Hidraulika Pitanje
#22
Postavljeno 09 May 2010 - 02:10 PM
A sistem nije uopste isti kao u kolima, u kolima je sistem otvoren, dok se ovde radi o potpuno zatvorenom sistemu, u kom ne smije ostati ni malo zraka nigdje, pa cak ni u rezervoaru, za razliku od auta ! Ostalo je isto, sto se tice same konstrukcije. Takodjer ti je receno da ti treba specijalan alat, koji se koristi samo za to. Da bi se vise uputio u problematiku, proguglaj malo i youtube-aj i pogledaj ponudjene sram-ove stranice
#23
Postavljeno 09 May 2010 - 02:33 PM
#24
Postavljeno 09 May 2010 - 04:09 PM
#25
Postavljeno 09 May 2010 - 04:11 PM
#26
Postavljeno 09 May 2010 - 11:18 PM
Vec ti je receno, treba ti mnogo vise za promijeniti ulje u njima od kljucica 8 i serafcigera.
A sistem nije uopste isti kao u kolima, u kolima je sistem otvoren, dok se ovde radi o potpuno zatvorenom sistemu, u kom ne smije ostati ni malo zraka nigdje, pa cak ni u rezervoaru, za razliku od auta ! Ostalo je isto, sto se tice same konstrukcije. Takodjer ti je receno da ti treba specijalan alat, koji se koristi samo za to. Da bi se vise uputio u problematiku, proguglaj malo i youtube-aj i pogledaj ponudjene sram-ove stranice
Ja još nisam vidio neke hidraulične kočnice za bajs a da imaju zatvoren sistem...
..I sistem je potpuno isti kao i kod automobila koje sam ja posedovao (naravno na bajsu je jedan cilindar jedne čeljusti, dok kod automobila nije tako).
Da sad ne elaboriram razliku izmešu otvorenog i zatvorenog sistema ukazaću na jednu praktičnu razliku, a to je da zatvoreni sistem ne može da kompenzuje potrošnju pločica dok to otvoreni može.
#28
Postavljeno 10 May 2010 - 09:42 PM
Ne trebas ni meni ni bilo kome ovde na forumu da elaboriras nista, jer nemas sta ! Ovde samo mozes da naucis, ako hoces
1. jesi se zapitao kako ulje ne izadje iz rezervoara kad okrenes bike naopako ?
2. jesi ikad rastavio kocnicu na biciklu pa da vidis sta ima u njoj ?
3. 99% automobila ima jedan cilindar i plivajuce celjusti, dok bicikli imaju fiksne celjusti i dva klipa(sem nekih cetveroklipnih, i jedino magura ima jedne kocnice s plivajucim celjustima, mislim novi gustav)
4. mislis da bi kocnice kod auta radile kad bi bio na krovu i ulje u rezervoaru se prelilo nadrugu stranu?
A tvoj prakticni razlog : trosenje plocica se kompenzira vazdusnim mjehom, tj. u svakom rezervoaru postoji nesto sto simulira mjeh ( ono gumeno ispod poklopca), koji se siri i skuplja, u zavisnosti od kolicine ulja, to jest debljine pakni !
Eto, ili nisi vidio ni jedne hidraulicne kocnice, ili nemas pojma o cemu pricas
#29
Postavljeno 10 May 2010 - 10:33 PM
4. mislis da bi kocnice kod auta radile kad bi bio na krovu i ulje u rezervoaru se prelilo nadrugu stranu?
Mislim da je u ovakvim trenucima potpuno svejedno rade li kočnice ili ne
#30
Postavljeno 10 May 2010 - 10:46 PM
radi se o tome da necu da je teram u servis, zato sto su mi rekli da ne daju garanciju na ispravnost i rad kocnica, ili jednostavnije, ne znaju kako se stavlja ulje, pa su mi rekli da ne ocekujem da uspeju. u tom slucaju to cu uraditi sam, zasto bih davao nekom ko ce da mi naplati, a sam je rekao da ne zna i da nije siguran da li ce da uspe da stavi. moje pitanje je vrlo jasno. neka neko ko zna i ako hoce da kaze, kaze kako se stavlja ulje i koja je procedura, sta i kako, ako nece, bez suvisnih postova i nepotrebne arogancije
#32
Postavljeno 11 May 2010 - 05:27 AM
http://www.sram.com/...ech_manuals.php
#33
Postavljeno 11 May 2010 - 06:49 AM
Sto se tice tebe i punjenja ulja, pa vec su ti svi rekli da pogledas kako se to radi i procitas na sramovim stranicama, youtube i sl. jer slika govori hiljadu rijeci. Nije da ti niko ne zeli ili ne zna reci, vec je preopsirno i predetaljno za objasniti pisuci. Dakle , TRAZI VIDEO !
I jos nesto, i ti si malo tvrdoglav,kad smo ti rekli da nemas potreban alat, nismo mislili na kljucice i serafcigerice, vec na AVID BLEEDING KIT ! Ajd sad budi iskren pa reci jel ga imas ? A bez njega to ide ! A tesko ga je i improvizovati, za razliku od shimana.
edit: evo u slikama, na sledecem linku, od stranice 43
http://www.sram.com/... ... 0final.pdf
to ti je kolega rekao jos u prvih par postova
#34
Postavljeno 11 May 2010 - 07:25 AM
PS znam da se ne odnosi na mene
#35
Postavljeno 11 May 2010 - 07:59 AM
Ne trebas ni meni ni bilo kome ovde na forumu da elaboriras nista, jer nemas sta ! Ovde samo mozes da naucis, ako hoces
1. jesi se zapitao kako ulje ne izadje iz rezervoara kad okrenes bike naopako ?
2. jesi ikad rastavio kocnicu na biciklu pa da vidis sta ima u njoj ?
3. 99% automobila ima jedan cilindar i plivajuce celjusti, dok bicikli imaju fiksne celjusti i dva klipa(sem nekih cetveroklipnih, i jedino magura ima jedne kocnice s plivajucim celjustima, mislim novi gustav)
4. mislis da bi kocnice kod auta radile kad bi bio na krovu i ulje u rezervoaru se prelilo nadrugu stranu?
A tvoj prakticni razlog : trosenje plocica se kompenzira vazdusnim mjehom, tj. u svakom rezervoaru postoji nesto sto simulira mjeh ( ono gumeno ispod poklopca), koji se siri i skuplja, u zavisnosti od kolicine ulja, to jest debljine pakni !
Eto, ili nisi vidio ni jedne hidraulicne kocnice, ili nemas pojma o cemu pricas
Na ovom linku imaš primer otvorenog sistema http://www.mbaction....9F74C8EC1A0E9E1. U pitanju je Avid Juicy, koji ima isti sistem kao formula oro. A na slici u prilogu imaš zatvoreni sistem (ja preradio otvoreni sistem ). Lepo se vidi razlika.
Inače taj poklopac na avid juicy, a i formuli oro, dozvolja vazduhu da ulazi u prostor između membrane i poklopca. Kada budem skidao ručice od mojih formula aslikaću ti rupu na poklopcu rezervoara.
Ja sam uradio rebuild mojih formula oro kočnica, a ne samo formula oroa, (mada ne vidim kakve to veze ima osim da se hvalim na forumu). To što je neko nešto rasklopio i sklopio nešto ne znači da je shvatio principe na kojima radi.
#36
Postavljeno 11 May 2010 - 08:08 AM
ja sam naučio iz Avid-ovog servisnog uputstva koje sam skinuo sa njihovog sajta.
http://www.sram.com/...ech_manuals.php
Samo da napomenem. Za odstranjivanja vazduha iz kočnica treba koristiti proceduru koju je proizvođač preporučio. Naravno, niko ne kaže da neće da radi Avidov sistem na formuli ali postoji jedan praktičan razlgo zašto koristiti proceduru koju je proizvođač preporučio.
Oblik kanala u čeljusti i u MC može da bude takav da dozvoli formiranje minijaturnih vazdušnih čepova. Procedure koji sami prozivođači propisuju imaju to u vidu i opisuju položaj u kome čeljusti treba da budu (formula) ili "cimanje šprica" (avid).
@betelgez
Ako hoćeš sam da menjaš ulje u kočnicama pogledaj [YouTube_EMBED2][/YouTube_EMBED2] Vrlo je važno da staviš rukavice dok to radiš i da imaš pripremljen alkohol! Staro ulje nemoj da baciš u WC šolju!
#37
Postavljeno 11 May 2010 - 09:17 AM
Kada sam ja govorio o otvorenom i zatvorenom sistemu, odnosilo se na to, da je sistem , ulje, caliper i lever zatvoren onom membranom, to jest da ulje nigdje nije u kontaktu sa zrakom, za razliku od sistema kod auta i motora, gdje u rezervoaru za ulje nema membrane, pa taj sistem pod ekstremnim nagibima moze-mora da zakaze, dok ovi sistemi kod bicikla nisu osijetljivi na to (ako se propisno ozrace), tako da se ja nisam hvalio nego samo demantovao kolegu da je sistem kocnica kod auta i bicikla isti, i objasnio razliku.
Takodjer, mozda sam ja krivo upotrebio izraz "otvoren", ja priznajem ako pogresim.
I da , ova razlika sto si naveo u primjerima moze se nazvati kao otvoren vs zatvoren sistem, kao sto sam i ja naveo primjer sa i bez membrane !?
Sto se tice poklopaca i rupica i membrane, da u pravu si, ali to imaju skoro sve kocnice, i moraju da ga imaju, ali tuda ulazi zrak samo u membranu, a ne u ulje, i upravo zbog toga se ta membrana ponasa kao balon i rezervoar promjenljive zapremine, i kompenzira trosenje plocica ili povecanje zapremine prilikom zagrijavanja, i zato sam to nazvao zatvoren sistem, jer ulje nema ama bas nikad kontakta sa zrakom!
Ljudski je pogresiti, ali i priznati kada nesto naucis !
edit: http://www.hayesdisc...aster-cylinder/
ako se zadrzimo samo na kocnicama kod bicikla, onda sam ja krivo upotrebio izraz "otvoren" , ali samo to , za ostale detalje i objasnjenja sam u pravu
#38
Postavljeno 11 May 2010 - 10:20 AM
vec na AVID BLEEDING KIT ! Ajd sad budi iskren pa reci jel ga imas ?
to nemam, a da budem iskren, ne znam ni cemu bi sluzilo. nadam se da nije neophodno za sipanje ulja.
Betelgez, šta te sprečava da odeš u drugi servis? Pa nije jedan jedini u gradu. (Još si imao sreće što su ti serviseri kod kojih si bio ispali dovoljno korektni da kažu da baš i ne umeju da menjaju ulje.):
nije jedini, ali niko nece da zameni ulje. kad vide da je u pitanju hidraulika, beze od nje. ne znam zasto. mozda su imali losa iskustva, mozda ne znaju... radi se o tome da sam sad bas u losem polozaju sto nemam gde da zamenim.
#39
Postavljeno 11 May 2010 - 10:22 AM
nije jedini, ali niko nece da zameni ulje. kad vide da je u pitanju hidraulika, beze od nje. ne znam zasto. mozda su imali losa iskustva, mozda ne znaju... radi se o tome da sam sad bas u losem polozaju sto nemam gde da zamenim.
A gde zivis da nema dovoljno iskusnih servisera? Na kraju krajeva okrenes broj u Capriolo dogovoris se sa ljudima tamo da ti srede kocnice, dogovoris se za naplatu i poseljes kocnice njima. Nije to toliko tesko
3 članova čita ovu temu
0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika