Hidraulika Pitanje
#1
Postavljeno 05 May 2010 - 01:26 AM
#2
Postavljeno 05 May 2010 - 06:18 AM
Može, Dijamant ulje, ono litarsko pakovanje, pogotovo ako je na akciji! vidi ovde...moze li da ide nesto sto jeste za hidrauliku, ali sto nije mazivo?
#3
Postavljeno 05 May 2010 - 07:38 AM
interesuje me jedno, koji je viskozitet ulja koje ide u hidraulicne kocnice i koja gustina treba da bude.
Moraš napisati koje su ti kočnice. Pa ako je neko imao iskustva sa njima i zamenskim uljima za njih može da ti pomogne, a ovakva hipotetička i ne određena ppitanja zahtevaju hipotetički i neodređeni odgovor kao što si sada i dobio.
Jel ti imaš neke kočnice, ili pitaš jer te interesuje.
U slučaju da na bilo koji način ulje dođe na disk ili pločice ne piše se dobro vozaču. Al ja do sada nisam čuo da se nekome u vožnji desilo da mu ulje iscuri na kočnice, i ako se to desi, mala je verovatnoća da će se desiti na oba sistema odjednom (prednji i zadnji sistem su odvojeni sistemi)
Tako ako ti se to desi na jednoj, kočnici imaš alternativu da koliko toliko bezbedno zaustaviš svog ljubimca na dva točka.
Prolivanje ulja na disk i pločice u najvećem broju slučajeva dolazi prilikom servisiranja kočnica usled ne poznavanja, nemara, ili drugih pehova. Al nije ni to strašno. Nekim od čistača kočnica u spreju (ima ih svaka automehaničarska radnja) poprskaš i disk i pločice. Posle montiranja istih, voziš opreznije i najbolje je da nađeš neko "debelo brdo" i da napraviš jedan spust gde ćeš pritiskati kočnicu da postigne temperaturu i da ulje samo sagori na kočionim površinama.
#4
Postavljeno 05 May 2010 - 09:15 AM
#5
Postavljeno 05 May 2010 - 11:34 AM
#6
Postavljeno 05 May 2010 - 12:32 PM
shimano i magura koriste mineralna ulja
ostali proizvodjaci koriste DOT ulja
nikako se ne smije staviti drugo ulje, mislim mineralna u ova za DOT i obrnuto, jer brtve jednih nisu predvidjene za rad s drugim uljima
sto se tice sad proizvodjaca ulja to je vec druga stvar, bitno je da ulje zadovoljava specifikacije proizvodjaca kocnica, sto znaci:
1.za mineralne kocnice(shimano-magura) ima shimano i magura ulje, ali isto tako, ako ne i bolje , moze ici i LHM mineralno ulje koje se koristi u Citroenovim vozilima(opet raznih proizvodjaca) za hidraulicki ovjes (ne kocnice). Licno koristim LHM, Total, kosta 7 eura litra, za razliku od shimanovog gdje je 1decilitar cini mi se 5-6 eura
2. za DOT kocnice ima vise vrsta ulja DOT 3,4,5 DOT 4,1 i DOT 5,1 , po nekom pravilu, s povecanjem broja , povecava se i tacka kljucanja,ali smanjuje opornost na nakupljanje vlage pa ga treba cesce mjenjati. Ne moze se puno pogrijesiti , koje god da se uzme jer su kompatibilna
Ako do sad nisi shvatio NE NIKAKO NE MOZE ICI LHM U AVID
#8
Postavljeno 05 May 2010 - 01:00 PM
#12
Postavljeno 05 May 2010 - 07:54 PM
http://www.maziva.org/izbor/ostalo.htm
#13
Postavljeno 05 May 2010 - 07:58 PM
Ne treba stavljati kočione fluide višeg standarda (DOT 4, DOT 5,1) tamo gde se preporučuje fluid nižeg standarda (DOT 3). Može da ošteti ostale materijale u kočnici (zaptivke, semeringe itd.).
Treba primeniti kočioni fluid prema preporuci proizvođača ... Manje boli glava posle toga
#14
Postavljeno 05 May 2010 - 11:05 PM
Još jedna napomena.
Ne treba stavljati kočione fluide višeg standarda (DOT 4, DOT 5,1) tamo gde se preporučuje fluid nižeg standarda (DOT 3). Može da ošteti ostale materijale u kočnici (zaptivke, semeringe itd.).
Treba primeniti kočioni fluid prema preporuci proizvođača ... Manje boli glava posle toga
hvala ti na ovome. to nisam znao. bas sam mislio da ce biti bolje da se uzme ujde veceng standarga, bez obzira sta pise na sistemu. vodio sams e onim, da je kocnica nastala onda kada, npr. DOT 4 nije postoja, pa je i najvisi poznat tada standard bio DOT 3, koji i preporucuju jel. pa dalje sledi, standart i tehnologija je otisla daleko i preski su na nesto bolje i kvalitetnije, pa DOT 4 je boilji od DOT 3, sa ocuvanjem kvaliteta proslog? ili se mozda varam...
#15
Postavljeno 06 May 2010 - 05:39 AM
Ali kao sto je vec neko rekao, ako hoces najmanje da komplikujes, i da te ne boli glava poslije, uspi brate sta pise na kocnici i vozi. Nemoj komplikovati. Stvarno je nebitno jel ti kocnica na biciklu kuva na 180, 250 ili 300 Celzija !?
#18
Postavljeno 09 May 2010 - 07:32 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika