Skretanje levo
Started By
Cobra
, Apr 07 2010 03:48 PM
30 odgovora na ovu temu
#22
Postavljeno 16 June 2010 - 09:14 AM
Ajde, jel bi mogao neko ovde (ili u novi topik) da postavi sve odredbe novog zakona koje se odnose na bicikle; mislim da ce mnogima biti od koristi!
pri3rak, imam osecaj da ti mozes da budes prava persona za to
viewtopic.php?f=6&t=2455&start=0
#25
Postavljeno 29 October 2010 - 11:53 PM
Moj odgovor na temu je da se ponašam upravo onako kako je napisao kolega GAMZZY,nekoliko postova ispred.
A što se tiče saveta da biciklista treba da gleda pravo,ne bih se složio sa tim.Biciklista mora, da se plastično izrazim,da ima oči na vrh glave(kacige) i da ima sluh kao indijanac.Najopasnije su situacije kada vozilo pretiče biciklistu i vozač bi tu radnju trebalo da biciklisti najavi kratkim zvukom sirene,jedanput ili dvaput.Biciklista treba da vozi do 1m od desne ivice kolovoza i da prepreke(rupe)zaobilazi sa desne strane.Iskusni biciklisti mogu da čestim kratkim pogledom preko levog ramena kontrolišu prostor iza sebe istovremeno kontrolišući prostor ispred.Ipak,za puteve sa gušćim saobraćajem retrovizor je nezamenljiv.Mnogi će se na ovo nasmejati a razumeće samo oni koji su retrovizor koristili.
Ako smem da podelim neki savet:budite uočljivi,nikada ne vrdajte levo od putanje kretanja,ne inati te se sa vozačima i ne isterujte pravdu,kada ste umorni udvostručite čula,NIKADA ne vozite noću!
Zapamtite da ste vozačima najnezgodniji učesnici u saobraćaju.Može da vas ispoštuje stotinu vozača,hiljadu,a dovoljno je da jedan ne bude koncentrisan.
Nemam nameru da uplašim one koji ovo pročitaju a i znam da mnogi ovo neće ozbiljno shvatiti(dok ne sakupe dovoljno ličnog iskustva)
P.S. Smatram da je ova tema trebala biti u okviru teme >automobili i mi> ali svakako nemojte voziti prema videu koji je tamo okačen.
A što se tiče saveta da biciklista treba da gleda pravo,ne bih se složio sa tim.Biciklista mora, da se plastično izrazim,da ima oči na vrh glave(kacige) i da ima sluh kao indijanac.Najopasnije su situacije kada vozilo pretiče biciklistu i vozač bi tu radnju trebalo da biciklisti najavi kratkim zvukom sirene,jedanput ili dvaput.Biciklista treba da vozi do 1m od desne ivice kolovoza i da prepreke(rupe)zaobilazi sa desne strane.Iskusni biciklisti mogu da čestim kratkim pogledom preko levog ramena kontrolišu prostor iza sebe istovremeno kontrolišući prostor ispred.Ipak,za puteve sa gušćim saobraćajem retrovizor je nezamenljiv.Mnogi će se na ovo nasmejati a razumeće samo oni koji su retrovizor koristili.
Ako smem da podelim neki savet:budite uočljivi,nikada ne vrdajte levo od putanje kretanja,ne inati te se sa vozačima i ne isterujte pravdu,kada ste umorni udvostručite čula,NIKADA ne vozite noću!
Zapamtite da ste vozačima najnezgodniji učesnici u saobraćaju.Može da vas ispoštuje stotinu vozača,hiljadu,a dovoljno je da jedan ne bude koncentrisan.
Nemam nameru da uplašim one koji ovo pročitaju a i znam da mnogi ovo neće ozbiljno shvatiti(dok ne sakupe dovoljno ličnog iskustva)
P.S. Smatram da je ova tema trebala biti u okviru teme >automobili i mi> ali svakako nemojte voziti prema videu koji je tamo okačen.
#27
Postavljeno 18 November 2010 - 09:57 PM
NIKADA ne vozite noću!
Nije moguce biti siguran da ce se na nekoj voznji nesto iskrusnuti i naterati te da se vracas po mraku.Ceo zivot si to izbegavao, nemas iskustva a nuzda priterala i sta biva onda? Voznja nocu je kud i kamo zeznutija ali daleko od toga da je treba izbegavati, covek jednostavno treba biti kadar za sve, tj voznju u svim uslovima.
Naravno uvek ostaje mogucnost laganice uz reku sa projektovanom rutom od 10km u jutarnjim satima
#29
Postavljeno 19 November 2010 - 05:14 PM
Ovo je vrlo raširena zabluda među biciklistima. U gradskoj vožnji, prednje svetlo je jednako bitno kao i zadnje, ako ne i više. Automobili koji dolaze od pozadi imaju uključena svetla i kreću se paralelno s tobom brzinom koja nije mnogo veća od tvoje; drugim rečima, imaju najviše vremena da te primete, čak i ako ti ne vidiš njih. Automobile koji dolaze spreda ćeš ti lako primetiti, ali ako oni ne vide tebe jednako dobro to može da bude veoma opasno jer je njihova relativna brzina u odnosu na tebe mnogo veća. Ono gde je prednje svetlo najbitnije (uz reflektujuće trake na točkovima) je za automobile koji ti dolaze sa strane, kada se uključuju na put, ili kada se ti uključuješ na put ispred njih. Bez dobrog prednjeg svetla u takvim situacijama si praktično nevidljiv, bljeskalica pozadi ti ništa ne znači. Lično, da moram da biram samo jedno, radije bih imao svetlo napred, a pozadi može da prođe i obično "mačje oko". Naravno, najbolje je imati oba svetla ili po više njih, i napred, i pozadi....stvarno je bitno biti dobro osvetljen jer ko vozi bez svetla, barem zadnjih je stvarno slabo uocljiv.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika