prolaza kojima mogu da uđu u pešačku zonu.
- Ukoliko neko zloupotrebi karticu, to jest ako je pozajmi nekom drugom, čije vozilo nema odobrenje za ulazak u pešačku zonu, kartica se poništava, a nažalost nikakve druge kazne nisu propisane - priča Pavlov. Izdavanje kartica iznosi 650 dinara, tako da vlasnik kome se zbog zloupotrebe oduzme kartica mora da plati 650 dinara za ponovno izdavanje i sačeka mesec dana da mu se izda nova kartica, pa da opet krene da je deli sa onima koji bi hteli da se provozaju kroz pešačku zonu. Mladen Bašić glavni inspektor zadužen za saobraćaj i puteve navodi da oni kada naiđu na zloupotrebu kartica jedino što mogu da urade je oduzimanje, a nikakva duga kazna nije popisana.
- Izmenom rešenja gradske uprave za puteve 15. septembra ove godine dobili smo dozvolu da oduzimamo prestupnicima kartice, pre 15. semptembra ni to nismo mogli. Za dvadeset dana smo oduzeli dve dozvole za ulazak u saobraćajnu zonu - dodaje Bašić. Isti posao, kažnjavanje automobila koji krše propise, u pešačkoj zoni obavlja i saobraćajna policija u čijoj se nadležnosti nalaze kažnjavanje biciklisti i motoristi koji se vozaju pešačkom zonom.
- U gradu ima preiše vozila koja imaju odobrenje za ulazak u pešačku zonu. Saobraćajna policija je u pešačkoj zoni leti i u proleće svaki dan od 7 do 21 sat, a preko jeseni i zime ređe jer ima manje vozila. Podatak o broju kažnjenih biciklista nemamo, a kaznili smo 103 vlasnika motora i bicikla sa motorom u protekla tri meseca. Mi možemo da kaznimo nekog samo ako ga vidimo da vozi bicikl ili motor, a ako biciklista gura bicikl onda se on tretira kao pešak. Ukoliko zateknemo negde parkirani motor ili automobil, mi izdajemo nalog za uklanjanje tog vozila i tu se naša nadležnost završava. - kaže komandir saobraćajne ispostave “Istok” Nenad Stanković. On je dodao da ukoliko na nekog pešaka naleti bicikl, to se tretira kao saobraćajna nezgoda. Za prethodna tri meseca u redovnim kontrolama saobraćajne policije u pešačkoj zoni nije uklonjeno nijedno nepropisno rarkirano vozilo, a kazna za bicikliste, motoriste i vozače automobila koji su nepropisno ušli u pešačku zonu iznosi 2.000 dinara.
Prema policijskom izveštaju u tom periodu pregledano je 202 automobila sa odobrenjem za ulazak u pešačku zonu, a među njima najviše ima vozila novosadske i beogradske registracije, a zatekli su i motorcikle i vozila stranih registracija. Po propisima koji sada postoje i radu novosadske isnpekcije i policije sledeće čemu se možemo nadati je postavljanje znakova za zabranu parkiranja i ograničenje brzine u pešačkoj zoni, mada bi i to bilo dobro jer bi svi išli kolima i ne bi primećimali klime, reklame i ostala rugla na fasadama u centru.
M. Lisica
Poslato 19.10.2008
Ovo je članak od pre 2 godine.
I chill harder than you party.
#192
Postavljeno 23 June 2010 - 09:20 PM
koga ugrozavaju? daj mi jedan podatak gde je biciklista ubio ili povredio pešaka.
Još nije, ili bar ja ne znam za neki, ali nije isključeno da se i to ne može desiti, jer sam puno puta videla rođenim očima kako neki "napaljeni" klinci divljaju po Dunavskoj i Zmaj Jovinoj, izigravajući nekakve profi bajkere ili ne znam šta već. Bukvalno voze slalom između pešaka.
Mislim da je upravo zbog njih, i samo zbog njih, uvedeno to kažnjavanje. Na žalost, i mi ostali se tretiramo u tu kategoriju, samo zato što nismo na nogama nego (kao i oni) na točkovima... Ali, tu nema puno filozofije, trebaju nam staze i to je to...
#194
Postavljeno 23 June 2010 - 09:56 PM
Recimo 2 nedelje ili možda 3, pa onda ako se ništa ne desi organizovati baš vožnju...
Šta bi bio realan rok za odgovor?
#195
Postavljeno 23 June 2010 - 09:58 PM
I chill harder than you party.
#199
Postavljeno 24 June 2010 - 05:45 AM
...pa smo imali raspravu na temu ko je tu kriv - roditelji koji su pretvorili pešačku zonu u mestu gde je apsolutno okej ne paziti na ponašanje deteta ili biciklista koji se usudio da vozi tuda.
aj' nemoj dalje po ovom pitanju, pretvorice su raspravu roditelji v.s. oni_koji_to_nisu.
u pesackoj zoni supruga i ja uvek dete drzimo za ruku ili hodamo tik pored njega, a opet sam nekoliko puta bio u stiuaciji da razmisljam da li mulca na biciklu koji je protutnjao na 5cm pored nas skinem sa bajsa dobro odmerenim udarcem i izgazim mu tockove... ironicno je to da je prava navala onih koji sebi dizu adrenalin tako sto kroz pesacku zonu voze slalom brzinom preko 20km/h bila neposredno pred pocetak voznje iz 28.05., valjda su se zagrevali.
i da, zivim udaljen 5 minuta od pocetka pesacke zone i u prethodnih sedam godina od kako sam se ozbiljnije bacio na MTB-isanje svega sam tri puta, i to za vreme potopskih pljuskova, prosao kroz pesacku zonu mada mi je tuda put kraci za (cca.) dva kilometra kada odlazim/vracam se sa treninga/voznje po fruskoj gori. jednostavno, sramota me je da nekom kvarim ugodjaj sto moze bezbrizno da se seta po centru.
svejedno, podrzavam akciju. oduvek me je iritirala selektivna primena zakona.
#200
Postavljeno 24 June 2010 - 06:47 AM
Grupa biciklista protestovaće u subotu u podne zbog akcije policije koja je prethodnih dana kažnjavala one koji su vozili bicikl kroz pešačku zonu u centru grada.
Biciklisti će se okupiti na kraju Dunavske ulice, na platou između Muzeja Vojvodine i Muzeja savremene umetnosti. Nezadovoljni Novosađani okupili su se putem socijalne mreže Fejsbuk i kažu da ovo nije protest protiv zakona i reda, već želja da se onima koji biciklom dolaze na posao i u školu omogući da nesmetano prolaze kroz centar.
Oni predlažu da im se dozvoli da biciklom prolaze kroz centar propisanom brzinom, da se iscrtaju koridori ili da se zabrana kretanja kroz pešačku zonu vremenski ograniči.
Član Gradskog veća zadužen za saobraćaj Siniša Bubnjević kaže da razume to što biciklistima ne odgovara odluka o zabrani vožnje kroz centar, ali stav grada ostaje isti.
5 članova čita ovu temu
0 članova, 5 gosta, 0 anonimnih korisnika